Kirjoittaja Aihe: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)  (Luettu 243461 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

[kivi]

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 529
  • Akvaarious.
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #45 : 25.09.2003 klo 10:53:44 »
Ai, täällä on tällainen? (Kaikuuko täällä?)

Moi, mä olen Kivi ja mä olen sarjakuvapiirtäjä. Täytän helmikuussa 38. Asun (kuten syntyperäinen monennen polven stadilainen ainakin) Kyröjokivarren suomen Texasissa, agraariyhteiskunnassa keskellä peltoja, lehmiä ja hevosia, punamullan värisessä talossa jonka pihalla on omenapuita ja sisällä kissoja.

Joo, ei muuta nyt, moi.
:-)

Jaanta

  • Jäsen
  • Viestejä: 65
  • Supercalifragi...
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #46 : 25.09.2003 klo 12:07:30 »
Nimi: Jani Suurnäkki
Ikä: 22
Asuinpaikka: Virolahti
Koulutus: datanomi
Ammatti: Opiskelija
Kuva löytyy tuolta: http://irc-galleria.net/view.php?nick=Jaanta

Jess, nyt kun sain ton listan kirjoitettua voinkin alkaa kertoa siitä mikä ajoi minut sarjakuvien pariin elikkä,
oma sarjakuva innostukseni lähti liikkeelle Aku Ankka lehdistä joita on tullut aina kotiin, tuo on varmasti aika yleinen alku, no ei se mitään, nykyään Aku Ankka on tärkeä osa omaa kokoelmaa vaikka sieltä löytyy paljon muutakin, kuten fantasiasarjakuvia ja ehdottomasti myös mangaa ja paljon sitä.

Tällä hetkellä olen sarjakuvien keräilijä (piru periköön siihen menee rahaa). Piirrän itse myös sarjakuvaa, niitä ei ole kyllä vielä missään julkaistu, tarkoituksena on jukaista netissä ensimmäisiä jossain vaiheessa.

Muita harrastuksia on puhallinmusiikki niin itse soitettuna kuin levyltäkin kuunneltua.
 
Pitääpä vielä kertoa, että asun maalla enkä aijo muuttaa kaupunkiin, muutakuin opiskelemaan jos pakko.
« Viimeksi muokattu: 27.12.2006 klo 20:48:41 kirjoittanut Jaanta »
Täytyy olla hieman hullu, että pärjää elämässä

thepanu

  • Jäsen
  • Viestejä: 361
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #47 : 25.09.2003 klo 12:24:33 »
Nimi: Panu Kinnari
Ikä: 22
Asuinpaikka: Espoo
Koulutus/Ammatti: Insinööriopiskelija

Niin, olen täälä jo jonkin aikaa kirjoitellut, mutta ajattelin nyt sitten esitellä itseni paremminkin.

Sarjakuvien pariin ajauduin jo varsin nuorena Akun ja Pellefanttien ansiosta. Mutta jo hyvin varhaisessa vaiheessa löysin kirjaston sarjakuvahyllystä Judge Dreddit. Ne kolahtivat ja lujaa. Sen jälkeen olen lukenut varsin paljon hyvinkin erilaista sarjakuvaa, välillä oli sellainen asenne että Manga on sitä ainoaa kunnollista sarjakuvaa, mutta nyt sekin on jäänyt vähemmälle ja tällä hetkellä jenkkisarjakuva on tullut mukaan kuvioihin.

Leijonanosan kokoelmastani muodostaa tällä hetkellä Dredd julkaisut. Suomeksi ilmestyneet on lähes kaikki hyllyssä, niin lehdet kuin albumitkin. Nyt sittemmin olen alkanut keräämään myös englanninkielistä matskua.

Tänä kesänä on tullut syydettyä rahaa sarjakuviin varsin paljon kun löysin valtavat määrät kiinnostavaa tavaraa Ebaystä.

Mutta siis, keräilen ja luen, eli kuulun siihen harvalukuiseen joukkoon täälä joka ei itse piirrä mitään. Taiteellisia lahjoa ei meikäläiselle ole siunaantunut pätkän vertaa.
« Viimeksi muokattu: 25.09.2003 klo 12:25:34 kirjoittanut thepanu »
huuto.net kohteeni

tertsi

  • Vieras
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #48 : 25.10.2003 klo 11:04:20 »
Nimi: Tero Mattila
Ikä: 40
Asuinpaikka: Helsinki
Koulutus: Graafikko
Ammatti: Graafikko, MTV3:n uutisissa

Olen ahminut sarjakuvia astuudesta lapsi, Batmania, Tarzania, Pecos Billiä. Sitten äiti osti mulle Asterixin ja mummo Tex Willerin, se oli menoa se.
Viimeistään Non Stop ja Ruutu hurauttivat minut sarjakuvaan lopullisesti.
Sitten Non Stopissa kehotettiin tutustumaan Sarjainfoon ja tilasin sen saman tien. Nykyään luen sen kirjastossa. Tuossa joitakin vuosia sitten tuntui, että Sarjainfossa ei ollut muuta kuin kauhu- ja homosarjakuvajuttuja tai sitten Taidetta (ilman päätä). Enkä ole saanut sitä sitten tilattua.Lehti on nykyään asiallinen, mielestäni.

Sarjakuva-albumin tekeminen on ollut aina tähtäimessä, mutta epärealistiset tavoitteet ja itsekurin puute ovat vieneet tähän asti aina voiton. Mutta taas on työn alla yksi juttu, saapi nähdä miten käy tällä kertaa.

Ai niin, varmaan monet teistä ovat nähneet koulu-tv:n ohjelman Lähtöruutu sarjakuvaan. Tein siihen graafisen suunnittelun ja sivellin-hahmon toilailut. Sääli, että Ylen chroma-key tekniikka ei ollut ihan priimaa. Siveltimen reunoista tuli hiukka rosoiset. No, se oli viime vuosituhatta se. Eikä teräsmiehen läpilentämissä renkaissa ole vuosiluvut ihan oikeassa perspektiivissä(=oma moka)

Joku älypää ihmetteli tuolla jossain viestiketjussa, mitä vanhat fanittajat oikein hakevat Kvaakista. Vastaan nyt kuitenkin typerään, rasistiseen tokaisuun:
Itse ainakin haen ensisijaisesti innoitusta nykyiseen albumiprojektiini. Sen lisäksi kiinnostaisi saada vinkkejä hyvistä julkaisuista.
Olen saanut täältä myös apua tietokoneongelmiin.
Että tämmöistä.

Joitain suosikkeja:

Franquin
Goscinny
Giraud
Greg
Charlier
-
-
-
Walthéry
Morris
Peyo
Hermann
Yann
Conrad
Boucq
Tardi
Christin
Meziéres
Bilal
Manning
Tillieux
Holdaway
O'Donnell
Pichard
Romero

Asral

  • Jäsen
  • Viestejä: 48
  • Snikt!
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #49 : 25.10.2003 klo 12:18:21 »
Ikä:17
Koulutus: Tällä hetkellä käyn lukion 2. vuosiluokkaa
Ammatti: Luonnollisesti vielä hakusessa, mutta kääntäjän ammattiin tähtään

Varhaisimmat sarjiskokemukseni Ankkojen ohella olivat nuo supersankasarjat, etupäässä Ryhmä-X sekä myös jonkin verran Hämis. Myöhemmin sitten alkoi innostus supersankareihin hiipua, ja innostuin enemmän mm. japanilaisesta manga-tuotannosta, josta suosikkejani ovat mm. Ranma 1/2, Maison Ikkoku sekä Tenchi Muyo. Myöskin amerikkalaiset hupisarjat tyyliin Karvinen ja Tenavat ovat aina olleet suosikkejani. Myöskin makuni Ankkojen suhteen alkoi kaventua, kahteen suureen eli Barksiin ja Rosaan. Ja kyllähän SW-faniuden saapuessa aloin aktiivisesti hamstrata Star Wars -sarjiksia. Nykyään sitten voin sanoa makuni sarjisten suhteen olevan melko laaja, mukaan mahtuu Star Wars, Karvinen, Tenavat, Barksin ja Rosan Ankkasarjat, mangaa sekä myös X-meniä tulee välillä luettua, vaikka ne nykyiset sarja eivät olekaan niin hienoja kuin aiemmin.
« Viimeksi muokattu: 09.10.2012 klo 10:40:47 kirjoittanut Asral »
Hey, look. It's a three-headed monkey!

Petteri Oja

  • Juudas itselleen
  • Jäsen
  • Viestejä: 8 151
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #50 : 25.10.2003 klo 16:29:36 »
Hei.

Olen Pete, 25-vuotias pohjoisesta kotoisin oleva keräilijä. Tätä nykyä asun kissani kanssa Turussa. Työmaailmassa olen tehnyt kaikenlaista mitä mahtuu radiotyön opettamisen ja maatalouslomittamisen välille. Just nyt olen päivisin rehti duunari, iltaisin avoimen yo:n opiskelija ja öisin ja viikonloppuisin sarjakuvien, elokuvien, musiikin ja kirjojen harrastaja.

Silloin kun on liikaa aikaa, listaan nettiin sarjakuvia ja levyjä: http://www.perunamaa.net/sarjakuvarock/

Sarjakuvaharrastukseni alkoi Aku Ankan Taskukirjasta n:o 52, Jos kultaa kaivanet. Ankat vaihtuivat jossain vaiheessa Asterixeihin ja Lucky Lukeihin sekä Batmaniin ja muihin DC- ja Marvel-lehtiin. Aina silloin tällöin olen (milloin mistäkin syystä) lopettanut supersankarilehtien ostamisen, mutta koska lopettamispäätökseni ei kertaakaan ole pitänyt yli puolta vuotta kauempaa, olen viisastunut ja lopettanut lopettamisen. Pitäähän sitä ihmisellä addiktioita olla? Sankareista ykkönen on muuten aina ollut Batman.

Kaikkea muutakin sarjakuvaa seuraan. Suosikkejani ovat mm. Lassi & Leevi, Pauli Kallion ja Pentti Otsamon jutut, Love & Rockets sekä tottakai se Alan Moore.

Izzy

  • Jäsen
  • Viestejä: 105
  • iip
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #51 : 27.10.2003 klo 13:22:09 »
Jello!

Olen 23-vuotias datanomiopiskelija.
Tukikohta on vielä Virroilla,
toivon mukaan pääsen muuttamaan Tampereelle
ensi vuoden puolella...
Sikäli mikäli sieltä lohkeaa myös jatko-opintopaikka.

Niin, syntyjään olen Kokkolasta - vaikkakin tunnen
enemmän ihmisiä Himangalta. Se on pieni kunta
Kokkolasta hieman pohjoiseen.

Lastentarhaikäisestä lähtien minulle on tilattu Akkaria ja äidin
oli luettava sitä minulle iltasaduksi - joka ilta. Välillä piti lukea
Hakki Hamstereita ja Nakkejakin. Kun opin lukemaan
(ennen ala-astetta ;D ), oli lähikaupan lehtitelineen
luona yhtä taistelua, kun aina olisi pitänyt ostaa Asterix
tai Barbie tai AA:n erikoispokkari. Pelle Pelottoman käsikirjasta
muistan olleen melkoista kränää.

Ensimmäinen oma keräilykohde oli yllättäen AA-taskarit. Muistaakseni
numero 160 oli eka, josta innostus lähti. Vuosien varrella
olen vähitellen täydentänyt kokoelmaa. On niitä jo melkoisesti...

Kaikkia muita mahdollisia sarjakuvia aloin hankkimaan vasta
yläasteen vaihtuessa lukioon, kun äiti lupautui avaamaan
tilin paikalliseen Infoon. Voi raukkaa... ;) Suorastaan asuin
sarjishyllyn luona ja melkein aina mukaan tarttui jokin opus.

Myös kirjastossa aloin kirjaimellisesti asua kun lukio ei maistunut
ja siellä luonnollisesti tutustuin taas uusiin ja uusiin sarjakuviin.

Kokoelma:
http://www.sunpoint.net/~twiggy27/comicindex.htm

Lemppareita:
http://www.sunpoint.net/~twiggy27/thingscomics.htm

Musiikista:
Heavy ja rock iskevät parhaiten, myöskin joillain muilla saroilla
tulee piipahdettua. Hiphoppia/rappia/nu-metallia/black-metallia jne.
ei löydy.

http://www.sunpoint.net/~twiggy27/musalista.htm  


Wilpuri

  • Vellihousu
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 279
  • Jaa kuka?
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #52 : 27.10.2003 klo 13:36:07 »
Heps. Enpä ole tätä huomannut.

Nimi: Jarkko Sivula
Syntynyt: Kyllä. (1984)
Asustan: Lempäälässä... toistaiseksi.
Harrastukset: Sarjakuvat (lukeminen ja tekeminen), elokuvat (katsominen ja tekeminen), kirjat, pyöräily ja joku-muu-mikä...

Juu. Eli sarjakuvia on rustailtu niin kauan, kuin on lukutaito ollut hanskassa. Wilpuri on sarjakuva hahmoni nimi ja kyseisen kaverin kohelluksia on tullut piirrettyä reilusti. Muitakin hahmoja on kyllä tullut kokeiltua.

Lisäpotkua sarjakuvan piirtooni olen useampaankin kertaan hakenut P.A Mannisen sarjakuvakursseilta. Olen käynyt hänen alkeiskurssinsakin varmaankin pari kertaa.

Tällähetkellä noin 45 prosenttia työstäni on piirtämistä tai kuvankäsittelyä... saapa nähdä mitä ensivuonna tulee korvaustavastaan tehtyä.

Suosikki sarjakuviani ovat Luupäät, Daredevil, Spider-Man, Akira, Appleseed, Dilbert, X-Men, Nausicaä ja muut vastaavat.
"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern

Da Verde Nuvola

  • Jäsen
  • Viestejä: 42
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #53 : 29.10.2003 klo 07:50:22 »
nimi: Petteri
ikä: 13 täytin tässä kuussa  ;D
harrastukset: nettisivujen teko, bloggaaminen, koulunkäynti ja piirtäminen
asuinpaikka: Tampere
« Viimeksi muokattu: 29.10.2003 klo 07:50:40 kirjoittanut Da Verde Nuvola »

tolppis

  • Jäsen
  • Viestejä: 4 321
  • Viinissä totuus
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #54 : 29.10.2003 klo 13:45:09 »
"bloggaaminen"???  ???

Jukka

  • Jäsen
  • Viestejä: 821
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #55 : 29.10.2003 klo 14:38:54 »
- vaikkakin tunnen
enemmän ihmisiä Himangalta. Se on pieni kunta
Kokkolasta hieman pohjoiseen.

Jes, Himanka kunniaan
Siitäkin huolimatta että olen asunut yläasteeksi muutetun minkinruokatehtaan  kupeessa aivan liian kauan.

Janne Yliruusi

  • Jäsen
  • Viestejä: 115
  • Tappajakarhun paluu
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #56 : 29.10.2003 klo 14:45:28 »
"A waste of talent and electricity." John Peel on ELP

Izzy

  • Jäsen
  • Viestejä: 105
  • iip
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #57 : 29.10.2003 klo 14:48:11 »
Jes, Himanka kunniaan
Siitäkin huolimatta että olen asunut yläasteeksi muutetun minkinruokatehtaan  kupeessa aivan liian kauan.

Hahaa! Kappas... ;D
Mukavaa tavata "maanmiehiä" jopa täällä.
Joulun aikaan olen taasen siellä päin,
tarkemmin sanottuna Kärmekalliolla.

Juu-u, Himangalle ei kannata kuitenkaan jumittua. ;)

tolppis

  • Jäsen
  • Viestejä: 4 321
  • Viinissä totuus
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #58 : 29.10.2003 klo 15:41:36 »
Weblog? Verkkoonkirjautuminen?

En vieläkään tajua kun en ole mitenkään kauheasti perillä tietokoneista/termeistä...

Timo Ronkainen

  • professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 19 293
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #59 : 29.10.2003 klo 15:49:23 »
Verkkoloki. Huolimatonta kielenkäyttöä, elikäs ns. slangia  ;D weBlog eli verkkopäiväkirja, tai sen tapainen jutska.

timo