Kirjoittaja Aihe: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)  (Luettu 243430 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Ilja Rautsi

  • Jäsen
  • Viestejä: 645
  • Kvaak!
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #30 : 10.06.2003 klo 15:19:15 »
24- vuotias kokopäivähörhö Helsingistä. Juuttunut tosin kirjastoon jälleen yhdeksi vuodeksi. Unelmia Suuremmasta ja Paremmasta. Elämää ei juuri ole mutta kuka sellaisia nykyajan hömpötyksiä kaipaisikaan kun on elokuvia, kirjoja ja sarjakuvia.
Sarjakuvia olen lukenut koko ikäni, opin aikoinaan lukemaan Karvisesta. Entinen Marvel- zombie (tukiryhmän tarpeessa tod.näk.), hyllystä löytyy mm. Sandman, Cerebus, Invisibles, Preacher, Transmetropolitan ym.ym.ym.
"I'd prefer not to be reminded of his continued existence, frankly. If he's hit by a bus--let me know so I can go piss on his grave--otherwise, give it a rest."

-Erik Larsen Rob Liefeldista

mikko jylhä

  • Vieras
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #31 : 14.06.2003 klo 13:40:32 »
minä olen mikko ja minä en osaa käyttää nettifoorumeita.

sarjakuvapuolella on tullut tölväiltyä jostain 90 -luvun alusta lähtien; lähetin ensimmäisiä juttujani Oulun Ruuvariin ja Helsinkiläiseen Kuvasarjat -lehteen. kummastakin tuli positiivinen vastaus, minkä jälkeen ne molemmat lakkasivat ilmestymästä. se oli pelottavaa.

sittemmin olen piirtänyt muutamia omakustanteita, ja läpäissyt seulan joihinkin kavereidenkin lehtiin. juttuni tuppaavat olemaan fantasiapohjaisia, ja aika "ruumiillisia". animaatioitakin olen tehnyt, tosin koulussa.

suurimpana sarjakuvameriittinäni pidän Tampereen sarjakuvatapaamisten alulle sysimistä. Musturi tosin siihenkin kaiken varsinaisen työn teki.

Blackwing

  • Jäsen
  • Viestejä: 166
  • Kvaak!
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #32 : 14.06.2003 klo 18:51:27 »
Hei.
Olen tuleva suomentaja Tampereelta.

Nuorempana lueskelin silloin tällöin Aku Ankkaa, Tinttiä, Asterixia ja vastaavia. Koukkuun jäin varsinaisesti -89 Ryhmä-X:n kautta ja nyt kannan kuuliaisesti kaikki ylimääräiset rahani sarjakuvan alttarille. Lisäksi luen fantasiaa ja pehmeää sci-fiä. Suosikkisarjoja: Avengers, JLA, Authority, Preacher, Sandman, Elfquest.

Mutta nyt pitää lähteä itkemään Preacherin lopetusta.
« Viimeksi muokattu: 14.08.2003 klo 19:09:14 kirjoittanut Blackwing »
Mies hakee työpaikkaa. Haastattelija kysyy:
- Ymmärrättekö hyvin suusanalliset ohjeet ja osaatteko lukea ja kirjoittaa?
- Minä olen filosofian maisteri.
- Siitä nyt viis. Tahdon kuitenkin vielä lisäksi tietää, osaatteko te siis lukea ja kirjoittaa.

Jaakko Pehkonen

  • Jäsen
  • Viestejä: 357
  • Kvaak *hik*
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #33 : 18.06.2003 klo 13:49:08 »
Olen Jaakko Pehkonen, 22-vuotias ja Iisalmesta. Sarjakuviin tutustuin 1985 Aku Ankan avulla ja opinkin lukemaan sen avulla; huvia ja hyötyä ;)
Kahlasin läpi myös Anu&Anttia, Ahmed Ahnetta ja ties mitä, kunnes innostuin marveleista yms.
En ole vieläkään kyllästynyt supersankarisarjakuviin, tosin olen aina pyrkinyt lukemaan mahdollisimman monipuolisesti kirjoja ja lehtiä.
Myös elokuvat, Guns n' Roses, Doors, Jimi Hendrix ja punk ovat kiehtoneet& riemastuttaneet jo lukuisia vuosia.
Tarkoitus olisi lähteä yliopistoon historiaa lukemaan (sain etälukion juuri päätökseen), mutta onhan näitä haaveita...
Jonkinmoisena taitona minulla näyttää ilmenevän  tahaton oman elämän sotkeminen; tosin tämä kyky piilee latenttina lähes jokaisessa nuorukaisessa.
Kysymys: Missä on Lauri Narinen?
Jahka saan ne pikku skorpionit käsiini, niin koivumäen herra pääsee tanssimaan saksanpolkkaa heidän pieksämäellään!

ana

  • Jäsen
  • Viestejä: 76
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #34 : 27.06.2003 klo 12:13:40 »
No, tulin tänne ihan vasta joten tässä esittely:

nimi:Ana(en paljasta oikeaa)
ikä:enpäs kerro ;)
asuinpaikka:Oulu

harrastukset:sarjakuvien piirtäminen,sarjakuvien lukeminen(tietysti),piirtäminen yleensä,lukeminen,elokuvat(erityisesti animaatio sarjat ja leffat) ja olen myös pelinarkkari eli pc ja pleikka2 on kovassa käytössä.
juuh ja musiikkia kuuntelen liikaakin :)

no sarjakuvia olen oikeastaan aina lukenut,tosin sillon kun en osannut vielä lukea katsoin vain kuvat :)
Hirveänä minulla ei ole mitään suosikki sarjakuvia, mutta Akira on mainitsemisen arvoinen, samoin Marc-Antoine Mathieun sarjakuvat.En ole kovin nirso sarjakuvien suhteen, eli luen kaikki jotka käteeni saan.
Sarjakuvia olen piirtänyt n.6vuotta.Mutta oikeastaan vasta tämän vuoden alussa aloin piirtämään niitä aktiivisesti, kun keksin käyttää sarjakuviini hahmoja jotka keksin joskus palosammuttimen kokoisena. Uudistin vain hahmot ja siitä se alkoi. Nyt kesken n.17 sivun pituinen sarjakuva ja 2 muuta tarinaa mielessä.
Sain hankittua vähän aikaa sitten skannerin joten suunnitelmat omia kotisivua varten käynnissä.
Musiikkia siis kuuntelen paljon,erityisesti minuun iskee Nine inch nailsin mielenkiintoinen teollisuuskolina,josta olenkin saanut paljon inspiraatiota. Lisäksi pidän Nobuo Uematsun tuotoksista(miekkonen tekee musiikit Final Fantasy pelisarjaan).
Elokuvat taas,niitä katselen mielelläni, mutta tahtoo olla niin että en jaksa aina keskittyä niihin. Johtunee siitä varmaan että televisiosta ei tule kovin hyviä elokuvia, ainut poikkeus oli kesäkuun alussa kun tuli Citizen Kane ja Blues Brothers.
Minun pitäisi olla siinä iässä etten katsoisi enää piirrettyjä ja animaatio elokuvia, mutta katson silti lähes kaikki sarjat,tosin aika vähän tulee hyviä sarjoja.
Mutta subtv:n Samurai Jack iski kuin tuhat volttia. Japanilaisista sarjoista en niin hirveästi välitä, mutta jos niitä sattuu tulemaan niin kyllä katson, ainakin Sailor moonin *öh*  ;D
että sellaista...

« Viimeksi muokattu: 25.09.2003 klo 17:47:08 kirjoittanut ana »

Jaakko Pehkonen

  • Jäsen
  • Viestejä: 357
  • Kvaak *hik*
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #35 : 30.06.2003 klo 11:16:05 »
Mail-Man Albaniassa...
Voisi olla jonkun omakustanteen nimi ;D
Jahka saan ne pikku skorpionit käsiini, niin koivumäen herra pääsee tanssimaan saksanpolkkaa heidän pieksämäellään!

V3§a V1tikain3n

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 009
  • kersanttinapalm.com/
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #36 : 04.08.2003 klo 19:13:54 »
Hei, olen Vesa Vitikainen.
Synnyin kohta 28 vuotta sitten Hirvensalmella, pienessä maalaiskunnassa lähellä Mikkeliä.
Saattoi olla virhe äidiltäni ostaa Maailman Vahvimman Nallen lehti minulle kun olin jo oppinut kuvakirjan sivuja kääntämään, sillä Nalle oli ensimmäinen lukemani supersankari. Toki luin Aku Ankkaakin, mutta pian huomasin Hulkin kaltaisten ihmetyyppien vievän kiinnostustani, onnistuin kyllä vaivoin vastustamaan himoani lukea Teriksen ja Lepakkomiehen houkutusta.
Äiti muuten kerran otti minulta ja veljeltäni Ällit ja Tällit pois, kun ilmeisesti toistimme tyyppien tempauksia.

Mutta koulukaverit sitten saivat minut yllytettyä Hämiksen lukijaksi. Siitä alkoi keräilytaipaleeni. Olin siihen saakka salaa piirrellyt joitakin juttuja ihan omaksi ilokseni. Yleensä pimeässä. Lopulta yläastyeella päädyin Mikkeliläisen sarjakuvakerhon perustamiskokoukseen. Siitä eteenpäin käyttö riistäytyi käsistä, en pystynyt enää rahoittamaan sarjakuvien hankintaa, vaan ryhdyin tekemään sarjakuvia ihan itse. Paluuta sarjakuvattomaan elämään ei enää ollut.

Sarjakuva-akatemiaksi nimeämämme kerho muuten voi vieläkin hyvin, tosin ei enää kerhomuodossa, vaan sarjakuvaseurana, eikä enää edes paikallisena, vaan nykyään valtakunnallisena ry:nä.

Ensimmäinen lehtemme oli nimeltään LeMon, silloisen kerho-ohjaajan päähänpiston vuoksi, mutta seuraavan nimesimme jo Ruutuhulluksi.  Vuonna 98 sarjakuva-akatemia ryhtyi tekemään ruutuhullun lisäksi Sirkkeli -lehteä. Ruutuhullu jäi "tenavien" käsiin, Sirkkeliä tekivät varttuneemmat harrastajat. Pääpuuhamiehinä minä ja hyvä ystäväni jo akatemian alkutaipalelelta, Tuppuraisen Markus. Ruutuhullu eli vain yhden numeron sen jälkeen kun Sirkkeli alkoi ilmestyä. Lopetin itse piirtämisen jo pari vuotta sitten. Siirryin tosin kovempiin aineisiin, eli käsikirjoitan ja toimitan Sirkkeliä, lisäksi pyöritän akatemian yhdistystoimintaa ja käyn toisinaan pitämässä sarjakuvaluentoja Savon suunnalla, asun nykyään Varkaudessa.
Kirjoittelen toisinaan myös juttuja ja sarjakuva-arvosteluja omalle sarjakuva-akatemian saitille, www.valaankita.com/akatemia
Minut tunnetaan parhaiten jo yli kymmenen vuotta sitten luomastani hahmosta, Kersantti Napalmista. Tosin kirjoitan edelleen hyvin erityyppisiä sarjakuvia, huumorista kauhuun, paranormaalista parodiaan.
Julkaistuja sarjojani olet saattanut nähdä Myrkyssä ja Sarjis 2004 albumissa. Lisäksi syksyllä 2005 kustannus Revontuli aloitti LEGENDAT sotasarjakuva-albumien sarjan, jota käsikirjoitan. Albumit kertovat suomalaisten sotasankarien elämänkertoja, ensimmäiset osat kertoivat Lauri Törnistä ja Simo Häyhästä.

Omia suosikkejani ovat Ryhmä-X, Authority, Planetary, Aku Ankka ja Viivi ja Wagner... sekä monet muut.

 
« Viimeksi muokattu: 08.03.2006 klo 21:04:19 kirjoittanut Vesa Vitikainen »

Morph

  • Jäsen
  • Viestejä: 19
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #37 : 05.08.2003 klo 01:06:32 »
Jahas, varmaankin meikäläisen vuoro kertoa muutama fakta itsestäni (kiviäkin kiinnostaa):

Nimi: Tuomas
Ikä: 23
Sijainti: Jkl
Ammatti: Opiskelija

Keski-Suomessa on siis vaikuttanut (?) reilut parikymmentä vuotta tämä Tuomas-niminen henkilö. Tahkoan syksyt ja keväät Jyväskylän yliopistossa tietojärjestelmätieteiden opintoja, ja vapaa-ajat harrastan lähinnä sisäilyä ja yleistä fiilistelyä. Musiikki, lukeminen ja sarjikset ovat lähellä sydäntä, ja näin kesäisin erityisesti tytöt ja jäätelö. ;)

Sarjakuvia on tullut luettua suunnilleen koko pienen elämän ajan, joskus aktiivisemmin kuin joskus toiste. Ensimmäiset sarjakuvakokemukset liittyvät muistaakseni ihan perus-akkariin jotakuinkin vuosille -86 tai -87. Aku Ankan lisäksi Pahkasika ja Mad veivät mukanaan heti kun lukemaan oppi. Pahkiksesta luettiin tietysti vain sarjikset, ei tylsiä tekstiartikkeleita. Suomen Madiin tutustuin hieman myöhemmin, mutta pirulle tuli annettua pikkusormi ja paluuta takaisin ei ollut (Luotan edelleen niihin neljään kirjaimeen, paitsi nyky-Madin taso on _oikeasti_ niin alhaalla, ettei lehteä tule enää luettua. Pitänee varmaan jossain vaiheessa katsastaa josko taso olisi noussut.)

Tietysti tenavana ahmimisen lisäksi tuli koetettua siipiään sarjisten teossakin. Ensimmäinen pidempi juttu oli muistaakseni Ghostbusters-tarina (en ollut ennen sarjan tekoa lukenut ensimmäistäkään Haamujengi-sarjista, mutta mainoksissa olin nähnyt kuvia...). Muita aiheita pienenä olivat mm. Zoidsit (Kuka muistaa?), merirosvot ja omaelämänkerralliset metasarjakuvastripit. Sarjakuvia ei ole tullut piirreltyä (liian) pitkään aikaan, mutta tietynlainen kutina on kyllä taas. Saas nähdä syntyykö mitään.

Sarjiksista suurimmin ovat kolahtaneet varmaankin lapsuuden Disney-jutut (Barks, Rosa, Taliaferro, Murry ym.), Suomen Mad, Lassi ja Leevi, Kramppeja ja nyrjähdyksiä, Bisleyn Lobo ja Batman vs. Judge Dredd ja kymmenet muut, mitä ei tähän hätään muista. Sarjakuvia tulee ostettua nykyisin melko harvakseltaan, kehnosta rahapoliittisesta tilanteesta johtuen, mutta silloin tällöin tulee huuto.netistä tai paikallisista divareista hommattua lehdyköitä. Tietysti sitten joskus, kun on työpaikka ja rahaa kuin roskaa, en muuta ostakaan kuin sarjiksia, kirjoja, levyjä ja leffoja.. ;)

Pari sanaa vielä muista jutuista: paljastettakoon heti alkuunsa, että olen basisti. :) No, ihmisiähän mekin lienemme, ja rämpyttelen kyllä kitaraakin. Musiikilliset juuret ovat 90-luvun punkissa, grungessa ja yleensäkin rokissa. Paras bändi on YUP (tai Rancid tai Primus tai Manicsit tai Alice in Chains tai...). Leffoista parhautta edustavat esim. Paluut tulevaisuuteen, Amelia, Matrix ja vaikka Henkien kätkemä. Kirjoittaa osaavat ainakin Bulgakov, Hurtta, King ja Lovecraft.

Sekavaa selitystä, eikä läheskään koko totuus, mutta ehkä tässä opitaan tuntemaan paremmin. Minun puolestani siis kaikille kohtuullisen kokoinen "Moi!"

EDIT: Jesh, pitkästä aikaa on tullut oikein kunnon kipinä sarjakuvien harrastamiseen! Kohtuullisen tauon jälkeen olen taas alkanut piirtämään, ja monenlaisia ideoita pursuilee päässä. :) Ja aiheenahan on tietysti iki-ihanat "rock, tytöt ja elämän hankaluus". Tuota osastoahan riittää, ainakin ekaa ja viimeistä.. :P
« Viimeksi muokattu: 06.02.2004 klo 21:39:40 kirjoittanut Morph »
Mangaa telkkariin!

Hanna Takala

  • Uusi jäsen
  • Viestejä: 7
  • Kvaak!
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #38 : 05.08.2003 klo 08:41:22 »
Mitään en ole ottanut, itse olet holisti.

nimi: kaakao
ikä: 21 (vanhenen toistaiseksi)
sijainti: Tampere
ammatti: opiskelija

Parasta aikaa suoritan opintoja tamkin taiteen ja viestinnän osastolla, visuaalista suunnittelua. Valmistun siis viim. 2005 medianomiksi. Olen pöytälaatikkopiirtäjä, pääasiassa verkkosivujen parissa puuhasteleva nuori nainen.

Sarjakuvia luen enemmän tai vähemmän, tällä hetkellä olen hyvinkin innostunut Hämähäkkimiehen ja Wolverinen menoista, että hiukan jo haittaa toimintaa. On suunnaton hinku tehdä vuokra-asuntoni seinälle suunnaton yhteiskuva näistä kahdesta hahmosta.

Sarjakuvan piirtäminen kiinnostaa, siksi olen täällä tässä ja nyt. Aiheena se kuuluu opintoihini tänä vuonna, mikäli Luoja suo ja ehdin kyseisille kursseille.

Muuta minusta:

Soitan tasan suutani ja puhelinta. Jos on outoja mutta hyviä projekti-ideoita, kysy minua mukaan.

kalmisto

  • Kreivi Karsten
  • Jäsen
  • Viestejä: 140
  • Liikaa kahvia
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #39 : 05.08.2003 klo 12:15:51 »
Ai katoha tääl on tämmönenki.

nimi: kalmisto tai jerkku tjsp. (oikeesti oon Jere Karsten mut ei kerrota niille)
ikä: 22
sijainti: Espoo
ammatti: ATK-tukihenkilö

Piirtämisen aloitin kai heti kun sain kirjastokortin. Aloitin kopioimalla jotain robottisarjakuvaa, ei voi muistaa mitä. Ensimmäisen kunnon ideoimisen aloitin ennen sivaria, koska siellä sitä aikaa oli käsillä. Mietin n. vuoden ideoimalla ja tekemällä hahmoja. Nyt alkaa näyttää hieman valmiimmalta tosin. Sitten kun tekisi vielä valmiiksi asti matskua. Eli tällä hetkellä yksittäisiä stillejä ainoastaan että saa pohjustettua hahmoja.

Tällä hetkellä tulee vähemmän luettua sarjakuvia, kun pitäisi niitä itsekin kehitellä. Mutta lukiessani käteeni tarttuu varmimmin Jasso-kissa, Raakaa lihaa, the Far Side tai Calvin&Hobbes.

Jos nyt sitten jotain muutakin...tietokoneita olen näprännyt 5 vuotiaasta lähtien Spectrum ZX:stä aloittaen. Musiikkina menee lähinnä Melvins, Raised Fist ja semmonen ärjympi materiaali muutenkin. (Mansonia pyörii tällä hetkellä)

Mut ei täs mitää kummempia...jos mun piirtelyt napsahtelee niin kurkatkaa toi linkki tossa alapuolella.  

Sihvonen

  • Vieras
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #40 : 05.08.2003 klo 14:03:17 »
Moikka

Oon tämmönen piirtäjänalku Lahdesta. Syntynyt oon vuonna 80. Helsingin kuvataidelukio 96. Yo 99. Suomen armeija Konekiväärimies 00. Nyt opiskelen Lahden muotoiluinstituutissa Graafista suunnittelua. Kolmas vuos pärähtää käyntiin. Ihan kivaa on kun saa opintotukea ja asumislisää. Tähän mennessä on tullu piirreltyä lähinnä huonoja juttuja, mikä ei musta oo huono juttu sinänsä. Hämähäkkimiehet on tullu luettua, mutta Ryhmä X:ää en voi sietää. Karvinen on kans hyvä.
Lukekaa Myrkkyä. Sinne oon piirtäny kans tosi salaisilla salanimillä "Soosi" ja "Aulis Salakka". Nyt työstän Yksityisetsivä Rip Kaken seikkailuja.

Hard as a rock ja hyvää pesää!

Zisatto

  • Jäsen
  • Viestejä: 52
  • Kvaak!
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #41 : 07.08.2003 klo 15:35:09 »
heip!

Olen 34 v. toimittaja, asun Espoossa vaikken olekaan sieltä kotoisin. Maisterinpaperit on kirjallisuustieteestä. Pääasiallisesti olen scifi- ja fantasiafriikki ja minut tapaa parittomina torstaina pääkaupunkiseudun scifimafiasta Urkin pubista. Parillisina torstaina on tullut viime aikoina eksyttyä Hesan "sarjismafiaankin".

Sarjakuvia olen harrastanut pitkään, lapsena tietty meni kaikenlaista kevyttä klassista kuten Akut, Naket, Korkkarit, Tex Willerit, Asterixit, Tintit ja Lucky Luket. Parikymppisenä aloin lukea kaikenlaista taidesarjakuvaa, mutta viime aikoina olen taas palannut vanhan kunnon viihderoskan pariin.
Scifisarjikset ovat erityinen rakkauteni: Jet-Ace Logan, Rick Random, Avaruusmatka ja Valerian.

Tero Mäntylä

  • Peliohjelmoija?
  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 1 074
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #42 : 10.08.2003 klo 20:30:47 »
Kash täällä oli tämmöinenkin.

Nimi: Tero Mäntylä, TpM (Tepema juontaa juurensa yliopiston käyttäjätunnuksesta)
Ikä: 28.
Sijainti: Turku.
Ammatti: Java ohjelmoija (tällä hetkellä lomautettu).

Joo no sarjakuviin sekaannuin varmaan joskus Non-Stoppien kautta joita ilmestyi silloin joskus kun synnyin. Myös Aku Ankkaa tuli alussa käytettyä. Marvelin maaimoihin sekaannuin kun pikkukylän kaupasta tarttui mukaan Hulkin toinen numero. Sen jälkeen harrastus on vain kasvanut. Kallistuminen on nykyään ehkä hieman enemmän itään kuin länteen mutta se on vain tasapainoilua sille, että vietin Marvelin maailmoissa noin 10 vuotta. Eurooppalainen kama on jäänyt viime aikoina ikävän vähälle.

En voi lopettaa, koska sinä päivänä kun lopettaisin se olento mikä minä nyt olen kuolisin. Sarjakuva on lähtemätön osa minua.

Sarjakuvan tekijänä taidan vielä olla aika tuntematon nimi. Taidan olla enemmän pitkien tarinoiden kirjottaja joka olosuhteiden takia joutuu myös tuhertamaan omat tarinansa. Käsikirjoituksia on enemmän kuin ehtisi piirtää. Sarjakuvani taitavat olla jollain tavalla olla sidoksissa roolipeleihin ja live-roolipeleihin. Pari 24 H sarjakuvaakin olin joskus väsännyt. Painettuna sarjakuvaa ei ole vielä nähty vaan vaan tällä hetkellä kaikki on ollut netti julkaisuja.

Eiköhän tuolta löydy kaikki tarvittava tuontannostani:

http://www.saunalahti.fi/tepema/comic.html

Lisäksi lupauduin pyörittämään Turun Sarjakuvaseuraa mitä hommaan olen hoitanut kelvottoman huonosti. Täytyy parantaa tapoja syksyllä.

Ja tämän kaiken lisäksi kuulun ns. Rainyday ryhmään, jonka toimialaan kuuluvat tällä hetkellä tietokonepelit ja sarjakuvat.

Jari Lehtinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 3 954
  • Itsevalaiseva myyrä joka selvittelee kurkkuaan
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #43 : 11.08.2003 klo 21:17:47 »
Mitähän tänne uskaltaisi laittaa...

Ehkä nämä triviaalit sivuseikat: Varhaisin tallella oleva sarjakuvani on 6-vuotiaana tekaisemani 40-sivuinen "Aku Ankan taskukirja" jossa varioin sormi padonreiässä -teemaa tarinassa, jonka huippukohta lienee innostuneiden ankkalinnalaisten laulama ylistys Akulle: "Vapaus voittaa, se huilua soittaa. Kaupunkimme pelastui, kun se kerran tulvaan hukuttui."

Tämän varhaisen huipentuman jälkeen tuotanto onkin käynyt yhä harvemmaksi ja mennyt tasaisesti alamäkeä, mutta jos 50-vuotistaiteilijajuhlaan mennessä vuonna 2021 saan julkaistua jonkin tekeleen jossakin, olen hyvin tyytyväinen. Kotisivullani on tarjolla jotakin uusinta suoltoa. Absurdeja käsikirjoituksia pystyn tekaisemaan vuorokauden ympäri. Piirtäminen on tahmeampaa.

Suurinpiirtein kaikkea olen lukenut. Arvostan suuresti Goscinnyä, Barksia ja Scarpaa. Klassisen amerikkalaisen sanomalehtisarjakuvan joukossa on helmiä, joita ottaisin autiolle saarelle, vaikka niitä ei mistään saakaan. 1990-luvulla manga ja anime vei vanhan äijän.
”Yhdysvalloissa vuosittain julkaistaan 720 miljoonaa kappaletta »C o m i c s» sarjakuvia … joista ei vain puutu kaikki kasvatuksellinen arvo, vaan jotka ovat suorastaan vahingollisia.” Lastemme puolesta, Kansainvälisen lastensuojelukonferenssin Suomen päätoimikunta 1952.

Jukka

  • Jäsen
  • Viestejä: 821
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #44 : 25.09.2003 klo 10:25:13 »
Hyvää päivää kaikki sarjakuvaihmiset.
Liityn iloiseen joukkoonne.

Tässä sitä nyt ollaan. Reilu vuosi sarjakuvaharrastusta takana, enkä oikein tiedä pitäisikö itseään onnitella vai vetää turpaan.

Kiinnostukseni lähti tyhjästä. Näin netistä Limingan taidekoulun sarjakuvalinjan mainoksen ja ajatttelin, että kai sitä huonomminkin voisi vuotensa viettää. Piirtämistaustaa minulla ei ollut minkäänlaista, mutta siitä se sarjakuvien tekeminen pikkuhiljaa lähti ja sillä tiellä yhä ollaan.

Sitä, mihin se tie minut johtaa, en tiedä, mutta aion joka tapauksessa jatkaa kulkemista. Ensimmäiset julkaisutkin jo häämöttävät näköpiirissä, mutta niistä lisää sitten tuonnenpana.