Kirjoittaja Aihe: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)  (Luettu 243432 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Gothicus

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 788
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #570 : 31.12.2012 klo 12:29:54 »
Tämä kuva itsestäni kertoo paljon:
Se kertoo sinusta ja vasemmistolaisesta intellektualismistasi jopa vähän liikaa.
"Ihminen on ihmiselle kettu."

tuipal

  • Vieras
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #571 : 31.12.2012 klo 12:45:55 »
pyöritän perustamaani vaihtoehtoista sarjakuvaryhmää, FinnishComicsDA:ta.
Hessu

Ja eilen FCDA:n sivulla:
"Elossa ollaan. Joskaan ei tämän ryhmän suhteen aktiivisia - lainkaan....Hessu"

Onko tässä jokin ristiriita?

Hessu

  • Jäsen
  • Viestejä: 75
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #572 : 31.12.2012 klo 12:55:36 »
Ja eilen FCDA:n sivulla:
"Elossa ollaan. Joskaan ei tämän ryhmän suhteen aktiivisia - lainkaan....Hessu"

Onko tässä jokin ristiriita?
Ei itse asiassa, koska viestin kirjoittamisen jälkeen päätin taas ruveta pikkuhiljaa aktivoimaan ryhmän toimintaa. Ryhmä on viettänyt hiljaiseloa, mutta se ei tarkoita, ettei se voisi aktivoitua jälleen. :)

VesaK

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 556
  • Kuka mitä häh?
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #573 : 31.12.2012 klo 14:33:47 »
erityisesti Sarjakuvaseuran syväkurkut saavat mielellään ottaa yhteyttä, jos haluatte paljastaa järjestön hämäräpuuhia. ;)

Paljonko maksat? Vielä tänään, vuodenvaihteen bonuksena Palmen murhaajan nimi!
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Eeppa

  • Ohjelmoija, taiteilija, Web-designer.
  • Jäsen
  • Viestejä: 18
  • Tähän laitetaan jotain ihmeellistä...
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #574 : 24.01.2013 klo 15:18:24 »
Nimimerkki: Eeppa
Ikä: 11
Asuinpaikka: Espoo
Koulutus: Ei ole (vielä).
Ammatti: Ei ole tätäkään. Sarjakuvanteko on vain harrastukseni.

Olen aloittanut sarjakuvien piirtämisen n. 2 vuotta sitten (muistaakseni), mutta olen kyllä piirtänyt pitkään. Tuossa keväällä löysin Kvaak.fi:n ja rekisteröidyin, mutta rekisteröityminen ei jostain syystä onnistunut, joten siis rekisteröidyin virallisesti elokuussa. Tossa alla onkin linkki minun kotisivuilleni, mutta tässä sen nyt mainitsen. Eli http://www.babio.fi/tietola/. Tuo osoite on ennen muissa jutuissani käyttämäni (jos ihmettelette). Koulutusta ei ole vielä, mutta lähden tuossa helmikuussa kahdeksi päiväksi kurssille Sarjakuvakeskukseen. Ammatia ei kai tarvitse 11-vuotiaalta kysyä. ;D

tuipal

  • Vieras
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #575 : 25.01.2013 klo 10:59:49 »
Piirrän (sarja)kuvia. Sarja-sana on suluissa, koska en itsekään ole varma ovatko ne  sarjakuvia vai sarja kuvia....
Aloitin kuvien teon kauan sitten, maalasin öljyväreillä ja vesiväreillä . Olen osallistunut yhteisnäyttelyihin ja pitänyt omankin, maisemia ja muotokuvia. Joskus voitin kansallisen nuorten kilpailun.

Työskentelen erittäin nopeasti ja olen hyvin kärsimätön. Siksi työskentelen ainoalla tavalla, minkä olen kokenut toimivaksi: Teen paljon kuvia, miettimättä niitä sen enempää.
Myönnän itsekin, että joukossa on huonoja ja kuvia, jotka olisi pitänyt repiä samantien.
Mutta myös hyviä ja jopa oikein hyviä.
Valitettavasti pystyn itse arvioimaan kuviani vasta kun olen ne unohtanut, mikä vie useita kuukausia.

Kärsimättömän luonteeni vuoksi en myöskään usko, että ikinä teen pitempää jatkuvajuonista kertomusta. Blogini Tuipal the Sailorman ei ole sellainen, se on sarja erillisiä tapahtumia, jotka perustuvat erään tuntemani henkilön kertomuksiin.

(Sarja)kuva on mielestäni tarinan kertomista. Jos tarina menee perille, niin tekijä on onnistunut. Se miten kuva on piirretty, tekstattu tai väritetty on täysin epäoleellista. Sarjakuva ei ole piirustuskilpailu.

Mielestäni toisten kuvia voi arvioida vain asteikolla pidän - en pidä. Ei asteikolla hyvä - huono. Eihän se, että ei pidä jostain, ole mikään absoluuttinen totuus hyvyydestä tai huonoudesta. Olkoon mielipiteen esittäjä kuka tahansa.

En ole ikinä ymmärtänyt ihmisiä, jotka opettelevat ja osaavat piirtää esim. Aku Ankan tai jonkun muun sarjakuvasankarin. Itse olen mieluummin yrittänyt opetella piirtämään kaikkea mahdollista.  Arvostan kuitenkin tekemistä ja kunnioitan Sinua sen vuoksi piirrätpä mitä tahansa ja miten tahansa, kun vain piirrät enemmän kuin selität.

Kuvittelen sietäväni kohtuullisen hyvin kritiikkiä Olen hyvin rauhallisti sulattanut Hollen mielipiteet kuukauden haasteen kuvista. Ne ovat ihan O.K. Mutta minun rajani tulee vastaan sillä hetkellä, kun joku sanoo, että tapa millä teen kuvia on täysin väärä tai että kaikki mitä teen on p**kaa.

En esiinny kuvien tekijänä. Oletettavasti yli 95 % minut tuntevista ihmisistä ei tiedä kuvistani.

Toivottavasti en selittänyt enemmän kuin olen piirtänyt.

tertsi

  • Vieras
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #576 : 25.01.2013 klo 12:14:18 »


En ole ikinä ymmärtänyt ihmisiä, jotka opettelevat ja osaavat piirtää esim. Aku Ankan tai jonkun muun sarjakuvasankarin.
Kari Korhoselle oli hyötyä Aku Ankan opettelemisesta, samoin Kari Leppäselle Mustanaamion. Giraudille Jerry Springin opettelusta. Janrylle Pikon ja Fantasion. Romerolle Modesty Blaisen. He kaikki saivat sarjakuvapiirtämisestä ammatin.

Lista on loputon.

Asiat eivät ole koskaan mustavalkoisia.

Vielä tänä vuonna tulee mielenkiintoinen tapaus tältä opettelurintamalta:
Conrad ja Asterix.
« Viimeksi muokattu: 25.01.2013 klo 12:27:00 kirjoittanut Tertsi »

Secos-Bill

  • Jäsen
  • Viestejä: 995
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #577 : 25.01.2013 klo 13:40:13 »
Toivottavasi et kuvittele, että olet saanut stalkkerin. ;) , juttusi ovat vain olleet kiinnostavinta täällä vähään aikaan ja hyvässä hengessä toivon mukaan mennään.
Laitan tämän spoileriin viemästä tilaa, koska tämä menee ketjun aiheen vierestä.
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

tuipal

  • Vieras
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #578 : 25.01.2013 klo 15:08:48 »
Toivottavasi et kuvittele, että olet saanut stalkkerin. ;) , juttusi ovat vain olleet kiinnostavinta täällä vähään aikaan

1. En kuvittele ja 2. Tuli sen verran paineita, että taidan olla jonkin aikaa hiljaa.

Doctor Phantomizer

  • Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Viestejä: 6 253
  • Bite from the dust til the dawn
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #579 : 31.01.2013 klo 14:09:34 »
Minusta Kvaakkiin on tullut paljon kiinnostavia uusia tulokkaita viimeaikoina. Hyvä juttu. Myös monet vanhat tyypit ovat muuttuneet aktiivisemmaksi, mikä on myös hieno juttu. Tervetuloa!
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

hainimo

  • Jäsen
  • Viestejä: 12
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #580 : 18.08.2013 klo 21:19:27 »
hei vaan :)
olen Timo Hainimo, n. 30-v miekkonen. Sarjakuvia olen lukenut ihan pienestä lähtien, ja tietysti piirtänyt itsekin. Perustaitoja haettiin aikanaan P.A. Mannisen sarjakuvakursseilta joka kesä. 90-luvun alkupuolella (oli muuten -94) kiinnostuin myös mangasta, kun ostin ensimmäisen Super Power -pelilehteni, jossa oli hyvät rpg-sivut, joiden kuvituksena mangahahmoja, ja myöhemmin anime express-palsta. Kouluikäisenä notkuttiin aina Tampereen Kukunorissa omistaja-kaimani vaivoina lukemassa ja aina myös sarjiksia ostellen, jos viikkorahoja oli.

Sittemmin 2000-luvulla oma sarjakuvien piirtäminen jäi vähemmälle, mutta tein kokoajan pieniä töitä ja kuvituksiakin tilaustöinä, lähinnä aina jotain mitä tutut pyytelivät. Lukenut olen ja muuten seurannut alaa kaikki vuodet aika tarkastikin. Töihin olen ajautunut turvallisuusalalle ja milleniumin aikoihin innostuin myös harrastamaan kehonrakennusta, jonkaparissa edelleen puurran päivittäin ja kilpailen myös aktiivisesti.

Mangasuosikkini alkavat olla jo varmaankin sellaista dinosaurustavaraa nykyisten hittien suurkuluttajien mielestä ;) Masamune Shirow oli sellainen eka suosikkipiirtäjä, jonka lähes kaikki työt on tullut kerättyä ja ehdottomana suosikkina hän on myös pysynyt. Muihin (ei-manga) ikisuosikkeihin kuuluvat vanha marvel (etenkin Ryhmä-X ja Conan), ja ihan jo silloin alussa innostuin kaikesta Mike Mignolan tekemästä. Sitä myötä laajensin ja tutustuin moniin muihinkin kauhu/toiminta -sarjakuviin. Muutama vuosi sitten aloin taas piirtää enemmän muiden hommien ohella, ja tällä hetkellä valmistelen ekaa jaksoa omasta kauhusarjakuvasta, johon olen edes jotenkuten tyytyväinen. Kuvia lisäilen varmasti jatkossa jonkin verran omista töistä.
« Viimeksi muokattu: 18.08.2013 klo 21:22:05 kirjoittanut hainimo »

Tina DeMona

  • Pervo Örvelö
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 604
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #581 : 19.08.2013 klo 00:52:44 »
No hei, Mike Mignola on loistava! Eli toisin sanoen, tervetuloa!

hainimo

  • Jäsen
  • Viestejä: 12
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #582 : 19.08.2013 klo 09:38:07 »
Kiitos! Niin on. Luin ekana Hellboy-tarinan Wolves of Saint August, ja se on yhä Hellboy-lempparini. Sovitukset Fafrd & Gray Mouserista ja Dracula M:n tekemänä ovat myös harvinaisen kovaa kamaa :)

Reima Mäkinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 9 859
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #583 : 19.08.2013 klo 11:42:41 »
Tervetuloa Timo! Paljo penkki?  ;D Vakavasti puhuen, mukavaa saada foorumille uusi tyyppi jolla on samoja harrastuksia.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

hainimo

  • Jäsen
  • Viestejä: 12
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #584 : 19.08.2013 klo 15:31:57 »
Kiitos Reima!
En olekaan ainoa sarjakuvista kiinnostunut puntti-pena. Ja muutakin yhteistä näytti löytyvän, ainakin mangaan/muuhun japanilaiseen kulttuuriin liittyen.

ps. En tiedä paljonko on, niin pitkään on noita salihommia väännetty jo että kaikenlaisia lisäloukkaantumisia saa vältellä ja sitä myötä maksimikokeilujakin :) ...ei varmaan ihan 2xomapaino mutta lähelle ;)