Kirjoittaja Aihe: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)  (Luettu 243426 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JJKM

  • Uusi jäsen
  • Viestejä: 3
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #600 : 06.09.2015 klo 20:35:18 »
Olen pikäaikainen lurkkeri, rekisteröin tänne jonkin aikaa sitten muistaakseni myymään sarjakuvia joista halusin luopua. Olen tällä nimimerkillä esiintynyt muillakin foorumeilla, kipinä nyt tuli siitä että tapasin Sarjisfestareilla useampia ihmisiä jotka tunnen lähinnä siitä että olen lukenut heidän juttujaan täällä, pitkän aikaa. Siitä tuli vähän outo fiilis että on tälläinen kasvoton sivustatoljottelija.
« Viimeksi muokattu: 06.09.2015 klo 20:37:18 kirjoittanut JJKM »

MattiV

  • Jäsen
  • Viestejä: 10
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #601 : 14.09.2015 klo 12:48:42 »
Esitelleempä itseni jospa sitten vaikka täällä lukemisen sijaan innostuisi jotain kirjoittelemaann.

Olen reilu 30 vuotias mies Vaasan seudulta. Aikusempana sarjakuvainnostus alkoi Tintistä. Siitä se laajeni Pikoon ja Fantasioon, Asteriksiin, Blacksadiin, Sillageen, Suomi korkkareihin, Petri Hiltusen teoksiin. Disneyn jutuista tykkään Gottfriedsonista, Barksista, Rosasta ja Rotasta. Viimeisimmät innostukset ovat olleet Batman, Teräsmies, Mooren teokset sekä The Walking Dead. Aiemmin pidin jotenkin jenkkiteoksia typerämpinä verrattuna eurooppalaisiin, mutta mahtavia sarjakuvatarinoita heilläkin on. Tykkään siis keräillä lehtiä/albumeita sekä lueskella niitä. En ole niitä keräilijöitä jotka metsästäisivät ensi numeroita tai säiöisivät lehdet muoveihin vaan kerään lehdet luettavaksi. Piirtämistä en juurikaan harrasta.
Muita harrastuksia ovat lautapelit (ei tosiaankaan monopoly ja Afrikan tähti), scifi elokuvat ja musiikin kuuntelu.

Lurker

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 17 039
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #602 : 14.09.2015 klo 13:55:07 »
Tervetuloa, JTK68, JJKM ja MattiV foorumille. Mukava, että saadaan uutta porukkaa.

von Iesus

  • Jäsen
  • Viestejä: 25
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #603 : 28.09.2015 klo 15:45:47 »
Kikkeliskokkelis vaan kaikille.

Olen von Iesus, 32 vuotias sarjakuva(holisti)keräilijä  Tampereelta.

Sarjakuvia olen lukenut ja kerännyt vuodesta 1992 lähtien, pari vuotta aiemmin lähinnä luin ja vaihdoin sen jälkeen toiseen lehteen. Keräily alkoi kesällä 1992 kun löysin Mustanaamion 20/1979 mummolan lehtipinon välistä ja otin sen itselleni. Numerosta 19/1992 alkaen rupesikin tulemaan tilattuna ja tuli loppuun asti. Pääasiassa tuli kerättyä Mustanaamiota, Action Forcea, He-Mania, ja Turtlesia ja Batmania.

Kokolailla vuoteen 1998 asti tuli luettua aktiivisesti sarjakuvia, sitten ammattikoulun aikoihin meni muutama vuosi oikeastaan tietokoneella ja vuodesta 2003 rupesin keräämään elokuvia. Siinä meni pari vuotta ja juuri kun luulin että pääsin sarjakuvien keräilystä pois niin huomaamatta olin tilannut Lucky Luke kirjaston ja ostelin Tex Willereitä ja MADia...

Kunnes vuonna 2013 kyllästyin elokuvien keräämiseen, ja kirpputorille tuli vakiopöytä jossa oli sarjakuvaa halvalla. Sitten se lähti käsistä kokonaan, eka Hämähäkkimiestä ja Ryhmä-X, Conania, Teräsmiestä, Myrkkyä. Kun olisikin vain sarjakuvaa mutta ei pitää kerätä Jerry Cottonia, Finn Westiä, Yöjuttua ja Stephen Kingiä. Tänä vuonna on laajennut jo melkein kaikkeen suomeksi julkaistuun sarjakuvaan, oikeastaan en kerää vain Aku Ankkaa, poislukien Rosa ja Barks ja vanhemmat taskarit. Sitten vielä pitää kerätä figuuria, sarjiselokuvia ja muuta oheistavaraa, hyvä että mahtuu yhteen huoneeseen (toisessa huoneessa elokuvat).

Kun vielä kerkiäisi lukemaankin niitä samassa tahdissa kun ostaa.

Reima Mäkinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 9 859
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #604 : 28.09.2015 klo 17:30:45 »
Kun vielä kerkiäisi lukemaankin niitä samassa tahdissa kun ostaa.
Sama vika rahikaisella.

Tervetuloa! Josko tästä Mustanaamioketjuunkin hieman uutta verta? Asiantuntemusta varmaan löytyy!
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Lassek

  • Uusi jäsen
  • Viestejä: 6
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #605 : 09.06.2016 klo 08:51:23 »
(No olihan täällä tällainen ketju.)

Hei, minä olen Lasse Helsingistä, terve kaikille. Sarjakuvia luen ja yritän toisinaan piirtääkin. Olin aikani lueskellut vieraana, mutta päätin viimein rekisteröityä.

Jos itsestäni lavertelen sen verran, että ranskalais-belgialaisen lapsuuden jälkeen imin pari tuhatta verkkosarjista. Nykyään luen taas etupäässä eurokamaa, ja verkkosarjakuvaa satunnaisesti. Ajan mittaan suosikkeihin ovat päässeet mm. De cape et de crocs, Kuumetta Urbicandessa, Nemesis the Warlock, Kaspall ja Something Positive.

Ajattelin täällä lukea alan (erit. kotimaan) tapahtumista ja herättää pahennusta luonnospalstalla. Omasta kontribuutiosta mietin, että kerta Puolasta tulee kieliopintojen ja -harrastuksen takia tilattua suhteettomasti kamaa, niin josko siitä jotain artikkelin tynkää kirjoittaisi!

- Lasse





Lurker

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 17 039
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #606 : 09.06.2016 klo 09:01:40 »
(No olihan täällä tällainen ketju.)

Hei, minä olen Lasse Helsingistä, terve kaikille. Sarjakuvia luen ja yritän toisinaan piirtääkin. Olin aikani lueskellut vieraana, mutta päätin viimein rekisteröityä.

Jos itsestäni lavertelen sen verran, että ranskalais-belgialaisen lapsuuden jälkeen imin pari tuhatta verkkosarjista. Nykyään luen taas etupäässä eurokamaa, ja verkkosarjakuvaa satunnaisesti. Ajan mittaan suosikkeihin ovat päässeet mm. De cape et de crocs, Kuumetta Urbicandessa, Nemesis the Warlock, Kaspall ja Something Positive.

Ajattelin täällä lukea alan (erit. kotimaan) tapahtumista ja herättää pahennusta luonnospalstalla. Omasta kontribuutiosta mietin, että kerta Puolasta tulee kieliopintojen ja -harrastuksen takia tilattua suhteettomasti kamaa, niin josko siitä jotain artikkelin tynkää kirjoittaisi!

- Lasse

Tervetuloa Kvaakiin! Ota yhteyttä vaikka privana, jos haluat julkaista artikkelisi ihan etusivulla.

Timo Ronkainen

  • professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 19 277
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #607 : 09.06.2016 klo 11:08:29 »
Teretulemast, Lassek!
Puolalaisesta kamasta ei meillä kauhia paljon tiedetäkään, joten kiintoisa olisi artikkeli tai jotain aiheesta.

Timo

Jarkko Sikiö

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 8 083
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #608 : 09.06.2016 klo 17:26:56 »
Omasta kontribuutiosta mietin, että kerta Puolasta tulee kieliopintojen ja -harrastuksen takia tilattua suhteettomasti kamaa, niin josko siitä jotain artikkelin tynkää kirjoittaisi!

Tämä kuulostaa ihan ykkösjutulta, minulla ei ole aavistustakaan mitä Puolassa julkaistaan!

Sisällöntuottajat, minä mukaan lukien, kyllä autetaan että saat tekstin ja kuvat julkaistua.

Lassek

  • Uusi jäsen
  • Viestejä: 6
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #609 : 10.06.2016 klo 01:12:14 »
Kiitoksia ja kannustuksestakin kiitoksia, alan sitten koota jotain tekstejä, vaikka ekana jotakin alppariesittelyitä ja ennen pitkää kattavampi esitys. Ei kun postailemisiin sitten!

Mambrinon kypäri

  • lukee, myös sarjakuvia
  • Jäsen
  • Viestejä: 584
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #610 : 11.06.2016 klo 17:00:23 »
Puolalaisesta sarjakuvasta kuulisi mielellään. Puolasta ainoa mulle edes etäisesti tuttu sarjakuvantekijä Submachine-pelisarjan luoja Mateusz Skutnik, joka tekee kiehtovan näköisiä sarjakuvia vesiväritekniikalla, paitsi en ole uskaltanut hankkia ihan luettavaksi asti kun en osaa puolaa...
« Viimeksi muokattu: 11.06.2016 klo 17:03:12 kirjoittanut Mambrinon kypäri »

Timo Ronkainen

  • professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 19 277
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #611 : 11.06.2016 klo 17:44:19 »
Muinaisemmista puolalaisista tuttu on suomeksikin vähän aikaa 1970-luvulla ilmestynyt TV-sarjaan perustunut Kapteeni Kloss. Hans Kloss oli joku toisen maailmansodan aikainen agentti tjms. Oli kai tuosta jossain päin Kvaakia pikkuisen juttua.
Muuten on puolalainen tuotanto aika hämärän peitossa.

Timo

Lassek

  • Uusi jäsen
  • Viestejä: 6
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #612 : 14.06.2016 klo 09:16:52 »
Puolalaisesta sarjakuvasta kuulisi mielellään. Puolasta ainoa mulle edes etäisesti tuttu sarjakuvantekijä Submachine-pelisarjan luoja Mateusz Skutnik, joka tekee kiehtovan näköisiä sarjakuvia vesiväritekniikalla, paitsi en ole uskaltanut hankkia ihan luettavaksi asti kun en osaa puolaa...
Satun omistamaan Skutnik/Szyłakin Rewolucje-sarjan kymppiosan, josta väännän jo tekstiä. Tuoda näytillekin, jos asutaan samassa kylässä.

Kloss taitaa ollakin ainoa laatuaan suomennosmielessä. Ylipäätään vaikuttaa, ettei puolalaista tavaraa suuressa mitassa käännetä, ja että jos ulkomaan markkinat kiinnostavat puolalaista, hän tekee suoraan töitä ulkomaiselle kustantamolle piirtäjänä. Puolassa painokustannukset ovat korkeat tulotasoon nähden ja alan sikäläinen rahaatekevä mainstream-sektori ei ole kovinkaan kehittynyt.
« Viimeksi muokattu: 14.06.2016 klo 09:25:39 kirjoittanut Lassek »

Reima Mäkinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 9 859
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #613 : 14.06.2016 klo 13:23:31 »
Muinaisemmista puolalaisista tuttu on suomeksikin vähän aikaa 1970-luvulla ilmestynyt TV-sarjaan perustunut Kapteeni Kloss.
Muuten on puolalainen tuotanto aika hämärän peitossa.

Timo
Älä unohda Klossin tekijän muuta tuotantoa > Thorgal
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Jarod_Speed

  • Jäsen
  • Viestejä: 15
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #614 : 11.11.2018 klo 02:07:23 »
Tervehdys.

Tällä viikolla rikkoutu viidensadan kappaleen raja kotimaisissa Marvel-sarjakuvissa. Aloitin niiden aktiivisen keräilyn/lukemisen joskus 2015 vuoden lopussa. Varhais-teininä keräsin Marvelin Sarjakuvalehteä kun lempihahmot olivat Wolverine ja Daredevil.

Uusien Marvel-leffojen ja varsinkin tuon Daredevil Netflix-sarjan takia innostus näihin sarjiksiin alkoi uudestaan. Olin hommaamassa Frank Millerin Omnibus-kokoelmaa mutta päätin sen sijaan täydentää silloin 90-luvulla keräämääni Daredevil-sarjiksia. Siitä se sitten pikkuhiljaa alkoi...

Sitä ennen oli satunaisesti joitain yksittäisiä kotimaisia (käännös-)sarjakuvia tarttunut matkaan. Muutama Corto Maltese, Piko & Fantasio, Krazy Kat, Moebius, ja Petri Hiltusen Anabasis. Ja kyllä nykyäänkin nuita muita Marveleitten lisäksi välillä tulee osteltuu. Historia-aiheiset kiinnostaa varsinkin, sekä scifi. Esim kotimainen Foederati oli hyvä löytö viime vuoden Helsingin sarjakuvafestivaaleilla.

Sarjakuvat on ollu tuttuja lapsesta asti. Ja onkohan tämä harrastus sitten tarttunut isältä kun hänellä on kaikki Asterixit. Ranskalais-belgialaiset sarjakuvat luettiin läpi kun koulun yhteydessä oli hyvä lähikirjasto. Keräsin silloin myös Aku Ankan Taskukirjoja, ja se loppui siihen kun ne muuttui kokovärillisiksi ja olin kerännyt kaikki puolivärilliset. Silloin siirryin niihin Marvelin Sarjakuvalehtiin.

On tämä kyllä erittäin hyvä harrastus. Ikinä tule tylsää hetkeä kun koko ajan on kiinnostavaa ja visuaalisesti hienoa luettavaa. On kiva käydä kotiinmenomatkalla divarissa ja ostaa vaan illax luettavax pari numeroo puuttuvaa sarjista kokoelmaan. Yleensä kylläkin useempi tulee hommattuu (palkka palamaan:) ja tämän takia suunnilleen kerran kuukaudessa menee divariin kun on vielä edellisiä lukematta. Vakiodivarit on Libricon ja Kulkukatin Poika Helsingissä.

Sitä on jopa alkanut pyörittelemään ajatusta jospa itse tarttuis tekijän kynään. Ihan vaan keräilyharrastuksen lisäx. Muutamia vuosia sitten harjoittelin mangan piirtämistä kun lahjax olin saanut oppaan siitä. Toisaalta tuo amerikkalainen sankarisarjakuvatyyli on mikä kiinnostaa eniten. Lähipiirissäni on myös taidemaalari niin häneltä saa hyviä vinkkejä. Luultavasti kun alkais vaan piirtämään niin eiköhän se oma tyyli sitten löydy ja harjaannu tietynlaiseksi sekä kehity jatkuvasti.