0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Kirjakauppa ei sarjakuvaa arvosta...Kirjastoissa ei tykätä huonoa sarjakuvasta, mutta siellä tarvittaisiin sarjakuvanharrastajien apua valikoimien kartuttamiseen...Kansalais- ja työväenopistot luultavasti huolisivat nykyistä enemmän sarjakuvakursseja, jos joku tarjoaisi...Suomalaisen sarjakuvan taso ei ole niin hyvä kuin voisi olla.Anssi Rauhala olisi erinomainen Uutisvuodossa.
Yksi ongelma on myös töiden kasaantuminen jo ylityöllistetyille tunnetuille tekijöille. Tunnettujen tekijöiden tuotanto pitäisi saada laajempaan levitykseen, jotta heidän ei tarvitsisi haalia murua sieltä, toista täältä. Tuntemattomammille, lupaaville kyvyille pitäisi saada jaettua niitä töitä, joita tarjotaan nyt tunnetuille tekijöille.
Eiköhän tää toimi ns. luonnollista kautta: "Mä en nyt ehdi, mutta suosittelen ottamaan yhteyttä NN:nään, jonka numero on XXX-XXXXXXX, tai OO:oon, YYY-YYYYYYY."
Itse en teidän palkkatasosta tiedä, mutta taitaa työn luonne olla liian keikkaperäistä, joten yleisesti ottaen tehdään mielummin vähän enemmän pitkää päivää ...
Kirjakauppa ei sarjakuvaa arvosta, ainakaan tuo riesaksemme tupattu Suomalainen kirjakauppa. Keittokirjoja on laajempi valikoima kuin sarjakuvia. Ihan turha pyytää hankkimaan mitään mikä ei ole ”koneella”.Kirjastoissa ei tykätä huonoa sarjakuvasta, mutta siellä tarvittaisiin sarjakuvanharrastajien apua valikoimien kartuttamiseen. Varsinkaan ulkomaista on toivotonta hankkia ellei joku ehdota. Ei sitten sovi moittia että on suppea valikoima jos ei tarjoudu avuksi.
Tuon luulisi jo saavan säpinää sarjakuvapiirtäjiin ja alkaisi laadukkaita albumeita tulemaan hyllyihin. Mutta millainen poru siitä syntyisikään, kun näin pienessä piirissä alkaisi vinkuminen, kun ihan väärä sai palkinnon...
Minua hieman hämää ajatus että laadukkaan taiteen merkittävänä motiivina olisi vain siitä ansaittu raha?
Mutta ennen kaikkea, laadukas sarjakuva-albumi edellyttää vuoden täysipäiväisen panoksen joka ei taatusti onnistu ilman ruokaa, vuokrarahaa ja välineitä.Lisäys:Ja siksi huippusarjakuvaa ei hirveästi ole pystytty tuottamaan.
Tämä tietysti johtuu siitä että näen ehkä sarjakuvan pääasiassa vastakulttuurin muotona, eikä minään sellaisena, jonka pitää olla nöyränä käsi ojossa virallisen hyväksynnän ja rahan edessä.
mutta mielestäni se on lähtökohdalta väärä jos marginaalinen ilmiö joka harvaa kiinnostaa, lähtee siltä pohjalta että kun ei ihmisiä oikeasti kiinnosta, pannaan ne maksamaan vaikka välikäden kautta että saadaan puuhastella pienemmillä henkilökohtaisilla uhrauksilla.
Ihan järkevältä perustelusi kuulostaa.Mutta mites se harvojen rakastama ooppera rahoitetaan?