Kirjoittaja Aihe: Bugi-ilmoitukset & kehitysehdotukset tänne!  (Luettu 256047 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jiksi

• Toimittaja
  • **
Vs: Bugi-ilmoitukset & kehitysehdotukset tänne!
« Vastaus #765 : 28.09.2020 klo 17:04:13 »
Jostain olen saanut sellaisen käsityksen, että Kvaakia lukevista ihmisistä selkeästi suurin osa ei ole koskaan edes kirjautunut sivustolle, vaan käväisee vain paikalla lukemassa juttuja.

Itse olen kuvitellut että tästä hiljaisesta osasta enin seuraisi kirjautuneena, mutta tämä on ihan vain mihinkään perustumaton mielikuva. Varmaan foorumin hallintapaneeli sen kertoisi.

Selvä juttu on, että käyttökokemus on eri sen perusteella onko kirjautunut vai kirjautumaton. Jos kirjautumattomana pystyy asettamaan sentään linkin, niin se sentään parantaa käyttökokemusta.

Toisaalta nyt kun foorumi toimii myös mobiililla, se varmaan ratkaisee ongelman niiden osalta, jotka eivät aiemmin ole käytännön syistä pystyneet kirjautuneena käyttämään. Jos ei ole kotikoneen ääressä, niin sentään luurilla pystyy käyttämään.

Tuota mobiilia täytyy kyllä kehua, että vaikka pitemmät viestit tulisikin kirjoitettua läppärillä, niin lukeminen on minun tyylilläni sujunut mukavasti.

Foorumi on myös silminnähden nopeampi sekä koneella, että mobiililla.

Toni

• Toimittaja
  • **
  • Tähtivaeltaja Sarjakuvaneuvos Rakkaudesta Kirjaan
« Vastaus #766 : 28.09.2020 klo 17:49:27 »
Itse olen kuvitellut että tästä hiljaisesta osasta enin seuraisi kirjautuneena, mutta tämä on ihan vain mihinkään perustumaton mielikuva. Varmaan foorumin hallintapaneeli sen kertoisi.

No tällä hetkellä etusivun laskuri väittää, että sivustolla pyörisi 36 vierasta ja 3 kirjautunutta jäsentä. Suhdeluku näyttäisi yleensäkin olevan tuota luokkaa.
http://www.tahtivaeltaja.com – Ilman on paha elää!

Antti Peltola

• Ylläpitäjä
  • Vol. 4
« Vastaus #767 : 28.09.2020 klo 18:41:56 »
No tällä hetkellä etusivun laskuri väittää, että sivustolla pyörisi 36 vierasta ja 3 kirjautunutta jäsentä. Suhdeluku näyttäisi yleensäkin olevan tuota luokkaa.

Suurin osa paikalla olevista vieraista on aina hakukoneiden indeksointibotteja tai muita ei-ihmiskäyttäjiä. Tälläkin hetkellä katsottuna kolmannes oli tunnistettuja hakubotteja ja moni muu tunnistamattomia ulkomaisia botteja. Hyvin usein nämä kehvelit löytyvät samoista ulkomaisista IP-avaruuksista ja tiettyjen palveluntarjoajien verkoista.

Toni

• Toimittaja
  • **
  • Tähtivaeltaja Sarjakuvaneuvos Rakkaudesta Kirjaan
« Vastaus #768 : 28.09.2020 klo 19:35:04 »
Suurin osa paikalla olevista vieraista on aina hakukoneiden indeksointibotteja tai muita ei-ihmiskäyttäjiä. Tälläkin hetkellä katsottuna kolmannes oli tunnistettuja hakubotteja ja moni muu tunnistamattomia ulkomaisia botteja. Hyvin usein nämä kehvelit löytyvät samoista ulkomaisista IP-avaruuksista ja tiettyjen palveluntarjoajien verkoista.

Näin toki epäilinkin.

Mutta kiitos, että etusivulle saatiin nyt päivittyvä lista uusimmista kommenteista!
http://www.tahtivaeltaja.com – Ilman on paha elää!

Sampsa Kuukasjärvi

• Avustava toimittaja
  • *
« Vastaus #769 : 28.09.2020 klo 19:45:38 »
Itse käyn täällä päivän mittaan muutaman kerran vieraana tsekkaamassa keskustelua, ja niin olen kuullut monien muidenkin käyttäjien tekevän. Meillä voi olla useita syitä siihen, että emme halua kirjautua eli mainostaa olevamme linjoilla.

Onko muuten haku foorumin sisällöstä hävitetty vierailta eli sisään kirjautumattomilta? En ainakaan nähnyt missään hakukenttää ennen kuin kirjauduin.

STD

• Jäsen
« Vastaus #770 : 28.09.2020 klo 20:15:04 »
Dodiin!
Hienoa että uusimpien viestien linkki saatiin etusivulle.

Vain viisi viestiä? Toki johonkinhan se raja täytyy vetää ja miksei sitten vaikka siihen viiteen.  ::)
Etusivu kaipaisi jotakin pientä piristystä ja esim. arvostelujen kuvat (ainakin tabletilla) tosi pieniä, mutta jokuhan tätä uudistusta puuhaa varmaankin nollapalkalla, joten ihan hyvä näinkin. 
Kyllä se siitä.

Antti Peltola

• Ylläpitäjä
  • Vol. 4
« Vastaus #771 : 28.09.2020 klo 20:15:32 »
Onko muuten haku foorumin sisällöstä hävitetty vierailta eli sisään kirjautumattomilta? En ainakaan nähnyt missään hakukenttää ennen kuin kirjauduin.

Ei ollut sallittua aiemminkaan, mutta se hakuboksi näkyi sivuilla aina ja kaikille, riippumatta siitä oliko sallittua vai ei. Nyt sen boksin näkyvyys vaan on loogisempi.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #772 : 28.09.2020 klo 20:31:42 »
Jos haluaa selata ei-kirjautuneena, niin sitten vain tämä linkki selaimen suosikkipalkkiin. Siitä vain suoraan klikkaamalla viestejä lukemaan.

https://www.kvaak.fi/keskustelu/index.php?action=recent

Jiksi

• Toimittaja
  • **
« Vastaus #773 : 28.09.2020 klo 20:38:21 »
Meillä voi olla useita syitä siihen, että emme halua kirjautua eli mainostaa olevamme linjoilla.

Totta kai. Kysymyksilläni ajoin juuri takaa sitä, että johtuuko kirjautumattomuus käytännön ongelmista vai onko se oma valinta.

Ensimmäiseen voi koettaa etsiä ratkaisuja, jälkimmäiseen kehitysehdotuksia.

Ehkäpä seuraavaksi voisi kokeilla uusittuun kvaakkiin kaikkein pienintä tekstifonttia kokoa 7. Minulla on onneksi suurennuslasi jossakin.

Auttaisiko sinua toistaiseksi, jos suurennat sivua painamalla näppäimistöstä yhtä aikaa CTRL- ja plus-painikkeen. Jos menee liian suureksi, voi sivua pienentää painamalla control-näppäimen parina miinus-painiketta.

Vanha Kvaak oli minun näytölleni ja näölleni passeli 133% suurennoksella, uusi fontti on sen verran pienempi että aluksi teki mieli asettaa 150%. Kuitenkin tuo jälkimmäinen tarkoittaa, että etusivu vaihtaa valikon mobiilimalliseen muotoon. Foorumin etusivua sen sijaan voi hyvin käyttää suurennettunakin.

Garwin

• Jäsen
« Vastaus #774 : 28.09.2020 klo 21:09:20 »
Jotenkin alkaa tähän uudistukseen tottua. Näyttää aika hyvältä. - Itse kun en paljoa näistä pc-jutuista ymmärrä, niin voisiko nyt joku ATK:ta tajuava kertoa yksiselitteisesti että onko siitä koko ajan kirjautuneena pysymisestä minulle jotain haittaa / vaaraa, viruksia, hakkereita, tai mitä niitä nyt on. Jos ei, niin laitan tuon Lurkerin sivulla 51 neuvoman sivun kirjanmerkkeihin. Kiitos.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #775 : 28.09.2020 klo 21:15:58 »
Jotenkin alkaa tähän uudistukseen tottua. Näyttää aika hyvältä. - Itse kun en paljoa näistä pc-jutuista ymmärrä, niin voisiko nyt joku ATK:ta tajuava kertoa yksiselitteisesti että onko siitä koko ajan kirjautuneena pysymisestä minulle jotain haittaa / vaaraa, viruksia, hakkereita, tai mitä niitä nyt on. Jos ei, niin laitan tuon Lurkerin sivulla 51 neuvoman sivun kirjanmerkkeihin. Kiitos.

En ymmärrä mitä vaaraa siitä voisi olla?!?

Reima Mäkinen

• Avustava toimittaja
  • *
« Vastaus #776 : 28.09.2020 klo 21:16:43 »
Osalle kvaakkaajista tämä kustomoitu osuus oli se, mikä teki Kvaakista Kvaakin. Tälle osuudelle voi nyt nostaa maljan tai laskea kukkaseppeleen.

Tätä mennyttä ja nyt menetettyä Kvaakia voi muistella hyvällä, sen voi vapaasti sanoa olleen parempi ja vaikka mitä, mutta paluuta entiseen ei ole.
Kävin vilkaisemassa etusivua. Ja entinen oli parempi.   :) Sen kehityksessä yhtenä ohjenuorana oli kompaktius. Yhdellä silmäyksellä pystyi näkemään mitä on uutta ja missä. Nyt se on yhtä scrollailua ja klikkailua- modernia ja mobiiliystävällistä(?) kaiketi, mutta silti aivan hanurista!

Tiedän kyllä että WP:ssä on noita valmiita pohjia, mutta käsittääkseni se ymmärtää myös ihan koodia. Niinpä edes hieman entistä muistuttavan etusivun voisi varmaan nikkaroida jos jaksaisi.
Muut voivat vapaasti olla toista mieltä, mutta minua uusi ulkoasu ei todellakaan houkuttele - päin vastoin.  :)
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

STD

• Jäsen
« Vastaus #777 : 28.09.2020 klo 21:33:49 »
Kävin vilkaisemassa etusivua. Ja entinen oli parempi.   :) Sen kehityksessä yhtenä ohjenuorana oli kompaktius.
Juuri noin.

(Lihavointi minun.)
Kyllä se siitä.

echramath

• Suomen Hakki Hamsteri -kerhon puheenjohtaja
  • Avustava toimittaja
  • *
« Vastaus #778 : 28.09.2020 klo 21:36:17 »

Jos joku muu, johon et kerta kaikkiaan luota, voi päästä samoilla tunnuksilla samalla koneelle, se voisi postailla nimissäsi hävyttömyyksiä, mutta tämä ei ole ehkä muutenkaan hyvä tilanne. Takavuosina opiskelijapiireissä oli kai semmoinen tapa, että jos joku unohti uutisryhmäohjelmansa (vähän vastaava keskusteluryhmähärveli siis) auki johonkin yliopiston (tai korkeakoulun siihen aikaan) yleiseen terminaaliin, hänen nimissään postattiin joku aprillipilamainen viesti (mutta tätä siis sai tehdä vain jos tunsi ko. henkilön).
I've got 99 problems, but luftballons ain't one. // comixblag

Jiksi

• Toimittaja
  • **
« Vastaus #779 : 28.09.2020 klo 21:57:40 »
onko siitä koko ajan kirjautuneena pysymisestä minulle jotain haittaa / vaaraa, viruksia, hakkereita, tai mitä niitä nyt on.

Koska uudessa Kvaakissa on SSL-salaus aina päällä, ei ole mitään vaaraa.

Hyvä käytäntö on, että eri verkkopalveluissa on eri salasana, koska saman salasanan käyttäminen monessa verkkopalvelussa on riski itsessään.

On asia erikseen, jos useampi henkilö käyttää samaa konetta (ja samalla käyttäjätilillä). Toki Kvaakin tapauksessa kovin suurta vahinkoa ei siinäkään tapauksessa saisi aikaan, verrattuna vahinkoon monella some-alustalla.