Kirjoittaja Aihe: Mustanaamio  (Luettu 714915 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kahkonen

• Jäsen
Vs: Mustanaamio
« Vastaus #3315 : 16.06.2022 klo 17:26:27 »
Arkisarjan piirtäjä Mike Manleyllä jotain häikkää, niin Bret Levins Blevins yrittää paikata jonkin aikaa.

Chronicle Chamberin mukaan silloin tällöin autellut Manleytä muttei vielä tätä ennen piirtänyt alusta loppuun.

Erikoista, että pelkästään DePaul nimetty stripeissä tekijäksi.
« Viimeksi muokattu: 18.06.2022 klo 00:42:25 kirjoittanut Kahkonen »

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #3316 : 17.06.2022 klo 20:52:21 »
Nimi on siis Bret Blevins. Se on minulle hämärästi tuttu supersankarisarjoista. Sarjakuvarockista löytyi infoa, että hänen taidettaan on nähty Suomessa ainakin 80-luvun lopun Ryhmä-X:ssä. Kovin luonnosmaista nuo hänen Mustis-strippinsä - en oikein pidä.

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #3317 : 18.06.2022 klo 15:50:59 »
Erikoista, että pelkästään DePaul nimetty stripeissä tekijäksi.

Totta. Kerrattakoon, että Mustis-strippejä voi lukea Comics Kingdomesta. Niissä on myös arkistripit väritetty. Rekisteröitymättä voi lukea uusimmat stripit runsaan viikon ajalta. Koska nuo kohta häviävät tuolta, kopioin ja tallennan tähän stripit, joissa Manley vaihtuu Blevinsiksi. Savarna, josta Mozz on ennustanut jotakin pahaa Mustikselle, tulee Pääkalloluolalle.

Enpä kyllä ole jaksanut lukea näitä pitkään aikaan, koska tarinat ovat niin pitkitettyjä ja sekavia. Olen pitänyt Manleyn taiteesta.

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #3318 : 18.06.2022 klo 15:56:59 »
Mustanaamion sunnuntaisarja on Jeff Weigelin piirtämä. Siinä Diana äskettäin yllättäen käytti feminististä termiä ”mansplaining” eli ”miesselittäminen”. Sehän tulee sanoista ”man” ja ”explain”, ja sillä tarkoitetaan miesten harjoittamaa yli-itsevarmaa ja tarpeetonta asioiden selittämistä naisille tai naisten yli. Sanaa käytetään vastustamaan ja tunnistamaan miesten vallankäyttöä.

Kyseisessä ruudussa Mustis ei ole innostunut siitä, että Diana lähtee hänen kanssaan jollekin vaaralliselle ratsastusretkelle. Samalla hän aavistaa, että Dianan mieltä ei voi muuttaa.

Mustanaamio: ”Oletan, että minun olisi turhaa selittää, miksi et halua osallistua tähän?”

Diana: ”Aivan oikein, hyvä herra! Miesselitä sitä minulle niin paljon kuin tykkäät, mutta minä tulen mukaasi! Ihan sama, mitä vastaan tulee!”

Ovathan nämä nykyiset sanomalehtitarinat kyllä muutenkin ajassa kiinni. Niissä on ollut Kanadan pääministeriä, Guantanamon vankileiriä ynnä muuta.

Kahkonen

• Jäsen
« Vastaus #3319 : 18.06.2022 klo 17:02:06 »
Aiemmin tapahtunutta: Mustanaamio katsoo uutislähetystä / viraalivideota. Diana siihen kyselemään, mitä lihaa syötäisiin. Huomaa videon ja pyytää näyttämään. Pitkin hampain Mustis näyttää: jonkinlainen hirviö syö siinä miehen elävältä. Sitten Mustis: "Niin mitä lihaa meillä olikaan?"

Lähtevät tuossa Edeniin katsomaan sitä egyptiläishirviöiden luolaa.

....
Miesselittämisestä.

Luin tuossa alkuvuoden Fantomenia. Siihen oli tullut parin vuoden takainen  sanomalehtisarja, jossa Nomad-terroristin puoliso tulee tyttärensä luo. Kun Mustanaamio on pyynnöstä kertonut näkemyksensä siitä, tiesikö puoliso terroritoiminnasta, Diana: "kiitos kun miesselitit asian minulle". En muista, mitä alkuperäisessä oli, ei ole noita Comic Kingdomin tunnuksia. Että oliko väärä käännös vai englanniksi kun väärä sanavalinta.
« Viimeksi muokattu: 22.06.2022 klo 22:45:29 kirjoittanut Kahkonen »

Kahkonen

• Jäsen
« Vastaus #3320 : 25.06.2022 klo 01:21:25 »
Nimi on siis Bret Blevins. Se on minulle hämärästi tuttu supersankarisarjoista.
- -
Kovin luonnosmaista nuo hänen Mustis-strippinsä - en oikein pidä.

Varmaan tekevät kovalla kiireellä. Oli kuulemma vaara, että olisi tullut uusintoja mutta siltä vältyttiin.

Tony DePaul kertoi blogissaan pari päivää sitten, että on toinenkin tekijä paikkaamassa. Ensin ei paljastanut nimeä mutta sitten kommenteissa arveltiin Scott Cohnia, minkä DePaul vahvisti. Supersankaripiirtäjä hänkin.

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #3321 : 08.07.2022 klo 09:58:43 »
Hyvä, että ei jouduttu uusintoihin. Mustiksen taide ei ole ollut enää aivan niin luonnosmaista kun piirtäjä on saanut aikatauluihin enemmän väljyyttä. Itse muuten ymmärsin täältä, että Cohn on sijaisena Manleyn toisessa sarjassa Judge Parkerissa. Onko sanottu, että Cohn on apuna myös Mustiksessa?

Nettikeskusteluissa luki info, että Manley palaisi Mustanaamio- ja Judge Parker -strippien piirtäjäksi päiväyksestä 25.7. lähtien.

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #3322 : 08.07.2022 klo 19:49:50 »
Mistäköhän pelin grafiikkojen tekijä on saanut inspiraatiosta?
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #3323 : 17.07.2022 klo 12:10:33 »
Tony DePaul kertoi blogissaan pari päivää sitten, että on toinenkin tekijä paikkaamassa. Ensin ei paljastanut nimeä mutta sitten kommenteissa arveltiin Scott Cohnia, minkä DePaul vahvisti. Supersankaripiirtäjä hänkin.

Kahkonen: Olit ymmärtänyt aivan oikein, että Cohn on Mustanaamiossa Manleyn toinen tuuraaja. Hänen nimensä nyt myös lukee stripeissä. Chronicle Chamberissä täällä on juttua asiasta.

Arkitarina on naurettavan epärealistinen. Nytkin Mustis oli luotisateessa, mutta ei saanut naarmuakaan. Pahempaa kuitenkin on juonen uskomaton sekavuus. Sunnuntaitarina puolestaan tuntuu erittäin hyvältä.

Jamoz

• Jäsen
« Vastaus #3324 : 17.07.2022 klo 18:47:08 »
Kahkonen: Olit ymmärtänyt aivan oikein, että Cohn on Mustanaamiossa Manleyn toinen tuuraaja. Hänen nimensä nyt myös lukee stripeissä. Chronicle Chamberissä täällä on juttua asiasta.

Arkitarina on naurettavan epärealistinen. Nytkin Mustis oli luotisateessa, mutta ei saanut naarmuakaan. Pahempaa kuitenkin on juonen uskomaton sekavuus. Sunnuntaitarina puolestaan tuntuu erittäin hyvältä.

No mutta tuohan kuulostaa jo ihan Teksiltä  ;D Ympärillä viuhuu mut aina menee vierestä tai osuu hattuun  :D