Äänestys

Mikä on paras Mämmilä-albumi?

1. Sarjakuvia Suomesta (1978)
17 (12.3%)
2. Punkkia ja metsäkukkia (1980)
21 (15.2%)
3. Pässimäestä peltihalliin (1982)
17 (12.3%)
4. Pois tieltä (1984)
9 (6.5%)
5. Kasvukipuja (1986)
3 (2.2%)
6. Rakennemuutos rassaa (1988)
8 (5.8%)
7. Riitaa ja rakkautta (1990)
4 (2.9%)
8. Naapurin neekeri (1992)
28 (20.3%)
9. Ladoja ja dollareita (1994)
4 (2.9%)
10. Täällä tähtikiekon alla (1996)
7 (5.1%)
11. www.mammila.fi (2001)
10 (7.2%)
12. Kiinalainen juttu (2008)
10 (7.2%)

Äänestäjiä yhteensä: 64

Kirjoittaja Aihe: Mämmilä  (Luettu 106544 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Wade

  • Jäsen
  • Viestejä: 3 163
Re: Mämmilä jatkuu Suomen Kuvalehdessä
« Vastaus #30 : 17.11.2006 klo 17:53:01 »
Kelle SK tuleekaan, lukekaa juttu Mämmilän paluusta siitä
Wade Koivurinne

VesaK

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 556
  • Kuka mitä häh?
Re: Mämmilä jatkuu Suomen Kuvalehdessä
« Vastaus #31 : 17.11.2006 klo 18:48:17 »
Kelle SK tuleekaan, lukekaa juttu Mämmilän paluusta siitä

Olihan se kerrassaan magee juttu, mutta ei enää mikään uutinen Sarjainfon tilaajille.

SK:ssa oli kyllä hyvä haastattelu. Ai piru, kuinka se Koivisto jaksaakin olla vaatimaton. Mutta sellainenhan hän. 

Kaunis syksyinen tunnelma tuossa ekassa sivussa. Melko äkkiä "eläkkeellejäämispäätöksen" jälkeen on tuo Mielosen aivohalvaus iskenyt, ja päätös vanhainkotiin siirtämisestään tehty rivakasti - kun nyt ollaan vasta Rönkää hautaamassa - eikä Toivoa varmaan ole neljää vuotta kylmiössä pidetty...

Seuraavien puolentoista vuoden aikana luvassa aika rutkasti häitä ja hautajaisia Mämmilässä, Koivisto lupaili. Niin ovat hän ja Hannu Virtanen kynäilleet. Heh eh, pitäisiköhän kvaakissa järjestää kilpailu, jonka voittaja pääsisi cameorooliin Mämmilään... Tape kun on pahuksen hyvä karikatyristi. Sitäkin.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Antti Vainio

  • Karpaattien nero
  • Jäsen
  • Viestejä: 4 164
Re: Mämmilä jatkuu Suomen Kuvalehdessä
« Vastaus #32 : 17.11.2006 klo 21:46:36 »
Sarjakuvasivu oli melkein liikuttava, kuin tapaisi oikeassa elämässä vanhoja tuttuja joita on tietämättään kaivannut. Myös hän-profiili oli oikein hyvä. Olen itse tavannut Koiviston kerran, joskus 80-luvun puolivälissä Lepakossa. Olin itse sarjakuviin hurahtanut hölmö teini ja Koivisto jo establishoitunut iso nimi. Silti se viitsi varmaan tunnin jutella kanssani ja oli aika samanoloinen  kuin SK:n jutusta kavereiden kertomana  välittyy. Helvetin analyyttinen ja kriittinen se oli oman duuninsa suhteen. Noin muuten se on edelleen mukavin taiteilija jonka olen elämässäni tavannut ja niitä on kuitenkin aika paljon vaikka olen niitä piirejä parhaani mukaan vältellyt
"This country sucks. It's all about the nature and who the fuck cares about the nature".

Kulmalan kaveri

  • Jäsen
  • Viestejä: 91
Re: Mämmilä jatkuu Suomen Kuvalehdessä
« Vastaus #33 : 17.11.2006 klo 21:56:58 »
Jotenkin tuntuu, että SK:ssa ymmärretään sarjakuvan päälle. Esim. muutama vuosi sitten julkaisivat laajan suomalaista sarjakuvaa käsittelevän jutun.

Kyllä Mämmilä on jotain niin suomalaista että ihan pala nousee kurkkuun...

Timo Ronkainen

  • professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 19 293
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Re: Mämmilä jatkuu Suomen Kuvalehdessä
« Vastaus #34 : 18.11.2006 klo 02:24:44 »
Jotenkin tuntuu, että SK:ssa ymmärretään sarjakuvan päälle.

Se Uusi Ruutu meni palasiksi. Puolet meni tähän ja toinen siihen peli-dikkelikoo-lehteen (mikäseolikaan?).

T

Lurker

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 17 060
Re: Mämmilä jatkuu Suomen Kuvalehdessä
« Vastaus #35 : 19.11.2006 klo 18:44:08 »
Jotenkin tuntuu, että SK:ssa ymmärretään sarjakuvan päälle. <snip>

On ymmärretty kohta sata vuotta...

Justus

  • Jäsen
  • Viestejä: 926
  • Ralf on Kuningas
Re: Mämmilä jatkuu Suomen Kuvalehdessä
« Vastaus #36 : 24.11.2006 klo 12:48:02 »
Tänään tulee uusi. On muuten ensimmäinen lehtisarjakuva jonka otan talteen. Muovitaskuun laitan, muun lehden heitän pois. Ei muuten mutta kun tuota ei saa mistään vielä pitkään aikaan, vasta 19 sivua on valmiina. Koska albumi muuten tulee? Ei se jouluksi ehdi.

T. Koivisto on kyllä niin epäahne että suututtaa. Mämmilällä takoisi rahaa helposti, mutta ei. Myisi vaikka T-paitoja tai lippiksiä. Viivi ja Wagner -mukini kaipaisi Mämmilämukin kaverikseen. Vai saako niitä mistään, onko saanut? Ne "nettisivut" ovat kyllä päivityksen tarpeessa. Tahtoo Mämmilä-oheistuotteita!

VesaK

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 556
  • Kuka mitä häh?
Re: Mämmilä jatkuu Suomen Kuvalehdessä
« Vastaus #37 : 24.11.2006 klo 13:22:25 »
Tahtoo Mämmilä-oheistuotteita!

On minulla vielä jossain "Mämmilän mullistus" -t-paita, mutta Kemistä ei tullut mukaan Mämmilä-kaljaa, kaik mäni jo paikan päällä. Postikortteja (vuodelta 1995) sentään löytyi, mutta nämähän mainostavat Orivettä...

“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Wade

  • Jäsen
  • Viestejä: 3 163
Re: Mämmilä jatkuu Suomen Kuvalehdessä
« Vastaus #38 : 24.11.2006 klo 15:18:48 »
Tänään tulee uusi. On muuten ensimmäinen lehtisarjakuva jonka otan talteen. Muovitaskuun laitan, muun lehden heitän pois.
Mä säilytän kaikki SK:t muutenkin. Jää mämmi mukaan sinne väliin. Minäpä olen ottanut ennenkin strippejä ja pilakuvia talteen
mm. Pätkittäin käy kateeksi, Viivi ja Wagner sekä myö Jääkiekkolehden mukana ilmestyneitä pilakuvia
Wade Koivurinne

Justus

  • Jäsen
  • Viestejä: 926
  • Ralf on Kuningas
Re: Mämmilä jatkuu Suomen Kuvalehdessä
« Vastaus #39 : 26.11.2006 klo 16:33:16 »
Mä säilytän kaikki SK:t muutenkin.

Suomen Kuivalehti täytti 90 vuotta, vuoden vanhempi kuin Suomi. Paksu juhlanumero tuli, olisihan se sopinut aloittaa uusi  Mämmilä siinä. Ehkä tuli fiba kun Jeanin elämää lopahti, albumi taisi loppua vai miksi se loppui? En tunne ko. sarjaa muuten kuin tuosta lehdestä ja täällä Kvaakissa on sitä joku ylistänyt. Ihan jees sarja mutta vähän sekava.

Wade

  • Jäsen
  • Viestejä: 3 163
Re: Mämmilä jatkuu Suomen Kuvalehdessä
« Vastaus #40 : 27.11.2006 klo 14:49:28 »
Suomen Kuivalehti täytti 90 vuotta, vuoden vanhempi kuin Suomi.
Toivottavasti vitsi, tai typo tuo kuivalehti?

Luin aina uudelleen ja uudelleen sen tekijän haastattelun. Ja allekirjoitan aina vaan muiden puheet miehestä. Vaatimaton kaveri. Se voisi ansaita noilla (vaikka Mämmilä- sivutuotteilla) vaikka kuin ja paljon. Voisin itsekin aamukahvit juoda mämmilä- mukista
Wade Koivurinne

Justus

  • Jäsen
  • Viestejä: 926
  • Ralf on Kuningas
Re: Mämmilä jatkuu Suomen Kuvalehdessä
« Vastaus #41 : 27.11.2006 klo 17:05:54 »
Toivottavasti vitsi, tai typo tuo kuivalehti?

No ei se typo ollut. Oli se ennen vähän kuiva mutta on parantanut.

Timo Ronkainen

  • professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 19 293
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Re: Mämmilä jatkuu Suomen Kuvalehdessä
« Vastaus #42 : 27.11.2006 klo 18:13:12 »
Ehkä tuli fiba kun Jeanin elämää lopahti, albumi taisi loppua vai miksi se loppui? En tunne ko. sarjaa muuten kuin tuosta lehdestä ja täällä Kvaakissa on sitä joku ylistänyt. Ihan jees sarja mutta vähän sekava.

Alppari vaan loppui. Ehkä se jäi sekavaksi kun pätkissä lukee (?). Koklaa alpparia vaikka kirjastosta. Hyviä ne on.
Jeanin loputtua pyydettiin lehdessä sarjasta palautetta, liekö tullut? Jotain saattaisi ehkä olla, kuten myös Mämmilästä, Kuvalehden nettisivuilla.

Timo

Pässi

  • Jäsen
  • Viestejä: 3 096
Mämmilät järjestykseen
« Vastaus #43 : 23.12.2006 klo 22:38:02 »
Kertokaa myös miksi.
Kolme ääntä per kvakkaaja.

Wade

  • Jäsen
  • Viestejä: 3 163
Re: Mämmilät järjestykseen
« Vastaus #44 : 23.12.2006 klo 22:39:51 »
Kolme ääntä per kvakkaaja.
Mä pystyn antamaan yhtä paljon, kun on vaihtoehtoja
Wade Koivurinne