Kirjoittaja Aihe: Vartijat (Watchmen)  (Luettu 203717 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

W

  • sarjakuvaduunari
  • Jäsen
  • Viestejä: 606
Vs: Vartijat (Watchmen)
« Vastaus #105 : 12.11.2006 klo 10:49:49 »
Helsingin akateemiseen tulee Watchmeniä heti kun Egmont toimittaa niitä sinne.

PekkaR

  • Sarjakuvakauppias
  • Jäsen
  • Viestejä: 28
Vs: Vartijat (Watchmen)
« Vastaus #106 : 12.11.2006 klo 13:36:14 »
Jyväskylästä Vartijoita on saanut perjantaista lähtien. 32 euron hintaan.

Petteri Oja

  • Juudas itselleen
  • Jäsen
  • Viestejä: 8 151
Vs: Vartijat (Watchmen)
« Vastaus #107 : 12.11.2006 klo 14:40:06 »
Miten hinta voi olla Jyväskylässä 8 euroa halvempi kuin muualla? Mistä kaupasta on kyse?

PekkaR

  • Sarjakuvakauppias
  • Jäsen
  • Viestejä: 28
Vs: Vartijat (Watchmen)
« Vastaus #108 : 12.11.2006 klo 17:51:41 »
Antikvariaatti Lukuhetki.

Chemo

  • Jäsen
  • Viestejä: 622
Vs: Vartijat (Watchmen)
« Vastaus #109 : 12.11.2006 klo 18:48:10 »
kirjakauppalevityksessä on, mutta jos ei kaupassa näy, käskekää tilata.

Käsketty.

Mä olen joskus funtsinut että kumpi onpi parempi, tilata suoraan kustantajalta (tai levy-yhtiöstä, nää jakeluasiat koskevat myös sellaisia musamarginaaleja joita diggaan) vaiko pyytää myymälää tilaamaan opuksen (jota eivät oma-aloitteisesti katso aiheelliseksi pitää hyllyssään). Tällä jälkimmäisellä tavalla toimiessa voi ehkä jotain kiinnostavaa saada tuonnempana hyllyyn - joskin mä olen vähän skeptinen tässä, kun ne volyymituotteet esmes kirjakaupoille ovat kuitenkin sitä danbrownia ja sensellaista.
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.

Petteri Oja

  • Juudas itselleen
  • Jäsen
  • Viestejä: 8 151
Vs: Vartijat (Watchmen)
« Vastaus #110 : 12.11.2006 klo 20:28:26 »
Mä olen joskus funtsinut että kumpi onpi parempi, tilata suoraan kustantajalta (tai levy-yhtiöstä, nää jakeluasiat koskevat myös sellaisia musamarginaaleja joita diggaan) vaiko pyytää myymälää tilaamaan opuksen (jota eivät oma-aloitteisesti katso aiheelliseksi pitää hyllyssään).

Yksiselitteistä vastausta ei liene. Tilaamalla suoraan kustantajalta julkaisija saa tuotteesta suurimman katteen. Mutta ostamalla jälleenmyyjiltä tukee sitä että jälleenmyyjät a) tienaavat myös leipänsä ja b) tilaavat jatkossa hanakammin kustantajalta muitakin tuotteita.

Eli sanoisin että ostakaa mistä vaan, kunhan ostatte. Paitsi Suomalaisesta kirjakaupasta.

W

  • sarjakuvaduunari
  • Jäsen
  • Viestejä: 606
Vs: Vartijat (Watchmen)
« Vastaus #111 : 12.11.2006 klo 20:52:15 »
Eli sanoisin että ostakaa mistä vaan, kunhan ostatte. Paitsi Suomalaisesta kirjakaupasta.

Suomalainen on boikotissa myös täällä. Mun nillityksiä aiheesta voi lukea täältä.

http://www.risingshadow.net/phpBB2/viewtopic.php?t=10599

Pässi

  • Jäsen
  • Viestejä: 3 096
Vs: Vartijat (Watchmen)
« Vastaus #112 : 12.11.2006 klo 22:43:26 »
No mutku mun kotikaupungissa on vain Suomalainen kurjakauppa.

Eieieiei.... Ainoa ja oikea ratkaisuhan Egmontilta (toivottavasti joku siellä päässä lukee tämän) olisi julkaista From Hell yhtenä isona pläjäyksenä.
Helvetistä oli Liken julkaisu, joten pillitä niille. Ei Egmont voi sitä julkaista.

Petteri Oja

  • Juudas itselleen
  • Jäsen
  • Viestejä: 8 151
Vs: Vartijat (Watchmen)
« Vastaus #113 : 13.11.2006 klo 07:52:59 »
No mutku mun kotikaupungissa on vain Suomalainen kurjakauppa.
Helvetistä oli Liken julkaisu, joten pillitä niille. Ei Egmont voi sitä julkaista.

Ei se olisi eka kerta kun toinen kustantaja julkaisee uusintapainoksen. Enemmän taitaa rajoittaa teoksen pituus. Yksissä kansissa siitä tulisi julmetun kallis paketti. Eikä sen voine olettaa menevän kaupaksi samalla tavalla kuin Vartijoiden, jota ei aiemmin oo suomennettu. Järjetön projekti.

roju

  • sarjispelle
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 738
Vs: Vartijat (Watchmen)
« Vastaus #114 : 13.11.2006 klo 09:10:10 »
Ihan vähän asian vierestä:

tuollainen uusintajulkaisua Helvetistä olisi ihkudaa, kunhan se tekstataisiin ja reprottaisiin uusiksi. Käännöksestä en muista mtn, sillä en ole aikoihin lukenut opusta suomeksi. Syystä että Liken editio oli jopa heidänkin mittapuullaan aivan v*tun järkyttävä. Joka kirjassa oli eri tekstaaja. Osa tekstaustyyleistä ei sopinut kirjan tyyliin lainkaan, ei muistuttanut ollenkaan alkuperäistekstausta ja parhaimmillaan taitamattomat tekstaajat olivat jopa runnoneet kuplia rumasti uusiksi. Mutta vielä paljon,  PALJON pahempaa oli se, että kirjat oli painettu jostain kopion kopioista ja kaikki Campbellin piirrosten hienommat viivat olivat kadonneet.

Englanninkielinen ja ranskalainen editio ovat kelvollisia. Tämä ei ollut ensimmäinen kerta kun jäi suomenkielinen sarjakuva ostamatta ulkoasun takia. Haluaisin kannattaa, mutta en VOI tukea tuollaista taiteellisen työn raiskausta. Tuntuu että kustantajan asenne on "tämän ostajille menee läpi mikä vaan, hä hä". Yleensä asialla vielä ovat isommat "sarjakuva"kustantajat. (Paitsi viimeksi jäi ostamatta A-K Laineen kirja, melkein itkin kun näin mitä sille oli tehty. Rahasta ei voinut olla kyse, kirja oli digipainettu ja värin painaminen diginä ei maksa niin paljoa lisää. Hitto, olin vielä odottanut sitä kirjaa.)   
Muista poika, että tämän päivän kapinallinen on huomispäivän pieru.

Ossi Hiekkala

  • Archipictor
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 735
  • archipictor.com
Vs: Vartijat (Watchmen)
« Vastaus #115 : 13.11.2006 klo 09:21:05 »
Like onkin kustantajista se, joka on "pätevöitynyt" suttujen kauppaajana kaikkein eniten. Joskus jäivät Königin albumit lukematta, kun ne olivat niin järkyttävää valokopiojälkeä.

Nykyään sitten riivaa tämä huono painoresoluutio tai toisaalta tekijöiden välinpitämättömyys siitä, millä resolla skannaavat kuvansa koneelle. Hankkisivat tehokkaamman koneen, ettei tarvitse tehdä turhia kompromisseja (iänikuista valitusta....)

Egmont ansaitsee kyllä stetsonin noston siitä hyvästä, että siellä selvästi työskentelee ihmisiä, jotka ymmärtävät millaista jälkeä painetulta sarjakuvalta voi vaatia. Senpä vuoksi jonkun Vartijatkin ostaa enemmän kuin mielellään vaikka hinta onkin aika suolainen. Joka jenille olen saanut vastineen.

Zippo

  • Lueskelija
  • Jäsen
  • Viestejä: 279
  • Sitä muuttuu jänikseksi...
Vs: Vartijat (Watchmen)
« Vastaus #116 : 13.11.2006 klo 09:28:02 »
Moro

Olihan tämän julkaisemin Egmontilta "jonkimoinen" kulttuuriteko. Aikamoinen järkälehän tämä on, joten en yhtään ihmettele, että ei aikaisemmin ole uskallettu julkaista. Nythän kohderyhmänä on nimeenomaan me 80-lukua haikailevat pierut joilla on laskelmoitu olevan varaa lunastaa kyseinen julkaisu.

Itsehän lunastin kyseisen teoksen jo 30.10. Rovaniemeltä uskomattomaan 24,90 hintaan paikallisesta kirjakauppa/divariyhdistelmästä. Ei ollut käytetty versio joten olin hiukan äimän käkenä sen huomatessani. Kiittelin hämäläisyyttäni kun en vielä ollut pistänyt tilausta egmontille.

Minut voi muuten lisätä sille "listalle", jossa vaaditaan kustantamoilta lisää tämän tyyppisiä julkaisuja.
Aamulla kun heräsin otin vitamiinin, pillerin. Katsoin peiliin ja kauhistuin, kun korvat kasvoi ja mä kutistuin...

Rmäki

  • Vieras
Vs: Vartijat (Watchmen)
« Vastaus #117 : 13.11.2006 klo 09:39:05 »
En toki voi puhua muiden kustantajien puolesta, mutta tuskin sitä nyt kukaan lähtee sarjakuvaa (tai oikeastaan mitään muutakaan) tekemään sillä mielellä, että "nyt tehdäänkin tosi paska tuote". Monenmonituiset tekijät (aika, raha, materiaalin saatavuus, jumalten viha jne.) vaikuttavat siihen, että välillä vaan hommat menee puihin, eikä sitä välttämättä näe toimittajakaan ennenko tuote on posahtanut painosta. Silloin onkin jo sitten myöhäistä pyyhkiä. Mutta mukava tietty kuulla, että aina välillä onnistutaankin.

Daddy Duck

  • Jäsen
  • Viestejä: 113
Vs: Vartijat (Watchmen)
« Vastaus #118 : 14.11.2006 klo 16:13:39 »
Kiinnostuin heti vaikka en paljon luekaan toimintasarjakuvaa. Tuo kirja siis sisältää kaikki nuo sarjat? Perskutatrallaa! myöhäistä näköjään Kainuussakaan mennä kauppaan sitä ostamaan nyt...Onko uutta tietoa onko tulossa lisää?
"Kolmen sekunnin kuluttua voimme katsella itsellemme uutta setää!"

Veli Loponen

  • Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 11 047
  • <><
Vs: Vartijat (Watchmen)
« Vastaus #119 : 14.11.2006 klo 16:18:37 »
Onko uutta tietoa onko tulossa lisää?
Voit tilata sen suoraan kotiisi täältä (ihan sivun alaosassa on linkki nimeltä Tilaa).
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva