Kirjoittaja Aihe: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)  (Luettu 243431 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tolppis

  • Jäsen
  • Viestejä: 4 321
  • Viinissä totuus
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #60 : 29.10.2003 klo 15:56:29 »
Ahaaa...päiväkirja. Joo joo. I geddit.

Da Verde Nuvola

  • Jäsen
  • Viestejä: 42
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #61 : 29.10.2003 klo 18:16:59 »

Paalujuntta-Simo

  • Jäsen
  • Viestejä: 101
  • Kvaak!
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #62 : 29.10.2003 klo 19:22:42 »
Jaahas, vähän tärkeilyltä tämä tuntuu ja tuskin ketään oikeasti kiinnostaa, mutta esittäydytään sitten näin uutena tulokkaana...

Ikää on siinä kolmenkympin hujakoilla ja vapaa-ajasta turhankin suuri osa sujahtaa maankuulussa turkulaisessa sarjakuvakuppilassa murjottamassa. Sarjakuvaharrastusta löytyy sekä lukijan että piironginlootaan piirtelijän ominaisuudessa. Pää on täynnä suuria suunnitelmia, mutta käsi ei tuo paperille sitä mitä pitäisi. Eli käsikirjoittaminen olisi kai sitä mihin paneutua.

Kertomisen halu on voimakas, kyky ei vielä ole kasvanut itsekritiikin kestäväksi. Omimmalta tuntuu väkevä historiallinen tarina, jopa seikkailu yhdistettynä pienieleiseen kerrontaan. Hugo Pratt on tärkeä nuoruuden esikuva, vanhemmiten maneerinsa ovat alkaneet vähän töksöttää. Neil Gaimanilta ja Alan Moorelta otan vaikutteita vastaan ankarasti valikoiden.
Myös italo-western ja Akira Kurosawa innostavat.

Semmosta.

 
« Viimeksi muokattu: 29.10.2003 klo 19:27:13 kirjoittanut Paalujuntta-Simo »

Storm

  • Jäsen
  • Viestejä: 335
  • Elämä ei ole aina helppoa.
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #63 : 18.12.2003 klo 14:08:46 »
Oho huomasi vasta tämän nyt kokeen yhteydessä...

Nimi: Tuija Pudas
Ikä: 17
Asuinpaikka: Siikajoki, Oulun lääni
Ammatti: Opiskelija

Miten sekaannuin sarjakuviin:
Luin pienenä kakarana isoveljeni marvel sarjiksia ja yritin aina päästä niiden kimppuun, kun tämä oli koulussa.
Viimein itse aloin 7 luokalla sitten kerämään niitä ja viimein pyysin lehtiä veljeltäni ja sain ne itselleni ihan ilmaiseksi ilman, että piti maksaa mitään.
Ennimäkseen lämähdin Ryhmä-X lehtiin ja siinä sitä sitten mentiin.
Itse en teen sarjakuvia, mutta muuten seurailen sarjakuvia netissä ja lehdissä.
I live, when my heroes live...

J.Salo

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 909
  • ..ja valmis!
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #64 : 19.12.2003 klo 14:15:44 »
Kadun tätä varmasti mutta kuitenkin. Ku muutki ni miksen mäki? Hyppään myös kaivoon jos joku näyttää mallia.

Anyway. Nimi on Salo. Juho Salo. Kirjoitin muutamia kuukausia sitten ylioppilaaksi (toisin kun tekstistä kuuluu, en ole kolmetoista. Ja nyt ei ole tarkoitus morkata kolmetoistavuotiaita). Olen 19, mutta jonain päivänä 100. Olen sekatyöläinen, ja tarkoitus olisi lähteä opiskelemaan. Heti ku keksin mitä.
Löysin tänne Racin avulla. Lueskelin erään foorumin sarjakuvathreadia ja hän iski sinne vähän väliä viittauksia tänne. Rekisteröidyin. About siinä.

Viimeisen vuoden aikana olen lukenut hirveän kasan mangaa ja katellut animea. Tämä oli ennen kuin lauseet "Now I will show you my REAL power", "So that is the power of [nimi tähän]" ja yleensäkin noin viisi muuta lausetta, jotka tuntuivat olevan aivan turhan yleisiä japanilaisessa tarinankerronnassa, alkoi keittää yli. Kyllä minä niitä vielläkin luen ja katson, mutta en niin paljoa. Ja yritän valita katsomani huolella, niin että niissä ei esiintyisi tuota toistoa niin paljoa. Palasin takaisin ostelemaan ja lukemaan länsimaista sarjakuvaa. Ja eurooppalaista myös, koska "länsimainen" tuntuu asosioituvan aina amerikkalaiseen. Luen myös nettisarjiksia, en viitsi alkaa niitä nimeämään, mutta totean vain että Desert Rocks on mahtava. Kiitoksia Naasille että jaksaa tehdä. Teet hienoa viivaa ja hyvää tarinaa.

Muuta? Umm.. Katuoja on mahtava. Luen sitä säännöllisesti ja haluankin kiittää Ottoa hienosta tekstistä ja hyvästä esityksestä Finnconissa (puhun tietenkin Hulkista ja Thorista. Olin siellä, mutten uskaltanut puhua, pelotti. Mikä taas kertoo jotain minusta ihmisenä, ehkä?). Ah! Imuttelen myös piirrettyjä (siis amerikkalaisia, TIETENKÄÄN en kutsu animea piirretyksi, joku kuitenkin loukkaantuu) ja katselen, nautin ja raivoan kuinka heikko juonenkuljetus niissä on verrattuna hyvään animeen. Ja sitten alan valittaa animen kliseistä.

Se siitä. Arvatkaa miksi uskalsin avautua näinkin paljon? Koska tiedän että kukaan ei sitä kuitenkaan lue  ;D Näille threadeille on ominaista, että kaikki kirjoittaa ja lukee seuraavat kaksi viestiä ennen ja jälkeen omansa, mutta ei muuta.
Tiedän, kyynistä, mutta aika totta ainakin 75% tähän threadiin postanneista tapauksista.

EDIT. Kun valitin animesta.. huomatkaa, että itse ylikäytän sanoja "Anyways", "Ah" "..." ja "Tiedän." Pata kattilaa soimaa. Kummatkin hohtaa neonvaloissa. Tai sitten ei. NOBODY KNOWS.

EDIT2. Siltä varalta että jotakuta (lue: Ei ketään) kiinnostaa, niin suosikkeja on Hugo Pratt, Moore, Gaiman, Morrison (ja kaikki suuret nimet joiden laukominen aikaansaa rispektiä), James Robinson. Täytyy kyllä myöntää että aloin kiinnittämään huomiota nimiin vasta pari kuukautta sitten. Se on sitä elitismiä, joka alkaa ku vanhenee. Tai ehkä se on standardien nousua. Tai jotain. Luen myös ihan oikeita kirjoja, yleensä englanniksi. Ja yleensä se kirja on scifiä tai fantasiaa, tai historiaa, niin oikeaa kuin feikkiäki. Tämä siis jos jotakuta kiinnostaa.
« Viimeksi muokattu: 19.12.2003 klo 15:01:41 kirjoittanut Justen »

tolppis

  • Jäsen
  • Viestejä: 4 321
  • Viinissä totuus
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #65 : 19.12.2003 klo 14:59:53 »
Äläs nyt. Prattin ja Robinsonin etc. diggaaminen osoittaa vain ja ainoastaan hyvää makua ja kehityskelpoista sarjakuvaharrastuskaarta (mitä hittoa tuo tarkoittaa kysytte?!? En minä vaan tiedä, minä vain kirjoitan tätä aivojeni sanelun mukaisesti...olen aivojeni - pienet - tahdoton orja!).

 ;D

Gamma

  • Jäsen
  • Viestejä: 159
  • Miu
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #66 : 05.01.2004 klo 16:35:12 »
Olen suloinen, ihana, hurmaava Hanna-otus.
Ikää pämähtänyt 24 vuotta.
Minäkin olen onnistunut tunkemaan itseni opiskelemaan graafista suunnittelua, ja keväällä olisi määrä valmistua.

Sarjakuvia en kerää, minä vaan ostan niitä itselleni tuohon kirjahyllyni kaunistukseksi.

Nyt olen kirjoittanut tänne foorumille jo niin monta viestiä itsestäni, että ne jotka minut ovat tunnistaakseen, kyllä varmasti myös tunnistavat. Olen siis luopunut nimettömyydestäni.

Pelottaa.

Esa

  • Jäsen
  • Viestejä: 712
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #67 : 05.01.2004 klo 18:20:01 »
Nyt olen kirjoittanut tänne foorumille jo niin monta viestiä itsestäni, että ne jotka minut ovat tunnistaakseen, kyllä varmasti myös tunnistavat. Olen siis luopunut nimettömyydestäni.

Pelottaa.

Enpä usko että täällä foorumilla tarvitsee pelätä ketään. Kaikki vaikuttavat ihan kunnon kansalaisilta! Mitä nyt ehkä no joo en sano mitään. :)

tolppis

  • Jäsen
  • Viestejä: 4 321
  • Viinissä totuus
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #68 : 07.01.2004 klo 12:11:54 »
Minä olen kyllä aika pelottava. Mutta se on vain harhakuva!  ;D

Minä hakkaan vain nyrkkeilysäkkiä ja näppäimistöä muuten olen paljon hullun mainettani kiltimpi kaveri. :D

Juha Kouvalainen

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 516
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #69 : 07.01.2004 klo 13:24:53 »
Minä syön pieniä tyttöjä iltapalaksi krapulassa! Minua kannattaa varoa! ARRRRR...!

« Viimeksi muokattu: 07.01.2004 klo 13:25:07 kirjoittanut Juha Kouvalainen »

tolppis

  • Jäsen
  • Viestejä: 4 321
  • Viinissä totuus
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #70 : 07.01.2004 klo 15:59:25 »
Olet kyllä kuvan perusteella, jos saan sanoa, ruma miäs, heh.

Rami Rautkorpi

  • Has been
  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 3 986
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #71 : 07.01.2004 klo 16:06:13 »
"Vaikka onhan joukossa Anssi Rauhalaa ja Rami Rautkorpea, jotka ovat paremmasta päästä verrattuina tekijöihin, joiden taso olisi jokin aika sitten supistunut omakustanteisiin ja sarjakuvaseurojen julkaisuihin." -- Kari T. Leppänen (https://tinyurl.com/ycbb3cw2)

Tuuk42

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 221
  • "En pidä minään"
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #72 : 09.01.2004 klo 15:29:52 »
Jaahas, kaipa sitä sitten täytyy tunkea vertauskuvallisesti oma jalka soppaan.

Nimi: Tuukka Teponoja
Ikä: 17
Asuinpaikka: Helsingin peräkylät. (Melkein Tikkurila)
Koulutus: menossa lukion 2. vuosiluokka
Ammatti: Nix. Eli ei vielä mikään.


Sarjakuvaa olen lukenut siitä asti kun opin lukemaan, selaillut jo aikasemmin. Mihinkään tiettyyn genreen en ole totaalisesti vihkiytynyt ja sarjakuvaa tuleekin luettua varsin laajasti. Aloitin Aku Ankalla ja muilla perinteisillä, mutta todellinen herätys (tai pimennys?)
tapahtui siinä jokunen vuosi ennen vuosituhannen vaihtumista, (1998 tai jotain) kun ostin ensimmäisen Suomen MAD lehteni. Sen jälkeen suunta on ollut varsin parodia painotteista ja nyt omistankin lähes kaikki Suomen MAD-lehdet. 70-luvun alussa ilmestyneitä en vielä ole onnistunut hankkimaan budjettikysymysten takia. MADin ohella toinen paheeni on Kalmat ja vanhat kauhusarjakuvat kuten Draculat ja 50-luvun EC tuotokset. Sarjakuvan merkkihenkilöinä pidän koko MAD kaartia, sekä lukemattomia muita tekijöitä. Nimiä en nyt jaksa ruveta luettelemaan mutta mainittakoon nyt erikseen vielä ainakin Romero jonka kynästä Modesty Blaise on parhaimmillaan.
Muita mielenkiinnonkohteita sarjakuvan ja animaation lisäksi ovat vanhat (ja uudet) komediat, ennen kaikkea englantilaiset. Kirja-osastolla lähtemättömän vaikutuksen tekivät Douglas Adamsin Linnunrata-kirjat joihin tutustuin vain vähän ennen herran pois menoa.
Adamsiin tutustuttuani en ole paljon muuta kuin scifiä lukenutkaan. (nimimerkkini antaa varmasti vihjeen siitä kuinka vannoutunut DNA fani olen.)
Myös musiikki on minun listoillani korkealla sijalla.
Herätys musiikissa kävi kun näin 6.4.2000 Deep Purplen  jäähallilla. Sen jälkeen niinsanotusti "rock vei miehen".

Sivuillani on loppu triviaali jota en nyt jaksa muistaa.

http://www.geocities.com/tuuk42 8)
"Art Kills Creativity." - Douglas Adams Paint it Black!

lintu

  • Jäsen
  • Viestejä: 23
  • Missä tämä näkyy?
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #73 : 13.01.2004 klo 21:35:20 »
Nimi: Salla
Ikä: 21
Asuinpaikka: Vantaa
Koulutus: (pitkällä) matkalla kohti medianomin tutkintoa
Ammatti: Kyl viä joskus...

Siispä Salla, piirtää osaan mitenkuten, lukutaito ulottuu ainakin sarjakuviin asti. 21-vuotias opiskelija Vantaalta, ikuinen lapsi.

Tykkään sarjakuvista, joista tulee hyvä mieli. Tykkään myös muista lämpimistä asioista kuten auringosta ja kesästä ja hyvästä musiikista. Odotan vielä, että joku vakavampi sarjakuva kolahtaisi samalla lailla kuin Aku Ankka.
Ollapa pallo.

tomi

  • Vieras
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #74 : 15.01.2004 klo 10:02:21 »
nimi                  tomi p
ikä                    26
kotipaikka        vantaa / kotka

koulutus          

- kun sais lopputyön aikaiseksi niin amk-  insinööri

harrastukset  

- yhteiskuntakritiikki ja bukkake
- piirtäminen ja maalaaminen ja sarjakuvat
- suosikkimusiikki tulee tietenkin norjasta

sarjakuvat      

mitään en ole ikinä julkaissut enkä tätä menoa julkaisekaan. eipä ole toisaalta kiirekään kun kyseessä on ihan vaan harrastus.

mitä suosikkisarjakuviini tulee niin spiegelmanin MAUS on aivan ylitse muiden. se on osoitus siitä mihin sarjakuvan keinoin voi yltää kun löytyy pitkäjännitteisyyttä. muita hyvin tehtyjä juttuja on mm. tarkastaja Ankardot. toisaalta pidän myös Arne Ankan nihilistisestä elämänasenteesta. ja Mämmilä on tietenkin jo ihan oppimismielessä must.

...mutta yleisesti sanottuna melkein kaikki huolella tehty on hyvää ja kaikki tekotaiteellisuus on syvältä (toivottavasti en sohaissut tikulla kusiaispesää). siis piirtäjän ei tarvitse välttämättä olla huipputaitava kunhan juttu on tehty hyvällä asenteella ja tosissaan. tää nyt on tietysti vaan yks mielipide, niitähän tänne mahtuu.