Kirjoittaja Aihe: Suomessa julkaistut Hämähäkkimies-/Spider-Man-tarinat (ei spoilereita)  (Luettu 27533 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ToniK

  • Jäsen
  • Viestejä: 139
mitäs mieltä olette spider-manin kuluneesta vuodesta 2004?
« Viimeksi muokattu: 03.01.2021 klo 15:57:25 kirjoittanut Jiksi, syy: Otsikkoa muokattu ketjun löydettävyyden kannalta. »

Rooster

  • Jäsen
  • Viestejä: 22
Kulunut Hämis vuosi on ollut yksi parhaista ikinä, paljon Humberto Ramosin kädenjälkeä ja muutenkin ihan mukiinmenevää juttua. ::)
En kyllä ole kuin pari lehteä vuosittain ostanut , mutta... niin
"A friend is nothing but a known enemy."
-Kurt Cobain

ToniK

  • Jäsen
  • Viestejä: 139
Kulunut Hämis vuosi on ollut yksi parhaista ikinä, paljon Humberto Ramosin kädenjälkeä ja muutenkin ihan mukiinmenevää juttua. ::)
En kyllä ole kuin pari lehteä vuosittain ostanut , mutta... niin

jep humberto ramos on mielestäni erittäin hyvä!
ja pidin myös ramosin mustekala tulkinnasta!hieno oli,kieltämättä!

lasse

  • Jäsen
  • Viestejä: 645
Itselleni tulee hämis ja se kyllä vähän ärsytti kun Ramosia oli viidessä(vai kuudessa?) numerossa.heinäkuun juhlanumero oli PARAS itse rakastan JR.JR:n kuvitusta ja sekin oli plussaa että JR.SR:än kuvitustakin saatin hiukan tuohon mukaan.
« Viimeksi muokattu: 25.06.2005 klo 00:25:41 kirjoittanut Lasse »

Matti Karjalainen

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 931
  • Friendly Neighborhood Librarian
Hämäkkimiehen säännöllinen seuraaminen jäi viime syksynä, kun juttujen taso tuntui olevan vähän mitä sattuu (tosin Ultimate Spider-Maneista olen tykännyt kuin sika limpusta). No, perjantaina innostuin taas ostamaan kaupasta uusimman lehden. Ihan kelpo seikkailuhan tuo oli, mutta kuka mahtoi olla tämänkertaisen numeron pahis? En ole pahemmin lukenut Kapteeni Amerikkaa, siinäkö sitten selitys.


"Onneksi kirjastonhoitajat ovat tunnollisia kaikissa tunnetuissa todellisuuksissa" (P.A. Manninen: Kapteeni Kuolio - Tampereen sankari)

Rami Rautkorpi

  • Has been
  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 3 986
Ihan kelpo seikkailuhan tuo oli, mutta kuka mahtoi olla tämänkertaisen numeron pahis? En ole pahemmin lukenut Kapteeni Amerikkaa, siinäkö sitten selitys.

Ei, Adriana on aivan uusi hahmo. Hänen taustansa paljastuu ensi numerossa.
"Vaikka onhan joukossa Anssi Rauhalaa ja Rami Rautkorpea, jotka ovat paremmasta päästä verrattuina tekijöihin, joiden taso olisi jokin aika sitten supistunut omakustanteisiin ja sarjakuvaseurojen julkaisuihin." -- Kari T. Leppänen (https://tinyurl.com/ycbb3cw2)

ToniK

  • Jäsen
  • Viestejä: 139
Hämäkkimiehen säännöllinen seuraaminen jäi viime syksynä, kun juttujen taso tuntui olevan vähän mitä sattuu (tosin Ultimate Spider-Maneista olen tykännyt kuin sika limpusta). No, perjantaina innostuin taas ostamaan kaupasta uusimman lehden. Ihan kelpo seikkailuhan tuo oli, mutta kuka mahtoi olla tämänkertaisen numeron pahis? En ole pahemmin lukenut Kapteeni Amerikkaa, siinäkö sitten selitys.



Joo kyllä minäkin noita ultimateja ja ties mitä speciaaleja olen seuraillut,ja olen kyllä pitänyt...Pidän myös tämän ultimaten kuvittajasta,kuka ikinä onkaan...  ;D

J.Salo

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 909
  • ..ja valmis!
Kattelin tuota uusinta numeroa kirjastossa. En tajunnu että Egmont kääntää näinkin uutta kamaa (jotenkin pyörii edelleen mielessä ne numerot, joita Semic käänsi kun itse tilasin lehteä - alkaen numerosta 2/1996 - mistä tulee mieleen että tarvitsen T-paidan "luin kloonisagan ennen murrosikää - ja katsokaa kuinka tasapainonen ihminen minusta tuli"). Mut joo. Hyvä käännös. Rami tekee hyvää työtä. Muutenkin Egmontin käännösten laatu on noussut huomattavasti... en tiedä missä kohtaa se trendi alkoi, muistelen että vielä 90-luvun lopussa joka toinen lause ärsytti aivan suunnattomasti.  Mustanaamion käännös on vieläkin aika heikko (käännös tulee kahden kielen kautta?), mutta se alkaakin olla poikkeus.

Mut siis. Toi Avengers Dissassebled (spelling?) stoori on vähä turha. Pieni "nyt mennää lehvoi päi, juk juk" nyökkäys, mutta ei edes se tunnu kovin tärkeältä. Ei se ole niinkuin tämä kyseinen tarinaelementti (yritetääs olla spoilaamatta) olisi ollut kertaakaan käytössä viimeisen kymmenen vuoden kuluessa. Kai se on niinku May-tädin sairaudet; kummasti on naisen kunto noussut paremmaksi niinä kymmenenä vuotena, jolloi Peter on ollu Hämis...
AD:stä puhuessa - oliko yksikään näistä Crossovereista mitenkään hyvä, FF:ää lukuunottamatta? Iron Man oli ainakin ala-arvoinen, ilmeisesti käsikirjoittaja oli väliaikainen, kaivoi laarin pohjalta hahmoja jotka oli kirjoitettu ulos ajat sitten ja pisti heidät mukaan ilman kummempia selityksiä. Juoni kamala, piirrostyyli karseampi, eikä tussauksessa ja värityksessäkään ollut mitään erikoista. Ja sitten se "En mä enää oo IM, se on nyt joku muu", ja kaikki uskoo? Just.

Mut mut. Takas Hämähäkkimieheen. Paperi oli todella kovaa kamaa. Tuntuu, että tässä mennään kuulkaa LUJAA. Jos en olisi epätoivoinen, kädestä-suuhun opiskelija jonka rahat menevät adsl:n maksuun, niin saattaisin jopa ostaa (mutku kirjasto on tien toisella puolella..). Hyvää työtä Rami, ja ne muut siel kans.

Anonyymi Jaarittelija

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 230
  • "I hate Mondays!"
Ei, Adriana on aivan uusi hahmo. Hänen taustansa paljastuu ensi numerossa.

Entä ensimmäisellä varsinaisella sarjakuvasivulla vilahtanut Brent Davis? Onko hänkin aivan uunituore hahmo, ja valotetaanko hänenkin taustaansa heti seuraavassa lehdessä? :D


"Kill one man, and you are a murderer.
Kill millions of men, and you are a conqueror.
Kill them all, and you are a god."
Jean Rostand (1894 - 1977)

Rami Rautkorpi

  • Has been
  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 3 986
Entä ensimmäisellä varsinaisella sarjakuvasivulla vilahtanut Brent Davis? Onko hänkin aivan uunituore hahmo, ja valotetaanko hänenkin taustaansa heti seuraavassa lehdessä? :D

Brent Davis on näitä uusia hahmoja, joita Marvel kehittää pääasiallista tulonlähdettään eli lisensointia varten. Käsittääkseni hänet tullaan näkemään pääosassa Jerry Bruckheimerin seuraavassa menestyssarjassa CSI: Poughkeepsie.
"Vaikka onhan joukossa Anssi Rauhalaa ja Rami Rautkorpea, jotka ovat paremmasta päästä verrattuina tekijöihin, joiden taso olisi jokin aika sitten supistunut omakustanteisiin ja sarjakuvaseurojen julkaisuihin." -- Kari T. Leppänen (https://tinyurl.com/ycbb3cw2)

Lurker

  • Vieras
Olen nähnyt valon! Tähän asti olen jostain syystä karttanut UItimate Spidermania (Peter on jotenkin niin kuikelon näköinen), mutta nyt jostain syystä luin uuden spesiaalin Mutantteja!

Että oli hyvä. Dialogi oli hauskaa ja nasevaa, kuvat kerrontaa tukevia ja vanhanaikaisella tavalla "rauhallisia". 

Viihdyttävä lehti.

ToniK

  • Jäsen
  • Viestejä: 139
Olen nähnyt valon! Tähän asti olen jostain syystä karttanut UItimate Spidermania (Peter on jotenkin niin kuikelon näköinen), mutta nyt jostain syystä luin uuden spesiaalin Mutantteja!

Että oli hyvä. Dialogi oli hauskaa ja nasevaa, kuvat kerrontaa tukevia ja vanhanaikaisella tavalla "rauhallisia". 

Viihdyttävä lehti.
Niin on.

trendkiller

  • Jäsen
  • Viestejä: 385
  • Kvaak!
Hämisvuosi 2004 ei ollut kummonen meikäläisestä. Jenkinsin tarinat pettivät loppua kohden ja JMS:kin höyrysi liikaa kosmisella puolella. Tarkemmat kommentit löytyy uusimmasta Hämiksestä (4/05) nimimerkillä Sampo.

Tämä vuosi on lähtenyt ihan mukavasti liikkeelle. Ezekiel-tarina saatiin loppuun kunnialla, vaikka lopetus ei pärjännyt aiemmille kahdelle osalle (Morlun, Shathra).

Kapteeni Amerikasta en ole koskaan pitäny, eikä tämä 3 numerossa alkanu tarina oikein lämmittänyt, vaikka uusimmassa numerossa hieman meno parantui. Tosin MJ:n reaktio Peterin muodonmuutokseen oli naurettava. Köyhän miehen Kostaja-stoorilta (,jossa Hämis pyörii nurkissa) vaikuttaa ja eikös tämä semmonen olekin (Avengers Disassembled).

Olen nähnyt valon! Tähän asti olen jostain syystä karttanut UItimate Spidermania (Peter on jotenkin niin kuikelon näköinen), mutta nyt jostain syystä luin uuden spesiaalin Mutantteja!

Että oli hyvä. Dialogi oli hauskaa ja nasevaa, kuvat kerrontaa tukevia ja vanhanaikaisella tavalla "rauhallisia". 

Viihdyttävä lehti.

Sitä se on ollu alusta asti. Säilyttänyt hyvin tasonsa.
Welcome back, Frank.

Reima Mäkinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 9 859
Nyt on hakusessa Sal Busceman piirtämät Hämikset. Onko ilmestynyt Suomessa ja missä jenkkinummeroissa näitä näki?
« Viimeksi muokattu: 06.04.2005 klo 14:46:51 kirjoittanut Reima Mäkinen »
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Rac

  • Jäsen
  • Viestejä: 882
"Excuse me. Have you ever danced with the devil in the pale moonlight?" -Batman