Kirjoittaja Aihe: APUA! Pienet kysymykset ja vastaukset tänne  (Luettu 134844 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Timo Ronkainen

  • professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 19 277
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Re: APUA! Pienet kysymykset ja vastaukset tänne
« Vastaus #105 : 12.09.2006 klo 16:42:54 »
Onko mitään ruoanlaitto-mangaa käännetty edes englanniksi?

Timo

Mon of Olay

  • Fakta-police
  • Jäsen
  • Viestejä: 897
Re: APUA! Pienet kysymykset ja vastaukset tänne
« Vastaus #106 : 12.09.2006 klo 17:04:17 »
Onko mitään ruoanlaitto-mangaa käännetty edes englanniksi?

Timo

Iron Wok Jan ja Yakitate Japan nyt ainakin, tosin Yakitaten eka albumi ilmestyy vissiin vasta tänään. Nämä nyt tosin ovat sarjakuvina enemmänkin jonkinlaista absurdia kokkisotaa, jossa käytettäviä ruoanlaittometodeja ei voine soveltaa sellaisinaan käytännössä.

Sanjisan91

  • Jäsen
  • Viestejä: 33
  • "Pöyristyttävä verilöyly"
Re: APUA! Pienet kysymykset ja vastaukset tänne
« Vastaus #107 : 12.09.2006 klo 19:37:33 »
Aiheesta jatkaen: luinpa tässä amerikkalaisesta anime-lehdestä, että Iron Wok Jan!:nin reseptejä voisi kokeilla ihan oikeasti ja niistä saisi kuulemma aikaan jotain syömäkelpoista. Mene ja tiedä.

Mon of Olay

  • Fakta-police
  • Jäsen
  • Viestejä: 897
Re: APUA! Pienet kysymykset ja vastaukset tänne
« Vastaus #108 : 12.09.2006 klo 20:05:43 »
Aiheesta jatkaen: luinpa tässä amerikkalaisesta anime-lehdestä, että Iron Wok Jan!:nin reseptejä voisi kokeilla ihan oikeasti ja niistä saisi kuulemma aikaan jotain syömäkelpoista. Mene ja tiedä.

Ok, paljon mahdollista, en itse ole sarjaa lukenut kuin yhden chapterin. Mutta Yakitate Japan lienee jo toinen juttu. En nimittäin oikein usko, että kukaan pystyisi tosielämässä tekemään kannabiksesta leipää, joka toimii aikakoneen omaisesti....

Timo Ronkainen

  • professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 19 277
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Re: APUA! Pienet kysymykset ja vastaukset tänne
« Vastaus #109 : 12.09.2006 klo 21:00:52 »
että kukaan pystyisi tosielämässä tekemään kannabiksesta leipää, joka toimii aikakoneen omaisesti....

Jos sitä käyttää tarpeeksi, saa ehkä itsensä vakuutetuksi että se toimii...  ;D
Täytyypä koklata, öh siis noita mangoja..

Timo

PTJ Uusitalo

  • Mediaholisti
  • Jäsen
  • Viestejä: 910
Re: APUA! Pienet kysymykset ja vastaukset tänne
« Vastaus #110 : 13.09.2006 klo 11:10:18 »
Aiheesta jatkaen: luinpa tässä amerikkalaisesta anime-lehdestä, että Iron Wok Jan!:nin reseptejä voisi kokeilla ihan oikeasti ja niistä saisi kuulemma aikaan jotain syömäkelpoista. Mene ja tiedä.

Tietysti voi - ei kai kukaan nyt ala tekemään shounensarjaa kokkaamisesta ilman että tietää jotain ruuanlaitosta. Sehän olisi sama kuin yrittäisi tehdä jalkapallosarjaa osaamatta lajin sääntöjä... kohdeyleisöllä saattaisi tulla "jonkin verran" sanomista.

Yakitate! Japan taas on huumorisarja, joten sitä nyt ei ole realistiseksi tarkoitettukaan.

TeroH

  • Latteuksien latelija
  • Jäsen
  • Viestejä: 242
Re: APUA! Pienet kysymykset ja vastaukset tänne
« Vastaus #111 : 13.09.2006 klo 21:28:19 »
Aiheesta jatkaen: luinpa tässä amerikkalaisesta anime-lehdestä, että Iron Wok Jan!:nin reseptejä voisi kokeilla ihan oikeasti ja niistä saisi kuulemma aikaan jotain syömäkelpoista. Mene ja tiedä.

Jaa-a, tarkoittaneeko niitä reseptejä joita on (myöhempien) kirjojen välisivuilla, vai niitä joita päähenkilöt tekevät? Ainakin edelliset tuntuvat selvästi ihan tarkoitetunkin oikeiksi, kun jälkimmäisissä tuntuu olevan välillä fantasiaa mukana. Luulisin.
Tässä tekstissä ei ole mitään henkilökohtaista.

Silla Sukkela

  • Jäsen
  • Viestejä: 13
  • se on se Taikiksen kaveri(supersankaritar!)!!!!!!!
Re: APUA! Pienet kysymykset ja vastaukset tänne
« Vastaus #112 : 13.09.2006 klo 21:44:07 »
Terve! Olisko teillä tiedossa mitään hyviä suomalaisia anime&manga foorumeita?
Käyn naruto.fin foorumilla, mutta jotenkin tunnen itseni...ylimääräiseksi siellä. Naruto.fi on tosi hyvä sivusto, ja foorumilla porukka on ihan parasta, mutta en ole koskaan oikein katsonut Narutoa, joten aika hyödytön minulle, mutta olisi tosi hyvä sivusto Narutosta pitäville.
Onhan siellä tietty muustakin animesta ja mangasta... mut silti
Onko animevaltakunta hyvä mesta? (onkohan siellä edes foorumia   *silmien pyöritys*...en oo käyny...)

Älkääkä ainakaan ehdottako animeunionia!!! Mulla on pahoja kokemuksia siitä...
The most dangerous place in the World is between me & my comics

Laura Sivonen

  • Tunteikas siili
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 396
Re: APUA! Pienet kysymykset ja vastaukset tänne
« Vastaus #113 : 13.09.2006 klo 22:06:34 »
Älkääkä ainakaan ehdottako animeunionia!!! Mulla on pahoja kokemuksia siitä...
Animeaiheista keskustelua ja vähän muuta löytyy mm. Kupolista. Jos taas asiallisempi keskustelu ei kiinnosta, niin Suomi24 lienee silloin paras vaihtoehto.
Dusting is a good example of the futility of trying to put things right. As soon as you dust, the fact of your next dusting has already been established.

Petteri Oja

  • Juudas itselleen
  • Jäsen
  • Viestejä: 8 145
Re: APUA! Pienet kysymykset ja vastaukset tänne
« Vastaus #114 : 21.11.2006 klo 07:54:40 »
Mistä kannattais hankkia Tezukan Phoenix? Kai siitä on englanninkielinen versio saatavilla?

Mon of Olay

  • Fakta-police
  • Jäsen
  • Viestejä: 897
Re: APUA! Pienet kysymykset ja vastaukset tänne
« Vastaus #115 : 21.11.2006 klo 12:09:24 »
Mistä kannattais hankkia Tezukan Phoenix? Kai siitä on englanninkielinen versio saatavilla?

Onhan siitä. Phoenix on useamman itsenäisen albumin sarja, jossa tarinoiden yhteisenä nimittäjänä toimii Feeniks-lintu. Luottokortittomana olen tyytynyt noita lähinnä Suomalaisen nettikaupasta ja Bookplussasta ostamaan, jouluksi tulee taas varmaan joku napattua.  Kaikkia osia ei vissiin vielä ole julkaistu, vai tietääkö joku paremmmin?

Lönkka

  • Jäsen
  • Viestejä: 4 186
  • Life goes on (except for those who die)
Re: APUA! Pienet kysymykset ja vastaukset tänne
« Vastaus #116 : 21.11.2006 klo 16:51:45 »
Yhdeksäs VIZin englanninkielinen on kaiketi tulossa jouluksi ellei aikataulut pissi.
Ykkösestä vaikuttaisi olevan painos lopussa.

Fantasiapeleissä on noita tupannut olemaan, kuten myös muutakin Tezukaa.

krista

  • kaksimielinen tyyppi
  • Jäsen
  • Viestejä: 16
  • sokea lepakko iskee jälleen!
Re: APUA! Pienet kysymykset ja vastaukset tänne
« Vastaus #117 : 29.11.2006 klo 17:01:10 »
mä pidän todella paljon fakesta, mutta olen nähnyt kaupoissa vaan 1-7 osaa. mutta luin jostain että niitä olisi 10.. olenko aivan väärässä? koska musta tuntuu että se 7 loppuukesken.
-kalkkunat helvettiin!-

Laura Sivonen

  • Tunteikas siili
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 396
Re: APUA! Pienet kysymykset ja vastaukset tänne
« Vastaus #118 : 29.11.2006 klo 17:18:02 »
mä pidän todella paljon fakesta, mutta olen nähnyt kaupoissa vaan 1-7 osaa. mutta luin jostain että niitä olisi 10.. olenko aivan väärässä? koska musta tuntuu että se 7 loppuukesken.
Tiedot tämän, sekä monen muun sarjan, pituudesta ym. löytyy Anime News Network -palvelusta.

"Number of tankoubon: 7" viittaisi siihen, että sarjassa ei tosiaan ole kuin seitsemän osaa.
Dusting is a good example of the futility of trying to put things right. As soon as you dust, the fact of your next dusting has already been established.

krista

  • kaksimielinen tyyppi
  • Jäsen
  • Viestejä: 16
  • sokea lepakko iskee jälleen!
Re: APUA! Pienet kysymykset ja vastaukset tänne
« Vastaus #119 : 30.11.2006 klo 13:50:11 »
mä ja mun kaverit ollaan mieyitty, että joskus 10 vuotta sitten olis tullu ranmaa suomen telkkarista.. muistataaks me kaikki (11 ihmistä) väärin, vai onlo näin ollu? ???
-kalkkunat helvettiin!-