Kirjoittaja Aihe: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)  (Luettu 243429 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Reima Mäkinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 9 859
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #615 : 11.11.2018 klo 13:29:11 »
Tervetuloa Jarod_Speed! Sarjikset on todellakin semmoinen harrastus että sitä voi laajentaa suuntaan jos toiseenkin. Kvaak kyllä itse asiassa kattaakin aika hyvin näitä mahdollisuuksia. Saman henkistä porukkaa löytyy. Helsingissä kun on sitten vielä näitä divareita ja vaikka festarit sekä sarjistapaamisia jne.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Timo Ronkainen

  • professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 19 277
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #616 : 11.11.2018 klo 17:30:42 »
Hienoa, että uusia kvaakkajia tulee. Teretulamast vaa kvaakkamaa!

Timo

Jarod_Speed

  • Jäsen
  • Viestejä: 15
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #617 : 15.11.2018 klo 13:48:12 »
Kiitoksia.

On kyllä mainiota että sarjiskärpänen puras, ja tästä sai nähtävästi loppuelämäksi oivan harrastuksen kun on vielä niin paljon lukemista/keräämistä. Ja on hyvä että on tälläinen kvaak-forum missä aiheesta voi tutkailla kanssamielisten meininkiä. Sitä on huomannu että vain samanhenkiset ymmärtää tätä touhua (monesti kun jollekin kertoo että on juuri saanut koottua täydellisen sarjan jotain sarjakuvaa niin ensimmäinen kommentti siihen on "Myyntiin - varmaan saat hyvät rahat siitä." - mikä pistää verenpaineen taas nousuun..)

Hieno kulttuuri (kuva&sana) ja vaikka sitä välillä pelottaa sen tulevaisuus (kun Marvel-julkaisuista suomeksi jäljellä yksi ainut: Hämähäkkimies) tuntuu kuitenkin että kiinnostusta on ihan hyvin ja ehkäpä lisääntyvässä määrin; esim miten paljon porukkaa oli Helsingin sarjakuva-festivaaleilla - tuntui että oli paljon enemmän kun edellisellä kerralla...

Hannu Pelisärö

  • Jäsen
  • Viestejä: 60
  • Lautapelejä testiä ja säätelyä.
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #618 : 10.06.2019 klo 18:52:27 »
Hei,

Olen Hannu Särö olen tullut juttelemaan piirtämisestä tänne kvaak foorumille. :).

Minulla on ongelma, olen jo valmiiksi hieman kuuluisa, olen ylläpitänyt vuodesta 2014 sivustoa ja minulla on ollut kävijöitä, olen piirtänyt nettiin lautapelejä.

Minun lautapelejäni tietää jo noin 25 000 ihmistä ja noin 12 000 on käynyt minun sivustollani, ihan ekoista sivuista vuodesta 2009.

Minä taidan olla helsingin ykkönen sota aihe lautapelisivustoissa, mahdollisesti koko suomen ykkönen, mutta, en tunne koko suomen tilannetta.

Mitä lakeja astuu voimaan jos piirtäjä harrastelija kertoo täällä kvaak sarjakuva taide foorumilla että on helsingin ykkönen omalla alalla ?

Minun tietojeni mukaan olen helsingin ainoa aktiivinen ja julkinen isompi sotalautapelejä sivusto ( 32 lautapeliä linjalla ).

:) :) :)

--
« Viimeksi muokattu: 10.06.2019 klo 21:13:13 kirjoittanut HannuTapio »
Suomalainen Linux netti lautapelejä indie .. ( Gimp, Inkscape, Netbeans, Audacity ) ..
Blogi - [ https://lautapelimestari.com ]
Pelisivut - [ https://lautapelisivusto.com | https://hannunsankarit.com | https://lautapelikenraalit.com ]

tolppis

  • Jäsen
  • Viestejä: 4 321
  • Viinissä totuus
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #619 : 13.08.2019 klo 14:11:07 »
Hmmmm...tännehän on suunnittelemattoman poissaoloni aikana tullut valtava määrä lisää porukkaa vaikuttaa siltä. Kirjoottelin tänne taannoin sinkkuaikoinani  ja nuoruudessani - kai nyt näin voi jo sanoa? Ei herranjumala, olo tuntuu ikälopulta ja raihnaiselta jo muutenkin...pitikö nyt vielä nuin sanoa... -  paljonkin mutta se vaan hiipui. Jostain syystä nyt tuli tarve tulla kertomaan uudesta hyvinkääläisestä kirpparista kun olen löytänyt hyviä sarjiksia sieltä (lukee tuola kirpparilöydöt-osiossa). Mutta siis, mukava huomata että lisää sarjisfaneja kuitenkin ilmaantuu näinä tietsikka-aikoinakin. Nyt jos vaikka jaksaisin vääntäytyä monen vuoden tauon jälkeen joskus Sarjisfestareillekin tai edes kirjamessuille...

Vanhis

  • Jäsen
  • Viestejä: 13
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #620 : 03.01.2020 klo 12:55:19 »
kun nyt tulee piirreltyä edelleen, niin tulinpa tänne takaisin. Pari kertaa olen aiemmin yrittänyt karistaa pölyt niskastani, kun keskustelu on äitynyt turhan pienen piirin jankkaamiseksi, mutta eipä näitä yhteisöllisiä sivustoja kovin montaa ole valittavaksi. Koitan pysyä asialinjalla. Sukunimiväännösnimimerkki Maisonterre taisi olla alkuperäinen käyttäjätunnukseni. Katsotaan tuleeko jotain muuta kuin Varjokoiraa tällä kertaa. Päivätyöt muotoilun parissa, harrastukset musiikin parissa, oman toimiston jutut kuvituksista radioääniin.

Jarkko Sikiö

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 8 083
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #621 : 03.01.2020 klo 15:38:37 »
kun nyt tulee piirreltyä edelleen, niin tulinpa tänne takaisin.

Tervetuloa takaisin!

Tero Visio

  • Uusi jäsen
  • Viestejä: 3
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #622 : 27.10.2020 klo 11:39:04 »
Hei!
Olen käynyt täällä Kvaakissa lurkkimassa jo jonkin aikaa joten ajattelin esittäytymisen olevan paikallaan. Minun nimeni on Tero Visio ja asun Tampereella, opiskelen graafista suunnittelua ja teen (piirrän ja kirjoitan) sarjakuvaa. Postailen aktiivisesti Instagramiini sarjakuviani, niin valmiita sivuja kuin work in progress -kuvia. Instagramistani https://www.instagram.com/terovisio/ löytyy myös nettisarjakuvani "Iterative Gentleman", jota julkaisin ruutu per päivä tahdilla ja on nyt kokonaisuudessaan (20 strippiä) luettavissa.

Tällä hetkellä työstän uutta sarjakuvatarinaa nimeltä "Keno & Palmoral", jossa seurataan kahden päähahmon kipuilua  yllättävän työtehtävän sotkettua heidän lomasuunnitelmansa. Keno on freelance graafinen suunnittelija ja Palmoral hänen kämppiksensä. Palmoral sattuu myös olemaan Kenon synkkien ja tukahdutettujen piirteiden lihaksi tullut ilmentymä...

Minä luen ja olen aina lukenut paljon sarjakuvaa. Lapsena/nuorena perinteiset Aku Ankka, Asterix ja Hämähäkkimies. Nykyään yritän kokoajan löytää mielenkiintoisia sarjakuvia ja tekijöitä. Tällä hetkellä mieltäni liikuttaa eniten Chris Ware, Charles Burns, Daniel Clowes, Simon Hanselmann, Tommi Musturi, Matti Hagelberg ja Heikki Rönkkö. Myös Tinttiä tulee nykyään luettua kun lapsena ei uponnut yhtään. No nyt uppoaa :)

Ei kai tässä muuta. Käykää kurkkaamassa Instagramini ja jos se uppoaa nii laittakaa seurantaan.

-Tero

JPeltonen

  • Uusi jäsen
  • Viestejä: 1
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #623 : 28.10.2020 klo 09:13:25 »
Hei kaikki!

Nimi on Jarkko ja minä pidän sarjakuvista. Siinä määrin, että yritän lukea ja piirtää niitä mahdollisimman paljon ja mahdollisimman usein. Näistä viimeisintä hyvin hajanaisesti, kirjoitan ja tekstaan mielummin kuin piirrän, mutta jo nykyisen koulutuksen tukemiseksi ja osaamisen ylläpitämiseksi koetan tehdä mahdollisimman paljon.

Asun Turussa, perheeseen kuuluu vaimo ja kaksi kissaa, opiskelen ammattikorkeassa mainonnan suunnittelijaksi, olen mielenterveyspotilas ja avoin siitä sekä pyrin pitämään Twitterissä elossa häshtägia #Lukekaasarjakuvia.

Ajatuksena olisi arvioida ja arvostella sarjakuvia. Arvostelu on voimakas sana, mutta sille on paikkansa. Keskustelin aikoinaan erään elokuvakriitikon kanssa siitä, mihin hän pohjaa näkemyksensä elokuviin liittyen. Kriitikko totesi katsovansa vuodessa keskimäärin 52 elokuvaa, joka antoi aiemmin kerätylle teoriatiedolle kummasti lisäpotkua. Olen itse oppinut lukemaan kunnolla hyvin myöhään, mutta siitä sopii kiittää sarjakuvia. Aina huvittaa, kun ihmiset kiittelevät sanavarastoani ja ilmaisuani ja uskovat minun lukevan todella paljon. Aina kiitän ääneen sarjakuvia.

En ole siis kirjallisuuden tai kuvataiteiden ammattilainen, mutta arvioin tarinoita ja tarinan kerrontaa kriittisesti oman käytännönkokemukseni kautta. Visuaalisessa ilmeessä tarkastelen mielelläni väriä, viivaa ja katseen ohjaamista.

Toivon voivani tarjota herättäviä kokemuksia kaikenlaisille lukijoille, aloittelijoista ammattilaisiin. Muistetaan, että kriitikot lyttäsivät poikkeuksetta Uuno Turhapurot, joita kansa sitten rakasti.

Keskustellaan ajan kanssa lisää!
Jarkko Peltonen, sarjakuvailija

Jarkko Sikiö

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 8 083
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #624 : 28.10.2020 klo 14:18:38 »
 Tervetuloa mukaan, Tero ja Jarkko!

Ligne claire

  • Jäsen
  • Viestejä: 43
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #625 : 16.06.2021 klo 23:04:12 »
Heip!

Olen pitkän linjan sarjakuvafani, ja olen juuri nyt innostumassa vanhasta harrastuksesta toden teolla uudelleen. Siihen kuuluu kaikkien vanhojen suosikkien uudelleen lukeminen ja -arvioiminen, uusiin sarjakuviin tutustuminen, oman sarjakuvamaun uudelleenselvittely, ja keskustelukanavan etsintä!

Olen jonkin aikaa selaillut tätä foorumia ja huomannut sen hengen rennoksi ja suvaitsevaiseksi, ja kollektiivisen tietomäärän valtavaksi! Joten täällä sitä ollaan! Olen nyt jo hyötynyt suuresti useista vanhoista threadeista tällä foorumilla, ja tosiaan on ollut kiva huomata, että monenlainen sarjakuvamaku hyväksytään täällä! Sarjakuvathan ovat tosi hauska asia, ei niistä kannatakaan mieltään pahoittaa.

Aloitin sarjakuvien lukemisen siinä 1982 tienoilla, ensimmäinen luettu sarjakuva taisi olla Tintti Tiibetissä, kovin moni sen jälkeen ei olekaan pannut siitä paremmaksi. Pienenä sitä ahmi vain kaikkea mahdollista sarjakuvaa loputtomasti... minulla oli sarjakuva-arkku, sellainen vanha puinen merimiesarkku ja joskus UIN siellä sarjakuvien joukossa rakkauteni osoitukseksi (mallina tietysti Barksin Roope). Lapsuuden suosikkeja oli Aku Ankka, Tintti, Veikko Tette ja Jykke, Mustanaamio, Anu ja Antti, Barelli, Alix Peloton, Valerian, Star Wars, Indiana Jones, Ryhmä-X, Teräs-, Hämähäkki- ja Lepakkomies, Action Force, Tex Willer, Tarzan, Conan Barbaari, Prinssi Rohkea, Flash Gordon, Ratsupoliisi King, Asterix, Lucky Luke, Ahmed Ahne, Johannes ja Pirkale, Yakari, Punanahka-sarja, Hopeanuoli (intiaanipäällikkö, EI mikään japanilainen koira), Historian Suuret Seikkailut-sarja, Kuvitettuja Klassikkoja, Tenavat, Harald Hirmuinen, Lassi ja Leevi jne. 90-luvulla mukaan pääsivät myös Petri Hiltusen kaikki teokset, Robert Crumb, J. O'Barrin Crow, Bilalin Metsästysretki, Gaimanin Sandman, Mooren Killing Joke ja Watchmen, Baggen Bradleyt / Viha, Madsenin Valhalla, Christensenin Aarne Ankka jne, ja uudella vuosituhannella Mooren Promethea, IDW:n Dungeons & Dragons ja nettisarjakuva Gunnerkrigg Court. Ja nyt sitten luen kaikkia näitä uudelleen ja etsin muutakin uutta, kuten kirjoitin. Melkein kaikki on hauska löytää uudelleen. Mutta totta myös on, että muutamista tuntuu olevan maku mennyt!

Kaikkien aikojen suosikkini lienevät Tintti, Alix, Prinssi Rohkea, Watchmen, ja Bilalin Metsästysretki. Suurin uusi suosikki on Blake ja Mortimer! Sen piirrosjälki, asenne ja tyyli iskivät minuun täydellisesti. Suosikkipiirtäjiä näiden mainittujen ulkopuolella ovat mm. Bob de Moor, Alex Raymond, Al Williamson, Sy Barry, Kari T. Leppänen, Alfredo Alcala.

Haluan oppia tuntemaan paremmin klassisia amerikkalaisia toiminta/seikkailusarjakuvia, sekä kaikkea ranskalais-belgialaista sarjakuvaa (painottunee kyllä vahvasti vanhempaan). Harkitsen myös, että ryhtyisin lukemaan ranskankielisiä sarjakuvia alkukielellä - se voisi olla hauskaa!

Jarkko Sikiö

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 8 083
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #626 : 17.06.2021 klo 00:05:27 »
Olen jonkin aikaa selaillut tätä foorumia ja huomannut sen hengen rennoksi ja suvaitsevaiseksi, ja kollektiivisen tietomäärän valtavaksi! Joten täällä sitä ollaan! Olen nyt jo hyötynyt suuresti useista vanhoista threadeista tällä foorumilla, ja tosiaan on ollut kiva huomata, että monenlainen sarjakuvamaku hyväksytään täällä! Sarjakuvathan ovat tosi hauska asia, ei niistä kannatakaan mieltään pahoittaa.

Mahtavaa, että uskaltauduit mukaan!

Tervetuloa osallistumaan!

Timo Ronkainen

  • professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 19 277
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #627 : 20.06.2021 klo 00:02:46 »
Tervetulemasta tosiaan juu! Aika paljon samoja sarjakuvia ollaan luettu!

Timo

Lurker

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 17 040
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #628 : 20.06.2021 klo 09:49:10 »
Tervetuloa Kvaakiin, Ligne claire!

Erinomainen nimimerkki, muuten.

Ligne claire

  • Jäsen
  • Viestejä: 43
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #629 : 21.06.2021 klo 22:31:48 »
Kiitos kaikille ystävällisistä toivotuksista! En muuten tainnut mainita Prattia ja Corto Maltesea, kerrankos sitä tekee elefantin kokoisen mokan. Suolaisen Meren Balladi / CM Etelämerellä on melko ylittämätön teos.

Threadeissa tavataan!