Kirjoittaja Aihe: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)  (Luettu 243457 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Reima Mäkinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 9 881
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #585 : 19.08.2013 klo 21:19:33 »
löytyvän, ainakin mangaan/muuhun japanilaiseen kulttuuriin liittyen.
Juu. Kokoelman helmistöön kuuluu mm. Japani/englanti painos Ghost in the shell 1:stä sekä saksankielinen kakkososa. "Intron Depot 2 Blades" taas on Shirowin töistä kasattu taidekirja. :)
Tampesteri myös on tuttu, mutta kaupungin saleille en ole vielä kerennyt saati rohjennut astua.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

hainimo

  • Jäsen
  • Viestejä: 12
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #586 : 20.08.2013 klo 13:34:40 »
"Intron Depot 2 Blades" taas on Shirowin töistä kasattu taidekirja. :)
Intron depotit on kyllä todella hyviä, ehkä parhaita lukemiani (sarjakuva/manga)taidekirjoja. Siinä vasta huomaa kuinka paljon Shirow on tehnyt, omien sarjakuviensa ulkopuolellakin kuvitustyötä... Ykkösosa on aika lailla maalauksellista tavaraa, kolmosessa Shirow on uppoutunut jo ihan 3d-mallinnukseen. kakkonen on vähän siltä väliltä. Ykkönen ehkä oma suosikkini kun se sisältää aika vanhaakin matskua.

ps. jos Tampereella tulee aikaa vietettyä niin ei muuta kuin salitarjontaa kokeileen, ei kai siinä sen kummempaa rohkenemista ole :D WFC on kyllä tre salien ykkönen, monta muutakin hyvää löytyy.
« Viimeksi muokattu: 20.08.2013 klo 16:08:10 kirjoittanut hainimo »

Ruisrääkkä

  • Vieras
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #587 : 20.08.2013 klo 21:38:24 »
Pitäis kai sitä itsekkin esittäytyä...

Elikkäs olen tällänen vuosimallia -98 oleva poika Keski-Suomesta. Sarjakuvia on tullut luettua pienestä asti, pääasiassa Aku Ankkaa ja Tex Willeriä.

Innostuin sarjakuvien piirtämisestä noin 10-11 vuotiaana ja aloin piirtämään omaa sarjakuvalehteä, joista sitten otin kopioita ja myin kavereille koulussa :)
Pari vuotta sitten piirsin yhteen sanomalehteen sarjakuvaa, mutta se lehti ei pysynyt pystyssä kuin pari kuukautta (meni konkurssiin tai jotain) niin se jäi sitten siihen. Nyt oli jonkin aikaa taukoa sarjakuvien piirtämisestä, mutta kesällä aloin taas piirtelemään ja keksin uuden sarjakuvan, josta oon pari sivua laittanut galleriaankin :)

Piirtämisen lisäksi harrastuksia on koskettimien soitto, sähly, lenkkeily, ja mopolla päristely :D
« Viimeksi muokattu: 20.08.2013 klo 21:41:26 kirjoittanut Ruisrääkkä »

Tombba

  • Uusi jäsen
  • Viestejä: 6
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #588 : 16.11.2013 klo 00:30:35 »
Nimi: Tomppa
Ikä:21
Asuinpaikka: Pori tällä hetkellä, opiskeluiden jälkeen mahdollisesti suuntana Turku (apua!)

 No niin, olen uusi täällä ja ajattelin ensimmäisenä esittäytyä eli here we go...  Sarjiksia (etenkin X-Men) kymmenisen vuotta aktiivisesti lukenut ja aikaisemmin jonku verran englannin kielisillä foorumeilla niistä jutellut eikä jostain syystä ole aikasemmin käynyt edes mielessä etsiä mitään suomenkielisiä keskusteluja, mutta nyt vahingossa jonkin google haun yhteydessä tänne päädyin ja ajattelin kirjautua kun olishan se ihan kiva suomeksikin näistä (ja muistakin aihesita) jutella. Jenkkisarjisten lisäksi jotain japanilaisii sarjiksii tullu luettua, mm. Dragon Ball:sta alkoi kiinnostus ja Cyborg 009 viimesin mitä olen lueskellu jonku verran. Tilojen ja rahan puute jonkin verran välillä rajoittaa harrastusta tällä hetkellä. (thanks god nykypäivän älypuhelimista ja sähköisistä sarjisjulkaisuista!)

 Mitäpä tässä muuta osais sanoa... Vaikuttaa ihan kivalta paikalta tää ja odotan innolla pääseväni puhumaan mielenkiinnon kohteesta, josta ei arkielämäs kauheesti pääse puhumaan kun ei lähipiirissä ole muita jotka sarjiksista olisivat kauhean kiinnostuneita. Koitan opiskeluiltani keretä täällä piipahtamaan aina sillon tällön.

Tina DeMona

  • Pervo Örvelö
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 604
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #589 : 16.11.2013 klo 00:45:19 »
Tervetuloa!

Lieb

  • Vieras
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #590 : 15.12.2013 klo 15:09:44 »
Nimimerkki: Lieb
Ikä: 27
Asuinpaikka: Ylivieska
Koulutus: Mediatekniikan insinööri

Hei vaan!

Kvaakissa olen pyörinyt jo pidemmän aikaa sen kummemmin itseäni esittelemättä kun olen tämän ketjun pahasti missannut, joten tässäpä semmoinen olisi  :)

Sarjiksia olen harrastanut jo pitkään vaahtosammuttimen kokoluokasta lähtien – enemmän niitä lukemalla kuin piirtämällä. Lukemistossani on kauan ollut yksinomaan länsimaista, kuten Asterixia, Tinttiä, Tex Willeriä sekä Lassia ja Leeviä. Sarjisten tekemisistäni mainittakoon, että se on melko vaatimattomasti lähtenyt liikkeelle, jos niiden näkyvyydestä puhutaan.

Aiemmin olen tehnyt lyhyitä sarjiksia koulujen lehtiin, näyteseinille yms. Vasta Limingan taidekoulussa – peruskoulun ja lukion jälkeen – alkoi sarjakuvapiirtämiseni ja kuvittamistyöni kehkeytyä syvällisemmäksi ainakin opiston Draamattu-projektin myötä. Sittemmin on sarjisharrastukseni ja kaikenlainen piirtäminen ylipäätään jäänyt harmillisen vähäiseksi mm. insinööriopintojeni ja erilaisten työasioiden vuoksi. Näin viime aikoina olen alkanut hiljalleen palailla takaisin sarjisten pariin – ja kuvittamisen myös.

Mitäpä sitä muuta. Mukava paikka on tämä. Saapa nähdä, tulenko näin jatkossa tekemään galleriatöiden lisäksi muutakin.

Taru Leutokalma

  • Vieras
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #591 : 21.09.2014 klo 22:13:29 »
Luulin että esittäytyminen profiiliasetuksissa olisi riittänyt. Mutta vastataan nyt sitten tännekin, kuka on tämä uusin hiippari joka esiintyy täällä nimellä Taru Leutokalma.

Iltaa vaan kaikille! Olen 20-vuotias nainen Turusta. Olen 170 cm pitkä ja varreltani hoikka, siitä saan kiittää tämänhetkisen työni puolesta jossa saa paljon liikuntaa. Fillaroin usein Turun keskustan suunnalla.

Ammattinimikkeeltäni olen muusikko, C-kurssin suorittanut, B-tason pianisti (korkein mahdollinen taso on A ja kolmen peruskurssin jälkeen tasot etenevät D, C, B, A. Saa kai pikkuisen elvistellä  ;D). Tuon saavuttaminen vaati pari vuotta alkeisopetusta ja musiikkileikkikoulua, 9 vuoden soittotunnit ja 3 vuoden konservatorio-opiskelut. Olen soittanut pianoa lähes koko ikäni ja soitan myös kehnosti kitaraa, suoritin siitä 3/3-kurssitason pari vuotta sitten.

Musiikkipuoli ei varmaan ketään kiinnosta, joten turisen jostain muusta. Sarjakuvat ovat olleet pienestä pitäen rakkauteni ja harrastukseni. Kun oikein muistelen, niin ihka ensimmäinen sarjakuvani oli Pikon ja Fantasion Marsupilamin perhe, jonka löysin päiväkodin tiloista 5-vuotiaana. Ei haitannut vaikkei vielä osannut lukea, Franquinin piirroksia oli mukavaa katsella. Lukemaan opin Aku Ankan kautta ja sen jälkeen laajensin varhaisrepertuaariani Asterixien ja Tenavien pariin. Ja siitä kaikki sitten lähti.

Harrastan sarjisten lisäksi lenkkeilyä, samoilu metsissä on parasta. Olen kai myös jonkin asteen leffafriikki musafriikin lisäksi. Piirtelen ja maalailen joskus mikäli inspiraatio iskee. Pelaan biljardia. Jos kahvihetket/punaviinihetket puolisyvällisine keskusteluineen (höpisemistä ja lätinää) kavereiden kesken lasketaan harrastukseksi, niin tätäkin tuppaan harrastamaan aika usein. Pääasiassa kirjoittelen pakinoita, novelleja ja synkeänpuoleista esikoisromaaniani. Kirjoittajanimeni on juuri tämä T. Leutokalma.

Luonteeltani olen mielestäni enemmän ns. introvertti ja ylpeä siitä. Ekstrovertit ovat yliarvostettuja. Olen omanlaiseni persoonallisuus, oman tieni kulkija, huumorintajuinen kahjo, tuittupäinen ja hivenen melodramaattisuuteen taipuvainen.
« Viimeksi muokattu: 18.10.2014 klo 19:35:39 kirjoittanut Taru Leutokalma »

Curtvile

  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 15 793
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #592 : 21.09.2014 klo 22:32:28 »
Leutokalma ei kuitenkaan viittaa Derek Landyn tuotantoon?
Tervetuloa joka tapauksessa.

JONE

  • Uusi jäsen
  • Viestejä: 5
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #593 : 09.11.2014 klo 18:00:28 »
Moi!
Olen häiriköinyt täällä joskus ennenkin noiden karikatyyrieni pohjalta.

Tykkään siis piirtää.

Lempparini ovat Nemi ja Laureline... (molemmista on tulossa tatuointi)


T. Jouni Niemelä
« Viimeksi muokattu: 12.01.2015 klo 23:12:16 kirjoittanut JONE »

niina_s

  • Uusi jäsen
  • Viestejä: 8
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #594 : 05.08.2015 klo 08:26:24 »
Heippa!

Olen muutaman vuoden harrastanut epäsäännöllistä lurkkailua tänne, mutta nyt päätin viimein pistää ihan tilin pystyyn. Mutta siis, asiaan!
     
Nimi on Niina. Olen 22-vuotias kuvataideopiskelija kotoisin Turusta, opiskelut suoritan Rovaniemellä Lapin Yliopistossa. Tänä syksynä rutiineihin tulee pikku muutos, kun pääsin opiskelemaan animaatiota Tomas Bata Universityyn Zliniin.
   
 Sarjakuvia olen tehnyt pienestä pitäen mutta myöskin yhtä pienelle yleisölle. Nyt olen tosin saanut otettua itseäni niskasta kiinni ja laitettua simppelit nettisivut omalle sarjakuvalle pystyyn. Jos kiinnostaa, käy ihmeessä lukaisemassa prologi http://www.speardog.arkku.net/wordpress/comic/numb/. Lisää ompi tulossa :).

Jos nyt vielä jotain tähän pistäisi niin ikuisiin lempisarjakuviini kuuluu Jeff Smithin Luupäät.

Lurker

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 17 060
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #595 : 05.08.2015 klo 12:55:42 »
http://www.speardog.arkku.net/wordpress/comic/numb/. Lisää ompi tulossa :).

Jos nyt vielä jotain tähän pistäisi niin ikuisiin lempisarjakuviini kuuluu Jeff Smithin Luupäät.

Hyvä blogi ja hyvä maku, Luupäät on sitä parasta. Tervetuloa Kvaakiin!

tertsi

  • Vieras
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #596 : 05.08.2015 klo 13:09:05 »
Aika pitkään aikaan ei oo kukaan esittäytynyt! Tervetuloa.

JTK68

  • Uusi jäsen
  • Viestejä: 5
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #597 : 25.08.2015 klo 17:47:27 »
Heippa kaikille Kvaakin lukijoille, olen sarjakuvien innokas harrastaja ja suurkuluttaja ollut jo "kultaiselta" 70 - luvulta asti  ;)..

Lähinnä Hergen ( Tintit, Veikko, Tette ja Jykke ) , Jacques Martinin ( Alix ) ja Barksin ( Aku ) tuotanto on ollut aina lähellä sydäntä.

Olen saanut "tartutettua" sarjisintoilun jopa jälkipolveen ihan onnistuneesti ( Poika tosin lukee lähinnä uudempaa Mangaa ) mutta myös nuo suuret "klassikot" kuuluvat hänen suosikkeihin.

En tosin "sylje kuppiin" muidenkaan tekijöiden tarinoille, kunhan ne vaan ovat hyviä  8].

Timo Ronkainen

  • professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 19 293
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #598 : 26.08.2015 klo 16:56:38 »
Ah, kuulostaa että on sukupolvijuttu tuo Herget, Martinit ja Barksit (eli sama juttu). Teretulemast!

Timo

JTK68

  • Uusi jäsen
  • Viestejä: 5
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #599 : 26.08.2015 klo 20:12:50 »
Kiitosta vaan ..
Kovasti mielenkiintoista ja uutta tietoa täältä löytyy kunhan vain osaa etsiä   :).

Olen selaillut tätä saittia jo piiitkään monien vuosien ajan mutta eipä ole tullut vaan laiskuuttaan tänne liityttyä.
Nooh parempi myöhään ku ei milloinkaan   ;) .