Kirjoittaja Aihe: Comanche  (Luettu 126694 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Janne

  • Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 6 825
  • Hornan kekäleet!
Vs: Comanche
« Vastaus #255 : 24.06.2014 klo 22:14:56 »
Pitää kai jostain hommata Hermannin kaksi viimeistä Comanchea ranskaksi. Tuleepahan ainakin tilaisuus harjoitella ranskaa...

Mutta olen minäkin toki iloinen, jos Longwaytä saadaan suomeksi...
"Tex-tieteen yli-morisco"

Sigma

  • Jäsen
  • Viestejä: 410
Vs: Comanche
« Vastaus #256 : 25.06.2014 klo 10:55:13 »
Ei oo mulla Buddy-Integraaleja, vaan omistan Buddy-saagan albumeina. - -
Pardonnez-moi, M’sieu! Olin vain itse innostunut...

Siis BL-integraaleja on 5, joissa koko saagan lisäksi myös kivasti ekstroja ja Deribin luonnosteluja. Uskaltaisin väittää, että Deribin kynänjälki on Comancheen verrattuna jotenkin humaanimpaa, kuvailevampaa ja harmonisempaa; toki tarinat ovat siistimpiä vaikkei väkivaltaa tai painostavia yliluonnollisia asioita aina vältellä. Piirrokset ja teksti toimivat hienosti yhteen. Tarinoissa on pitkä kaari, vaikka joukkoon mahtuu myös yksittäisiä episodeja. Mutta olen Buddy Longway -ketjussa näistä puhunutkin ja toistan jo itseäni.
"Los amigos de nuestros amigos son nuestros amigos."

Dennis

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 752
Vs: Comanche
« Vastaus #257 : 25.06.2014 klo 11:04:26 »
Buddy on meikäläiselle täysin tuntematon sarjis, mutta toivottavasti sitä julkaistaan Suomessakin ja intergraaleina. Siis jos julkaistaan. Lets hope so!
Je suis alle kuuden euron pizza!

tertsi

  • Vieras
Vs: Comanche
« Vastaus #258 : 25.06.2014 klo 11:05:30 »
Pardonnez-moi, M’sieu! Olin vain itse innostunut...

Siis BL-integraaleja on 5, joissa koko saagan lisäksi myös kivasti ekstroja ja Deribin luonnosteluja.
De rien, monsieur.
Pikkuisen nyt harmittaa, että tuli hankittua nuo albumeina. Integraaleissa on tuota ylimääräistä herkkua, josta nyt jään paitsi. No, kaikkea ei voi saada.

seppo-setä

  • Jäsen
  • Viestejä: 304
Vs: Comanche
« Vastaus #259 : 25.06.2014 klo 12:05:03 »
Toivottavasti nuo BL-integraalit realisoituvat. Pakkohankinta meikäläiselle.

himik

  • Jäsen
  • Viestejä: 49
Vs: Comanche
« Vastaus #260 : 30.06.2014 klo 17:25:32 »
Jos Apollo harkitsee Comanchen korvaajaksi jotain lännensarjaa, niin suosittelen ehdottomasti Charlier-Giraurd kaksikon Jim Cutlass-sarjaa.

tertsi

  • Vieras
Vs: Comanche
« Vastaus #261 : 30.06.2014 klo 20:18:51 »
Ensi vuoden alussa starttaa uusi eurowestern: UNDERTAKER...
Perinnetietoista jälkeä.

Janne

  • Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 6 825
  • Hornan kekäleet!
Vs: Comanche
« Vastaus #262 : 01.07.2014 klo 12:32:53 »
Jos Apollo harkitsee Comanchen korvaajaksi jotain lännensarjaa, niin suosittelen ehdottomasti Charlier-Giraurd kaksikon Jim Cutlass-sarjaa.

Ihan hyvä tuokin. Mutta vain eka osa taitaa olla Giraudin piirtämä. Eikä niitä jaksoja taida muutenkaan olla kuin kaksi.
"Tex-tieteen yli-morisco"

CryingBlueRain

  • Jäsen
  • Viestejä: 940
  • "Rapistuva natsikolossi etsii pelastajaa"
Vs: Comanche
« Vastaus #263 : 01.07.2014 klo 12:43:22 »
Ihan hyvä tuokin. Mutta vain eka osa taitaa olla Giraudin piirtämä. Eikä niitä jaksoja taida muutenkaan olla kuin kaksi.

Jim Cutlass -albbuja on seitsemän. Osat 2 - 7 ovat Giraudin käsikirjoittamia ja Christian Rossin piirtämiä. Laadusta en tiedä. Tuon ykkösosan olen lukenut ja se olisi  kiva saada suomeksi eräänlaisena Blueberryn jatkeena.
Ilman kielioppia ja historiankirjaa
ei ole mitään,
yksitoista tyttöä, yksitoista pensasta
ei ole mitään.

tertsi

  • Vieras
Vs: Comanche
« Vastaus #264 : 01.07.2014 klo 13:20:28 »
Se Girin piirtämä ja Charlierin kirjoittama osuus on vetävää Tuulen viemän maisemiin sijoittuvaa seikkailua. Rossin piirtämää muutamaa albumia on tullut selailtua, mutta eivät ole ihastuttaneet niin paljoa, että ostopäätös olisi ehtinyt syntyä.

Väittäisin näin äkkiseltään B. Longwayn olevan huomattavasti parempi valinta Apollolle kuin J. Cutlass.

Varsinkin jos saamme Buddyt jopa oikein integraaleina kaikkien lisäherkkujen kera!
« Viimeksi muokattu: 01.07.2014 klo 13:50:52 kirjoittanut Tertsi »

pappa-sami

  • Bedevore
  • Jäsen
  • Viestejä: 845
Vs: Comanche
« Vastaus #265 : 01.07.2014 klo 14:51:14 »
Apollo on suunnitellut Jim Cutlassin julkaisemista, mutta homma kaatui siihen, ettei Castermanin painomateriaali ollut digitaalisessa muodossa.

tertsi

  • Vieras
Vs: Comanche
« Vastaus #266 : 01.07.2014 klo 15:38:27 »
Kas, kas. Aina te vaan osaatte yllättää.

Bra.

vekka_of_savo

  • Jäsen
  • Viestejä: 578
Vs: Comanche
« Vastaus #267 : 01.07.2014 klo 16:59:47 »
Buddy Longway on siitä hyvä valinta, että sarja on tullut jo päätökseensä ja on selkeä tarinallinen kokonaisuus. Integraaleja on yhteensä 5 kappaletta (4 albumia kussakin), joten koko sarjan saapumistakaan ei tarvitsisi odottaa vuosikaupalla. Olettaen tietysti, että vähintään 1 integraali per vuosi vauhdilla mentäisiin.   

Kun vielä tietää muutenkin Apollon hinta/laadun olevan mainio, niin vesi kielellähän näitä jo odottaa. Toivottavasti kaikki palaset loksahtavat paikoilleen ja homma onnistuu.

Markku Jalava

  • Jäsen
  • Viestejä: 80
  • Veteraanikustantaja
Vs: Comanche
« Vastaus #268 : 01.07.2014 klo 18:38:00 »
Ensi vuoden alussa starttaa uusi eurowestern: UNDERTAKER...
Perinnetietoista jälkeä.

Sain luvan julkistaa, että Bouncer tulee alkuvuodesta Jalavalta.

Dennis

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 752
Vs: Comanche
« Vastaus #269 : 01.07.2014 klo 18:38:38 »
Vekka heitti hyvät pointit, ja olen täysin samaa mieltä, parempi julkaista jotain joka on jo loppu ja tiedossa intergraalien määrä. Julkaisutahtikin olisi kelvollinen eli (oletus) 1 per vuosi.
Je suis alle kuuden euron pizza!