Kirjoittaja Aihe: Piko ja Fantasio  (Luettu 387292 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tietämätön Piko

  • Vieras
Re:Uusi Piko
« Vastaus #30 : 19.02.2004 klo 10:47:59 »

 Kuka voisi listata kaikki julkaisemattomat albumit suomessa.. ja jos jaksaa niin julkaistutkin.. Onkos esim. tuo Luna Fatale julkaistu suomessa. Jos on niin mikä sen nimi on suomeksi..

Osku

  • Jäsen
  • Viestejä: 81
  • Kvaak!
Re:Uusi Piko
« Vastaus #31 : 19.02.2004 klo 17:12:59 »
Ja muut ovat täällä
Tuosta taitaa puuttua ainakin Non Stop albumisarjassa julkaistut Piko ja Fantasio albumit. "Kuplamiehet" (tai jotain sinnepäin) ja "Bretzelburgin radioamatöörit" (tai jotain sinnepäin). Vieläköhän löytyisivät vanhempien hyllystä...

Veli Loponen

  • Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 11 043
  • <><
Re:Uusi Piko
« Vastaus #32 : 19.02.2004 klo 17:29:00 »
Olihan ne tossa. Numerot 17 ja 18.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

tertsi

  • Vieras
Re:Uusi Piko
« Vastaus #33 : 19.02.2004 klo 18:32:58 »
Taistelu perinnöstä -albumissa oudon tyylinen kansikuva. Siis se missä Zantafio on etualalla.

Kenen piirtämä se on? Ei näytä Franquinilta
« Viimeksi muokattu: 20.02.2004 klo 10:09:50 kirjoittanut tertsi »

Timo Ronkainen

  • professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 19 277
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Re:Uusi Piko
« Vastaus #34 : 19.02.2004 klo 23:26:00 »
Kenen piirtämä se on? Ei näytä Franquinilta

Ei ole Franquinia. Siinä on signeeraus "pet-75". Outo on.

Timo

Piko

  • Vieras
Re:Uusi Piko
« Vastaus #35 : 20.02.2004 klo 10:30:02 »
Kiitos nopeista vastauksista.. tännehän pitää rekisteröityä.. Tietääkö kukaan muuten mikä on seuraava Piko ja Fantasio -albumi.. Minä teen vielä joskus Pikosta ja ... elokuvan

Osku

  • Jäsen
  • Viestejä: 81
  • Kvaak!
Re:Uusi Piko
« Vastaus #36 : 21.02.2004 klo 18:09:28 »
Olihan ne tossa. Numerot 17 ja 18.
No niinpä olivat. Kansikuvien puute hämäsi.

Pikoniko

  • Uusi jäsen
  • Viestejä: 8
  • Huba!!
Re:Uusi Piko
« Vastaus #37 : 09.03.2004 klo 14:24:00 »
 No onko kellään vielä tietoa mikä on seuraava Piko ja Fantasio -seikkailu..

Se olisi muuten erinomainen juttu jos saisitte ylläpitäjät, laitettua kaikki mahdolliset ilmestyneet sarjakuvat ja niiden kansikuvat ja äänestyksen että mikä on paras ja mitä on luettu eniten tänne nettiin...!"!"!!!!

Janne Kuusinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 920
  • I.L.S.J.K.P.(R)
Re:Uusi Piko
« Vastaus #38 : 09.03.2004 klo 14:54:00 »
 Kertokaapa, tästäkin aiheesta enemmäntietävät.

 Piko - Fantasio - Marsupilami- maailma näyttäisi viestienne perusteella olevan suht piirtäjästä riippumaton. Mitä itse olen albumeita lueskellut, niin Franquinin vanhat työt ovat tuntuneet kirkkaasti paremmilta kuin Tome-Janry - väännelmät. Mutta ilmeisesti nykytasokin on siedettävä? Vai?

 Sitä on vuosien varrella jotenkin tullut skeptiseksi kaikkeen, jossa on "uusi piirtäjä" tai "uusi käsikirjoittaja" Asterix- ja Lucky Luke-kokemusten myötä. Onneksi eivät Tinttiä sentään jatkaneet...

Pikoniko

  • Uusi jäsen
  • Viestejä: 8
  • Huba!!
Re:Uusi Piko
« Vastaus #39 : 09.03.2004 klo 15:12:10 »
 Olen erimmieltä.. paitsi tuon kaikki sarjakuvat hamiston kannalla joka on hyvä idea.. mutta olisihan se hyvä jos tinttiäkin joku olisi jatkanut.. tyhjää parempi.. en ymmärrä sun mielipiteitäs...!! :o

Timo Ronkainen

  • professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 19 277
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Re:Uusi Piko
« Vastaus #40 : 09.03.2004 klo 15:54:50 »
Piko ja Fantasio ovat selvinneet muita paremmin "uusi-piirtäjä-syndroomasta", kenties sikesi että Franquin ei ollut sarjan luoja. Tekipähän vain paremman version kuin hahmojen luoja itse, ja se oli melko helppoa, koska sarja oli alkuun aika tavanomainen, jopa lähes kehno. Tilanne oli vähän sama kuin Barksilla. Teki paremmin kuin edeltäjät ja "otti sarjan omakseen". Tintin tai Luken kanssa vähän vaikeampi. Tosin: Lukehan sai uuden käsikirjoittajan vuonna 1957 ja sarja parani! Miksei nytkin voisi käydä niin?

Timo

tertsi

  • Vieras
Re:Uusi Piko
« Vastaus #41 : 09.03.2004 klo 18:39:46 »
Tosin: Lukehan sai uuden käsikirjoittajan vuonna 1957 ja sarja parani! Miksei nytkin voisi käydä niin?

Timo

Nyt ei voi käydä niin koska Luke sai Uuden Käsikirjoittajan tai ehkä pitäisi sanoa UUDEN KÄSIKIRJOITTAJAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

J.Salo

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 909
  • ..ja valmis!
Re:Uusi Piko
« Vastaus #42 : 09.03.2004 klo 20:23:14 »
tertsi, mä en tajuu?

Canard

  • Jäsen
  • Viestejä: 718
  • Der Zorn Gottes
Re:Uusi Piko
« Vastaus #43 : 09.03.2004 klo 20:51:36 »
Uusi Lukehan näyttää aivan 60 - luvun Morrikselta, ainakin parempaa, kun nämä 90 - lukuiset.
Tomen ja Janryn Piko ja Fantasio - seikkailuista: Ruumiiden ja väkivallan määrä ainakin lisi huomattavasti edellisiin piirtäjiin verrattuna.

tertsi

  • Vieras
Re:Uusi Piko
« Vastaus #44 : 09.03.2004 klo 23:03:37 »
tertsi, mä en tajuu?
Tarkoitan sitä, että Lucky Luken käsikirjoittajaksi tuli Goscinny, GOSCINNY. Paras kaikista!!
Pehmennetään vähän, Yksi parhaista.

Asterix. Lucky Luke, Ahmed Ahne, Pikku Nikke, Modeste et Pompon, Umpah-pah, Pilote ja liuta kaiken maailman juttuja...

kykeneekö kukaan koskaan vastaavaan? Kysyn vaan.