Kirjoittaja Aihe: Fingerpori ja muut Pertti Jarla -sarjakuvat  (Luettu 1740963 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Irene

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 812
Re: Fingerpori, ent. Karl-Barks-Stadt
« Vastaus #255 : 27.02.2007 klo 21:00:24 »
Kyllä minusta se ryssiminen on ollut paras. :) Se tosiaan pääsi jääkaapin oveen... Mutta mähän olenkin historian asiantuntija, siis ammattinimikkeeltäni, että oiskohan tää sitten vähän niinku ammatillista huumoria.
Lukupäiväkirjani: http://sbrunou.blogspot.com

Samone

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 536
  • Muumipappa
Re: Fingerpori, ent. Karl-Barks-Stadt
« Vastaus #256 : 27.02.2007 klo 21:17:10 »
Kyllä minusta se ryssiminen on ollut paras. :) Se tosiaan pääsi jääkaapin oveen... Mutta mähän olenkin historian asiantuntija, siis ammattinimikkeeltäni, että oiskohan tää sitten vähän niinku ammatillista huumoria.
Tuo ryssiminen on muuten huomattavasti yleisemmin käytettävä termi Itä-Suomessa ja kuin muualla. Tokikihan itsellenikin tämän sanan käyttö sujuu ihan selkäytimestä.

pertti jarla

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 915
Re: Fingerpori, ent. Karl-Barks-Stadt
« Vastaus #257 : 27.02.2007 klo 21:31:16 »
Ryssiminen on based on a true story! Puhuin itse ryssimisestä venäläissukuiselle naiselle sokkodeiteillä. Se suuttui. Näin voi vanhoilla mokillansa rahastaa.
Myötätunto ja huumori pois vakavasta asiasta!
-Huolestunut äiti

Irene

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 812
Re: Fingerpori, ent. Karl-Barks-Stadt
« Vastaus #258 : 27.02.2007 klo 22:16:49 »
Ryssiminen on based on a true story! Puhuin itse ryssimisestä venäläissukuiselle naiselle sokkodeiteillä. Se suuttui. Näin voi vanhoilla mokillansa rahastaa.

Aivan loistavaa :D No, olenhan minäkin kerran pitänyt oikeinkirjoitussaarnan lukihäiriöstä kärsivälle miehelle, en kylläkään toki tiennyt että hänellä lukihäiriö on...
Lukupäiväkirjani: http://sbrunou.blogspot.com

Timo Kähkönen

  • Vieras
Re: Fingerpori, ent. Karl-Barks-Stadt
« Vastaus #259 : 27.02.2007 klo 23:51:21 »
Mä oon itse lähes päivittäin varma, että nyt loppu ideat ja viimeiset kuukaudet menee hävetessä.
Jos joskus ideat tuntuu tosissaan loppuvan, palkkaa ideoija. Hesarin arkisarjapaikasta kannattaa pitää kynsin hampain kiinni. Se aukeaa vain kerran ehkäpä 10 vuodessa.

sebastian

  • Jäsen
  • Viestejä: 173
  • En ole nero
Re: Fingerpori, ent. Karl-Barks-Stadt
« Vastaus #260 : 28.02.2007 klo 12:51:14 »
Mä oon itse lähes päivittäin varma, että nyt loppu ideat ja viimeiset kuukaudet menee hävetessä.

Tässä ilmainen:

Ruutu 1:
A: Tuletko pelaamaan jalkapalloa poikien kanssa?
B: En pysty, olen menossa magneettikuvaukseen.

Ruutu 2:
B ottaa valokuvia isosta magneetista.

Irene

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 812
Re: Fingerpori, ent. Karl-Barks-Stadt
« Vastaus #261 : 28.02.2007 klo 13:07:45 »
Olikohan haukkumakirjeen lähettäjä se tupasvillanainen? Tai onko siltä muuten tullut mitään palautetta? Luulisi jo kuulleen asiasta tähän mennessä jostain... :)
Lukupäiväkirjani: http://sbrunou.blogspot.com

Janne Kuusinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 920
  • I.L.S.J.K.P.(R)
Re: Fingerpori, ent. Karl-Barks-Stadt
« Vastaus #262 : 28.02.2007 klo 22:05:41 »
Vaikka Suomessa ollaankin, tehtäköön täten tiettäväksi, että muiden ideat, jotka asetetaan näkyville tekijätahon silmien alle, ovat osoittautuneet juridisesti riskaabeleiksi -yllätys yllätys- USA:ssa. Muistaakseni jollain Star Trek -kässärisivustolla, jolla myös käsikirjoittajat vierailivat + kommentoivat fanien juttuja, oli tiukka sääntö, ettei kukaan saa heittää mitään omia ideoita, tai muuten tekijät siirtyvät pois linjoilta välttääkseen mahdolliset plagiointi-oikeusjutut. Eräänä päivänä joku sitten ehdotti, että jossain tulevassa jaksossa vois olla sitä ja sitä. Ja se siitä sivustosta sitten.

Takavuosien "myös tekijä linjoilla silloin tällöin" -herkuista oli ehdottomasti Peter Jackson -foorumi! Kävikö kukaan teistä muista kysymässä Jacksonilta niitä elämää suurempia kysymyksiä, kuten esim. "Oliko Bad Tastessa yhtään naisia?" (Vastausta en muista).

Sitten tuli LOTR-kontrahti, eikä PJ lie sen jälkeen ehtinyt Nettiin fanien retosteltavaksi...

VesaK

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 556
  • Kuka mitä häh?
Re: Fingerpori, ent. Karl-Barks-Stadt
« Vastaus #263 : 28.02.2007 klo 22:09:18 »
Bad Tastessa ei ole naisia.

Mutta Suomen PJ kyllä tietää, että toisten ideoita on parempi olla käyttämättä ainakaan ihan sellaisinaan, ei vaikka stripin ideointi olisi tapahtunut yhteistyönä... 
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Jyrki Vainio

  • Mielikuvittelija
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 612
  • Kvaak!
Re: Fingerpori, ent. Karl-Barks-Stadt
« Vastaus #264 : 01.03.2007 klo 07:41:22 »
Jos joskus ideat tuntuu tosissaan loppuvan, palkkaa ideoija. Hesarin arkisarjapaikasta kannattaa pitää kynsin hampain kiinni. Se aukeaa vain kerran ehkäpä 10 vuodessa.

Hmmm... Muilla kvaakia seuraavilla sarjakuvantekijöillä voisi olla tuollaisesta asenteesta kyllä eriäviä mielipiteitä...  ;)

Minunkin suosikkini on tähän mennessä ollut "ryssiminen". Taitaa iskeä yhä aika kipeään paikkaan kansakuntamme kollektiivimuistissa. (Siitäkin voisi saada hyvän mainossitaatin sarjalle!).
Myös pidin siitä vkonlopun "merenkulkuaiheisesta" stripistä, johon taiteilija itse tällä foorumilla antoi vihjeitä etukäteen. Ja myöskin siitä tämän viikon "rannekkeella laitteisiin" jutusta.

keijoahlqvist

  • Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • Viestejä: 3 553
  • -
Re: Fingerpori, ent. Karl-Barks-Stadt
« Vastaus #265 : 01.03.2007 klo 08:13:21 »
Ari Kutilan Mustapukuinen mies oli aikoinaan Hesarin kotimainen sarjakuva vuoden päivät. Koska se perustui kuvallisiin metavitseihin, sen ideoiminen alkoi ottaa koville, joten Ari maksoi pienen tuopin Kemin Monttu-kapakassa jokaisesta hyödyntämästään ideasta.

Jonkun verran on tullu oltua päissään Hesarin kustannuksella (niin, oikeastaan olen siis toiminut Hesarin kotimaisen käsikirjoittajana, täytyypä lisätä cv:hen ... hmm)

pertti jarla

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 915
Re: Fingerpori, ent. Karl-Barks-Stadt
« Vastaus #266 : 01.03.2007 klo 09:30:03 »
Noh, aiemmin olen tehnyt (lähinnä Karl-Barks-Stadtissa) niin, että muutama juttu perustui toisten ideoihin, ja heidän nimensä sitten luki sarjiksessa omani ohella. Vierailevia käsikirjoittajia siis. Mutta palatakseni tuohon aiempaan kommenttiini ideoiden puutteesta: tunne ideoiden urvahtamisesta tulee ja menee, joka viikko oon saanut tarvittavat jutut kasaan. Epätoivo on osa prosessia.
Myötätunto ja huumori pois vakavasta asiasta!
-Huolestunut äiti

VesaK

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 556
  • Kuka mitä häh?
Re: Fingerpori, ent. Karl-Barks-Stadt
« Vastaus #267 : 01.03.2007 klo 11:41:24 »
Greit greit. Tuska meillä aina vieraanamme. Ootas kun vielä selkä menee ja näkö sumenee ja karpaalitunnelit luhistuu ja kissakin lähtee jonkun nartun matkaan, ole siinä sitten hauska kuus päivää viikossa. Tämä vaa noinniinku rohkaisuksi.

Harkkorautaisille Jarla-faneille:
Sarasvuo - Jarla: Myynnin korkeajännitys
 http://surveys.trainershouse.fi/print/tuotteetpalvelut/julkaisut/
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Kapteeni Kenguru

  • Groupie
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 505
  • ¿Cuándo se come, aquí?
Re: Fingerpori, ent. Karl-Barks-Stadt
« Vastaus #268 : 01.03.2007 klo 20:27:51 »
Jos joskus ideat tuntuu tosissaan loppuvan, palkkaa ideoija.

Pari työnäytettä:

1. kuvassa kaksi puhuvaa päätä. Repliikit: Arvaas mitä tapahtu ku kaks mummoo meni mustikkaan?
Toinen pää: No?

2. kuvassa kaksi nauravaa päätä. Repliikki: No toinen ei mahtunu!!
Molemmat päät: Ha ha ha ha!!
------

1. kuva: Mummo liukastuu kadulla koiranjätökseen.
2. kuva: Pikku-Kalle nauraa: Ha ha ha ha ha!
---------

1. kuva: Mies ajaa autolla maantiellä. Näkyy kyltti jossa teksti: "Riihimäki 25".
2. kuva. Mies kyynelehtii ja sanoo: On se vaan niin kauniisti tehty että edes joku tässä kovassa ja kylmässä maailmassa jaksaa välittää lähimmäisestään! Voi että! Kuinka moni matkamies nyt seisoisikaan tässä keskellä maantietä epätoivoisena, ehkäpä viluisena ja nälissäänkin, mikäli ei joku olisi heille tehnyt noin mahdottoman hienoa opastetta joka kertoo minne heidän täytyy mennä ja kuinka paljon sinne on matkaa! Hyväsydämisyys ei olekaan vielä kuollut!



Täällä mä vaan joudun itse keksimään viihdykkeeni ja seuraamaan sivusta kuinka muut kehuvat uusia strippejä, kun ei Hesaria tuu enkä jaksa sitä joka päivä käydä kirjastossa lukemassa. Tulis etes kokoelma joskus.

PS: Kai tuo mummojuttu edes kelpaa?
POLKU PYÖRÄ VARKAAT KURIIN!!1

http://www.youtube.com/user/Satelliittifillari

Lurker

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 17 041
Re: Fingerpori, ent. Karl-Barks-Stadt
« Vastaus #269 : 02.03.2007 klo 09:12:16 »
Voi tätä riemua, Mustanaamio palasi Fingerporiin! Tämän aamuinen sormusjuttu oli lakonisuudessaan jopa vielä hauskempi kuin se vessajuttu...  Tosin lukijoilta vaaditaan sarjakuvatietoutta jonkin verran, jotta vitsi varmasti välittyy - Mustanaamion pääkallosormuksen merkki kun ei koskaan häviä!