Kirjoittaja Aihe: Lännentie  (Luettu 65805 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Fantastix

  • Jäsen
  • Viestejä: 33
Vs: Lännentie
« Vastaus #30 : 02.09.2007 klo 14:03:14 »
Lännentien uusintapainos olisi kyllä hauskaa saada. Mutta ei niitä Tim ja Dusty jne vaan Storia del West tarinat uusintapainatuksina. Mielellään enemmäin kuin yksi tarina kerrallaan. Itse innostuisin versiosta joka olisi kuin Korkeajännityssarjakuvat. 3-4 tarinaa kerrassaan.

Ja kun kerran haaveillaan niin West valkoinen Intiaani olisi myös paikallaan.  :)

OM

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 330
Vs: Lännentie
« Vastaus #31 : 05.11.2007 klo 13:27:05 »
Kysäisin just Egmontilta, olisiko heidän taholtaan mahdollista tehdä uusintajulkaisua myös lännentien osalta niin kuin nyt tehdään Parkerille.
Alasen Asko ei  sitä täysin tyrmännytkään, jos vain lukijakunta tästä vielä vähän lisääntyisi. Ken Parkerin myynti näyttää suuntaa, itse ainakin tulen hankkimaan koko tulevan Parkerin kronikka setin, se on saletti. 8]

Tässä oli tietysti kyse ainakin niistä 70- luvun paremmista lännenteistä.

Heips,

Ihan kiva että kysäsit asiaa suoraan Egmontilta ja päälliköltä itseltään. Minusta kaikkein järkevin ratkaisu olisi ehdottomasti se, että ne julkaistaisiin ensiksikin SAMAN KOKOISINA KUIN  ITALIAN STORIA DEL WEST ja sitten kuten uusintapainos italiassa kaksi lehteä yksissä kansissa. Vaikkapa näin. Mutta pääasia että koko olisi sama mitä Italialaisissa. Ja minusta loppupään numeroita ei kannata julkaista. Sopiva kausi olisi vaikkapa 1975-1980.

Tämä oli siis minun mielipiteeni. Mutta tuskinpa noita koskaan suomessa julkaistaan.

redman1

Lurker

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 17 042
Vs: Lännentie
« Vastaus #32 : 05.11.2007 klo 13:40:05 »
Muistaakseni Lännentietä on jo julkaistu osin uusintapainoksina, ainakin sarjan ensimmäisiä osia. Ilmestyikö niitä vuonna 1984?

Janne

  • Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 6 818
  • Hornan kekäleet!
Vs: Lännentie
« Vastaus #33 : 05.11.2007 klo 13:55:29 »
"Tex-tieteen yli-morisco"

OM

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 330
Vs: Lännentie
« Vastaus #34 : 05.11.2007 klo 14:40:34 »
Lännentien uusintapainos olisi kyllä hauskaa saada. Mutta ei niitä Tim ja Dusty jne vaan Storia del West tarinat uusintapainatuksina. Mielellään enemmäin kuin yksi tarina kerrallaan. Itse innostuisin versiosta joka olisi kuin Korkeajännityssarjakuvat. 3-4 tarinaa kerrassaan.

Ja kun kerran haaveillaan niin West valkoinen Intiaani olisi myös paikallaan.  :)

Heips,

Mukava että meitä LÄNNENTIEN ystäviä on muitakin. Kuten totesin viestissäni, olisi kiva saada niistä uusinta painos. Vanhat lä'nnentien irtonumerot taitavat olla jo aika kortilla nykyään, kuin noita divareitakaan ei enää kovin paljoa ole ainakaan täällä Helsingissä. Ja kunto usein huono.

Tuosta West-valkoisesta intiaanista muutama sananen. Tarinat niissä minusta olivat ihan OK, mutta piirrostyylin puolesta jättäisin ne julkaisematta. Koska itsekkin piirrän mieluiten lännenaiheista sarjakuvaa, minulle merkitsee se, että tarina on  piirretty hyvin,  erittäin paljon.
 Tätä kriteeriä ei West-valkoinen intiaani mielestäni täytä. Aivan sama on noiden Lännenteiden kanssa. Mukana on sekä huonoa että hyvää piirrostyyliä. Lännentien aivan ensimmäiset 5 numeroa ja jotain sekä tietenkin Gino Dàntonion raapustukset ovat upeita. Mutta myös Lännentien tarinat ovat loistavasti kirjoitettuja.

Tämä tällä kertaa.

Lurker

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 17 042
Vs: Lännentie
« Vastaus #35 : 05.11.2007 klo 14:48:01 »
Televisionkatselijat usein valittavat, ettei televisiosta tulee muuta kuin uusintoja. Sitten kun kysyy, mitä he haluaisivat nähdä ruudulta, he usein toivovat: jonkin televisiosarjan uusintaa. Niinpä.

Toistan aikaisemman toiveeni, että länkkärifumettia löytyy ihan Suomessa ennennäkemätöntäkin - Magico Ventoa peliin vain, siis uutta ja ihmeellistä.

OM

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 330
Vs: Lännentie
« Vastaus #36 : 05.11.2007 klo 14:51:11 »
Lännentien uusintapainos olisi kyllä hauskaa saada. Mutta ei niitä Tim ja Dusty jne vaan Storia del West tarinat uusintapainatuksina. Mielellään enemmäin kuin yksi tarina kerrallaan. Itse innostuisin versiosta joka olisi kuin Korkeajännityssarjakuvat. 3-4 tarinaa kerrassaan.

Ja kun kerran haaveillaan niin West valkoinen Intiaani olisi myös paikallaan.  :)

Heips vielä kerran,

Jäi sanomatta vielä, että olisi kiva saada jotain ennen julkaisematontakin lännensarjaa suomen markkinoille. Kyllä noita ehdokkaita maailmalta löytyisi, mutta pitäisi olla sitä lukija kuntaakin. Nykyään nuoret vain pelaa, pelaa tietokonepelejä ja chattailee erilaisissa foorumeissa EIVÄTKÄ LUE HYVIÄ SARJAKUVIA. Ja jos joku uusintapainos julkaistaan, niin sen pitäisi kanssa liikkua ihmisten koteihin eikä kertyä valtaviksi palautuspinoiksi lehtipisteiden palautuspäivänä.

 Minusta teineiltä ikä 10-18 pitäisi kieltää kokonaan tietokoneet ja opettaa lukemaan hyvää sarjakuvaa. Totuus on se, että nyky nuoret eivät enää lue sarjakuvaa siinä mitassa, kuin aikana ennen tietokoneita.

ei loppukommenttia

hansswahn

  • Vieras
Vs: Lännentie
« Vastaus #37 : 31.03.2008 klo 12:30:09 »
Höystän Lännentie-spekulaatiota vielä sen verran, että molempia, Ken Parkeria ja Lännentietä, on vuosikausia kyselty Bonellilta. Vastauksetta. Sen jälkeen, kun Tex-Kronikat osoittautuivat tarpeeksi kysytyiksi, liikkui toimituksen suunnitelmissa kaikenlaisia virityksiä noille kahdelle muulle omistetuista erillis- tai jopa yhteissarjoista.

Vasta tämän vuoden alussa kävi suorasanaisesti selväksi, ettei Bonelli/SAF halunnut enää olla missään tekemisissä herrojen Milazzo ja Berardi kanssa. Siinä vaiheessa olikin yllättävän helppo kääntyä suoraan tekijöiden puoleen ja suoristaa julkaisulinjat.

Kovin pian Ken Parkerin rinnalle ei kuitenkaan ilmaannu Storia Dell' Westiä, mutta neljä sovittua Parker-tuplaa rykäistyämme voimme taas katsoa kokonaisuutta laajemmin.
Kohtapa on neljän Parkerin paketti ulkona. Asko, vieläkö on mahiksia tuohon Storia Dell' Westin uusintaan? Tuplapokkareina, vrt. KP. Entä Magico Venton julkaiseminen Suomessa? Voisiko kokeilla joskus?

Dennis

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 752
Vs: Lännentie
« Vastaus #38 : 31.03.2008 klo 23:08:04 »
Ihan hyvä ehdotus tuo  Magico Venton julkaiseminen Suomessa. Toki tuo Lännetiekin olis ok vaikkei ole samaa tasoa ku Tex ja KP!
Je suis alle kuuden euron pizza!

tertsi

  • Vieras
Vs: Lännentie
« Vastaus #39 : 01.04.2008 klo 01:17:01 »
Toki tuo Lännetiekin olis ok vaikkei ole samaa tasoa ku Tex ja KP!
Lännentien ensimmäiset maanmittarista ja hänen jälkeläisistään kertovat jaksot ovat
vertailukelpoisia ihan minkä muun westernin kanssa vaan. Vähintään vertailukelpoisia.
« Viimeksi muokattu: 01.04.2008 klo 09:23:29 kirjoittanut Tertsi »

Lurker

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 17 042
Vs: Lännentie
« Vastaus #40 : 01.04.2008 klo 08:43:51 »
Lännentien ekat jaksot on jo kerran julkaistu uudelleen. Hieno sarja, ei siinä mitään ja tuplapokkareina vois vaikka mennäkin, taas.

OM

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 330
Vs: Lännentie
« Vastaus #41 : 01.04.2008 klo 21:04:29 »

Heips,

Niin. En osaa sanoa kuinka hyvin tuo Ken Parker on liikkunut. Mutta jos joskus jotain Lännenti sarjan jsksoja julkaistaan, ei missään tapauksessa koko sarjaa. Loppu pään jaksaot olivat toteutukseltaan aika surkeita vaikka tarinat joissakin ihan Ok.

Minun mielestä lehden koko tulisi olla samankokoinen kuin nykyisen Tew Willerin.

Tässä vaiheessa poiukkean aiheesta. Olin raivosta punainen kun uusin Tex Willer taas suttasi sormen päät. On se nyt kummaa kun minua ei uskota, että tuo LIIAN PEHMEÄ paperi imee mustetta liikaa ja siksi sotkee.  Tee seuraava koe. Hankaa hetki jotakin ruutua sormellasi ja katso, kuinka paljoin mustetta sormenpäihiusi jää. Se kertoo jo paperin laadusta jotakin. Hyvä laatuiseen paperiin painomuste imeytyy tasaisesti eikä sormiin jää kovin paljoa mustetta.  Mutta kun tästä samasta asiasta on aikaisemmin jo puhuttu, eikä mitään muutosta tapahdu, en ole ostanut Texejä enää.

Joten odotellaan miten Lännentien kanssa käy. Toki noita vanhoja numeroita saattaa löytää vielä Divareista ja huutonetistä.

Janne

  • Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 6 818
  • Hornan kekäleet!
Vs: Lännentie
« Vastaus #42 : 01.04.2008 klo 23:21:28 »

Tässä vaiheessa poiukkean aiheesta. Olin raivosta punainen kun uusin Tex Willer taas suttasi sormen päät. On se nyt kummaa kun minua ei uskota, että tuo LIIAN PEHMEÄ paperi imee mustetta liikaa ja siksi sotkee.  Tee seuraava koe. Hankaa hetki jotakin ruutua sormellasi ja katso, kuinka paljoin mustetta sormenpäihiusi jää. Se kertoo jo paperin laadusta jotakin. Hyvä laatuiseen paperiin painomuste imeytyy tasaisesti eikä sormiin jää kovin paljoa mustetta.  Mutta kun tästä samasta asiasta on aikaisemmin jo puhuttu, eikä mitään muutosta tapahdu, en ole ostanut Texejä enää.

Tästä aiheesta, uusimmankin numeron osalta, on juteltu sarjakuvan keräily -osiossa.
"Tex-tieteen yli-morisco"

Morgan Kane

  • Jäsen
  • Viestejä: 179
Vs: Lännentie
« Vastaus #43 : 08.11.2008 klo 20:32:04 »
Muutaman vuoden olen nyt lukenut Kvaakin forumeja vieraana mutta ajattelin nyt rekisteroida itseni - ja kirjoittaa ensimmaisen viestini Lannentie-aiheesta. Muistan kun 1. numero ilmestyi ja kavereiden kanssa sita Laajasalon kerrostaloslummeissa pahkailtiin, se oli aivan mahtava uutuus ja tuulahdus. Voi olla etta myohemmin sen jostain divarista ostin. Tai uusintapainoksen.

Sarjahan oli aivan mahtava ja Storia Del West -numerot kiinnostavat edelleen, vaikka enaa en yhtaan niita omistakaan. Kaikki numerot kylla omistin jossain vaiheessa. Sarjan historiallisuus ja realistisuus oli erittain tarkka - amerikan lannen historian tutkijan ja yhden suurimmista yksityisista "Old West" historiallisten kirjojen kerailijan nakokulmasta katsottuna.

Jos uusintapainos ilmestyy tai joku haluaa koko sarjan myyda (yksityisviesti, please), halukkaita ja nostalgisia ostajia sarjalle kylla loytyy.

OM

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 330
Vs: Lännentie
« Vastaus #44 : 09.11.2008 klo 16:16:50 »

LÄNNENTIE,

Lännentien vahvuus oli ennenkaikkea tarinoiden realistisuudessa ja loistavassa piirros jäljessä. Paras piirtäjä ehdottomasti oli tarinan luonan Dàntonion kirjoittamat ja piirtämät jaksot. Hän ei piirtänyt itse kuin pienen osan tarinoista. Minun mielestä taiteellisesti paras jakso on RAUTAHEPO. Tarina ja piirros hänen itsensä. Sain Italiasta listat jossa on kaikki Lännentien (STORIA DEL WEST) lehden kirjoittajat ja piirtäjät sekä luettelo kuka on piirtänyt minkäkin jakson. Mukava olla olemassa. En ihan muista suomalaisista numeroista mitkä ovat Dàntonion piirtämiä, mutta ainakin 1/1980,  5/1980, 5/1978 jne..
Lisäksi Italiassa on julkaistu uusinta painoksina noita ja sitten paksummissa numeroissa oli 2 Storia del westin jaksoa yksissä kansissa jne. Italiassa on liikaa kaikkea hyvää WETERNIÄ , mutta niin vaikeaa saada tilattua!!!
Heips,
T: sheriffi redman