Harvoin on tullut itse käytettyä tunnistettavia automerkkejä. Koskenjorma -hahmolla sellainen on, vuosimallin 1975 avomallinen Cadillac Eldorado.
Harri Hemmetillä, dekkarilla, on puolestaan Auburn mutta ei koskaan oikeasti olemassa ollut malli. Merkki, joka oli tunnettu boattail -malleistaan, kuoli jo 1930-luvun puolivälissä. Kun tuli mietittyä, minkälaisen bilikan hahmolle antaisi, päädyttiin kuvitelmaan siitä, miltä merkki näyttäisi 50-60 vuoden kuluttua, jos se olisi jatkanut olemassaoloaan.
De Soto oli tuossa esillä. Siitä kehittyi 1950-luvun puolenvälin jälkeen Chrysler-yhtiössä väliinputojamerkki. Viimeiseksi vuosimalliksi jäi 1961. Consumer Guiden Cars of the 50s kertoo, että Dodge was reaching upward, tempting De Soto buyers with low-priced models of basically the same size and with similar perfomance. De Soto found it difficult to lure many buyers away from Chryslers, which had a better name... But while this all was happening, De Soto built some of its finest cars.