Kirjoittaja Aihe: Kirjastot  (Luettu 62280 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Justus

  • Jäsen
  • Viestejä: 926
  • Ralf on Kuningas
Re:Kirjastot
« Vastaus #45 : 04.03.2004 klo 18:49:31 »
Espoossa ovat hyviä sarjakuvafriikin kannalta Viherlaakson pieni  kirjasto, jossa on paljon sarjakuvia monella kielelläkin. Leppävaarassa sijaitseva Espoon uusi pääkirjasto omaa myös aikamoisen määrän sarjakuvia.

Ilja Rautsi

  • Jäsen
  • Viestejä: 645
  • Kvaak!
Re:Kirjastot
« Vastaus #46 : 04.03.2004 klo 20:18:48 »
Helmessä todellakin... Kontulan ostarilla on muuten ihan kiva pikku divari, josta löytyy silloin tällöin kaikkea mielenkiintosta luettavaa. Itiksen kirjasto on kyllä noin muutenkin kuin sarjakuvan osalta mukava ja ennen kaikkea viihtyisä paikka.

Joo, olen ostellut sieltä tosin lähinnä dvd-levyjä tähän mennessä, pari päivää sitten löytyi Chinatown aivan uuden veroisena hintaan 5 €! Hyvä paikka ja iloinen yllätys kun muutama kuukausi sitten tänne muutin.
Se viiksekäs omistaja on kyllä niin prototyyppi kärttyisästä divarisedästä jota eivät asiakkaiden halut erityisemmin kiinnosta kuin vain voi olla. Koitan olla nauramatta liian kovaa joka kerta kun mies murskaa jonkun nuoren unelmat rahansaannista lakonisesti lausutulla lauseella "Tän enempää en maksa, ota tai jätä."
"I'd prefer not to be reminded of his continued existence, frankly. If he's hit by a bus--let me know so I can go piss on his grave--otherwise, give it a rest."

-Erik Larsen Rob Liefeldista

Janne Yliruusi

  • Jäsen
  • Viestejä: 115
  • Tappajakarhun paluu
Re:Kirjastot
« Vastaus #47 : 04.03.2004 klo 22:27:28 »

Joo, olen ostellut sieltä tosin lähinnä dvd-levyjä tähän mennessä, pari päivää sitten löytyi Chinatown aivan uuden veroisena hintaan 5 €!

Anttilassa tuo on 7 euroa, joten ei se nyt niin ihmeellisen halpa ollut. No toki sentään säästit kaksi euroa.
"A waste of talent and electricity." John Peel on ELP

Ilja Rautsi

  • Jäsen
  • Viestejä: 645
  • Kvaak!
Re:Kirjastot
« Vastaus #48 : 05.03.2004 klo 00:39:23 »
Kyllä, ja ne kaksi euroa ovat merkittävä osa vuosibudjettiani!
Mutta pointti oli lähinnä se että sieltä tekee hyviä löytöjä, sain myös Bergmanin Talvivaloa sekä Ang Leen Hulkin sieltä halvalla.

Edit: vaikkei siltä vaikuta niin tämäkin tieto saattaa vielä pelastaa jonkun hengen. Ihan varmasti.
« Viimeksi muokattu: 05.03.2004 klo 00:40:11 kirjoittanut Ilja Rautsi »
"I'd prefer not to be reminded of his continued existence, frankly. If he's hit by a bus--let me know so I can go piss on his grave--otherwise, give it a rest."

-Erik Larsen Rob Liefeldista

tolppis

  • Jäsen
  • Viestejä: 4 321
  • Viinissä totuus
Re:Kirjastot
« Vastaus #49 : 05.03.2004 klo 13:28:29 »
Ei juma. Siis KONTULASSA? Hitto. Mitenköhän sinne pääsee yleisillä kun olen tuota...noh...niin...jos joku ei vielä tiennyt...yhym...mutinaa...(keravalta)...siis kovempaa?...Keravalta. Heh. Köh.

(Kontula?)

Ilja Rautsi

  • Jäsen
  • Viestejä: 645
  • Kvaak!
Re:Kirjastot
« Vastaus #50 : 05.03.2004 klo 14:43:33 »
No en nyt tiedä onko tämä paikka tuollaisen vaellusretken arvoinen. Läpi lumen, läpi tuulen! Läpi kiven, läpi metsän! Halki juoppojen, ohi hullujen- kohti Tony Halmeen luvattua maata! Kontulaan! KONTULAAN! Kontulaan.
Niin, siis metrolla tänne pääsee.
"I'd prefer not to be reminded of his continued existence, frankly. If he's hit by a bus--let me know so I can go piss on his grave--otherwise, give it a rest."

-Erik Larsen Rob Liefeldista

tolppis

  • Jäsen
  • Viestejä: 4 321
  • Viinissä totuus
Re:Kirjastot
« Vastaus #51 : 05.03.2004 klo 16:28:06 »
Aah, juu, mjeetro, olen kuullut siitä joskus mutta luulin sitä vain legendaksi  ;D

PS: Ethän vain ole jo Ilja liikaa katsellut TSH-elokuvia/lukenut kyseistä opusta ja etenkin niiden lauluosuuksia?

Ville

  • Jäsen
  • Viestejä: 293
Re:Kirjastot
« Vastaus #52 : 05.03.2004 klo 19:40:15 »
Mää en ole montaa kertaa lainannut sarjakuvia kirjastosta. Olen saattanut kyllä mennä lukemaan niitä sinne. Ostan sarjakuvat kaupoista ja divareista, ja siinä on hyvä puoli se, että sen voi lukee uudelleen milloin vain. :)
Mitäsh minä shanoin... Vettähän she vain on...

Petteri Oja

  • Juudas itselleen
  • Jäsen
  • Viestejä: 8 145
Re:Kirjastot
« Vastaus #53 : 05.03.2004 klo 21:44:09 »
Anttilassa tuo on 7 euroa, joten ei se nyt niin ihmeellisen halpa ollut. No toki sentään säästit kaksi euroa.

Sitäpaitti ainakin meidän Anttilassa se maksaa kymmenen euroa, joten siinähän säästyi jo puolet hinnasta.

thepanu

  • Jäsen
  • Viestejä: 361
Re:Kirjastot
« Vastaus #54 : 09.03.2004 klo 16:34:16 »
Leppävaarassa sijaitseva Espoon uusi pääkirjasto omaa myös aikamoisen määrän sarjakuvia.

Missä ne siellä on? Olen muutaman kerran käynyt ja en ole löytänyt muutakuin ne muutamat kapiset hyllyt jotka on siinä lainaustiskin läheisyydessä.
huuto.net kohteeni

Canard

  • Jäsen
  • Viestejä: 718
  • Der Zorn Gottes
Re:Kirjastot
« Vastaus #55 : 11.03.2004 klo 20:22:33 »
Viimeksi (Maanantaina) lainasin kirjastosta Jeanin elämää 1&2 sekä Hiltusen Tarina yön lapsista. Omassa kirjastossani on maaseutukirjastoksi ihan hyvä valikoima.

Axuz

  • Jäsen
  • Viestejä: 413
  • Kvaak!
Re:Kirjastot
« Vastaus #56 : 11.03.2004 klo 20:39:05 »
Leppävaarassa sijaitseva Espoon uusi pääkirjasto omaa myös aikamoisen määrän sarjakuvia.

Missä ne siellä on? Olen muutaman kerran käynyt ja en ole löytänyt muutakuin ne muutamat kapiset hyllyt jotka on siinä lainaustiskin läheisyydessä.

Thepanulle tiedoksi: Leppävaaran uuden kirjaston henkilökunnan käsitys siitä, mikä kuuluu mihinkin on jotain yhtä briljanttia kuin yrittäisi bongata sisustuslehdestä artikkelia siitä, miten auton lyhty vaihdetaan...

Se paikka, mistä ilmeisesti olet sarjakuvia löytänyt, siellä on Leppävaaran kokoelmasta vain roiskeet. Kun kävelet heti pääovista sisään astuessasi oikealle, tulet lasten osastolle, jonka perällä on melkoinen määrä sarjakuvaa, myös sellaista, joka ei kuulu lasten osastolle... Jos sen sijaan kävelet pääovista sisään astuessasi heti vasemmalle ja jatkat ns. "musiikkiosastoon", heti osaston vasemmalla puolella on nuortenosaston sarjakuvan aarreaitta, jossa on suurin osa Leppävaaran sarjakuvakokoelmasta. Sielläkin on teoksia, jotka eivät mielestäni kuulu nuorten osastollekaan... MM. The Comic Journal (joka mielestäni kuuluisi aikuisosaston lehtihyllyyn) löytyy nuorten osastolta, jota ei siis ole erikseen nimetty vaan asiakkaan pitää osata automaattisesti yhdistää "Musiikkiosasto = Nuortenosasto"...  ::) Mulla kesti itellä aika kauan tajuta, missä ihmeessä se ns. nuortenosasto on, kun yritin etsiä Suosikki-lehteä, jotta näkisin Vehnän kuvittamia julkkisseikkailuja...  :(

Mut ei silti... Lastenosaston lehtihyllystä löytyy myös yksi täysin tieteellinen erikoisjulkaisu. Sille on olemassa ihan oma paikka siellä, joten se ei voi olla vahingossa sinne kulkeutunut. Lehden aiheen perusteella se on ilmeisesti sinne laitettu, mutta edes enemmistö nuorista ei ymmärtäisi sanaakaan tuon läpyskän tekstistä, sillä tiedän itsekin siihen kirjoitelleena, että se on puhtaasti alan tieteellisen tutkimuksen erikoislehti, joihin kirjoittelevat pääasiassa tutkijat ja muut vastaavat asiantuntijat...

Että tälleen Lepuskissa...  ::)

Leo

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 269
Re:Kirjastot
« Vastaus #57 : 11.03.2004 klo 20:46:43 »
Jos sen sijaan kävelet pääovista sisään astuessasi heti vasemmalle ja jatkat ns. "musiikkiosastoon", heti osaston vasemmalla puolella on nuortenosaston sarjakuvan aarreaitta, jossa on suurin osa Leppävaaran sarjakuvakokoelmasta.
Eikös "musiikkiosaston" nimi ole "Pointti" ;D ? Näin ainakin itse muistelisin. Lepuski on mukava paikka, kun on tarpeeksi tietokoneita ::) Siellä olen aina silloin, kun oma kone on tiltissä. Lepäävaaran avulla tutustuin alunperin Jasso-kissaan ;D .

Milloin sen Sellon uuden osan piti olla valmis? Nykyinen Sello on vähän... kuivakka (?) kaikinpuolin, kun molemmat "pääkaupat" ovat samanlaisia. Kerrankin juttu josta minä tiedän :)

Canard

  • Jäsen
  • Viestejä: 718
  • Der Zorn Gottes
Re:Kirjastot
« Vastaus #58 : 12.03.2004 klo 19:59:13 »
Siis sen Hiltusen uusimman nimihän on LAULU eikä TARINA yön lapsista!
Shimatta!
 
Anteeksipyyntö Petri Hiltuselle...

J.Salo

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 909
  • ..ja valmis!
Re:Kirjastot
« Vastaus #59 : 12.03.2004 klo 20:12:42 »
Jos sen sijaan kävelet pääovista sisään astuessasi heti vasemmalle ja jatkat ns. "musiikkiosastoon", heti osaston vasemmalla puolella on nuortenosaston sarjakuvan aarreaitta, jossa on suurin osa Leppävaaran sarjakuvakokoelmasta.
Eikös "musiikkiosaston" nimi ole "Pointti" ;D ? Näin ainakin itse muistelisin. Lepuski on mukava paikka, kun on tarpeeksi tietokoneita ::) Siellä olen aina silloin, kun oma kone on tiltissä. Lepäävaaran avulla tutustuin alunperin Jasso-kissaan ;D .

Milloin sen Sellon uuden osan piti olla valmis? Nykyinen Sello on vähän... kuivakka (?) kaikinpuolin, kun molemmat "pääkaupat" ovat samanlaisia. Kerrankin juttu josta minä tiedän :)

2005. Ja unohditte mainita että aikuistenosastolla on viellä oma hylly sarjakuviin. tämä on siis ulko-ovesta eteenpäin, ja tiskien jälkeen vasemmalle.