Yhdyn albumin - lähes - kritiikittömiin kehujiin, kuten tuoltakin voi huomata (tosin olen jo saanut kuulla, ettei kriitikon sovi arvostella teoksia, joista sattuu pitämään, se ei kuulemma ole objektiivista):
http://babeknabel.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=1366&Itemid=108Täytyy kuitenkin myöntää, että eräissä Lietzenin huomautuksissa piilee totuuden siemen.
Näissä kirjoituksissa hauskin veto oli kyllä tuo Tertsin heitto, että Hesariin albumin arvostellut Jussi Ahlroth olisi jotenkin epäpätevä puhumaan sarjakuvista laajemmin.
Vaikka tällä kertaa olenkin Ahlrothin kanssa aika eri linjoilla, niin totuushan kuitenkin on, että mies on kirjoittanut esim. parikin äärimmäisen syväluotaavaa jenkkisarjakuva-artikkelia, joiden analyysien taso saa vaikkapa mun ja Otto Sinisalon tekstit näyttämään heppoiselle hupikauralla (and proud of it!).
Näillä viittaan Tähtivaeltajissa 2/96 ja 1/97 julkaistuihin juttuihin, joista ensimmäinen sukeltaa 12-sivun voimin Peter Milliganin & Duncan Fegredon Enigma-sarjiksen syövereihin ja toinen 13-sivun edestä Grant Morrisonin tuotannon keskelle.
Yleensäkin on aina hauska kuulla tuohtuneita kommentteja kriitikoiden epäpätevyydestä ihmisiltä, jotka itse eivät selvästikään tiedä kyseisestä kriitikosta mitään.
Omana, tuoreena esimerkkinä voisin mainita paritkin vihaiset vastineet Tähtivaeltajassa julkaistusta nihkeästä Death Note -arviosta. Olen mm. saanut kuulla, että kriitikko ei saisi haukkua monien fanien arvostamaa sarjaa, sekä sen, etten selvästikään tiedä mitään japanilaisesta sarjakuvasta - teiniltä, joka ei ollut edes syntynyt silloin, kun ryhdyin kirjoittamaan mangasta...