Kirjoittaja Aihe: Tintti  (Luettu 505783 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Justus

  • Jäsen
  • Viestejä: 926
  • Ralf on Kuningas
Vs: Tintti
« Vastaus #60 : 13.08.2004 klo 20:31:20 »
Tintti Afrikassa on minun suosikkini. Sain sen aikas lapsena (70-luvun lopussa), se on ensimmäinen painos. Se oli tietysti eka Tintti jonka luin ja joka on ollut minulla kaiuimmin. Se on ensimmäinen varsinainen Tintti, Tintti Neuvostojen Maassa -albumi on aika lailla erilainen.

Sain vasta nyt luettua viimeisen, Seitsemän kristallipalloa. Ensin ruotsiksi ja nyt vielä "varmuudeksi" suomeksi kun sattui osumaan kirjastossa käteen. Harmi kun en ole sitä aikaisemmin lukenut. Nyt, Hergéä tuntevana olen liian analyyttinen eikä ko. albumi ole niin vaikuttava kuin se voisi olla.

Minusta omituisin Tintti on Mustan saaren salaisuus, se on aika Quick & Flupke -tyylinen Tintti.

tertsi

  • Vieras
Vs: Tintti
« Vastaus #61 : 13.08.2004 klo 20:40:06 »
Minusta omituisin Tintti on Mustan saaren salaisuus, se on aika Quick & Flupke -tyylinen Tintti.
Lainaus

musta toi on aika hyvä, gorilla on yllättävä, rahanväärennös jännää ja tappelu takkahuoneessa mielenkiintoista.

Kylmin Tintti mulle on salaperäinen tähti, jota en edes omista.

Rac

  • Jäsen
  • Viestejä: 882
Vs: Tintti
« Vastaus #62 : 14.08.2004 klo 02:00:07 »
Ruotsiksi tuommoinen on, 19 osaa ja koko Hergén  tuotanto. Kaikki versiot Tinteistä.

Ruotsissa on aina kaikki paremmin...

[Paitsi leffojen ensi-illat. Me kun esim. saatiin LotR:t samaan aikaan kuin muuallakin, mutta ruottalaiset parin päivän viiveellä.]
"Excuse me. Have you ever danced with the devil in the pale moonlight?" -Batman

Markustus

  • Jäsen
  • Viestejä: 111
Vs: Tintti
« Vastaus #63 : 14.08.2004 klo 18:48:18 »
Nythän se Tintti nyt tuli uusimmassa taskarissa. Kyllä oli hauska! Putosin tuolilta kun luin: "Päivää, olen Pentti, lehtimies". Kuka muu on lukenut? Liittyneekö tämä Tintin juhlavuoteen? Huomasiko kukaan kapteeni "Hardbopin" Laivan nimeä?
Huonoa oli se, että huonokuuloinen professori Satakerta oli joku ihme kana eikä ihminen. Vaan hauska sekin.
Tuo tarina on taidettu tehdä ihan vain sen takia, että piti saada tintti Topolinoon. Muuten turhanpäiväinen tarina.
Heippa

Tmx

  • Jäsen
  • Viestejä: 10
  • Kvaak!
Vs: Tintti
« Vastaus #64 : 15.08.2004 klo 11:57:45 »
Hergéhän se on.

Markustus

  • Jäsen
  • Viestejä: 111
Vs: Tintti
« Vastaus #65 : 15.08.2004 klo 12:36:21 »
Joku viittasi Asterix-kirjastoihin. Niistä puheenoleen, onko viimeinen osa jo ilmestynyt?

Minäkin olen haikaillut Tinteistä samanlaisia kokoelmia...

Ja se taskarin Tinttijuttu oli mainio kunnianosoitus
Heippa

Markustus

  • Jäsen
  • Viestejä: 111
Vs: Tintti
« Vastaus #66 : 15.08.2004 klo 12:39:17 »
Minusta omituisin Tintti on Mustan saaren salaisuus, se on aika Quick & Flupke -tyylinen Tintti.

Ennemminkin Veikko, Tette ja Jykke -tyylinen. Niin ja VT&J:stäkin saisi tulla uusinnat.

Ja miksei Quickeista ja Flupkeistakin.

Viimeksimainitut vilahtivat eräässä Tintissä. Kuka muistaa missä?  ;D
Heippa

Tmx

  • Jäsen
  • Viestejä: 10
  • Kvaak!
Vs: Tintti
« Vastaus #67 : 15.08.2004 klo 12:43:43 »
Sininen Lotus ja Castafioren korut on hyviä, myös Salaperäinen tähti kuuluu kärkikastiin.

Voisiko joku vähän selkeyttää, että mitä eriversioita Tinteistä on ilmestynyt? Alkuperäinen mustavalkonen ja värillinen? Eikö joistakin ole ilmestynyt myös pitempi versio, joista jälkikäteen on tehty 62-sivuinen?  ???

Timo Ronkainen

  • professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 19 278
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Vs: Tintti
« Vastaus #68 : 15.08.2004 klo 13:10:07 »
Voisiko joku vähän selkeyttää, että mitä eriversioita Tinteistä on ilmestynyt? Alkuperäinen mustavalkonen ja värillinen? Eikö joistakin ole ilmestynyt myös pitempi versio, joista jälkikäteen on tehty 62-sivuinen?  ???

Lue Tintin juhlakirja. Joistakin albumeista on kolmekin eri versiota. Mustan saaren salaisuus esim.
Mustavalkoisista tehtiin väriversiot siten että kolmirivisinä julkaistut sivut taitettiin uusiksi niin että ruutuja tuli neljälle riville ja sivumäärä putosi näin 62:een aiemmasta n. 128-160 sivusta. Harvemmin mitään järisyttäviä paloja jäi pois.
Sitten parista värillisestä tehtiin vielä uudet väriversiot uusin piirroksin.

Timo

jokela

  • sörsselsson
  • Jäsen
  • Viestejä: 777
  • .. I'm a devil in disguise ..
Vs: Tintti
« Vastaus #69 : 15.08.2004 klo 16:24:46 »
Tulipas mieleen, vaikka ei oo yhtään Ankkalinnan kanssa tekemisissä tää vierailu ..

Mulla on pari lyhkästä pätkää sarjasta nimeltä Alan Flash ( http://www.lambiek.net/gelli_dominique.htm ) ´Raoul Fulgurex´ näköjään.
Ihan hämärää juttua josta en ikinä päässyt kärryille!!

Alan /´Raoul´ on jossain ´Unelmavirastossa´ töissä ja firma lavastaa, valvoo ja toteuttaa kaikenlaisia seikkailuja päähenkilölle .. joka on Tintti :o :o.

Yhren jutun nimi on ´Sininen Lootus´ ja sisältää kaikenlaisia viittauksia Tintti-kirjoihin ja itse ´päähenkilö´ on mukana, siis hiukan retkuna ..

Onks kellään enempää havaintoo tämmösestä ´rinnakais´kerronnasta?!

-- j --
« Viimeksi muokattu: 15.08.2004 klo 16:25:13 kirjoittanut jokela »
He may look like an idiot and talk like an idiot but don't let that fool you. He really is an idiot.

Tmx

  • Jäsen
  • Viestejä: 10
  • Kvaak!
Vs: Tintti
« Vastaus #70 : 15.08.2004 klo 16:52:06 »
Lähinkin siitä sitte samalta istumalta hommaamaan tuon kirjan ja nyt luettu  ;D

Hyvä kirja ja toi mukanaan paljon uutta tietoa ainakin minulle. Suosittelen vähäänkään Tintti-nippelitiedosta kiinnostuneille.   8)

Reijo Valta

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 2 201
  • Haddadaa
Vs: Tintti
« Vastaus #71 : 16.08.2004 klo 08:37:48 »
Voisiko joku vähän selkeyttää, että mitä eriversioita Tinteistä on ilmestynyt?

Tuolla on aiheesta jotain

http://fi.wikipedia.org/wiki/Tintti

tertsi

  • Vieras
Vs: Tintti
« Vastaus #72 : 28.08.2004 klo 01:00:54 »
http://bdoubliees.com/couvertures/28.htm

Tuolla Tintin-lehden kansi vuodelta 1965.

Tintti ja Mustan Saaren salaisuus uudelleen piirrettynä.

Harva on tämän nähnyt Suomenmaassa.

tompelo

  • Jäsen
  • Viestejä: 376
  • Fakta on vain jähmeä mielipide.
Vs: Tintti
« Vastaus #73 : 28.08.2004 klo 16:11:16 »
Teki mieli ostaa joku vanhoista WSOY:n Tinteistä joskus aikoinaa divarissa käydessä, mutten ostanut rahanpuutteessa... Nyt en taas ole löytänyt niitä mistään. Paljonko vanhat tintit nyt maksavat?

Itselläni on jo koko sarja uusina otavan painoksina, mutta tohon rinnalle olisi kivaa saaha yksi vanha laitos Tintistä.  :)

Hanna

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 443
Vs: Tintti
« Vastaus #74 : 28.08.2004 klo 17:51:53 »
Oi, Tintti :-*
Kaikki Tintit löytyy hyllystä, samoin tuo "Tintin juhlakirja"  (se aiempi versio), jonka sidonta on pahemman kerran pettänyt. Tintti on ollut alulle paneva voima omassa sarjisharrastuksessani; niistä on kaikki lähtenyt ja niihin tulee edelleen säännöllisesti palattua. Suosikkialbumini on vaihdellut säännöllisesti vuosien varrella, mutta kärkikolmikkoon asemansa ovat vakiinnuttaneet Seitsemän kristallipalloa / Auringon temppeli (inkat ovat aina kiinnostaneet, samoin kirous-teema, ja se uskomaton auringonpimennys!), Tuhatkaunon tapaus (yllätys yllätys... tässä on muuten mielestäni Hergen piirrosjälki parhaimmillaan) ja Mustan kullan maa (mielenkiintoista nähdä Tintti yksinään ilman Haddockia melkein koko tarinan ajan). Yhtäkään Tinttiä en haukkuisi huonoksi, varhaisimpia tarinoita pitää vain katsella oman aikansa silmälasien läpi. Siltikin Afrikka-seikkailu on mielestäni lähes luvattoman naiivi ja yksiulotteinen,  mutta heijastelee kyllä hyvin omaa aikaansa.

Kysytäänpä vielä tällaista:  kuka on suosikkihahmosi Tintin tarinoissa?
Itse olen aina lämmennyt erityisesti elegantille (ja Tinteissä niin harvinaiselle vahvalle naishahmolle) Bianca Castafiorelle, yllätykselliselle kenraali Alcatzarille sekä jotensakin lammasmaiselle mutta uskolliselle Haddockin palvelijalle Nestorille.
Klik klik --> Sarjisblogini