Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet  (Luettu 106706 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lättä

  • Innostunut sonni
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 007
  • Ei ole yhtään hyvä tämä.
Vs: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet
« Vastaus #75 : 02.03.2008 klo 20:23:50 »
Näin hiljattain unen, jossa rupesin lukemaan uutta Aku Ankkaa. Ihmettelin että onpas tyyli hieman muuttunut, kun melkein jokaisessa puhekuplassa kiroiltiin. En nyt viitsi toistaa sen tarkemmin, jokainen lienee kirosanoja kuullut.

En ole kyllä Akua vähään aikaan lukenut, että tiedä sitten... jos olenkin lukenut ja luullut että näen unta?
Tai lukenut niitä tuttuja netin pilaversioita joskus? ;)

Irene

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 812
Vs: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet
« Vastaus #76 : 10.04.2008 klo 14:12:42 »
Vähän aikaa sitten kamppailin unessa jotakin pahista vastaan. Uni loppui siihen, että paikalle syöksähti komisario Simo Sisu, Mikki Hiiri kannoillaan, löi pahikselle käsiraudat ja kuljetti pois.
Lukupäiväkirjani: http://sbrunou.blogspot.com

Futoi yatsu

  • Jäsen
  • Viestejä: 69
Vs: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet
« Vastaus #77 : 10.04.2008 klo 17:52:51 »
Tämä ei ole ihan tarkkaan tätä, mutta läheltä liippaa: Näin viime yönä unta että ajelin polkupyörällä Maija Poppasen animaatiomaisemassa. Valitettavasti joki oli kuivunut.
Jos joskus perustan bändin, sen nimeksi tulee Märät Nörtit.

Lönkka

  • Jäsen
  • Viestejä: 4 186
  • Life goes on (except for those who die)
Vs: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet
« Vastaus #78 : 10.04.2008 klo 18:14:37 »
Viime yönä tuli nähtyä sarjakuva-aiheinen uni.
Pitkästä aikaa jäi unesta jotain mieleenkin...

Pläräilin jonkin alpparin, liekö ollut joku Mooren teos, ruotsalaista versiota. Kiinnostusta siihen lisäsi se että siihen oli tehnyt värit exäni tuolta lännen ihmemaasta. Kummastutti hieman että oli sitten tehnyt kokonaan itse loppuun joitakin lisäsivuja joissa itse seikkaili. Eniten ihmetystä aiheutti se että oli laittanut koko sivun kuvan römpsästään mukaan. Mielessä kävi vaan että mitäköhän on tälläkin nyt hakenut...

valyrayta

  • Jäsen
  • Viestejä: 133
Vs: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet
« Vastaus #79 : 11.04.2008 klo 22:01:04 »
Näin unta että eräs sarjakuvaa opettava Keijjo oli jättänyt jonkun kommuunin tms. (jossa nähtävästi asuin) pöydälle Päivän Tehtävän kirjekuoressa kuin mallikoulussa ikään.
Avasin kuoren ja sieltä paljastui muoviin kääritty ruutupaperin palanen jossa luki "Tulkaa altaalle!
LYIJYKYNÄ mukaan"

Altaalle siis menimme. Allas oli luonnon muovaama pieni lampi ja sitä oli meille esittelemässä opas. Vesi oli ruskeaa ja sameaa, mutta oppaan kertoman mukaan siellä asui 20-kiloinen meduusa. Näinkin tuon ihmeen uiskentelevan pinnan tuntumassa. Opas vielä jatkoi, että tällä meduusalla on kymmeniä tuhansia poikasia jotka seuraavat emoaan kaikkialle ja että ne ovat lähes yhtä myrkyllisiä kuin emonsa. Sitten näinkin emomeduusan perässä vanan vaahtoa, vähän kuin piraijoita näykkimässä veden pintaa.

Päivän Tehtävä olikin sitten selvä. Keijjo käski uimaan lampeen meduusoja karkuun ja jos joku niistä onnistui polttamaan ihoa niin elossa selvinneiden täytyi piirtää haavansa elävästä mallistaan samantien.

Siinä sitä sitten pulikoitiin. Itse selvisin vähillä poltoilla, enkä edes piirtänyt niitä kun olivat niin mitättömiä.

Jari Lehtinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 3 956
  • Itsevalaiseva myyrä joka selvittelee kurkkuaan
Vs: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet
« Vastaus #80 : 17.04.2008 klo 14:33:30 »
Mitä ihmettä?

Toissayönä lueskelin innokkaasti Tove Janssonin piirtämää Iinestä. Viime yönä oli vuorossa Wattersonin versio Masista.

Huipentuuko trilogia Crumbin Corto Malteseen?
”Yhdysvalloissa vuosittain julkaistaan 720 miljoonaa kappaletta »C o m i c s» sarjakuvia … joista ei vain puutu kaikki kasvatuksellinen arvo, vaan jotka ovat suorastaan vahingollisia.” Lastemme puolesta, Kansainvälisen lastensuojelukonferenssin Suomen päätoimikunta 1952.

Jampam

  • Jäsen
  • Viestejä: 210
Vs: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet
« Vastaus #81 : 17.04.2008 klo 19:41:15 »
Eräässä unessani tyttöystävääni vainosi jokin nuorisojengi. Hänen koulussaan oli valtava kirjasto täynnä sarjakuvia, joita luin hetkisen, mutta tajusin sitten lähteä etsimään jengiläisiä, jotka tyttöystävääni pelottivat. Jengiläiset olivat saaneet vihiä etsinnöistäni, ja yksi jengiläisistä - Hämähäkkimies - odotti vaahtosammutin aseenaan jonkin talon, jossa oletti minun olevan, ulkopuolella. Hämis ei huomannut minua, joten käytin tilaisuuden hyväksi yllätyshyökkäyksen muodossa. Nappasin itsellenikin aseeksi vaahtosammuttimen (joka oli kiinni talon ulkoseinässä) ja hakkasin sillä Hämähäkkiveijarin tajuttomaksi. Poliisit saivat salamana tietää minun pahoinpidelleen henkilön ja lähestyivät taloa pillit vinkuen. Kiipesin tai pompin talon katolle ja sieltä takapihan kautta pakoon.

Toisten unet on tylsiä siksi, koska kukaan ei kehtaa kertoa niitä unia, jotka oikeasti olisivat mielenkiintoista kuultavaa!
Pitänee paikkansa. Kerron joskus toiste uneni, jossa Batman teki temput Kissanaiselle, joka ei suostunut paljastamaan, mihin suuntaan taidevaras pakeni... ;D

Hiljattain näin unta, jossa etsin Sampo-pankkia kirjastossa. Löysinkin vahingossa kirjaston perältä pisteen, jonne osa palautetuista kirjoista vietiin sen sijaan että niitä koskaan toimitettaisiin paikoilleen. Joukossa oli kolme osaa yli A4-kokoon painettuja Juha Harjun sarjakuvia! Niiden kannet olivat mustavalkoisia lukuun ottamatta joka osassa vaihtuvaa aluetta taustassa, jota vasten sarjakuvan päähenkilö seisoi. Olin juuri avaamassa kirjaa, kun kännykän herätyskello mölysi minut hereille. Pahus!

ezuli

  • Vieras
Vs: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet
« Vastaus #82 : 17.04.2008 klo 21:40:12 »
Voisi kai melkein sarjakuvauneksikin laskea, kun unessani kolme jänistä  kiipesi puuhun hyppäsi pää edellä alas. Itsemurhapupuja...

Anssi Rauhala

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 816
  • Aces High!
Vs: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet
« Vastaus #83 : 18.04.2008 klo 08:23:04 »
Voi kuulkaa: olin perinyt joltain amerikantädiltä kokonaisen upean Ever Meulen -tyylisen autotallin, yläkerta oli varastoa ja alhaalla olivat huoltotilat. Kaikki autot olivat sellaista 40-luvun mallia, paitsi, että ne tietenkin myös uivat vedessä ja lensivät. Vanha mekaanikko toivotti minut tervetuleeksi ja selitti, mitä kaikkea nyt omistinkaan, ja oli huolissaan työpaikastaan. Niinkuin uusi omistaja voisi tulla toimeen ilman alan asiantuntijaa. Tajusin, että tällaisesta aikoinani uneksin: elin Rocco Vargasin elämää.

Sitten heräsin.  :'(
"The ukulele army grows larger and larger, and soon we will dominate all media. Then you will all pay." (Jonathan Coulton)
http://anssirauhala.blogspot.com/

Duck Woman

  • Jäsen
  • Viestejä: 321
Vs: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet
« Vastaus #84 : 23.04.2008 klo 14:29:28 »
Pari yötä sitten unessani vieraili itse Teräsmies ja kokonaita kolme kappaletta Ihmenaisia. Tosin kaksi niistä Ihmenaisista oli huijareita, vain yksi oli aito.
Sitten Madonna ja Gwen Stefani lauloivat dueton. Muuta en unesta muistakaan.
What duck?

Anssi Rauhala

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 816
  • Aces High!
Vs: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet
« Vastaus #85 : 08.05.2008 klo 10:17:55 »
Hotellihuoneeseeni tuotiin laatikollinen painotuoreita albumeitani (sitä, joka ei ole ilmestynytkään) ja ne näyttivät aivan naurettavilta läsyiltä. Olin järkyttynyt, koska tuotantokoneisto oli mokannut jotakuinkin kaiken, mitä mokattavissa oli. Kansikuvanakin oli mustavalkoinen leiskaluonnos, eikä valmiiksi tekemäni originaali.

Käsikirjoittajani Jude Law  ::) sanoi, että ei hätää, koska tässähän on kumminkin hänen nimensä kannessa. Minä olin vain piirtäjänä siinä sivussa, hän voi hoitaa homman kotiin pelkällä karismalla, ja se taatusti menee yleisöön kuin häkä. Olin hiukan epäilevä. Koko albumi oli aivan p***a.

Onneksi heräsin.
"The ukulele army grows larger and larger, and soon we will dominate all media. Then you will all pay." (Jonathan Coulton)
http://anssirauhala.blogspot.com/

Irene

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 812
Vs: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet
« Vastaus #86 : 08.05.2008 klo 10:47:40 »
Tää on kyllä yksi Kvaakin parhaita ketjuja. Erityisesti tämä geneerinen yleisuni: menee paikkaan X ja löytää hienoja divariaarteita, upeita vanhoja lehtiä ja jopa semmoisia, joita reaalitodellisuudessa ei ole koskaan ilmestynytkään. Haalii niitä kasapäin ja ihmettelee onneaan.

Voisin kuvitella että muidenkin alojen harrastajilla näkyy vastaavia unia omista keräilyn kohteistaan.
Lukupäiväkirjani: http://sbrunou.blogspot.com

Petteri Oja

  • Juudas itselleen
  • Jäsen
  • Viestejä: 8 151
Vs: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet
« Vastaus #87 : 08.05.2008 klo 14:09:34 »
Toi geneerinen divariuni on erittäin tuttu kyllä.

Fingerpori-ketjussa kerrottiin Pertin piirtäneen Nissisestä pilakuvan Eläinsipsiin. Viime yön unessa Jyrki naureskellen kosti ja piirsi pilakuvan Jarlasta Fingerpori-albumiin! Tämmöinen battlehan voitais joskus festareilla toteuttaa...

VesaK

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 556
  • Kuka mitä häh?
Vs: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet
« Vastaus #88 : 08.05.2008 klo 18:25:59 »
Luettuani Tove Janssonin elämäkerran näin kaksi yötä peräkkäin "janssonmaisia" unia. Suosittelen, paitsi kun niissä on se Mörkö. Toisaalta, muistaakseni, Mörkökin oli ihan ystävällinen - unessa.

Borgtron Fingerporissa, ohhh noooooooo...
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Jarkko Sikiö

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 8 084
Vs: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet
« Vastaus #89 : 08.05.2008 klo 19:12:25 »
Voisin kuvitella että muidenkin alojen harrastajilla näkyy vastaavia unia omista keräilyn kohteistaan.

Minäkin epäilen, että tämä on jokin erityisesti keräilijöiden alitajunnasta kumpuava epäilys siitä, että jotain jää aina puuttumaan, oli kokoelma sitten kuinka laaja hyvänsä.

Mutta kyllähän näissä unissa huvittaa nämä itse keksityt keräilykohteet. Mahtavatkohan numismaatikot nähdä unta hopeamarkan sijaan hopeamarkkakymmenenpennin kolikosta...
« Viimeksi muokattu: 09.05.2008 klo 17:23:37 kirjoittanut Jiksi »