Tässäpä hiukan omia mietteitä kesän saldosta.
Yli-Morisco on hehkuttanut Traagista ristiä ja Tehtävää Great Fallsissa kaikkien aikojen suosikkeinaan. Kyllähän nämä kapinatarinat keskivertoa Texiä mukavampia olivatkin, mutta itse en omaan top10:een kumpaistaakaan nostaisi. Great Falls oli näistä kahdesta mielestäni se parempi, sillä Traagisen ristin loppu oli vähän hölmö ja hätäisen irrallinen. Jotenkin liian reipashenkisiltä ja poikakirjamaisilta seikkailuilta nämä vanhemmat tarinat nykyään tuntuvat, vaikka Texin kuulustelumetodit traagisessa ristissä varmaan saisivat Jack Bauerinkin pudistamaan päätään.
Itse kyllä laittaisin mielummin tuonne omaan Tex Willer Top 10 tarinoita 70-luvulta kuin 90-luvulta. Omasta mielestäni 90-luvulla ei ole ilmestynyt kuin muutama loistava tarina siis tarinat Kadonnut poliisipäällikkö, Carsonin menneisyys ja Klaatun kulta. Kyllä 90-luvulta hyviä tarinoita löytyy esim Murhaajan saappaissa ja Teatterimurha, mutta en nyt liikaa hehkuttaisi 90-luvun tarinoita parhaiksi.
70-luvulla on ilmestynyt monia loistavia ja klassisia tarinoita, jotka pystyy lukemaan vaikka 10kertaa esim. Timantti-Jimin kosto. Itse aionkin kerätä kaikki vuosikerrat 1972-1979.
Tässä on oma Tex Willer top10.
1. Tehtävä Greatfalls 79
2. Traaginen risti 76
3. El Muerto 77
4. Timantti-Jimin kosto 74
5. Kaukomaille 82
6. Suuri vehkeily 85
7. Luurankoylänkö 74
8. Kadonnut poliisipäällikkö 91
9. Fort Defiance 76
10. Carsonin menneisyys 95