Kirjoittaja Aihe: Kirjastot  (Luettu 62289 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Ilja Rautsi

  • Jäsen
  • Viestejä: 645
  • Kvaak!
Re:Kirjastot
« Vastaus #15 : 08.10.2003 klo 15:49:36 »
Voin tässä hieman paukutella kuvitteellisia henkseleitäni koska about nämä kaikki Tapiolassa:

"Preacherit, Sandmanit, Astro Cityt, Bonet, Sin Cityt Hell & Backiä lukuunottamatta, Cerebukset, kolme Hellboyta, Watchmen, V for Vendetta... Kaikenlaista mangaa, mm. Crying Freeman"

ja jotain muutakin ovat siellä minun ansiostani. Suvelassa olin sivarina ja kävin yhden kerran GF: ssa ostamassa läjän kamaa sinne (jotain 30 albumia), mutta en tiedä nykytilannetta.
« Viimeksi muokattu: 08.10.2003 klo 15:50:43 kirjoittanut Ilja Rautsi »
"I'd prefer not to be reminded of his continued existence, frankly. If he's hit by a bus--let me know so I can go piss on his grave--otherwise, give it a rest."

-Erik Larsen Rob Liefeldista

Justus

  • Jäsen
  • Viestejä: 926
  • Ralf on Kuningas
Re:Kirjastot
« Vastaus #16 : 08.10.2003 klo 16:55:47 »
Haa, Tapiolan kirjastossa en ole käynyt.
Oma kokemukseni rajoittuu Lepuskin, Omenan ja Suvelan kirjastoihin. Tosin Leppävaaran uudessa kirjastossa en ole käynyt.

En minäkään ole Tapiolassa käynyt, pitääkin mennä. Leppävaaran uudessa kirjastossa, joka on Espoon pääkirjasto, on kyllä hieno mutta ei siellä juurikaan uutta materiaalia ole. Samat kirjat ja sarjakuvat. Mutta tilaa on joten varmaan tulee jatkossa lisääntymään.  Hassua kun on uusi kirjasto mutta vanhat kirjat :-).

Rami Rautkorpi

  • Has been
  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 3 986
Re:Kirjastot
« Vastaus #17 : 08.10.2003 klo 19:00:01 »
Voin tässä hieman paukutella kuvitteellisia henkseleitäni koska about nämä kaikki Tapiolassa [...] ovat siellä minun ansiostani.

Siispä kiitos tuhannesti, että tutustutit minut noihin loistaviin sarjakuviin! On siellä kyllä perinteitä pidetty yllä, olettaen ettet ole ollut sivarina luonnottoman pitkään, koska aika säännöllisesti tulee lisää tuoretta jenkkisarjista, mm. ihan hiljattain kovakantinen Dark Knight Strikes Again. Löytyykö mistään toista näin hyvää kirjastoa?
"Vaikka onhan joukossa Anssi Rauhalaa ja Rami Rautkorpea, jotka ovat paremmasta päästä verrattuina tekijöihin, joiden taso olisi jokin aika sitten supistunut omakustanteisiin ja sarjakuvaseurojen julkaisuihin." -- Kari T. Leppänen (https://tinyurl.com/ycbb3cw2)

Ilja Rautsi

  • Jäsen
  • Viestejä: 645
  • Kvaak!
Re:Kirjastot
« Vastaus #18 : 08.10.2003 klo 19:16:53 »
Joo, kyllä ovat jatkaneet hyvin linjaa kuulemma. Ja en siis ollut Tapiolassa sivarina vaan Suvelassa. Tapiolassa ollut muuten vain töissä.
"I'd prefer not to be reminded of his continued existence, frankly. If he's hit by a bus--let me know so I can go piss on his grave--otherwise, give it a rest."

-Erik Larsen Rob Liefeldista

Blackwing

  • Jäsen
  • Viestejä: 166
  • Kvaak!
Re:Kirjastot
« Vastaus #19 : 16.10.2003 klo 15:46:11 »
Lainaisin taatusti kaikki, jos kirjastoissa olisi lukemiani sarjakuvia. Endless nightsiakaan ei ole näköjään tulossa.
Mies hakee työpaikkaa. Haastattelija kysyy:
- Ymmärrättekö hyvin suusanalliset ohjeet ja osaatteko lukea ja kirjoittaa?
- Minä olen filosofian maisteri.
- Siitä nyt viis. Tahdon kuitenkin vielä lisäksi tietää, osaatteko te siis lukea ja kirjoittaa.

VesaK

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 556
  • Kuka mitä häh?
Re:Kirjastot
« Vastaus #20 : 16.10.2003 klo 17:14:44 »
Se on se kun ei oo kirjastoilla rahaa entiseen malliin. Nykyisin BTJ Kirjastopalvelu ostaa parhaimmillaan 100+ kappaletta sarjakuva-albumia kun vielä 10 vuotta sitten saattoivat ottaa 700 kpl per nimike.  
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Izzy

  • Jäsen
  • Viestejä: 105
  • iip
Re:Kirjastot
« Vastaus #21 : 23.10.2003 klo 17:33:22 »
Juu, kirjastosta tulee lainattua kaikkea mahdollista.
Testausmielessä, uteliaisuudesta ja rahanpuutteessa.

Virtain kirjastolle saa helposti tilattua mitä vaan keksii,
mm. lähes kaikki Sandmanit ovat toiveestani haalineet.
Ja Sin Cityt ja ... Hm.

Siis kirjastohan on ehdoton paikka!  :)


Asral

  • Jäsen
  • Viestejä: 48
  • Snikt!
Re:Kirjastot
« Vastaus #22 : 23.10.2003 klo 17:48:13 »
Lähinnä mangaa sekä englanninkielisiä Ankka-sarjoja olen kirjaston avustuksella lukenut, tosin nyt on ollut pitempi tauko kun tuo Leppävaaran kirjasto muutti kesällä tuonne kauppakeskus Selloon, jonne ei niinkään usein pääse. Mutta kyllä sen valikoima ihan hyvä mielestäni on, löytyy esim. Ranmaa, Maison Ikkokua, Appleseedia sekä aimo läjä sekalaista englanninkielistä tavaraa, mm. Sandmania, Marvelin eri sarjoja ym.
Hey, look. It's a three-headed monkey!

Izzy

  • Jäsen
  • Viestejä: 105
  • iip
Re:Kirjastot
« Vastaus #23 : 23.10.2003 klo 18:17:59 »
Niin, tarkennanpa vielä, että minäkin haalin kirjastoon nimenomaan
englanninkielistä kamaa. Ja juuri kirjastossa on mangaa tullut luettua.
Aikoinaan Tampereen Kukunorissa jalat puutuivat jos liikaa kykki
tai seisoskeli. :-\

thepanu

  • Jäsen
  • Viestejä: 361
Re:Kirjastot
« Vastaus #24 : 23.10.2003 klo 22:05:06 »
tosin nyt on ollut pitempi tauko kun tuo Leppävaaran kirjasto muutti kesällä tuonne kauppakeskus Selloon, jonne ei niinkään usein pääse.

Hä? Mitenkä sen Selloon siityminen sinne menemistä hankaloitti? Muutihan se huikeat 400 metriä ja ihan juna-aseman ja bussipysäkkien viereen.
huuto.net kohteeni

Asral

  • Jäsen
  • Viestejä: 48
  • Snikt!
Re:Kirjastot
« Vastaus #25 : 24.10.2003 klo 13:34:13 »
tosin nyt on ollut pitempi tauko kun tuo Leppävaaran kirjasto muutti kesällä tuonne kauppakeskus Selloon, jonne ei niinkään usein pääse.

Hä? Mitenkä sen Selloon siityminen sinne menemistä hankaloitti? Muutihan se huikeat 400 metriä ja ihan juna-aseman ja bussipysäkkien viereen.

Noh, täältä Lintuvaaran suunnalta missä itse asun oli pieni kävelymatka sinne vanhaan kirjastoon, joten siellä saattoi useammin käydä.  Selloon taas en arkipäivisin oikein ehdi käymään , ja viikonloppuisin taas usein käydään porukoiden kanssa jossain muualla ostoksilla, joten siitä yksinkertaisesta syystä.

Hey, look. It's a three-headed monkey!

thepanu

  • Jäsen
  • Viestejä: 361
Re:Kirjastot
« Vastaus #26 : 24.10.2003 klo 13:44:11 »
Hei, Kaikki alle viiden kilometrin kävelymatkat ovat pieniä.

Nehän vaikka juoksee takaperin, hikoilematta.

Mutta en ala väittämään kun en tiedä tarkalleen missä kohtaa asut, niin en voi tukea viestiäni karttatiedolla. Mutta silti, mitä pohjoisempana Lintuvaarassa asut niin sitä vähemmän merkitystä muutolla on. Periaatteessahan se siirtyi ainoastaan länsi-itä suunnassa.

Meneepä hieman ohi aiheen..
huuto.net kohteeni

Wilpuri

  • Vellihousu
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 279
  • Jaa kuka?
Re:Kirjastot
« Vastaus #27 : 27.10.2003 klo 14:31:58 »
Itse mieluummin kyllä ostan, kuin lainaan sarjakuvani, varsinkin harvinaisemmat teokset, koska kirjastoa hyödyntämällä en koe tukevani sarjakuvatoimintaa. Vasta kun pistän ex-markat liikkeelle, niin joku jossain noteeraa, että sarjakuva on ostettu eli joku lukee ja joku tienaa ja kannattaa julkaista lisää.
"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern

Kookos

  • Jäsen
  • Viestejä: 162
Re:Kirjastot
« Vastaus #28 : 02.11.2003 klo 10:34:51 »
Kirjastoa tulen myös minä käyttäneeksi. Lähinnä katsastan sarjoja, joita näen esimerkiksi täällä Kvaakin palstoilla kehuttavan, mutta joita en uskalla ostaa tutustumatta. Samoin lainailen jotain kovakantisia ankkakokoelmia, joihin ei budjetti anna myöden.
Kai Saarto

Leo

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 269
Re:Kirjastot
« Vastaus #29 : 24.11.2003 klo 18:33:07 »
Luen kirjastoissa vain semmoisia sarjakuvia (Aku Ankkoja) joita en muuten ostaisi esim. Parhaat sarjat mutta kaiken muun ostan sillä muuten asia jää vaivaamaan minua (entä jos sittenkin joskus tarvitsen sitä kokoelmaa...)