Kirjoittaja Aihe: Lännentie  (Luettu 67099 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

MikaKLA

• Jäsen
Vs: Lännentie
« Vastaus #225 : 10.11.2022 klo 20:05:57 »
Hyvät tarinat tässä uudessa Lännentien kronikassa 9. Erityisesti toinen tarina Dakotat oli hyvä. Toivottavasti kronikat jatkuvat koko sarjan verran!
« Viimeksi muokattu: 10.11.2022 klo 20:12:02 kirjoittanut MikaKLA »

vekka_of_savo

• Jäsen
« Vastaus #226 : 26.03.2023 klo 20:12:02 »
Uusi Lännentie lehtipisteissä oli vaihtunut kansiltaan "mattapintaiseksi". Onkohan sama vielä edessä Texissä...

TOSA

• Jäsen
« Vastaus #227 : 26.03.2023 klo 20:16:04 »
Huomasin saman kaupassa ja tuo tuntui kyllä kestävämmältä materiaalilta.

MikaKLA

• Jäsen
« Vastaus #228 : 09.04.2023 klo 19:43:24 »
Uusin Lännentie nyt vasta luettu. Jälleen hyvät tarinat  :) Ei nyt niin hyvä länkkärisarjakuva kuin Tex Willer, mutta hyvä kumminkin!

vekka_of_savo

• Jäsen
« Vastaus #229 : 31.05.2023 klo 06:51:12 »
Uusi Lännentie lehtipisteissä oli vaihtunut kansiltaan "mattapintaiseksi". Onkohan sama vielä edessä Texissä...

Ja nyt taas uusin kiiltävissä kansissa.  ???

Korsto-Mikko

• Jäsen
  • Huisin kärniqåglimölnikkiä - vai mitä, ihmiset?
« Vastaus #230 : 07.06.2023 klo 21:24:47 »
Onkos jollakulla kokemusta Tex Willereiden tai Korkkarien tilaamisesta? Ovatko tulleet ehjinä perille? Tekisi mieli tarttua Egmontin Lännentie-tilaustarjoukseen, mutta mietityttää, kuinka pahasti ne postissa tulevat kärsimään...
Kaverini väittävät, että kaikki kirjat eivät sisältäisi peräkkäisiä kuvasarjoja, mutta en ole koskaan uskaltanut ottaa asiasta selvää.

MikaKLA

• Jäsen
« Vastaus #231 : 07.06.2023 klo 21:32:37 »
Onkos jollakulla kokemusta Tex Willereiden tai Korkkarien tilaamisesta? Ovatko tulleet ehjinä perille? Tekisi mieli tarttua Egmontin Lännentie-tilaustarjoukseen, mutta mietityttää, kuinka pahasti ne postissa tulevat kärsimään...
Mää tilasin neljä ekaa Lännentietä ja tulivat priimakuntoisina perille  :) Sen jälkeen oon ostannu irtonumeroina kaupasta. Uusin on vielä lukematta.
« Viimeksi muokattu: 07.06.2023 klo 21:37:00 kirjoittanut MikaKLA »

Secos-Bill

• Jäsen
« Vastaus #232 : 07.06.2023 klo 22:58:16 »
Itse olen ollut Texin tilaaja jo 90-luvulta, eikä muistaakseni ainuttakaan ole runnottu. Nuori Tex on tullut jo kaikki kolme vuotta ilman ongelmia. Myöskään pakettien kohdalla ei ole ollut ongelmia ja niitä on tullut tilattua kymmenittäin. Muille sitä kuitenkin tuntuu tapahtuvan jatkuvasti.
Tuurin tai postin yleisen toiminnan sijasta kyse taitaa pikemminkin olla alueesta, joten ei muuta kuin soittelemaan naapurien ovikelloja.

Korsto-Mikko

• Jäsen
« Vastaus #233 : 08.06.2023 klo 10:44:28 »
Itselläni on pari kertaa Hämähäkkimieskin tullut teipattuna ja täysin runneltuna perille. Kolme kertaa olen ilmaisena tilaajalahjana tilannut Korkeajännityksestä näytenumeron, yhdellä kertaa tuli ehjänä, toisella nurkka pahasti kasassa ja kolmannella koko etukansi keskeltä taittuneena ja kolmen sentin repeämä etukannessa... Rohkaistuin nyt kuitenkin teidän sanojenne perusteella kokeilemaan Lännentien tilaamista :)
Kaverini väittävät, että kaikki kirjat eivät sisältäisi peräkkäisiä kuvasarjoja, mutta en ole koskaan uskaltanut ottaa asiasta selvää.

willeristi

• Jäsen
« Vastaus #234 : 31.03.2024 klo 13:24:10 »

Olin ostanut kaikki tähän asti ilmestyneet Lännen tie -kronikat tarkoituksena lukea niitä sitten ns. putkeen muutama pokkari kerrallaan. 
Syystä tai toisesta tämä ei koskaan toteutunut ja laitoin kronut myyntiin. Yllätyttäen  ne menivätkin nopeasti kaupaksi, joten mun osalta
kronujen keräily päättyi tähän.  Ei oikein kolahtanut -70 luvullakaan nämä seikkailut, vaikka ovatkin laadukasta viihdettä.

TOSA

• Jäsen
« Vastaus #235 : 01.04.2024 klo 03:38:37 »
Minulla kävi niin että muutaman kronikan luettuani laitoin kaikki 1-16 myyntiin. Jatkoin kuitenkin lukemista ja päästyäni loppuun totesin että nämä olikin ihan ok. Siinä vaiheessa päätöstä oli myöhäistä enää perua kun kohteeseen oli ehtinyt tulla jo huuto. Sinänsä tekisi mieli jatkaa lukemista mutta saa nähdä viitsinkö ostaa enää seuraavia kroninoita kun en jatka enää keräilyä.

Vähän sama kuin willeristillä että kolmeen kertaan lännenteitä keränneenä ei nämä ihan täysillä ole iskeneet ikinä mutta ihan hyvää luettavaa kuitenkin

MikaKLA

• Jäsen
« Vastaus #236 : 13.04.2024 klo 20:41:40 »
Minä vuorostani olen ostanut kaikki 17 Lännentie-kronikkaa, mutta lukematta on viisi uusinta. Olen lukennut lähinnä Tex Willeriä, uusia ja vanhoja julkaisuja.

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #237 : 15.04.2024 klo 14:08:42 »
Tuurin tai postin yleisen toiminnan sijasta kyse taitaa pikemminkin olla alueesta, joten ei muuta kuin soittelemaan naapurien ovikelloja.

Myös oma sukunimi vaikuttaa. Nämä kun selvästikin niputetaan. Jos sattuu oma nimi olemaan aakkosten ylä- tai alapäässä, niin todennäköisyys esimerkiksi nippusiteen painumille ja muille vaurioille ovat melkoiset. Minun sukunimi alkaa V:llä, joten saan kaupantekijäisiksi kaikki ruttu,- viiru- ja painumaherkut.
"Tex-tieteen yli-morisco"

Korsto-Mikko

• Jäsen
« Vastaus #238 : 16.04.2024 klo 10:34:11 »
Sama ongelma... Lopetin nyt Lännentien tilaamisen, kun alekampanjajakso loppui.
Vaikka pikku ruttuja lehdissä oli, niin lopullisesti hermot eivät menneet niihin, vaan postin liimaamiin tarroihin, jotka vievät mukanaan pokkarin pinnan! Kun valitin asiasta, pahoittelivat ja sanoivat, että jos posti päätyy automaattilajitteluun, siihen laitetaan aina tarra.
Ratkaisuksi ehdotti, että pyytäisin, että lähettäisivät sarjikset kirjekuoressa. Sanoin, että kirjeistähän te laskutatte paljon enemmän, johon hän vain sanoi: "Se on totta."
Lisäksi: olin lomakkeessa pyytänyt sähköpostivastausta, mutta hän soitti, koska "Postin käytänteihin kuuluu, että aina soitetaan"...?
Jatkossa täytyy hakea Lännentiet sitten pyörällä 4 kilsan päästä Prismasta

TexMex

• Jäsen
« Vastaus #239 : 23.05.2024 klo 22:58:53 »
Pääasiassa tämän foorumin kautta nyt tutustunut näihin muihinkin lännensarjoihin, ja lännentie-kronikoita jo jonkun aikaa kaupoissa käydessä vilkuillut niin nyt tutustuin kyseiseen sarjaan enemmän, ja huomasin että tämä "varsinainen" lännentie-sarja kestääkin vain ensimmäiset 72 tarinaa, tai tässä tuplapokkariuusinnassa 36 pokkaria. Kohta tulee ulos numero 18, eli puolivälissä mennään ja tällä vauhdilla kolmen vuoden kuluessa koko saaga on valmis.

Aiemmin olen siis sarjaa lukenut vain tuon erikoisjulkaisun Bandidos! joskus.

Pitänee koettaa onkia käsiin nämä tähänastiset julkaisut ja varmaan jatkossa säännöllisesti vierailla lehtihyllyillä, helppo sarja kerätä kun tosiaan ei kovin pitkä ole ja juuri uusintajulkaisu käsillä.

Uskon että tulen kyllä pitämään tästäkin sarjasta.