Kirjoittaja Aihe: Aku Ankka -säilytyskotelot ja -kansiot  (Luettu 32310 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

marko70

  • Vieras
Vs: AA kansiot
« Vastaus #30 : 08.09.2008 klo 21:40:24 »
Sori että nostan mutta on pakko heittää asiantuntijoita kysymyksellä:

Miten akkarit kannattaa säilyttää? Kansioissa vaiko vaikkapa laatikoissa pinossa? Kansioissahan (tässäkin ketjussa jo todettu) alaosa menee muusiksi.
Pinottuna kannetvastakkain vai miten se sanotaan.

öpilöti

  • Jäsen
  • Viestejä: 89
Vs: AA kansiot
« Vastaus #31 : 11.09.2008 klo 17:04:43 »
Riippuu aika paljon siitä, miten paljon niitä aiotaan lukea. Omat havainnot indikoivat, että jos niitä luetaan ahkerasti, on kansiosäilytys paras vaihtoehto.

ville872

  • Jäsen
  • Viestejä: 88
  • V8 1972
Vs: AA kansiot
« Vastaus #32 : 11.09.2008 klo 17:33:57 »
Miten akkarit kannattaa säilyttää? Kansioissa vaiko vaikkapa laatikoissa pinossa? Kansioissahan (tässäkin ketjussa jo todettu) alaosa menee muusiksi.

Jos säilytät kansiot pystyssä, siten että lehdet roikkuvat omalla painollaan kansion sisällä niin ei ne mene juuri miksikään.. Akkarikansiot menevät (joidenkin) arkistolaatikostojen lisäksi mitoiltaan täsmälleen myös (joihinkin) vetoketjulla suljettaviin nailonkasseihin.

Paras tapa säilyttää on yksittäin mylar muovissa tai taustapahvitetussa muovipussissa.
"Eclipse on sellaisten epäkompetenttien ihmisten defenssimekanismi." -Tuntematon

saavaan

  • sama
  • Uusi jäsen
  • Viestejä: 3
  • höb, höb*
Vs: AA kansiot
« Vastaus #33 : 24.04.2009 klo 09:09:15 »
Tietäisikö joku minä vuosina erilaiset kansio mallit ovat olleet markkinoilla?
Varsinkin keltaisten vaihtumis aika kiinnostaa.

Duke Duck

  • Jäsen
  • Viestejä: 11
Vs: Re: AA kansiot
« Vastaus #34 : 28.04.2009 klo 22:04:17 »
Itse käytän tätä kivik:n tapaa, eli irrotan kuparilangan yläpäästä, asettelen lehden paikoilleen, kuparilanka kiinni ja valmis! Eikä tule ryppyjä.
Minäkin käytän samaa tyyliä, luin sen noin vuosi sitten joltain foorumilta ja heti ärsytti etten ollut sitä ennemmin tajunnut, koska se on tosi hyödyllinen. Uudet lehdet kyllä saa aika hyvin taiteiltua ilman vanhinkoja, mutta kerran ostin 91 vuoden kaikki lehdet ja ajattelin laittaa ne kansioihin, mutta ne olivat liian hauraita kansioon laitettavaksi. Silloin oli pakko käyttää tuota irrotusmekanismia.

PeisosKronnonen

  • Jäsen
  • Viestejä: 100
Aku Ankka -säilytyskotelot ja -kansiot
« Vastaus #35 : 16.09.2016 klo 13:52:20 »
Onko täällä sisäpiiriläisiä tai muita hyvin perilläolevia, jotka osaisivat selittää AA-säilytyskoteloiden törkeän hinnan? Vaikuttaa todella oudolta, että kohtuullisen yksinkertaiselle laatikolle on saatu hinnaksi liki kympin kipale. Valmistuskustannukset rahteineen ovat tuskin euroakaan. Jos hinta olisi luokkaa 3,00 - 3,50 €/kpl, ostaisin heti.

Dennis

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 752
Vs: Aku Ankka -säilytyskotelot ja -kansiot
« Vastaus #36 : 19.09.2016 klo 19:10:08 »
Itse ostin noita uudempia  koteloita yhden satsin (2 kpl) ja hinta on kyllä kova 19,80 euroa, siihen postit 4,90 euroa päälle, mutta mielestäni toimivat paremmin kuin perinteiset kansiot.

Olet asian ytimessä. Kyllä ihmettelen pahvisten koteloiden kovaa kpl-hintaa, en tiedä mikä maksaa, postien kanssa yli 12 egee/kpl.



Je suis alle kuuden euron pizza!

Kääk13

  • Jäsen
  • Viestejä: 956
  • Tripla Kääk!
Vs: Aku Ankka -säilytyskotelot ja -kansiot
« Vastaus #37 : 27.09.2019 klo 02:29:50 »
Keltaisia klassikko-kansiota on taas saatavilla.

Toimitus kertoo tuotetiedossa seuraavaa:
Lainaus
HUOM! Toukokuun 2019 lehtiuudistuksen jälkeen kerran kuussa ilmestyy yksi 68-sivuinen Aku Ankka –lehden jättinumero. Nykyiset kansiomallit on mitoitettu 36-sivuisille Akkareille, joten tuhdimmat lukupaketit vaativat aiempaa enemmän säilytystilaa. Kaivatun lisälukemisen myötä yksi Aku Ankan vuosikerta asettuu näppärimmin kolmeen, komeaan kansioon!

Myyntikikka tai ei, itse ajattelin tilata pari tuollaista keltaista kansiota Aku Ankka Klassikko-lehdille.

Muutenkin olen tykännyt kikkailla lehtien säilytyksen ja kansioiden kanssa.
Minulla on ennen vuosituhannen vaihdetta ilmestyneet Aku Ankat keltaisissa kansioissa. Sen jälkeen ilmestyneet lehdet olen laittanut säilöön punaisiin kansioihin.
Ekstrat ovat myös punaisissa. Aluksi 2 vuosikertaa/kansio ja vuodesta 2008 alkaen 1,5 vuosikertaa/kansio.

DuckTales-lehdet olen säilönyt kahteen mustaan design -kansioon. 8 lehteä ja 7 lehteä + tilaajalahjakirja.
Taikaviitta2000-lehdet yhteen samanlaiseen.

ErikoisAkuille (ABC, Finnair, Tokmanni tms.) minulla on sellainen pahvinen kansio, missä lehtiä pystyy säilyttämään irrallisina.

Jos tämä nyt ketään kiinnosti... :-[
« Viimeksi muokattu: 27.09.2019 klo 02:38:51 kirjoittanut Kääk13 »
Kääk13-kirjoittaa!

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 760
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Aku Ankka -säilytyskotelot ja -kansiot
« Vastaus #38 : 27.09.2019 klo 11:41:52 »
Lainaus
Aku Ankka -lehden keltainen kansio   

Aku Ankka -lehden keltainen ja kotimainen klassikkokansio on taas saatavilla uudella etu- ja takakansikuvituksella! Yhteen Aku Ankka -kansioon mahtuu 27 normaalikokoista, 36-sivuista lehteä. Kätevä pinnimekanismi ei tee reikiä lehtiin.
Mites mahtuu kansioon 27-lehteä, kun on tullut se "Paksu-Aku". Tuossahan ilmoituksessa sanotaan "mahtuu 27 normaalikokoista 36-sivuista lehteä" . Sanomien pitäisi nyt kyllä suurentaa kansioita, että nämä "Paksu-Aku" lehdetkin mahtuu sinne mukaan.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Kääk13

  • Jäsen
  • Viestejä: 956
  • Tripla Kääk!
Vs: Aku Ankka -säilytyskotelot ja -kansiot
« Vastaus #39 : 27.09.2019 klo 12:31:58 »
Niin siis tuossa nettikaupasta poimimastani lainauksessa toimitus juuri kertoo, että lehtiuudistuksen myötä vuosikerta mahtuu nyt järkevämmin kolmeen kansioon.

Siihen, miten lehdet tulisi jaotella kolmeen kansioon tasaisesti ei oteta kantaa. 
Kääk13-kirjoittaa!

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 760
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Aku Ankka -säilytyskotelot ja -kansiot
« Vastaus #40 : 27.09.2019 klo 13:03:07 »
Niin siis tuossa nettikaupasta poimimastani lainauksessa toimitus juuri kertoo, että lehtiuudistuksen myötä vuosikerta mahtuu nyt järkevämmin kolmeen kansioon.

Siihen, miten lehdet tulisi jaotella kolmeen kansioon tasaisesti ei oteta kantaa. 
Menee kovasti rahaa, kun pitää vuosikerta laittaa kolmeen kansioon...nooh hyvin ne on irrallaankin säilynyt...olen teipannut ne semmoisiksi paketeiksi, jotka on helppo avata. Mulla on maalla kaikki mun akkarit, extra/klassikot ja Roopet (melkein kaikki Roopet...muistelen, että mun kellarissa olisi yksi loota Roopeja vielä)...pitäisi niille joku kirjahylly hankkia. Nyt ne on laitettu kahteen järkyttävän isoon pahvilaatikkoon odottelemaan. Aku Ankan taskukirjat on kyllä semmoisessa kirjahyllyntapaisessa.

Yllättävän paljon tilaa vie tämä sarjakuvaharrastus...eikä voi muuttaa asumaan uusiin kerrostaloihin, kun siellä on niin paljon ikkunoita, että seinäpinta-ala on minimissä.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Kääk13

  • Jäsen
  • Viestejä: 956
  • Tripla Kääk!
Vs: Aku Ankka -säilytyskotelot ja -kansiot
« Vastaus #41 : 02.01.2020 klo 22:15:03 »
Ohhoh!
Olen aina pitänyt Sanoman myymiä Aku-kansioita suomalaisen toimitusporukan suunnittelemina tuotteina (en kyllä tiedä miksi, ei kukaan ole koskaan sanonut minulle, että ne olisivat), mutta nyt internetin ihmeellisestä maailmasta tuli vastaan valokuva saksalaisen ankkaharrastajan kirjahyllystä ja siellähän komeilee liuta tismalleen saman näköisiä kansioita kuin mitä meillä suomessa on ollut myynnissä: https://forum.fieselschweif.de/attachment.php?aid=759
Kääk13-kirjoittaa!

Timo Ronkainen

  • professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 19 293
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Vs: Aku Ankka -säilytyskotelot ja -kansiot
« Vastaus #42 : 03.01.2020 klo 01:12:43 »
Mikäli nyt jotain ymmärrän, niin selkämyskuva on Kari Korhosen piirtämä. Kai nää on Suomessa tehty ensiksi. Matkivat. (Niitä keltaisia ei kai ainakaan näy missään ulkomaan versioina?)

Timo

Kääk13

  • Jäsen
  • Viestejä: 956
  • Tripla Kääk!
Vs: Aku Ankka -säilytyskotelot ja -kansiot
« Vastaus #43 : 23.01.2020 klo 22:56:28 »
Mites mahtuu kansioon 27-lehteä, kun on tullut se "Paksu-Aku". Tuossahan ilmoituksessa sanotaan "mahtuu 27 normaalikokoista 36-sivuista lehteä" . Sanomien pitäisi nyt kyllä suurentaa kansioita, että nämä "Paksu-Aku" lehdetkin mahtuu sinne mukaan.

Aku Ankan nettikaupassa tarjoiltiin aiemmin seuraavanlaista ratkaisua:
Lainaus
HUOM! Toukokuun 2019 lehtiuudistuksen jälkeen kerran kuussa ilmestyy yksi 68-sivuinen Aku Ankka –lehden jättinumero. Nykyiset kansiomallit on mitoitettu 36-sivuisille Akkareille, joten tuhdimmat lukupaketit vaativat aiempaa enemmän säilytystilaa. Kaivatun lisälukemisen myötä yksi Aku Ankan vuosikerta asettuu näppärimmin kolmeen, komeaan kansioon!

Mutta ovat päättäneet uusimmissa kansioissa ottaa huomioon kasvaneen sivumäärän:
Lainaus
Aku Ankka -lehden UUDISTETTUUN PUNAISEEN entistä tilavampaan kansioon mahtuvat Aku Ankka -lehden normaalikokoiset 36-SIVUISET sekä kerran kuussa ilmestyvät 68-SIVUISET tuplanumerot. Kätevä pinnimekanismi ei tee reikiä lehtiin.

Linkki Aku Ankan verkkokauppaan
Kääk13-kirjoittaa!

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 760
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Aku Ankka -säilytyskotelot ja -kansiot
« Vastaus #44 : 23.01.2020 klo 23:17:25 »
Aku Ankan nettikaupassa tarjoiltiin aiemmin seuraavanlaista ratkaisua:
Mutta ovat päättäneet uusimmissa kansioissa ottaa huomioon kasvaneen sivumäärän:
Linkki Aku Ankan verkkokauppaan
Oikeastaan tuo vika ilmoitus on hyvä. Parempi suurentaa kansioita, kuin että joutuu ostaa kolmannen extrana. Olisi alkanut viedä liian suuren tilan kirjahyllystä.
Tietysti kansion hinta kyllä kallistuu tästä johtuen.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)