Kirjoittaja Aihe: Bugi-ilmoitukset & kehitysehdotukset tänne!  (Luettu 263171 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Re:Bugi-ilmoitukset & kehitysehdotukset tänne!
« Vastaus #30 : 13.10.2003 klo 16:11:29 »
Missä uudemmissa paremmissa? Ei kai sentään kuitenkaan Microsoftin exploderissa?  :P

thepanu

• Jäsen
« Vastaus #31 : 13.10.2003 klo 16:15:46 »
Mitenkä uusi ikkuna on vaikeampi käyttää kuin tabi? Yhden hiiren klikkauksen päässä se jokatapauksessa se on. Varsinkin jos tekee jotain muutakin kuin surffaa samaan aikaan niin tabilla menee huikeat kaksi klikkausta, kun taas eri ikkunoilla pääsee haluamalleen sivulle yhdellä klikkauksella.
huuto.net kohteeni

Rami Rautkorpi

• Siirtäjä ja vääntäjä
  • Ylläpitäjä
« Vastaus #32 : 13.10.2003 klo 17:15:12 »
Missä uudemmissa paremmissa?

Opera & Mozilla.

Itse olen sitä mieltä, että ulkopuolisten linkkien aukeaminen uuteen ikkunaan on hyvä idea, jos käytössä on joku säälittävä rupuselain, jossa ei ole tabeja. Jos näkee jonkun mielenkiintoisen linkin, sen voi avata toiseen ikkunaan/tabiin, lukea, sulkea ja jatkaa alkuperäisen sivun lukemista, ilman että sitä tarvitsee etsiskellä selaushistoriasta. Tai linkin voi avata toiseen ikkunaan/tabiin "jonoon", ja lukea alkuperäisen sivun loppuun ensin.

Tabit ovat tietysti kätevämpiä, koska ne eivät ruuhkauta taskbaria. Tälläkin hetkellä minulla on kuusi webbisivua auki selaimessa, ja taskbarissa viisi ikkunaa. Kaikkien otsikoista saa selvää, toisin kuin jos kaikki webbisivut olisivat omissa ikkunoissaan taskbarissa.

Vinkki Mozillan käyttäjille: Preferences->Navigator->Tabbed Browsing->Middle-click, Control-click... päälle, niin myös uuden ikkunan avaavat linkit saa helposti pakotettua avautumaan tabiin.
"Vaikka onhan joukossa Anssi Rauhalaa ja Rami Rautkorpea, jotka ovat paremmasta päästä verrattuina tekijöihin, joiden taso olisi jokin aika sitten supistunut omakustanteisiin ja sarjakuvaseurojen julkaisuihin." -- Kari T. Leppänen (https://tinyurl.com/ycbb3cw2)

Juha Kouvalainen

• Jäsen
« Vastaus #33 : 13.10.2003 klo 18:11:28 »
Lainaus
Linkit toisille sivuille voisivat aueta uuteen ikkunaan. Olisi mukava, jos Kvaak jäisi taakse ilman, että joutuu itse avaamaan linkit uuteen ikkunaan.

Yleensä olen saanut kuulla valituksia siitä, että linkit on säädetty aukeamaan automaattisesti uusiin ikkunoihin (target="_blank"). Käyttäjähän voi itse avata linkin uuteen ikkunaan helposti valitsemalla oikean hiirennapin valikosta "Open in new window", mutta vastaavasti jos säätö on tehty automaattisesti, halutessaan linkkiä ei saa avautumaan samaan ikkunaan millään tavalla.

Tämän vuoksi on kätevämpää ja kaikkien mieltymyksiä kunnioittavampaa avauttaa linkit suoraan samaan ikkunaan.

Tinqe

• Uusi jäsen
  • Kvaakki!
« Vastaus #34 : 13.10.2003 klo 20:26:19 »

Yleensä olen saanut kuulla valituksia siitä, että linkit on säädetty aukeamaan automaattisesti uusiin ikkunoihin (target="_blank"). Käyttäjähän voi itse avata linkin uuteen ikkunaan helposti valitsemalla oikean hiirennapin valikosta "Open in new window", mutta vastaavasti jos säätö on tehty automaattisesti, halutessaan linkkiä ei saa avautumaan samaan ikkunaan millään tavalla.

Tämän vuoksi on kätevämpää ja kaikkien mieltymyksiä kunnioittavampaa avauttaa linkit suoraan samaan ikkunaan.
Myönnän että asia on näinkin ja olen toisaalta tyytyväinenkin (perustelujen ansiosta). Ja Operan "Open in background page" on myös erittäin käyttökelpoinen vaihtoehto. :)

Foxtrot

• Jäsen
« Vastaus #35 : 14.10.2003 klo 23:11:20 »
Siis jos haluat oman avatar-kuvan, se pitää siirtää ensin omaan kotisivutilaan. Toistaiseksi valitettavasti näin. Yritän myöhemmin asentaa keskustelufoorumille sen tapaisen päivitysmodin, jolla nuo avatarit voisi ladata suoraan Kvaak.f:n palvelimelle eikä omaa kotisivutilaa tarvittaisi.
Onko tämä vielä työlistalla tai tekeillä?

V3§a V1tikain3n

• Jäsen
  • kersanttinapalm.com/
« Vastaus #36 : 31.10.2003 klo 00:54:26 »
No vittu. Laitoin sarjakuvat muissa medioissa-osuuteen linkin sarjakuva-akatemian saitille, ja jostakin syystä se ei suostu pelittämään vaikka useasti runk... rukkasin.

T: W

Rami Rautkorpi

• Siirtäjä ja vääntäjä
  • Ylläpitäjä
« Vastaus #37 : 31.10.2003 klo 09:16:06 »
Linkin saa menemään oikein, kun sen kirjoittaa näin:

Koodia: [Valitse]
[url=osoite]nimi[/url]
"Vaikka onhan joukossa Anssi Rauhalaa ja Rami Rautkorpea, jotka ovat paremmasta päästä verrattuina tekijöihin, joiden taso olisi jokin aika sitten supistunut omakustanteisiin ja sarjakuvaseurojen julkaisuihin." -- Kari T. Leppänen (https://tinyurl.com/ycbb3cw2)

Juha Kouvalainen

• Jäsen
« Vastaus #38 : 03.11.2003 klo 12:54:21 »
Lainaus
Onko tämä vielä työlistalla tai tekeillä?
Kuule.

Kaikki on vielä työlistalla :)

Mitään en ole saanut tehtyä.

Katotaan joskus.

Wilpuri

• Vellihousu
  • Jäsen
  • Jaa kuka?
« Vastaus #39 : 03.11.2003 klo 13:39:24 »
Mielestäni kukaan ei ollut vielä kommentoinut tätä (jos on, niin pyydän anteeksi ja vetäydyn luolaani kieriskelemään tuhassa säkkikangkaaseen vyötettynä):

Joskus, kun olen kirjautunut pidemmän aikaa sitten, ja nimeni keikkuu sivun ylälaidassa, niin kun menen kirjoittamaan viestiä, niin kirjautumiseni jotenkin päättyy... kun tätä ei huomaa ja rustaa vain viestiä ja lähettää, niin tulee virheilmoitus ja teksti katoaa ikuisesti unohdukseen/tuonelaan/manalaan tms. paikkaan. Se otta päähän silloin, kun rustaa pitkää spektaakkelimaista vuodatusta, niin kuin tämä viesti.

Olisiko mahdollista saada joku varmistus, että se ei heti dumppaisi koko viestiä vain siksi, että ei ole kirjautunut (tai siis kirjautuminen ei ole enää voimassa) ja nimikenttä on tyhjänä?
"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern

thepanu

• Jäsen
« Vastaus #40 : 03.11.2003 klo 14:20:50 »
No yksi ratkaisuhan on jos käytät kvaakia lähinnä omalta/työ koneelta niin pistät kirjautumisen pysyväksi niin ei tästäkään tarvitse huolehtia.
huuto.net kohteeni

Reima Mäkinen

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #41 : 03.11.2003 klo 14:22:29 »
Ilmeisesti tuo Wilpurin mainitsema, Kvaakin harjoittama ulosheitto, on todellinen ongelma tällä hetkellä. Itselleni on käynyt samaa koulun koneella ja Nissen valitteli ilmiötä myös meilissään. Toisaalta mun kotikoneelta, kun kirjautuminen tapahtuu ilmeisesti keksipohjaisesti, ei mitään ongelmia ole ollut.

Mutta sitten sisällölliseen kehittämiseen...

Olisipa kiva saada noita Kvaakissa käytyjä taidekeskusteluja jotenkin nippuun. Aihe tuntuu jatkuvasti herättävän suuria intohimoja. On myös todettu, että aiheesta voisi ja pitäisi käydä myös korkealentoisempaa ja vakavampaa keskustelua, tälläisen normaalin foorumiläpän lisäksi. Ja lopulta, ihan käytännön syistä. Uusia lukijoita palvelemaan... ja vanhoja. Miltähän näyttäisi kokonaan oma keskustelualue otsikolla: "Sarjakuva ja taide"?
Siellä ihmiset voisivat avautua ihan uudella tavalla, ehkä ei kuitenkaan jo nähtyjen kaltaisina performansseina, mutta muuten.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Wilpuri

• Vellihousu
  • Jäsen
  • Jaa kuka?
« Vastaus #42 : 03.11.2003 klo 14:54:43 »
Siellä ihmiset voisivat avautua ihan uudella tavalla, ehkä ei kuitenkaan jo nähtyjen kaltaisina performansseina, mutta muuten.

Mitä vikaa niissä performansseissa oli  ::) ?

No joo, mutta tuo on mielestäni hyvä idea. Siellä "taide-jengi" voisi puhua rauhassa elämänkerrallisesta naissarjakuvasta ja me Mustanaamioiden ja Hämähäkkimiesten kasvatit voimme öristä rauhassa omaa soopaamme... vaikka kyllä minä varmaan trippailisin myös taide puolella. En minä sentään mikään juntti ole 8)...
"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern

Juha Kouvalainen

• Jäsen
« Vastaus #43 : 03.11.2003 klo 14:56:59 »
Se kirjautuminen ilman pysyvää evästettä kestää siihen säädetyt 60 minuuttia. Voit itse määrittää myös pidemmän ajan kirjautuessasi.

Kun tunti on kulunut, kirjautuminen lakkaa siitä syystä, ettei kukaan muu pääse ronklimaan tunnuksillesi, jos unohdat uloskirjautua.

Voinhan toki myös tuota vakioaikaa suurentaa, jos joku 120 minuuttia esimerkiksi tuntuu paremmalta

Wilpuri

• Vellihousu
  • Jäsen
  • Jaa kuka?
« Vastaus #44 : 03.11.2003 klo 15:01:29 »
Se kirjautuminen ilman pysyvää evästettä kestää siihen säädetyt 60 minuuttia. Voit itse määrittää myös pidemmän ajan kirjautuessasi.

Tuo aika ei sinänsä ole suurikaan ongelma vaan se, että jos ei huomaa, että aika on loppu ja skriivaa viestin, niin se katoaa, ja herjaa siitä, että nimikenttää ei ole täytetty...