Kirjoittaja Aihe: Turunseudun sarjakuva harrastajia - Kuvausprojektiin  (Luettu 1332 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Teo

  • Jäsen
  • Viestejä: 12
Tervehdys,

Tämä ilmoitus ei varsinaisesti liity sarjakuvien tekemiseen, mutta sarjakuvat ovat silti aiheena. Opiskelen parhaillaan valokuvausta oppisopimuskoulutuksella ja tämän kesän tehtäväksi on annettu kahdeksan kuvan sarja itse valitusta teemasta. Kuvien täytyy toimia sekä itsenäisinä kuvina että osana valittua teemaa. No mikäpä sen parempi aihe kuvasarjalle kuin sarjakuvat  ;) ?

Tarkoitukseni olisi kuvata eri tyylisiä sarjakuvaharrastajia ,ensinnäkin harrastuksensa parissa eli lukemassa, piirtämässä jms. mutta myöskin sarjakuvan maailmaan " uppoutuneena ". Toisin sanoen osa kuvista olisi tarkoitus toteuttaa jonkin sarjakuvan tyyliä noudattaen tai siitä aineksia poimien. Esimerkiksi öisessä kaupungissa voisi kuvata jonkin otoksen ja lisätä taustalle Bat-signaalin  tai vastaavasti malli voitaisiin sijoittaa osaksi jotakin sarjakuvan sivua.

Nyt haenkin siis vapaaehtoisia malleiksi tälläiseen projektiin. En yritä kaupata kuvauspalvelua, mutta en myöskään pysty maksamaan mahdollisille malleille rahallisia palkkioita. Voin kuitenkin luvata jokaiselle kuvaan suostuvalle oman kuvansa paperilla ( valokuvana ) sekä tiedostona ja tietenkin kuvia saa jokainen sitten käyttää missä itse haluaa. Itse en aio kuvia varsinaisesti missään julkaista ne tulevat ainostaan omaan portfoliooni ja kouluun näytille.

Eli mitenkä on ? Löytyisikö turunseudulta muutamaa uskaliasta meikäläisen projektiin avuksi ? Olen ollut Ojan Petteriin yhteydessä sähköpostilla ja hän on jo ystävällisesti lupautunut osallistua, mutta muutamaa ihmistä vielä kaipailtaisiin. Suunnittelen mielelläni kuvattavan kanssa kuvan tyylin etukäteen ja tässä kohdin kuvattavalla on myös mahdollisuus sanoa heti mistä sarjakuvasta/sarjakuvista on kiinnostunut niin voimme koittaa toteuttaa sellaista kuvaa joka olisi myöskin mallin mielen mukainen.

Petteri ehdottikin jo että tulisin mukaan tulevaan Cosmicin tapaamiseen, mutta valitettaasti juuri tuohon seuraavaan en pääse mukaan kun en torstaina ole turussa päin. Yrittänen näyttää naamaani sitten siinä tätä seuraavassa kokouksessa..kuulostavat muutoinkin rennoilta illanistujaisilta, mitä nyt Petteri normaalia kaavaa selosti. Jotta nyt saisitte meikäläisestäkin jonkinlaisen kuvan niin olen laittanut aikaisempia koulutoitäni esille osoitteeseen :
http://www.flickr.com/photos/t-e-o/
Sieltä löytyy myös omakuvani..jos kiinnostaa.

Deadline koko hommalle on Elokuussa eli mieluusti aloittelisin kuvauksia jo piakkoin tekemään, koska tosi asia on että olen vielä harjoittelu asteella ja kuvaukset eivät ole sitä kaikkein nopeinta hommaa eli ottakaa myös tämä huomioon ennen kuin suostutte..mallilta kysytään siis myös hieman aikaa ja kärsivällisyyttä. Homma on kuitenkin niin että olen lähdössä keskiviikkona (20.6.07) reissuun ja palaan vasta Juhannuksen jälkeen eli Tiistaina vielä ehdin vastailla mahdollisiin kysymyksiin ja sitten homma jatkuu Juhannuksen jälkeen. Toivottavasti jokunen ihminen kiinnostui hommasta, vaikka harva siitä oman kuvan ottamisesta innostuu valtavasti ;)

Yhteyden muhun saa tietenkin tänne postaamalla, mutta myös sähköpostilla : teovisio[ättä]suomi24[piste]fi ( löytyy profiilista ). Jos vähänkään kiinnostaa niin ottakaa ihmeessä yhteyttä, mihinkään ei velvoiteta eikä pakoteta  :)

Niin ja hyvää Juhannusta kaikille kvaakkilaisille !

-Teo
« Viimeksi muokattu: 19.06.2007 klo 01:32:27 kirjoittanut Teo »