Kirjoittaja Aihe: Lista suomalaisista sarjakuvantekijöistä  (Luettu 49775 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Timo Kähkönen

• Vieras
Lista suomalaisista sarjakuvantekijöistä
« : 29.01.2007 klo 13:06:20 »
Lista suomalaisista sarjakuvantekijöistä on siirretty osoitteeseen:
http://www.kahkonen.com/kaikkitekijat/.

Lista on luotu 1.2.2007 ja siinä on vielä puutteellisia tietoja eikä se ole kovin kaunis (siis sivun ulkoasu). Täydennän listaa jatkuvasti.

Jos listasta puuttuu jokin nimi tai tieto tai jokin tieto on väärä, laita viestiä minulle tai listalle, niin korjaan.

Asko AA

• Jäsen
  • "I Lost My Heart In A Drive-In Movie"
Vs: Lista suomalaisista sarjakuvantekijöistä
« Vastaus #1 : 29.01.2007 klo 13:18:04 »
Selittämätön "kirkonkirous" näkyy jatkuvan sellaisten erittäin pitkään ja laajasti kunnostautuneiden työtoverieni suhteen kuin:

Samuli "Samson" Lintula
Jari Rasi
Ilkka Ruokola

Sarjakuvan täysipainoinen, taitavakaan piirtäminen ei taida kuulua listauksen lähtöehtoihin.
Asko A. Alanen
Sarjakuvatoimittaja
Sarjakuvaneuvos
Akolinna, Tampereen Tammela

Timo Kähkönen

• Vieras
« Vastaus #2 : 29.01.2007 klo 13:24:19 »
Samuli "Samson" Lintula
Jari Rasi
Ilkka Ruokola

Kiitos. Lisään toki. Etsin listan tekijät sen verran nopeasti, että jotain jäi pois. Jos joku puuttuu, ei muuta kuin viestiä vaan.
« Viimeksi muokattu: 29.01.2007 klo 13:27:52 kirjoittanut Timo Kähkönen »

Grezen

• Jäsen
  • ¡Viva Zapata!
« Vastaus #3 : 29.01.2007 klo 13:29:30 »

Timo Kähkönen

• Vieras
« Vastaus #4 : 29.01.2007 klo 13:34:42 »
Black Peider
...
Petteri Tikkanen

Juu. Sama ihminen. Sorry.

Timo Kähkönen

• Vieras
« Vastaus #5 : 29.01.2007 klo 14:17:46 »
Kai Vainiomäki puuttuu listalta, vaikka ehkä hänen vuoronsa ei vielä olekaan. Ja Milla tietysti.

Vainionmäki lisätty. Kuka on Milla?

Timo Kähkönen

• Vieras

Wade

• Jäsen
« Vastaus #7 : 29.01.2007 klo 14:39:01 »
Vainiomäki eikä Vainionmäki. Korjaan.
Ja Murtosaari ensi vuodeksi
Wade Koivurinne

Jaana S.

• Vieras
« Vastaus #8 : 29.01.2007 klo 14:47:19 »
Paloniemi. Eli Kiroilevan siilin tekijä.

Hatutuksesta päättää Suomen Sarjakuvaseuran hallitus, eli tämmöiset äijät tällä erää:

Puheenjohtaja 2007: Susanna Partio
Muut hallituksen jäsenet:

Otto Sinisalo, Pauli Ruonala, Ville Hänninen, Vesa Kataisto, Warda Ahmed, Tommi Musturi, Reetta Laitinen, Hanna Sirola.
Varajäsen: Tuukka Teponoja.
Aika paljon kvaakissa pyörivää porukkaa näyttää olevan... mulla ainakin meni uskottavuus nyt heti, anteeksi vaan, ei mitenkään henk.koht... joten onneksi olkoon Milla, tulevasta puupäähatusta! Ellei tänä vuonna tärppää, niin varmaan seuraavan kannustushatun ollessa vuorossa sitten parin vuoden päästä!  ;)
Itse ehdottaisin nyt sitten kvaakkaaville raadin jäsenille kansainvälisen tähtemme Ville Rannan ohella Kalle Erkkilää, joka on yksi Suomen loistavimmista piirtäjista. Tohtori Pekka Manninen on tehnyt myös loistavaa työtä Suomalaisen sarjakuvan hyväksi.

Grezen

• Jäsen
  • ¡Viva Zapata!
« Vastaus #9 : 29.01.2007 klo 14:51:33 »
Aika paljon kvaakissa pyörivää porukkaa näyttää olevan... mulla ainakin meni uskottavuus nyt heti

Hm, mitenkähän kvaak vähentää uskottavuutta? Eikös se ole vain hyvä, että palkinnosta päättävät ovat aktiivisesti mukana sarjakuvakenttää seuraamassa, eivätkä tosiaan niitä 30 vuotta saman pöydän takana pönöttäneitä äijiä, joille Jope Pitkänen edustaa sarjakuvan nuorta polvea? ;)

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #10 : 29.01.2007 klo 14:52:09 »
Aika paljon kvaakissa pyörivää porukkaa näyttää olevan... mulla ainakin meni uskottavuus nyt heti, anteeksi vaan, ei mitenkään henk.koht...
?
Herättää hämmennystä tämä. Miksi uskottavuus kärsii siitä, että n. puolet päättäjistä on Kvaakin rekisteröityneitä käyttäjiä? Itse asiassa suuren kvaakkaajaprosentin pitäisi uskottavuutta nostaa, koska he ilmeisesti seuraavat aktiivisesti sarjakuvakenttää (jossa siis Kvaak on suurin nettiyhteisö).
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Pässi

• Jäsen
« Vastaus #11 : 29.01.2007 klo 14:54:08 »
Korhonen on vielä hatuttamatta, vaikka olisi jo aika. Ilmestyihän mieheltä Ankkatekijät- opus tänä vuonna.
No ei kai Korhonen nyt voi oikeasti Puupäähattua saada. Sehän jaetaan suomalaisille suomalaisten sarjakuvien tekijälle. Disneyn palkkalistalainen ei oikein kelpaa.

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #12 : 29.01.2007 klo 15:22:44 »
Raadin jäsenyys ei mitenkään jäävää keskustelusta.

Kvaakin seuraaminen on osaedellytys suomalaisen sarjakuvan tuntemiselle.

Timo Kähkönen

• Vieras
« Vastaus #13 : 29.01.2007 klo 15:27:24 »
Hannu Kesola, Tiitu Takalo ja Ina Kallis listalle.

Lisäsin.

Jaana S.

• Vieras
« Vastaus #14 : 29.01.2007 klo 15:33:25 »
Sarjakuvaseuran hallitus on avoin kaikille jäsenille, mistään salaseurasta ei ole kyse. Vuosikokoukseen osallistumalla (ja mielellään toki muihinkin kokouksiin) voi päästä hallitukseen ja sitä kautta edelleen päättämään mm. Puupäähatusta
On tiedossa sarjakuvaseuran säännöt, nyt muutkin ne tietävät. Itse en ole liittynyt seuraan, mulle riittää  Sarjakuvantekijät ry:n jäsenyys. Missään tapauksessa ei myöskään olisi kiinnostusta olla asiasta päättämässä.  Perunakellariinkin voi vaikka tilata sarjakuvakirjoja ja olla ajan tasalla. En nyt kuitenkaan aio jatkaa Vesan linjoilla keskustelua, vaan ehdotan edelleen Ville Rantaa ja tosiaan Tiitu Takaloa. Vai ovatko he liian hyviä tekijöitä saamaan k.o. palkintoa?

Pätkä-palkinnossa olisi kyllä ideaa. Sillä voisi oikeasti palkita vaikka ulkomailla menestyneitä suomalaisia tekijöitä. Räpylä-palkinnon voisi antaa sitten vaikka kvaakissa menestyville nettisarjakuvan tekijöille.