Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet  (Luettu 106699 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Leo

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 269
Re: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet
« Vastaus #30 : 12.07.2006 klo 19:01:04 »
Mä näin ehkä about 10-vuotiaana unta Aku Ankka -sarjakuvasta. Juonta en sen tarkemmin muista, mutta laatu oli selkeästi Rosaa. Muistan vieläkin viimeisen ruudun, jonka ehdin aloittaa, mutten ikinä ehtinyt lukea sitä loppuun asti. Neiti Näpsä oli juuri sanomassa jotain tärkeää tarinan kannalta (tai näin oletan), mutta herätyskello pärähti soimaan juuri tällä hetkellä. Tänä päivänä en  muista unesta mitään.

Sarjakuvienkeräilyunet eivät ole tuttuja, enkä muutenkaan tuhlaa aikaani kuin kaikista mielyttävimpiin uniin.

Irene

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 812
Re: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet
« Vastaus #31 : 30.08.2006 klo 15:03:05 »
Viime yönä näin unta, jossa olin näyttelijänä Marvel-filmatisoinnissa. Yllättäen esitin Rogueta. Roguen vermeet vaan olivat kovin erikoiset: tiikeriraidalliset "samettitrikoot", jotka lörpöttivät vähemmän edustavasti päälläni.

Näytteleminen tuntui kovin vaivaannuttavalta. Kaverini (oikeassa elämässä opettaja) esitti vastustajaani, naispahista, ja hän suoriutui trikoissan ja korkokengissä taistelukohtauksista paljon paremmin kuin minä.
« Viimeksi muokattu: 06.05.2013 klo 22:36:08 kirjoittanut Irene »
Lukupäiväkirjani: http://sbrunou.blogspot.com

Jho

  • Jäsen
  • Viestejä: 644
Re: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet
« Vastaus #32 : 08.09.2006 klo 10:34:31 »
En kyllä muista että olisin ikinä nähnyt unta jossa ostaisin yhtään mitään. Mutta kaveri näki kerran Turtles unen joka loppui sanoihin "jatkuu seuraavassa unessa".

Ja kyllä noita supersankari unia on tullut nähtyä.

Curtvile

  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 15 777
Re: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet
« Vastaus #33 : 08.09.2006 klo 10:47:04 »
En kyllä muista että olisin ikinä nähnyt unta jossa ostaisin yhtään mitään.
 

näitä on nähty ja paljon. muutamaan otteeseen ihan parin viikon sisälläkin.
Viimeksi kävin Salossa jossa einoheinon tiloihin oli muuttanut sen 80-luvun good fellowsin, fennican ja alfa antikvan(puistokadun versio) lemmenlapsi.
Liikettä pyöritti leukemiaan edesmennyt peltolan divaristi, joka oli jostain syystä palannut elävien kirjoihin.
laareista löytyi sangen harvinaisia jenkkilehtiä (koska niitä ei ole olemassa) ja halpislaatikkoon päätynyt kahdenkymmenen kotimaiselle käännetyn Cliftonin nippu.
Tiesin kyllä että kyse on unesta koska oltiin Salossa, eritoten kun löytyi vielä levyihin ja sarjakuviin keskittynyt toinen antikka.

Supersankariunia ei ole tullut nähtyä. Armeijaan paluu unia senkin edestä. miten se sotilaspassi onkin aina hukassa niissä?

JussiP

  • Jäsen
  • Viestejä: 662
  • Muutoksen tuulipuvut
Re: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet
« Vastaus #34 : 13.09.2006 klo 15:54:45 »
Viime yönä näin unta, että löysin sukulaisten luona ollessani hyllystä jonkun täysin tuntemattoman Franquinin Piko & Fantasio -albumin. Rupesin lukemaan sitä ja ikään kuin siirryin sarjiksen sisään ja näin tapahtumat sen sisältä. Aina välillä jokin häiritsi lukemistani ja "tietoisuuteni" siirtyi takaisin itseeni. Sitten jatkoin lukemista ja siirryin taas sarjiksen sisään.

Sarjiksessa oli juoni, aitoa Franquin-huumoria ja kaikkea, mutta en herättyäni kuollaksenikaan muistanut sisällöstä mitään. Jos siis André-vainaa yritti kanavoida tekemätöntä alppariaan kauttani maailmaan niin se on nyt iäksi kadotettu. Sori.
Jos haluat masentua tai vahingoniloistua, lue Ilman naista.

TeroH

  • Latteuksien latelija
  • Jäsen
  • Viestejä: 242
Re: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet
« Vastaus #35 : 28.12.2006 klo 22:45:31 »
Viime yön uni oli yksi oudoimpia muistamiani, vaikka kaikki kun oli NIIN loogista koko unen keston ajan. (Unen seuraaminen vaatii hieman tietämystä Marvel-versumin mutanttihahmoista, mutta aika vähän.)

Kaikki alkaa, kun Kitty Pryde (AXM-asussa) ja Tajunta ovat jossain Xavierin kartanolla ihmettelemässä että missäs se Cable on. Pian Kitty jo vie liu'uttaa Tajunnan lattian läpi Cerebron luokse, ja etsintä alkaa. Sitten Tajunta vajoaa tajuttomana lattialle ja silmissäni mustuu...

Siirtymä: Nyt olenkin Deadpool, ja hetken ympäristöäni tutkittuani huomaan, että tämähän on jonkinlainen räiskintäpeli (mikä sopiikin hyvin, ajattelen, onhan tää sentään Deadpool). Lattialla on Legend of Zeldasta pöllityn näköisiä punaisia sydämiä, joista saa terveytta takaisin (kokeilen tätä; terveysmittaria ei jostain syystä näy missään, ihmettelen, mutta kyllä ne varmasti toimivat). Kulman takaa pomppii kimppuuni punaisia tappajapaprikoita (olen kauhuissani; Ne kyllä näyttävät tavallisilta paprikoilta, mutta tiedän niiden olevan tappajavariantteja), ja juoksen karkuun tavaratalon käytävää pitkin paniikissa ja taas on mustaa...

Siirtymä: Wolverine keskustelee kaksoisolentonsa kanssa tuopin äärellä baarissa, jotta alkaa kyllästyttää tämä itsensä tappaminen (mikä viittaa johonkin aikaisempaan unen vaiheeseen, jota en enää muista). Tähän Deadpool huomauttaa, että sinähän se klooni olet, koska (kuten kuka tahansa helposti huomaa) takataskusi on ommeltu eri tavalla kuin hänellä, ja räiskäisee luodilla vaihdokasta päähän (se olikin siis Deadpool koko ajan, ilmeisesti skippasin tässä vaiheessa muutaman tason pelistä ja Wolverinen ulkomuoto oli ovela hämäys). Olen onnellinen, koska uskon sen olleen viimeinen kaksoisolento, mutta voi! Paprikat palaavat kulman takaa pomppien! Tällä kertaa vedän aseeni ja ammun...

Siirtymä: Tajunta palaa tajuihinsa Kittyn käsivarsille, ja on sanomassa jotain tärkeää mutta sitten herään herätyskellon pirinään. Ikävää, olisin halunnut nähdä loputkin unesta.
Tässä tekstissä ei ole mitään henkilökohtaista.

VesaK

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 556
  • Kuka mitä häh?
Re: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet
« Vastaus #36 : 29.12.2006 klo 12:15:33 »
Toissayönä juttelin pitkät tovit Carl Barksin kanssa. Kuolema oli nuorentanut häntä paljon ja suomeakin tuo oli oppinut. Valitettavasti keskustelun sisällöstä en muista mitn.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Doc Lomapäivä

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 807
Re: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet
« Vastaus #37 : 06.01.2007 klo 15:57:30 »
Itsekin näin hiljattain sarjakuvaunta. Kyselin divarista jotain teosta ja nuori harjoittelijatyttö vetäisi tiskin alta esiin keräilyharvinaisuuden: Susanna Clarken Jonathan Strange & herra Norrell sarjakuvaversiona. Olin puulla päähän lyöty, en tiennyt moista olevankaan! Kirja oli kovakantinen ja suuri, noin A3-kokoa. Painoi kuin synti. Tyttö ei heti muistanut tarkkaa hintaa mutta muisteli sen pyörivän 800-900 euron tienoilla.

Irene

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 812
Re: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet
« Vastaus #38 : 16.02.2007 klo 09:39:55 »
Olin bileissä ja pöydällä pyöri vanhoja Marvel-lehtiä. Kaksi lehdistä oli hiljakkoin divarista ostamaani vuoden 1989 Action Forcea, lisäksi oli pari vanhaa Ryhmä-X:ää. Tiesin, että minun pitäisi viedä Ryhmä-X:t takaisin divariin, joka ne omisti, mutta samaan aikaan mietin että voisinhan kätevästi varastaa ne, eikä kukaan saisi tietää. Moraalinen dilemma oli kova! Lopulta päätin olla rehellinen.

Pöydällä pyöri myös pari 1980-luvun alun Aku Ankkaa, joissa mm. Iines esiinty isossa violetissa peruukissa.
Lukupäiväkirjani: http://sbrunou.blogspot.com

Varnsen

  • Uusi jäsen
  • Viestejä: 4
Re: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet
« Vastaus #39 : 02.03.2007 klo 22:44:29 »
Itse näin kerran unen, jossa olin Akun roolissa Barksin sarjakuvassa.
Unessa oli myös mukana ankanpojat ja Bombi-zombi, joka yritti kovasti tyrkyttää minulle voodoo-nukkeaan. Omituisen unesta tekee se, että luin Barksin "Voodoo Hoodoo" -jutun ensimmäisen kerran vasta pari vuotta unen jälkeen. 
"I like boring things."
Andy Warhol

VesaK

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 556
  • Kuka mitä häh?
Re: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet
« Vastaus #40 : 05.03.2007 klo 16:46:24 »
Hmm... kun seuraavaksi saa unessa käsiinsä sen "kadonneen Tintti-albumin", joka sitten hetken päästä kaikkoaa ikuisesti, olisikohan näistä visioista lievitykseksi? 

http://lifeboat.com/ex/singularities.and.nightmares

“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Jarmo

  • tyhmä nilkki
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 164
  • Varokaa metaforista deformaatiota.
Re: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet
« Vastaus #41 : 07.03.2007 klo 20:08:36 »
 Tämmöinen tuli joitain aikoja sitten katseltua. Muistan, että pitkään mietin tätä "unta vai ei" aspektia. Ei vaan tullut mitään epätavallista mieleen, mistä olisi sen uneksi arvannut.


Piber

  • Sopuli
  • Jäsen
  • Viestejä: 618
  • yuubervärkki
Re: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet
« Vastaus #42 : 10.03.2007 klo 21:18:51 »
Toissayönä juttelin pitkät tovit Carl Barksin kanssa. Kuolema oli nuorentanut häntä paljon ja suomeakin tuo oli oppinut. Valitettavasti keskustelun sisällöstä en muista mitn.
Tollaista unta haluasin minäkin nähdä. Unelmani oli pienenpänä päästä puhumaan Carl Barksin kanssa, mutta mokoma meni kuolemaan, ennen kuin kerkesin.

Duck Woman

  • Jäsen
  • Viestejä: 321
Re: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet
« Vastaus #43 : 20.03.2007 klo 15:20:38 »
Viime yönä olin kirjastossa, josta löysin teoksen Mämmilä 1950-1978. Kannessa oli Rönkä ja kirja muistutti näitä kovakantisia kokoomateoksia. Ihastuin ikihyväksi löydettyäni tämän harvinaisuuden ja lähdin kohti lainausautomaattia, mutta törmäsin jatkuvasti esteisiin enkä koskaan päässyt lukemaan kirjaa.
Aamulla herättyäni harmitti tosissaan kun en tullut avanneeksi kirjaa. Nyt en koskaan saa tietää millainen Mämmilä oli viisikymmentäluvulla. :'(
What duck?

Jho

  • Jäsen
  • Viestejä: 644
Re: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet
« Vastaus #44 : 27.03.2007 klo 14:14:56 »
Nyt pitää oikein tänne kirjoittaa, kun viimeyönä näin sarjakuviin liittyviä unia, ja oikein kaksin kappalein.

Ensin ufot kaappasivat Mazziwapin ja jäin perään huutamaan "Ei! Tuokaa se takaisin, sillä on enää 2 sivua piirtämättä".
Ja myöhemmin Loponen yritti saada minut allekirjoittamaan sopimusta jossa olisin maksanut kaikista tekemistäni töistä (siis MINUN tekemistäni) Velille rahaa. En tiedä mihin neuvottelut olisivat lopulta vieneet kun heräsin, mutta ainakin alku selvittelyn aikaan Loponen oli sitä mieltä että sopimus on ihan reilu.