Kirjoittaja Aihe: Fingerpori ja muut Pertti Jarla -sarjakuvat  (Luettu 1741150 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

pertti jarla

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 915
Re: Fingerpori, ent. Karl-Barks-Stadt
« Vastaus #240 : 22.02.2007 klo 14:15:21 »
Piirrosjäljessä ON oman biorytmin tms. heitellessä aika kovaakin vaihtelua. Välillä tulee jäykempää viivaa, välillä elävämpää. Olen yrittänyt viime stripeissä suosia enemmän 0,5mm tussia nollakasin sijaan. Mutta pelkään että jälki tulee oleen aika vaihtelevaa jatkossakin...Lauantaina pitäisi ilmaantua merenkulku-strippi jonka jälkeen olen tytyväinen.
Myötätunto ja huumori pois vakavasta asiasta!
-Huolestunut äiti

JanneT

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 125
Re: Fingerpori, ent. Karl-Barks-Stadt
« Vastaus #241 : 22.02.2007 klo 14:29:54 »
Älä stressaa liikaa jotain tussin paksuutta (omia biorytmejä täytyy AINA kuunnella). Jälki on oikein tasalaatuista ja ammattimaista. Tertsiä lainaten anna palaa vaan, homma kehittyy varmasti parhaiten omalla painollaan.
Kuvitukset       Sarjakuvat         Animaatiot       Käsikirjoitukset                 http://www.jannetoriseva.fi

Aura

  • Wannabe
  • Jäsen
  • Viestejä: 2 422
Re: Fingerpori, ent. Karl-Barks-Stadt
« Vastaus #242 : 22.02.2007 klo 17:04:05 »
Tertsiä lainaten anna palaa vaan, homma kehittyy varmasti parhaiten omalla painollaan.

Ja kaikkia edellisiä lainaten, olen samaa mieltä. Yrittämällä väkisin muuttaa jälkeä ei ehkä saa aikaan muuta kuin hitonmoisen stressin. Nimim. Kokemusta on.

Hih, unohdin taas metsästää koulussa Hesaria mutta eilen tuli sentään luettua verkkoversio. En olisi koko juttua edes huomannut ilman Samonen mainostusta, Hesari ja aamukahvi, harvinaista luksusta. Viime aikoina harva (huumori)strippi on onnistunut minua naurattamaan, mutta Fingerpori on onnistunut siinä kiitettävästi. ;D Nyt alkaa pikkuhiljaa jo harmittaa ettei itselle tule Hesaria.

VesaK

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 556
  • Kuka mitä häh?
Re: Fingerpori, ent. Karl-Barks-Stadt
« Vastaus #243 : 23.02.2007 klo 13:16:48 »
Melkein joka päivä kun ko. sarja tulee puheeksi, kuulen seuraavaa: "Ai joo se, en mä siitä Fingerporista aluksi niin, mutta just tänään se oli loistava."

Timppa Mäkelällä napsahti "katiskoiden kokemisen" kohdalla, useimmat muistavat "Mustanaamion pöntöllä". 
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

ezuli

  • Vieras
Re: Fingerpori, ent. Karl-Barks-Stadt
« Vastaus #244 : 23.02.2007 klo 17:14:49 »
No jos nyt hieman saa moittiakkin, niin itse hieman petyin kun töissä  jouduin lukemaan hesaria. Olin mieltänyt sarjan kertovan Barksista, eli hömelöstä sarjakuvantekijästä. Mitä nyt sitten hesareista pari strippiä bongasin, niin ne olivatkin peruspuujalkoja, kuten tuore maito ja Hitlerin viikset.

Kemi-näytteissähän tämä barksinnäköinen päähenkilö oli yhtä strippiä vaille jokaisessa ruudussa ja sarja alkaa kirjoituspöydän äärestä.

Ei siis siltikään huono sarja, vaan pettymys sen takia, että mielikuvani olivat korkeammalla itseironisella tasolla.

Jarmo

  • tyhmä nilkki
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 164
  • Varokaa metaforista deformaatiota.
Re: Fingerpori, ent. Karl-Barks-Stadt
« Vastaus #245 : 23.02.2007 klo 21:51:06 »
Että sinäänsä sarjan nimen vaihtaminen ei sittenkään ollut ihan turhaa säätämistä.

pertti jarla

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 915
Re: Fingerpori, ent. Karl-Barks-Stadt
« Vastaus #246 : 24.02.2007 klo 00:24:30 »
Olin mieltänyt sarjan kertovan Barksista, eli hömelöstä sarjakuvantekijästä.

Ehei, rouva. Tuo päähenkilö on Heimo Vesa. Vesan ammatti ei ole ihan valjennut vielä, mutta hänen nimensä keksin alunperin Sarasvuo-visualisointiin jossa oli seinällä mainosjuliste: "Tänä iltana: Heimo Vesa-pierevä hanuristi". Toivottavasti tämä valaisee sarjakuvaani teille kaikille.
« Viimeksi muokattu: 24.02.2007 klo 00:28:53 kirjoittanut pertti jarla »
Myötätunto ja huumori pois vakavasta asiasta!
-Huolestunut äiti

Curtvile

  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 15 793
Re: Fingerpori, ent. Karl-Barks-Stadt
« Vastaus #247 : 24.02.2007 klo 00:40:44 »
Tuttavani ja osakolleega, sukunimeltään Vesa, oli äärettömän otettu  kunniasta ja glooriasta...
Mutta ennen Vesojen ylivaltaa ja amerikkalaistyyppisiä oikeusjuttuja:
Fingerpori on ollut ihan käsittämättömässä iskussa.
Uponnut kuin häkä vanhainkodin asukkaisiin ja vaikka huumorintajuni ei käsittääkseni edusta mediaania tai muita merellisiä tutkalaitteita olen kuullut muilta kanssaeläjiltä vain kehuvia kommentteja.
Enää ei uuvu kuin parturien "eläkeläiset puoleen hintaan" ja "naisten leikkaus" katiskojen kokemisen kaveriksi...

Samone

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 536
  • Muumipappa
Re: Fingerpori, ent. Karl-Barks-Stadt
« Vastaus #248 : 24.02.2007 klo 00:41:27 »
Kun tuossa aiemmin pyysit minua kertomaan lisää, mikä minua oudoksutti tyylissä, niin nyt keksin edes jotain sanoiksi puettavaa. Piirrosjäljessä ei siis ole mitään valitettavaa, en myöskään ole nähnyt ongelmia mustan ja valkoisen käytön suhteen, kuten en taustatilpehöörin määrässäkään. Jotenkin vain minun, tavallisen tollon silmässä tuo tyyli piirtää ihmistä alkuun oudoksutti. En vain ollut tottunut tuon näköisiin hahmoihin. En edes osaa sanoa mihin suuntaan olisin noita kaivannut, ehkä strippiluonteiseen tyyliin kuuluvana sarjana hieman enemmän tylsään massamaiseen tapaan.
Aika karua :( Tässä taas näkee miten yksisilmäinen sitä voi olla (oikeasti minulla on toinen silmä hyvin heikko). Nyt kun on hiljalleen tottunut hahmoihin, niin vieroitusreaktiota ei enää ole.

Jarmo

  • tyhmä nilkki
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 164
  • Varokaa metaforista deformaatiota.
Re: Fingerpori, ent. Karl-Barks-Stadt
« Vastaus #249 : 27.02.2007 klo 12:00:55 »
Ja se on siis se sahalaitavarjostus. Hallitsevampaa nyt kun ei ole pastellivärejä viemässä huomiota. Olisiko sahalaidan suhteellinen kokokin kasvanut?

Tämä ei siis moitteena, tykkään näin. Vähän tylymmän näköinen kokonaisuus vaan.

jinroh

  • Rocket Scientist
  • Jäsen
  • Viestejä: 964
  • Myöhäistä! Isin Shinjit ovat jo täällä!
Re: Fingerpori, ent. Karl-Barks-Stadt
« Vastaus #250 : 27.02.2007 klo 12:19:06 »
Timppa Mäkelällä napsahti "katiskoiden kokemisen" kohdalla, useimmat muistavat "Mustanaamion pöntöllä". 

Mustanaamio pöntöllä nauttii suurta suosiota, samoin perintö. Niin nerokasta, niin syväluotaavaa, niin jokaista perheenjäsenensä haudannutta koskettavaa.
@--`-,-- Zettai unmei mokushiroku

Samone

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 536
  • Muumipappa
Re: Fingerpori, ent. Karl-Barks-Stadt
« Vastaus #251 : 27.02.2007 klo 14:50:20 »
Minusta eilen ilmestynyt ravintolisä on tähän astisista paras. Teki mieli ottaa siitä valokuva ja laittaa näkyviin eräälle toiselle forumille, missä kyseisen tapainen juttu on muodostunut laajaksi sisäpiirin vitsiksi. En kuitenkaan kuuliaisena kansalaisena kehtaa kokeilla kopioimisen rajoja.

pertti jarla

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 915
Re: Fingerpori, ent. Karl-Barks-Stadt
« Vastaus #252 : 27.02.2007 klo 19:21:53 »
niin jokaista perheenjäsenensä haudannutta koskettavaa.

Jumanklavita, tätä täytyy ensi tilaisuuden tullen käyttää Fingerporin mainoslauseena! Nyt meen tekemään lisää strippilöitä.
Myötätunto ja huumori pois vakavasta asiasta!
-Huolestunut äiti

Janne Kuusinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 920
  • I.L.S.J.K.P.(R)
Re: Fingerpori, ent. Karl-Barks-Stadt
« Vastaus #253 : 27.02.2007 klo 20:02:15 »
Onko mitään suomalaista (strippi)sarjaa seurattu näin tiiviisti jo ilmestymisestään lähtien? Tuli vaan mieleen, että tietyssä mielessä tämmöinen ketju on kylmääkin kyytiä tekijälle. Alussa muut kehuvat kilpaa, miten tänäänkin on taas Hesarin äärellä aamiaispöy'ässä mennyt maito väärään kurkkuun, kun Fingerpori oli niin hauska.

Mutta sic transit gloria mundi: jonakin päivänä tulevat ensimmäiset "Se ei o enää niin hauska kuin vuoden 2007 alussa, kun se ei uusiudu, joten se on nykyään ihan paska" -viestit. Sakaalit odottavat piiloissaan koko ajan "takin tyhjenemistä". Eikö tämä huolestuta Jarlaa, olla näin tarkan suurennuslasin alla joka päivä? Vai kannustaako se vain tekemään entistä parempaa duunia?

Tämä ketju saattaa hyvinkin muodostua konkreettiseksi todisteeksi siitä, miten armoton taiteen laji sanomalehtistrippailu on. Kävi miten kävi, toivotan Jarlalle kaheleita luomissessioita ja kokooma-albumia asap!

pertti jarla

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 915
Re: Fingerpori, ent. Karl-Barks-Stadt
« Vastaus #254 : 27.02.2007 klo 20:05:08 »
Mä oon itse lähes päivittäin varma, että nyt loppu ideat ja viimeiset kuukaudet menee hävetessä. Eli eipä nämä, sinänsä oikein mukavat, kommentit nouse ainakaan kovin pitkäksi aikaa hattuun. Ja on sitä krittiikkiäkin, ainakin yksi haukkumakirje jo Sanomatalossa kuulemma odottaa.
Myötätunto ja huumori pois vakavasta asiasta!
-Huolestunut äiti