Kirjoittaja Aihe: Lehtistrippien kokoelmalle julkaisija  (Luettu 2058 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Korpela

  • Uusi jäsen
  • Viestejä: 1
Lehtistrippien kokoelmalle julkaisija
« : 24.12.2006 klo 12:57:18 »
Heipparallaa. Rekisteröidyin kyselläkseni tätä asiaa, aiemmin on tullut selailtua satunnaisesti.

Selailin aiempia keskusteluja, mutta ihan samaa aihetta en löytänyt. Sori jos tästä on jo jauhettu enkä huomannut, heittäkää linkillä päähän.

Piirrän Nyt-liitteeseen Pientä kuolemaa, ViikkoSavoon Helkkaria ja teen Aviisiin pilakuvaa.

Olen tehnyt Kuolemaa nyt kolme vuotta ja alkaa olla matskua kasassa vaikka useampaan pieneen kokoelmaan (originaalikoko on aika paljon isompi kuin julkaisukoko - ja täytyy sanoa, paremman näköinen isompana). Sitä myös minulta aika tasaisesti kysellään, ja muutenkin tuntuu että Kuolemalla on oma hiljainen mutta toisinaan fanaattinen ihailijakuntansa, joten luulen että kysyntää olisi. Olen Hesarilta kysellyt, lievästi painostanut, mutta näyttää siltä että niillä on rajalliset resurssit. Silloin kun aloin piirtää oli oletuksena että tietysti ne julkaisee omistaan kokoelmat, kuulemma Kerovitalistakin on julkaistu monta(!), mutta linja lienee vaihtunut. No, odotan viimeistä sanaa, mutta  tietävät että haen muun julkaisijan jos niillä ei ole saumaa.

Hesarilla tietenkin olisi vallaton markkinointikoneisto, joten se olisi varmaan paras vaihtoehto, mutta en oikein ole valmis odottamaan vuosia.

Mutta mutta... mitä kustantamoja lähestyä ja miten? Kannattaa varmaan aloittaa isoista, kun näkyvyys ja tunnettuvuus ei ole ongelma, siis Otava, WSOY? Seuraavaksi ehkä Like? Minulle tämä on uutta enkä halua lähteä aivan amatöörinä liikkeelle. Kuka organisaatiossa on se jota kannattaa lähestyä ja miten, ihan vaan soittamallako ja sopimalla näytöstä?

Olen tehnyt värit ja mustat erikseen painolaadun takia, Hesarissa ovat liittäneet ne yhteen "originaaleiksi". Voinko pyytää Hesarista suoraan nämä tiedostot (onko minulla niihin oikeus?) vai haenko fyysiset originaalit ja alan roudailla niitä ympäriinsä?

Arvostan kovasti kaikkia neuvoja!

Ja hyvää joulua!

VesaK

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 556
  • Kuka mitä häh?
Re: Lehtistrippien kokoelmalle julkaisija
« Vastaus #1 : 25.12.2006 klo 13:46:08 »
Kerovitalista on olemassa tasan yksi kokoelma, Arktisen Banaanin julkaisema.
Mutta Nemo on NYT-sarjojen virallinen julkaisija, kysy sieltä ensin.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama