Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet  (Luettu 106704 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Timo Ronkainen

  • professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 19 293
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Vs: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet
« Vastaus #60 : 24.11.2007 klo 23:46:10 »
Viime yönä pääsin tapaamaan peräti kahta sarjakuvataiteilijaa.

Molemmat kuulostaa hyvin realistisilta!  ;D

Timo

Ledsen Arkangel

  • Muukalainen
  • Jäsen
  • Viestejä: 14
  • Panzerstadt-Bayreuth
Vs: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet
« Vastaus #61 : 13.12.2007 klo 10:24:16 »
Minä taidan olla liian vähän sarjakuvakeräilijä että olisin nähnyt antikvariaattiunia ainakaan ennennäkemättömien albumien tiimoilta, mutta jotain merkillisyyksiä on täälläkin taskuun kertynyt. Tosin näen kyllä yleensä muutenkin aika kummia unia (ja jos näen unta joka ei ole kumma se on taatusti tuhottoman tylsä). Useimmiten niissä kyllä esiintyy todellisia henkilöitä jossain kummassa roolissa (tietokantaopettajani oli avaruusagentti). Tai omia hahmojani. Tai Jack Higginsin Sean Dillon.

Näin tässä hiljakkoin kuitenkin pari sarjakuvanjulkaisuun liittyvää unta. Johtuu luultavasti siitä, että olen alkanut kehitellä ideoitani hiukan kunnianhimoisemmin kuin aikaisemmin (=jokin julkaisu mahdollisesti tulevaisuudessa suunnitteilla).

Ensimmäisessä tietojärjestelmien testauksen opettajani nappasi minua yhtäkkiä hihasta kiinni ja alkoi esitellä sivuistani otettuja koevedoksia, mikä hienosta jäljestä huolimatta sai minun lähinnä ärsyyntymään koska se esti minua hoitamasta pääasiallista hommaani eli etsimästä masentunutta karhua joka oli toiminut aisaparinani. Tai jotain. Olisi kyllä hienoa kun oikeasti osaisin piirtää niin hyvin. Ehkä joskus.

Toisessa taas onnistuin kauppaamaan ylläpitämäni improsarjakuvan Egmontille, mitä kautta se sitten kuitenkin loppujen lopuksi päätyi painetuksi johonkin merkilliseen omakustanteeseen. B5-koko, kiiltäväpintainen paperi nelivärisenä (upeilla harmaasävyillä ja punaisella, vihreällä, sinisellä ja keltaisella sävytetyillä harmailla) ja uskomattoman skarppi painojälki - melkoinen saavutus kun ottaa huomioon että originaalit ovat nettilaatu-JPG:tä - ja ehdottomasti komeampi kuin alkuperäinen. Se oli hieno.
Englanti kestää.

Irene

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 812
Vs: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet
« Vastaus #62 : 27.12.2007 klo 14:04:50 »
Eräällä kvaakkaajalla oli syntymäpäivät ja lähetin hänelle lahjan: neljä Ikeasta ostettua isoa sinistä mukia. Mukit maksoivat 13 eur/kpl, yhteenlaskettuna (unen matematiikalla) 42 eur. Eikö ole hienoa numerosymboliikkaa!

Toisessa unessa seikkaili supersankareita. Yksi sankari oli jalostanut telekineettiset kykynsä hienoon muotoon: hän pystyi vaihtamaan sukupuoltaan mielensä mukaan. Arvatkaa minkälaisiin seikkailuihin hän tätä kykyä käytti...
Lukupäiväkirjani: http://sbrunou.blogspot.com

Irene

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 812
Vs: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet
« Vastaus #63 : 14.01.2008 klo 06:57:14 »
Fingerpori-albumi oli ilmestynyt ja näin sen kirjakaupan ikkunassa. Se muistutti ulkoasultaan näitä uusia Pahkasika-albumeja ollen iso, kovakantinen ja sininen. Otsikko oli Aku Ankka -fontilla. Tunsin unessa noloutta siitä, että olen näin kelkasta tipahtanut, että vasta kaupan ikkunasta tajusin albumin ilmestyneen.
Lukupäiväkirjani: http://sbrunou.blogspot.com

mastermind

  • Jäsen
  • Viestejä: 401
Vs: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet
« Vastaus #64 : 10.02.2008 klo 17:53:24 »
Viime yönä näin unta, jossa seikkailin piemässä luolastossa Tex Willerin ja Kit Carsonin kanssa.  ;D

Sitä se sarjakuvien lukeminen teettää...

ezuli

  • Vieras
Vs: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet
« Vastaus #65 : 10.02.2008 klo 18:14:52 »
Näin unta jostain sarjishuutokaupasta tai -kirppiksestä. Siellä oli jotain 70-luvun sarjakuvien vuosikertoja pakettinarulla niputettuina siisteissä riveissä nurmikolla. Lähtöhinta oli ~15€ vuosikerta ja nimikkeitä oli mm. Väiski Vemmelsääri, Nakke Nakuttaja ja monia sellaisia joiden nimiä en pystynyt lukemaan. Heräsin juuri kun aloin laskemaan rahojani varmistaakseni paljonka pystyn tarjoamaan Sarjainfon parista kymmenestä ensimmäisestä numerosta.

Heräsin kun tajusin rahapussini sisällön olevan unessa sama kuin oikeastikin, jolloin samalla tietenkin tajusin ettei mikään muu sitten totta olekaan. (10m*10m ruohikko täynnä sarjakuvanippuja keskellä jotain hämärää sisähallia?)

mijummi

  • Jäsen
  • Viestejä: 10
  • KaPUM!
Vs: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet
« Vastaus #66 : 10.02.2008 klo 19:52:06 »
Mie oon nähny unia Jostakin oudosta sarjakuvahahmosta, joka tulee henkiin, kun olen lukenut tätä sarjakuvaa... tämä uni on toistunut, mutta ei viimeaikoina... Näen myös unia Omasta sarjakuvastani joka herää henkiin talooni  :)

Freedomer

  • Uusi jäsen
  • Viestejä: 4
Vs: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet
« Vastaus #67 : 25.02.2008 klo 19:16:17 »
Itse en ole muistaakseni koskaan nähnyt mitään sarjakuviin liittyvää unta. Erikoista kyllä, yleensä näen unia leffoista ja kirjoista ja jopa peleistä mitä pelaan illalla mutta en sarjiksista vaikka luen niitä paljon...

Veequa

  • Mikä se on..? Onko se..?
  • Jäsen
  • Viestejä: 13
Vs: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet
« Vastaus #68 : 28.02.2008 klo 12:03:21 »
Mitään niin erikoisia unia olekaan nähnyt vähään aikaan.  :-\ Asia pitää korjata.
Lähin mikä tulee sarjakuvista mieleen on eräs Muumi-uneni, ja sitten yksi jossa seikkaili Naruton Kyuubimonsteri.

Muumiunessani tapahtumat alkoivat sen laiturin päässä, jolle on rakennettu talo. Muumipeikko, Niiskuneiti ja muistaakseni myös NIpsu uivat siellä laiturin päässä, minä rannalla. Sukelsin ja näin muumityylillä piirretyn, aika pelottavan krokotiilin. Ja sen jälkeen koko unessa se krokotiili vain jahtasi minua. Muumit häipyivät taka-alalle, ja krokotiilinkin muoto muuttui. Minun uneni kun eivät niin paikallaan pysy.

Ja Naruto Kyuubiuni sitten. Öh. No, ensinnäkin se oli vain pätkä jostakin vähän isommasta. Olin kai päässyt juuri jostain kartanosta pakoon ratkaisemalla kellopalapelin (joka oli muuten aika pirun iso) ja nyt jouduin uimaan maanalaisen järven läpi. Vesiliikennettäkin siellä oli, ja se kallio pään päällä oli erittäin, tuota, painavan oloinen. Ja sitten sellainen yhdeksänhäntäinen, sini-musta kettu ilmestyi jostakin aukosta repimään kattoa alas. Se Kyuubi, siis. Vaikka se oikeasti onkin oranssi.
Taisin mennä juttelemaan sille mukavia. Muuta nyt muistakaan.

Seuraavaa unta odotellessa!
Mustikat ovat yhä sinisiä.

VesaK

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 556
  • Kuka mitä häh?
Vs: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet
« Vastaus #69 : 28.02.2008 klo 12:10:36 »
Fingerpori-albumi oli ilmestynyt ja näin sen kirjakaupan ikkunassa. Se muistutti ulkoasultaan näitä uusia Pahkasika-albumeja ollen iso, kovakantinen ja sininen. Otsikko oli Aku Ankka -fontilla. Tunsin unessa noloutta siitä, että olen näin kelkasta tipahtanut, että vasta kaupan ikkunasta tajusin albumin ilmestyneen.

Kovakantisuus meni oikein.

Itse näen (stressiaikoina eritoten) usein unia, joissa olen sarjakuvafestivaaleilla jossakin päin maailmaa. En vaan ikinä löydä hotellista ulos, koska unihotellien arkkitehtuuri on samaa tyyliä kuin Tylypahkan noitakoulun. Tai vaihtoehtoisesti en löydä enää huonetta, kun pitäisi jo kirjautua ulos ja lasku kasvaa... Positiivista näissä unissa on se, että ko. unifestivaalien myyntipöydät notkuvat todella mielenkiintoisia sarjakuvia. Herättyä en vaan ikinä muista mitä ne olivat. 
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Grezen

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 853
  • ¡Viva Zapata!
Vs: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet
« Vastaus #70 : 28.02.2008 klo 13:50:59 »
Tai vaihtoehtoisesti en löydä enää huonetta

Ei tuo ole uni, tuo on Tampere Kuplii.

Petteri Oja

  • Juudas itselleen
  • Jäsen
  • Viestejä: 8 151
Vs: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet
« Vastaus #71 : 28.02.2008 klo 14:04:39 »
Jos olisit vielä kännissä ja joka puolella huojuis alastomia ihmisiä, toi olis Kemi.

Irene

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 812
Vs: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet
« Vastaus #72 : 01.03.2008 klo 20:00:02 »
Kovakantisuus meni oikein.

Olen ennustaja! \o/

(Äkkiä! Sano joku luku I ja XII väliltä!)
Lukupäiväkirjani: http://sbrunou.blogspot.com

Timo Ronkainen

  • professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 19 293
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Vs: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet
« Vastaus #73 : 01.03.2008 klo 22:27:22 »
Fingerpori-albumi oli ilmestynyt ja näin sen kirjakaupan ikkunassa. Se muistutti ulkoasultaan näitä uusia Pahkasika-albumeja ollen iso, kovakantinen ja sininen. Otsikko oli Aku Ankka -fontilla.



Kovakantinen, punainen, ei ankkafonttia. 1/3 oikein.  :D

(Äkkiä! Sano joku luku I ja XII väliltä!)

X

Timo

Kapteeni Kenguru

  • Groupie
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 505
  • ¿Cuándo se come, aquí?
Vs: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet
« Vastaus #74 : 02.03.2008 klo 13:24:54 »
Näin hiljattain unen, jossa rupesin lukemaan uutta Aku Ankkaa. Ihmettelin että onpas tyyli hieman muuttunut, kun melkein jokaisessa puhekuplassa kiroiltiin. En nyt viitsi toistaa sen tarkemmin, jokainen lienee kirosanoja kuullut.

En ole kyllä Akua vähään aikaan lukenut, että tiedä sitten... jos olenkin lukenut ja luullut että näen unta?
POLKU PYÖRÄ VARKAAT KURIIN!!1

http://www.youtube.com/user/Satelliittifillari