Kirjoittaja Aihe: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)  (Luettu 243449 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Heippa

  • Jäsen
  • Viestejä: 28
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #540 : 25.03.2011 klo 10:39:52 »
Hei kaikille!

Olen Sampo Heinonen, plus kolmekymmentä, monenlaisia pätkätöitä vuosien varrella tehnyt sarjakuvaharrastaja. Löysin tämän Kvaak-sivuston jotenkin sattumalta ja vaikuttaa kyllä mielenkiintoiselta foorumilta: riittää lueskelemista pitkäksi aikaa. Sarjakuvat ovat minulla kulkeneet vuosien varrella mukana ihan vaan lueskelumielessä kun ei pysy itsellä kynä kädessä. Jonkinmoinen kokoelmakin on kertynyt hyllyyn, ja viime aikoina olen intoutunut kaivelemaan että mitäs sieltä löytyykään. No Tinttejä löytyy ja muita eurooppalaisia klassisia seikkailusarjoja, myöskin lännensarjoja, supersankarilehtiä, huumorisarjoja ja taidesarjakuvaakin kai, riippuen siitä miten se määritellään. Oikeastaan aika sekalaista materiaalia laidasta laitaan, enkä olekaan minkään tietyn lajityypin kannattaja erityisesti vaan nautin kaikkein eniten ehkä juuri siitä monimuotoisuudesta mikä sarjakuvakäsitteen alle mahtuu.

Nykyään ei valitettavasti ole varaa ostaa mitään sarjakuvia mutta onneksi kirjastoissa on mahdollisuus tutustua uudempiin juttuihin, samoin netissä vaikken kovin ahkera käyttäjä olekaan.

Hyvin perustellut mielipiteet ovat mielestäni Kvaakin suola.

Heippa!

Kristian Mattila

  • Telajärveläinen
  • Uusi jäsen
  • Viestejä: 3
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #541 : 11.04.2011 klo 22:18:12 »
Päivää taloon.

Minä olen Kristian. Syntyjään parkanolainen, sittemmin ikaalislainen, nyttemmin kanadalainen.

Olen Asterixin, Lucky Luken ja Pahkasian kasvatti.

Viimeisen reilun kymmenen vuoden ajan olen saastuttanut nettiä kaikenkarvaisilla parodia- ja satiirisivuillani; muunmuassa Telajärven kunta ja Panssarivaunulla Puuhun ry ovat hengentuotoksiani. Elina Eläimen seikkailuja tuli tehtyä kauan sitten. Elinat ovat tuotoksistani lähimpänä sarjakuvia, vaikka ovatkin enemmän kuvakirjantapaisia.

Nyt tyostän perunasäkillistä sarjakuvaparodioita, siksi täälläkin maleksin.
« Viimeksi muokattu: 11.04.2011 klo 22:27:55 kirjoittanut Kristian Mattila »

Lokkiparvi

  • Jäsen
  • Viestejä: 64
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #542 : 25.04.2011 klo 02:00:03 »
Hei! Olen aina ollut sarjakuvafäni ja olen seurannut kvaakin forumia jo vuodesta 2005 joten on jo aikakin että liityn mukaan keskusteluihin.

Arvostan kaikkea kuvataidetta ja musiikkia mutta kun puhutaan sarjakuvista niin semmoiset sarjakuvamaiset sarjakuvat ("cartoony cartoons") ovat minun lemppareita. Suurimmat idolini ovat Uderzo, Herge, Tome & Janry, Franquin, Morris, Carl Barks, Don Rosa, Cavazzano, Branca, 70s Vicar, Branca, Massimo de Vita jne. Animaation puolelta löytyy myös paljon idoleja kuten esim. John Kricfalusi, Disney (etenkin vanhat lyhytpiirretyt), Tex Avery ja Warner Brothersien jengi, Hayao Miyazaki jne. 50-60-luvun amerikkalainen animaatiotyyli (esim Yogi, aikaisimmat kiviset ja soraset) on myös ehdotonta lempitaidetta.

Perinteinen Line-art/tussaus on aina ollut lähimpänä sydäntäni mutta myös moderni kliinisempi tietokonetyyli puhuttelee, varsinkin semmoinen vähän kulmikas illustraattori "retro-tyyli" joka matkii 50-60-luvun amerikkalaista animaatiotyyliä.

Piirtelin paljon lapsena 80-luvulla, mutta sitten sen jälkeen se jäi siihen yhteen piirrustukseen per vuosi. Onneksi löysin John Kricfalusin mainion blogin ja hänen räyhäävät mutta humoristiset ja älykkäät bloggaukset animaation surkeasta tilasta sain minut tarttumaan taas kynään ja nyt olen piirrellyt melkein joka päivä n. puoli vuotta.


« Viimeksi muokattu: 27.04.2011 klo 14:28:54 kirjoittanut Lokkiparvi »

Arzi

  • Jäsen
  • Viestejä: 26
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #543 : 04.07.2011 klo 20:25:31 »
Hei nimeni on Arzi. Tai siis ei ole mutta se on lempinimeni. Olen varmaan nuorin täällä (11v)... Asun universumissa galaxissa maapallolla suomessa vantaalla. Harrastan sarjakuvien piirtämistä jne. Sarjakuviani löytyy sivulta 123aaro.suntuubi.com
« Viimeksi muokattu: 05.07.2011 klo 11:14:54 kirjoittanut Arzi »

Doctor Phantomizer

  • Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Viestejä: 6 253
  • Bite from the dust til the dawn
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #544 : 04.07.2011 klo 22:17:46 »
Hei nimeni on Arzi. Tai siis ei ole mutta se on lempinimeni. Olen varmaan nuorin täällä (11v)... Asun universumissa galaxissa maapallolla suomessa vantaalla. Harrastan sarjakuvien piirtämistä jne. Sarjakuviani löytyy sivulta 123aaro.suntuubi.com... TAI voit klikata alla olevaa Mikkosarjissivu linkkiä.

Voisitko tarkentaa vielä että missä universumissa;)
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Arzi

  • Jäsen
  • Viestejä: 26
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #545 : 05.07.2011 klo 08:34:23 »

Voisitko tarkentaa vielä että missä universumissa;)
[/quote]

'' The universe we are living on ''

DC comicsin keräilijä

  • Uusi jäsen
  • Viestejä: 8
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #546 : 29.07.2011 klo 22:23:40 »
Hei!

Tähän asti olen enimmäkseen vain "lukenut" sarjakuvia. Nyt olen alkanut harrastamaan tosissani. Tilaan Action Comicsia, ja minulla on jonkinlainen aku ankka kokoelma.

Huomenna menen antikvariatti makedoniaan tarkoituksena tehdä löytöjä.

« Viimeksi muokattu: 29.07.2011 klo 22:28:05 kirjoittanut DC comicsin keräilijä »

Curtvile

  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 15 793
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #547 : 29.07.2011 klo 22:32:06 »
tervetuloa omasta puolestani
Huomenna menen antikvariatti makedoniaan tarkoituksena tehdä löytöjä.

älä unohda käydä myös Lukulaarissa, eritoten alakerrassa.
Noissa tulee käytyä Tampereella.

Hoppi

  • Vieras
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #548 : 08.10.2011 klo 13:42:02 »
Hei olen Hoppi ( se on vain lempinimeni). Olen varmasti Kvaakin nuorin olen 10 vuotias ja asun Oulussa.

Doctor Phantomizer

  • Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Viestejä: 6 253
  • Bite from the dust til the dawn
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #549 : 08.10.2011 klo 20:46:43 »
Hei olen Hoppi ( se on vain lempinimeni). Olen varmasti Kvaakin nuorin olen 10 vuotias ja asun Oulussa.

Mukava juttu että remmiin on liittynyt vähän nuorempaakin väkeä. Sarjakuvat ovat kuitenkin kaiken ikäisten harrastus. Tervetuloa!
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Saurau

  • Uusi jäsen
  • Viestejä: 5
  • Ta-daah!
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #550 : 10.10.2011 klo 19:54:45 »
Terve.

Olisikohan monen vuoden lymyilyn jälkeen aika esittäytyä?

Olen yhtä vanha kuin ensimmäinen Star Wars -leffa. Vapaa-ajalla piirtelen strippityyppisiä kuvajaisia blogiin ja työn puitteissa välillä muutakin kaiken muun suhaamisen ohessa. Piirrosjälki ei ole aina tyylitellyintä kuten eivät ideatkaan.

Sarjiksia en päivälehtiä ja tiettyjä sarjisblogeja lukuunottamatta näin aikuisiällä oikeastaan lue, mutta lapsena olin tietenkin Akusta aktivoitunut, Hergéstä huumaantunut, Lucky Lukeen loveentunut sekä Teräsmiehestä taintunut. Vähän teinarimpana marinoiduin Mad-huumorilla (mutta ei kerrota kenellekään, että Myrkkykin kävi käsissä). Kaikkea muuta toki luen ja katson ja klikkaan ja pohdin ja kulutan ja ja ja.

Intertekstuaalisuus on hyväkivabra. Kvaak också.

Drawer99

  • Vieras
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #551 : 14.11.2011 klo 21:14:26 »
Taas yks nuorempi heppu...

Eli oon siis Pauli, 12 vuotta...
Piirtelen aika paljon päivittäin, mitä ikinä sattuu

En oo vielä ajatellu hirveesti siitä, että mihin asti aion sarjakuvia piirtää, sehän ois kiva johonkin lehteen piirtää, mutta sen on varmaan vielä aika kaukanen haave..
Aloin panostaa piirtämiseen melkein heti kouluun ku pääsin, ja siitä asti on ollu kuvaamataidon numero se kymppi  ;D
Rakastan sarjakuvia muutenkin, ja lempisarjakuvat on varmaan aikalailla samat kun monella muullakin: Aku Ankka, Tex Willer, Korkeajännitys etc...
Joskus ekallaluokalla mun haave oli päästä ulkomaille piirtämään aku ankkaa joka mun vahvuus oliki tässä muutamia vuosia sitten... Mutta sen puolen taidot on tainnu vähän päästä ruostumaan...
Yks sarjiksiin liittyvä huippumuisto oli viimevuoden syksyltä (muistaakseni) kun Don Rosa oli suomessa vierailemassa ja kävin kattomassa sitten Akateemisessa kirjakaupassa sitä jehua...  ;) Tässäpä tämä... <edit> Lisätäämpä tuohon lempisarjakuviin se Lucky Luke...
« Viimeksi muokattu: 14.11.2011 klo 21:16:12 kirjoittanut Pauli Alamäki »

Drawer99

  • Vieras
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #552 : 15.11.2011 klo 22:08:52 »
Taas yks nuorempi heppu...

Eli oon siis Pauli, 12 vuotta...
Piirtelen aika paljon päivittäin, mitä ikinä sattuu

En oo vielä ajatellu hirveesti siitä, että mihin asti aion sarjakuvia piirtää, sehän ois kiva johonkin lehteen piirtää, mutta sen on varmaan vielä aika kaukanen haave..
Aloin panostaa piirtämiseen melkein heti kouluun ku pääsin, ja siitä asti on ollu kuvaamataidon numero se kymppi  ;D
Rakastan sarjakuvia muutenkin, ja lempisarjakuvat on varmaan aikalailla samat kun monella muullakin: Aku Ankka, Tex Willer, Korkeajännitys etc...
Joskus ekallaluokalla mun haave oli päästä ulkomaille piirtämään aku ankkaa joka mun vahvuus oliki tässä muutamia vuosia sitten... Mutta sen puolen taidot on tainnu vähän päästä ruostumaan...
Yks sarjiksiin liittyvä huippumuisto oli viimevuoden syksyltä (muistaakseni) kun Don Rosa oli suomessa vierailemassa ja kävin kattomassa sitten Akateemisessa kirjakaupassa sitä jehua...  ;) Tässäpä tämä... <edit> Lisätäämpä tuohon lempisarjakuviin se Lucky Luke...

Käykää vilkasemassa mun blogia!
On vähäsen kyllä vaiheessa se homma mutta eteenpäin sano mummo lumessa!

Drawer99

  • Vieras
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #553 : 16.11.2011 klo 22:12:03 »
Terevetuloa kvaakkiin! :D

Sulla on samanlainen historia ala-asteelta kun mulla, paitsi toi Don Rosa!
Epistä! Mäkin haluun Tampereelle. Sieltä syntyy aina parhaat sarjakuvat.
Kannattaa piirtää huolella näyte kuvia ja lähettää eri lehtiin lähelle tai
kauas. Itse alotin 10-vuotiaana piirtämään Kalajoki-lehteen, (joka oli pieni
paikallislehti).

Onnea sarjakuvauralla!

--judea

<EDIT> Lisää blogiin kuvia, olis mukava nähdä. ;D
Juu. Lisään heti ku kerkeen, joten kannattaa käydä katsastamassa välillä... :)

Drawer99

  • Vieras
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #554 : 19.11.2011 klo 00:17:58 »
Terevetuloa kvaakkiin! :D

Sulla on samanlainen historia ala-asteelta kun mulla, paitsi toi Don Rosa!
Epistä! Mäkin haluun Tampereelle. Sieltä syntyy aina parhaat sarjakuvat.
Kannattaa piirtää huolella näyte kuvia ja lähettää eri lehtiin lähelle tai
kauas. Itse alotin 10-vuotiaana piirtämään Kalajoki-lehteen, (joka oli pieni
paikallislehti).

Onnea sarjakuvauralla!

--judea

<EDIT> Lisää blogiin kuvia, olis mukava nähdä. ;D
Nyt on pari kuvaa Blogissa! :)