Kirjoittaja Aihe: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)  (Luettu 243435 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

vesa saarinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 829
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #15 : 23.05.2003 klo 21:04:58 »
Vesa on nimi, 22-vuotias turkulainen olen ja viihdyn kaimani sarjakuvakuppilassa, mistä kiitos.

En osaa piirtää yhtään enkä lainkaan, mutta lukutaitoinen ilokseni olen. Sarjakuvia jo pikkupojasta saakka, vanhemmiten (juupa juu) yhä laaja-alaisemmin. Yliopistossa yhteiskuntatieteellisessä opiskelen, kirjoitushommia teen ja opettajan sijaisuuksiakin erinäisten huhujen mukaan.

Toisessa threadissa mainostelinkin jo suosikkeja, mutta nimistä mainittakoon uudelleen Alan Moore; sarjakuva-ala kaipaa lisää parrakkaita shamaaneja, tiemmä. Kotimaisesta sarjakuvasta nautin kovasti myös.

Ja olen Sinisalon Oton katuojafani sekä ihan kiltti setä, jonka kotisivuja saa lukea jos kiinnostaapi enemmän. Jos ei tällä saa moraalisia pisteitä niin ei sitten millään. :-)
« Viimeksi muokattu: 23.05.2003 klo 21:05:45 kirjoittanut Vesa Saarinen »
"Maailman turhien asioiden joukossa sarjakuvat edustavat kärkipäätä! Kaiken lisäksi ne ovat kalliita."
-Roope Ankka
http://vesasaarinen.fi

Rac

  • Jäsen
  • Viestejä: 882
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #16 : 24.05.2003 klo 20:52:45 »
Jee jee.

Nimi: Rafael "Raffe" Campos
Ikä: 14, viikon päästä 15
Asuinpaikka: Vantaa
Koulutus: -
Ammatti: Koululainen

Sarjakuvia mulle on luettu jostain 3-vuotiaasta. Niihin kuului Aku Ankka, Nalle Puh, Asterix, Tintti, Lucky Luke, Väiski Vemmelsääri, Turtles, Maailman Vahvin Nalle ym.
Kun sitten ekalla luokalla opin lukemaan tutustuin Marvelin maailmaan ja Mustikseen. Sekä rupesin keräämään Roopeja ja Taskareita. Nykyisin tulee ostettua sitä sun tätä sarjakuvaa. Kotiin tulee Aku, Hämis ja Mega. Että semmosta.
"Excuse me. Have you ever danced with the devil in the pale moonlight?" -Batman

FreakyMike

  • Taideseppä
  • Jäsen
  • Viestejä: 478
  • weird bastard
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #17 : 25.05.2003 klo 20:20:07 »
Nimi on Mikko Anttonen ja opiskelen parasta aikaa koru- ja kivialaa Etelä-Karjalan ammattikorkeakoulussa Lappeenrannassa. Olen keräillyt erilaisia sarjakuvia jo ainakin kymmenen vuotta ja pyöritän nykyisin  myös muutamaa pientä webbisivua siitä aiheesta. http://comixfreak.cjb.net - Sivun navista pääsee myös R.E. Howardin Conan tuotannosta tekemälleni sivulle, joka on kai laajimpia suomenkielisiä Conan comico/bibliografioita netissä tällä hetkellä..

Suurimpia mielenkiintoni kohteita (sarjakuvien ohella) ovat myös scifi-, fantasia- & kauhukirjallisuus, aiheeseen liittyvä taide sekä erilaiset teräaseet ja korut, joita valmistan myös itse. Harrastan myös erilaisia kuvataiteita, ja olen piirrellyt joskus mm. kaikenlaisia pilakuvia paikalliseen lehteen etc.

Tässä urli myös viralliselle sivulleni, joka toimii  eräänlaisena taidegalleriana.. http://weirdfantasy.cjb.net Pyörin myös seitsemällä muulla boardilla tällä nimimerkillä, joten olet saattanut törmätä tuotoksiini ehkä joskus aikaisemminkin. ;)
Sarjakuvat: [ www.saunalahti.fi/~wfan/comixfreak ] - Kuvataide/esineet: [ http://astalo.deviantart.com ]

milk

  • Jäsen
  • Viestejä: 12
  • pimpelipom
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #18 : 26.05.2003 klo 01:45:16 »
minä olen mimi, 24 vuotias pirkanmaalla asuva ja opiskeleva ihminen. yo-lippis ja somistajan ammattitutkinto on, nyt kuvallisen ilmaisun perustutkintoa hommailen.

tykkään tyttömäisistä jutuista. myös sarjakuvissa. sarjakuvien suhteen olen myöhäisherännäinen: lapsena luin tietenkin kun joskus eteen osui, mutta niitä ei nyt lasketa (kapteeni haddock on kyllä edelleenkin mahtava heppu). kolmisen vuotta sitten sarjakuvasta tuli osa elämääni, nykyään halu tehdä niitä on suurempi kuin kyky, johtuu kai aina vaan kovenevasta itsekritiikistä. lempparisarjiksiani tekevät tukiainen, uusitalo, rope, rapia... käsin tehdyn näköinen ja tuntuinen viehättää ihan kaikessa (yksi mahtavimmista albumeistani on Varjeltava kylmältä, käsinpainettu serigrafiakirja), atk:ta en varmaan koskaan tule ainakaan sarjiksissani käyttämään vaan luotan kyniin ja siveltimiin. materiaalikokeiluja meinaan tehdä kunhan ehdin.

muuta: keräilen karkkipapereita ja muuta roinaa, virkkaan, suojaudun väreihin, puhun itsekseni, hankin kirjoja vaikken ole lukenut vielä entisiäkään, jumaloin afrikkalaista taidetta ja sen sellaista.

Timo Ronkainen

  • professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 19 278
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #19 : 26.05.2003 klo 13:12:48 »
Joo, esittelenpä sitten itseni minäkin kun kerta muutkin ovat uskaltaneet :-)
Olen jo 36 vanha ja teen ammatikseni näitä hassuja kuvasarjoja Turuussa. Koulutusta on YO:n lisäksi graafiselta alalta jotain. Kaiken lisäksi jaksan vielä vapaa-ajallanikin lukea ja tutkia muiden tekemiä hassuja (ja vähemmän hassujakin) kuvasarjoja. Päätoimitan Disney-sarjakuviin keskittyvää fanzinetta Ankkalinnan Pamaus, ja kirjoittelen sarjakuva-artikkeleita mm. Aku Ankkaan ja nyt sitten myös tänne Kvaak.fi:hin. Tekstailen myös sarjakuva-albumeita ja mitä nyt muutakin jos vaan keksin ja jos maksetaan.

Timo

Janne Kuusinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 920
  • I.L.S.J.K.P.(R)
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #20 : 26.05.2003 klo 22:28:05 »
 Täältä päästä löytyy siis Janne Kuusinen, 28. Kotoisin Salosta, nykyisin majailen Espoossa. Oikeasti olen musiikinopiskelija, ainakin toistaiseksi sarjakuva on pysynyt harrastuksena, tosin hyvin rakkaana sellaisena. Muutaman omakustanteen olen sentään saanut pukattua ulos.

 Sarjakuvamenneisyyteni on hyvinkin tavanomainen: akuankkaa, luckylukea, tinttiä, ahmedahneja. Vuosien mittaan sarjakuvamakuni morfautui semmoiseksi, että mielikuvitusta, vinoutuneisuutta, ajatuksia ja substanssia pitää olla. Noita löytyi ennen MADeista ja Pahkasioista, nykyisin myös Myrkystä. Haluan tässä jo etukäteen pyytää anteeksi, jos vaikka vahingossa joskus tulen piikittelemään ns. "graafikkosarjakuvia",sillä muoto on mielestäni toissijaista sarjakuvassa.

 Don Martin ja muukin MAD-kaarti, Emerson, Goscinny, Crumb, Gotlib, MAUS, Ghost World, Red Meat, Underworld... hyvää sarjakuvaa ja niiden tekijöitä on maailma täynnä. Prattkin on varmaan ihan hyvä, kunhan ensin opin katsomaan sitä alzheimertautista viivaa ilman että tulee migreeni.

 Satiiriselle "huumorisarjakuvalle" näyttää Suomessa nykyään olevan kovin vähän tilaa. Tekisi mieli paikata Pahkasian jättämää aukkoa, kunhan ehin.

ToNy

  • Jäsen
  • Viestejä: 18
  • JOIN THE MOBILE INFANTRY AND SEE THE UNIVERSE!
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #21 : 27.05.2003 klo 12:16:28 »
Moron!  :)

Tony Vuori on nimi ja ikää tällä hetkellä 32 vuotta. Sarjakuvan kultaisiin muistoihin lukeutuvat mm. Cocco Bill (vai miten se nyt kirjoitettiinkaan), Tex Willer, Shokki, Kung fu -lehti ja tietty Hämähäkkimies, Ihmeneloset, Ryhmä-X, Hulk... onhan noita. Uutta Marvelia tulee aika vähän seurattua.

Ujona poikana piirtelin nuorena lähinnä itselleni sarjakuvia, mutta (ainakin) kymmenen vuoden tauon jälkeen innostuin uudestaan piirtämisestä ja harrastelen sitä nykyisellään pienessä poppoossa, josta ette varmaankaan ole vielä ehtineet kuulla  ::), joten laitan tähän sivumme osoitteen: www.lecturecomics.com

Koska käyn töissä niin aika ei tunnu riittävän kaikkein kunnianhimoisimpiin hankkeisiin. Mitähän vielä... niin, on mulla muitakin harrastuksia.

Ja vielä sellainen asia kuin...
Kovin supersankari on kaverini piirtämä Exploding Man. Sen voimat on vähän samalaiset kuin Hamasin itsemurhapommittajalla, paitsi että Exploding Man pystyy kokoamaan itsensä iskun jälkeen!

EHHEHHEEE! Voinko mitenkään mitään kautta saada itselleni Exploding Manin seikkailuja?  ;D ;D ;D Putosin tuolilta! Hervoton idea!

-ToNy-

Lurppis

  • Uusi jäsen
  • Viestejä: 1
  • LURUps
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #22 : 27.05.2003 klo 14:18:35 »
Olen lurppis Tampereelta, olen aina halunnut itsestäni sarjakuvapiirtäjää mutta lahjat taitavat olla hieman kateissa... Sivuiltani löytyy tekele - tulee lísää, jos ei ihan heti tyrmätä ;)
Minun isäntäni asuu Tampereella ja on 27 vuotias ravintolakokki sen nimi on Rami, hänen kaverinsa Reiska asuukin sitten jo tuolla Espoon suunnalla - sillä on sana halussa (tai ainakin kynä...)
Tosi hieno tämä kvaak.fi taidanpa tulla uudestaan ja uudestaan... ;D
Käykääpähän moikkaamassa minuakin.
Wagnerin possu on aika hauska...

Holle

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 332
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #23 : 28.05.2003 klo 00:11:30 »
Kun on tullut kommentoitua muutamiin aiheisiin , on kai asiallista esittäytyä.
Holle l. Holecek , jo yli nelikymppinen puuseppä Muhokselta.
Nuorempana ahkera piirtäjä. Välillä hieman hukassa. Lopetin jokin aikaa sitten puusepäntyöt ja heittäydyin piirroshommiin.
Esikuvia yksi ylitse muiden l. Robert Crumb
Vaikutteita ovat antaneet myös The Damned ja Martti Innanen
Tervetuloa käymään myös kotisivuillani.
http://kotinetti.suomi.net/holecek/

Holle
Sarjakuvat ja kuvitus
http://www.verikoirat.com

isokana

  • Psykopehmo
  • Jäsen
  • Viestejä: 429
  • Carpe canem!
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #24 : 28.05.2003 klo 19:29:43 »
Joops, esittelyä siis...
Nimi on Petri Kanninen ja ilmaannuin tähän maailmaan vuonna 1980. Nykyään majailen Espoossa ja suoritan diplomi-insinöörin opintoja Otaniemessä kemian tekniikan osastolla. Sarjiksia rupesin tavaamaan joskus kauan sitten, vaikka lukeminen ei sujunut vielä vuosiin. Aku Ankan taskukirjat olivat ensimmäinen rakkaus, jonka muistan (taitaapi olla rakkautta vieläkin jäljellä mikäli uskoo osoitetta http://www.perunamaa.net/taskarit/).
Yläasteella harrastus siirtyi Disney-kamasta muihinkin sarjakuviin ja lukiossa ei sitten mikään sarjakuvan laji jäänyt tuntemattomaksi. Nykyään todisteena harrastuksesta on pari täyttä kirjahyllyä, 20 täyttä pahvilaatikkoa ja jatkuva tilanahtaus. Sarjakuvien lisäksi harrastuksiin kuuluu sulkapallo, pyöräily, anime, lukeminen ja syöminen.

Esa

  • Jäsen
  • Viestejä: 712
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #25 : 28.05.2003 klo 20:58:29 »
Okei, mun on pakko kirjottaa tähän mä oon koitt
anu välttää tätä, mut aina se vainoaa mua... :-\
Eli mä oon Esa alias Eppu lähes joka paikassa jossa oon oon Eppu.. 12 vuotta(ei ois pitäny sanoo nyt te alatte kiusaamaa..) Mä asun Anjalankoskella(iso kaupunki lähellä Kouvolaa ;)) Mä harrastan futista, juoksua, kuntoilua:), sarjakuvia ja piirtämistä.

Patrick Wester

  • Jäsen
  • Viestejä: 63
  • Kvaak!
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #26 : 30.05.2003 klo 12:03:55 »
Nimi: Padraigh
Motto nuorempana: "Olen miespuolinen Modesty Blaise ja etsin naispuolista Willie Garvinia"
Motto nyt: "Olin nuorena valtavan typerä ja alituiseen hankaluuksissa!"

Hei, kaikki tutut ja tuntemattomat! Kerrassaan hieno sivusto tämä ja hienoa että te kaikki olette
olemassa! Jos tämä minun viestini ilmestyy kohta tuonne muitten viestien joukkoon luettavaksi, se
todistanee että myös minä olen olemassa, jolloin kieltämättä kivi vierähtää sydämeltäni. Asiasta
toiseen, tuli tuosta mieleen että "taiteen tekemisen motiivit TOP 10" voisi ihan hyvin mennä
seuraavasti: Tarve todistaa itselle olevansa olemassa, tarve tutkiskella itseään teoksen kautta,
tarve jäsentää ympäröivää todellisuutta teoksen kautta, tarve saada valtavasti rahaa ja mainetta,
tarve...
Äh, noista jutuista voi olla parempi jutella kahden kesken terapeutin kanssa.

Sarjakuvallinen, poliittinen ja sukupuolinen heräämiseni ajoittui  70-luvun puolenvälin tienoille.
Zoom, Ruutu ja Non Stop ilmestyivät  tuolloin juuri sopivasti markkinoille tyydyttämään kaikki
tarpeeni! Nyttemmin kaikenlainen sarjakuva tekee kauppansa, paitsi sellaiset tylsät sarjat joissa
nysvätään joutavia pelkästään. Tosin sarjakuvassa nysvääminenkin puolustaa paikkaansa, mikäli se
on esitetty viidyttävästi. Luupäissä ei nysvätä joutavia. Franquin ja Uderzo touhuilut  aiheuttavat
sydänalani seutuville erityislaatuisia tuntemuksia, mutta onhan noita vaikka mitä...

Itse piirtelen sarjakuvia sikäli mikäli jokapäiväiseltä eloonjäämistaistelulta jää aikaa.

Helkkari, nyt pitää lopettaa, pomo on tulossa tännepäin, mutta palloilen tällä upealla sivustolla
aina kun mahdollista....

Reko

  • Uusi jäsen
  • Viestejä: 1
  • Kvaak!
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #27 : 04.06.2003 klo 22:16:20 »
Nimi: Reko Nokkanen
Ikä: 25
Asuinpaikka: Helsinki
Koulutus: Merkantti
Ammatti: Graafinen suunnittelija / opiskelija

Sarjakuvat ja minä:

Luin joskus skidinä valikoiden kaikenlaista Marvel-rapaa. Valikoiden sinänsä, että kelasin ryhmä-X:ltä ainoastaan ne eeppisimmät jutut esim. Lucky Luket, aku ankat ja kaikki muut sen ajan klasarit tuli käytyä läpi myös.

Harrastus jäi vuosiksi kunnes graafisen alan myötä aloin hakemaan inspiksiä ja palasin sarjakuvien pariin. Tälle oli suurin käynnistäjä varmasti Gaimanin Sandman ja sen myötä nykyään hyllystä löytyy kaikki oleelliset Mooren, Gaimanin, Millerin yms. teokset. Viimeisin ostos lienee League of Extraordinary Gentlemen mikä oli todella hieno.

Yleistä:
Tällä hetkellä opiskelen evtekin muotsikassa 3D-puolella, mutta diggailen aika 50/50 digitaalisutailuista kuin 3d:n väännöstäkin. Tekisi mieli myös duunailla jotain sarjakuvanpoikasta, mutta en itse diggaile yhtään perinteistä sanomalehti-strippisarjakuvaa vaan tekisi mieli tehdä jotain vähän repäisevää. Ongelma on, että olen ihan paska kirjoittamaan mitään muuta kuin strippiformaatin pätkiä.

Jotain rapaani löytyy täältä, tosin ei mitään sarjakuvaan viittaavaa :-)

En ole täällä Kvaakissa pahemmin pyörinyt vielä, mutta eiköhän se tästä.

Darttis Varttis

  • Uusi jäsen
  • Viestejä: 2
  • Mitäs minä,mitäs sinä?
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #28 : 05.06.2003 klo 21:17:10 »
Hei!Olen 11vuotis Aku Ankka fani Joensuusta.Pidän tietokoneista,Star Warssista ja Akuista.En oikein silloin ihan pienenä innostunut lukemaan mitään supersankari sarjakuvia mutta nyt luen niitäkin erityisesti pidän Spidermanista.Oikea nimeni on Teemu Romppanen
« Viimeksi muokattu: 05.06.2003 klo 21:18:07 kirjoittanut Darttis Varttis »
Aika on suhteellista,niin minäkin.

tolppis

  • Jäsen
  • Viestejä: 4 321
  • Viinissä totuus
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #29 : 06.06.2003 klo 09:59:37 »
Jep. Meigä on kirjastotyöntekijä ja kohta kolmekymppinen - ja edelleen koukussa sarjiksiin! Batman, 100 Bullets, Hellblazer, uusi Batgirl ja Catwoman ja mielenkiintoiset minisarjat esim. Vertigolta iskevät erityisesti. Luen minä Marveliakin. Näin. Mainiot sivut muuten. Mutta nyt töihin...