Kirjoittaja Aihe: Kysymyksiä Marveleista  (Luettu 571062 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

q-mies

• Jäsen
  • Muso Shinden Ryu
Vs: Kysymyksiä Marveleista
« Vastaus #2400 : 25.02.2014 klo 11:12:36 »
Nykyään jenkeissä taitaa ilmestyä jotain parikymmentä eri Avengers-lehteä, onko niistä mikään luettavissa yksinään vai ovatko kaikki crossover-matskua, ja toiseksi onko niistä mikään ylipäänsä lukemisen arvoista sisällöltään?
t.Q

Anonyymi

• Jäsen
« Vastaus #2401 : 25.02.2014 klo 17:57:00 »
Nykyisten voluumien julkaisut ovat ihan omia juttujaan. Kaikki ovat erikseen luettavissa. Ei kai noista mikään erikseen yli muiden nouse, eikä rimaakaan ole alitettu. Kokoonpanohan ei ole kaikissa sama, paitsi Wolverinea ängetään kaikkialle.

Crossover Age of Ultronin lehdet ilmestyivät tyyliin Uncanny Avengers #8AU, mutta Uncanny Avengers # 8 oli taas eri lehti. Tulevista ei vielä tiedä, onko niissä sama systeemi.

Captain Marvelilla ja Avengers Assemblella oli toistensa kanssa crossover joka ei liittynyt muihin lehtiin. Infinityn tie-init olivat taas niitä turhia itse Infinityn kannalta.
« Viimeksi muokattu: 25.02.2014 klo 18:01:40 kirjoittanut Jukka Laine »

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #2402 : 25.02.2014 klo 20:09:15 »
Nykyään jenkeissä taitaa ilmestyä jotain parikymmentä eri Avengers-lehteä, onko niistä mikään luettavissa yksinään vai ovatko kaikki crossover-matskua, ja toiseksi onko niistä mikään ylipäänsä lukemisen arvoista sisällöltään?

Uncanny ja Secret Avengers (siinä hahmot eivät toki ole a-ryhmää) ovat melko riippumattomia toisista Av-lehdistä, jotkut Av-lehdet ovat enemmän crossovereissa (Infinity ja Inhumanity) mukana kuin toiset.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Anonyymi

• Jäsen
« Vastaus #2403 : 09.03.2014 klo 21:35:08 »
Vuonna 1975 Marvel alkoi satsata tilaajiin, julkaisuissa oli pitkät listat tilattavista lehdistä. Mustavalkoisia suurempikokoisia lehtiä oli yllättävän monta, mutta niistä ei monikaan toteutunut tai jäivät lyhytikäisiksi.

Legion of Monstersia tuli vain yksi numero, toinen tuli sitten Marvel Preview -lehdessä (+ vielä värillinen Marvel Premieressä). Myös Sherlock Holmesia tarjottiin tilattavaksi. Sitä ei kai tullut yhtään vai tietääkö joku? Mainitussa Marvel Previewissä tuli kaksi.

Marvel Preview ilmeisesti julkaisi lehtiä joille oli suunniteltu pidempää ikää, mutta yleisesti ottaen formaatti veti jo viimeisiään vuonna 1976. Deadly Hands of Kung Fu (eli suomalaisille tuttu Kung Fu) ja Planet of the Apes (no sekin oli suomalaisille tuttu) kestivät pidempään. Ja tietenkin Savage Sword of Conan kesti vielä lähes 20 vuotta.

Jos formaatti olisi ollut suositumpi, ilmeisesti Tuomari olisi saanut oman lehtensä jo 70-luvun puolivälissä. Ensimmäinen oma tarina tuli nimenomaan Marvel Previewissä. Tavallisissa sarjakuvalehdissä ei saanut tuolloin vielä esittää sellaista väkivaltaa mihin Tuomari oli erikoistunut. Magazine-muodolla kierrettiin Comics Codea.

Niin, kysymys koski tuota Sherlock Holmesia, mutta se hautautui pidemmän jorinan sekaan.
« Viimeksi muokattu: 16.03.2014 klo 19:11:48 kirjoittanut Jukka Laine »

X-men

• Jäsen
« Vastaus #2404 : 10.03.2014 klo 20:53:47 »
Myös Sherlock Holmesia tarjottiin tilattavaksi. Sitä ei kai tullut yhtään vai tietääkö joku? Mainitussa Marvel Previewissä tuli kaksi.

Ainakaan Wikiasta ei löydy muuta kuin nuo previewsit ja maininta Doom2099ssä ja (vihjattu) jälkeläinen Clive Reston.

Doc Watson oli muuten apina 1940-luvulla.

Anonyymi

• Jäsen
« Vastaus #2405 : 10.03.2014 klo 21:02:26 »
Näkyi olevan isompiakin mainoksia Holmesista vuoden 1975 lopulla. Star-Lord ilmaantui myös tilattavien listalle, mutta sekin siirtyi Previewiin.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Toimittaja
  • *
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #2406 : 16.03.2014 klo 17:46:44 »
Parempi olla sitten sanomatta Otto Octaviuksen viimeisistä toimista heille jotka ovat vain suomenkielisten julkaisujen varassa.

Siirrän tuon Jukan spoilerivaroituksen takia kysymyksen tänne. Uusimmasta hämähäkkimies-lehdestä 3/2014 siis kysymys... Mitä Otto Octaviukselle on tapahtunut? Milloin ja missä hänestä tuli nykyisen kaltainen? Itse muistan tri Mustekalan 80-luvulta... Ja silloin hän oli kovin erinäköinen.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Anonyymi

• Jäsen
« Vastaus #2407 : 16.03.2014 klo 19:08:06 »
En tiedä mikä on Mustekalan tilanne viimeisimmässä suomalaisessa julkaisussa. Tilanteen kehittyminen on rapakon takanakin vielä kesken ja ratkeaa pian.

(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

X-men

• Jäsen
« Vastaus #2408 : 16.03.2014 klo 21:10:57 »
Uusimmasta hämähäkkimies-lehdestä 3/2014 siis kysymys... Mitä Otto Octaviukselle on tapahtunut? Milloin ja missä hänestä tuli nykyisen kaltainen? Itse muistan tri Mustekalan 80-luvulta... Ja silloin hän oli kovin erinäköinen.

Ed. kerran Doc Oc nähtiin täällä viime vuonna (?) kun tämä tappeli Liskoa vastaan jolloin oli kuolemaisillaan. Syy tuohon oli saadut vammat erinäisissä tappeluissa.

Doc Oc on muuttunut vuosien varrella aikalailla, joskus on on ollut pullukka kun taas joskus on ollut ihan slimmissä kunnossa (mm. täällä nähdyissä Hämiksissä vuonna 1985). Taiteilijan vapautta kenties.

Jonkun aikaa täällä mennään ennenkuin päästään NOW-Hämiksiin.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Toimittaja
  • *
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #2409 : 16.03.2014 klo 21:15:06 »
Ed. kerran Doc Oc nähtiin täällä viime vuonna (?) kun tämä tappeli Liskoa vastaan jolloin oli kuolemaisillaan. Syy tuohon oli saadut vammat erinäisissä tappeluissa.

Doc Oc on muuttunut vuosien varrella aikalailla, joskus on on ollut pullukka kun taas joskus on ollut ihan slimmissä kunnossa (mm. täällä nähdyissä Hämiksissä vuonna 1985). Taiteilijan vapautta kenties.

Jonkun aikaa täällä mennään ennenkuin päästään NOW-Hämiksiin.

Niin mutta eihän tuo enää näyttänyt edes ihmiseltä.

Tina DeMona

• Pervo Örvelö
  • Jäsen
« Vastaus #2410 : 16.03.2014 klo 22:48:18 »
Eikös se julkaistu täällä se tarina, joskus ehkä kaksi, kolme vuotta sitten jossa Mustekalan kohtaloa puidaan; missä selitetään että se on saanut niin monta kertaa turpiinsa ettei sen keho kestä enää ja siksi se joutuu käyttämään sellaista ulkoista tukirankaa ja tekee muutenkin kuolemaa? Sen seuraavaksi vaiheeksi minä tuon nykyisen ulkomuodon ounastelin.

Mutta joo, onhan siitä ollut monta versiota vihreäpukuisesta läskimooseksesta siihen 2000 -luvun alun Matrix -henkiseen, pitkänahkatakkiseen liehulettiin ja vaikka animaation kummalliseen haarniskaveikkoon. Kai tyyppiin vaan kausittain iskee himo mässäillä vähän liikaa ja sitten tulee taas huono omatunto ja seuraa matka vankilan punttikselle.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Toimittaja
  • *
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #2411 : 16.03.2014 klo 22:52:02 »
Eikös se julkaistu täällä se tarina, joskus ehkä kaksi, kolme vuotta sitten jossa Mustekalan kohtaloa puidaan; missä selitetään että se on saanut niin monta kertaa turpiinsa ettei sen keho kestä enää ja siksi se joutuu käyttämään sellaista ulkoista tukirankaa ja tekee muutenkin kuolemaa? Sen seuraavaksi vaiheeksi minä tuon nykyisen ulkomuodon ounastelin.

Jep, noi mulla on jääneet välistä kaikki.

X-men

• Jäsen
« Vastaus #2412 : 17.03.2014 klo 20:14:50 »
Jep, noi mulla on jääneet välistä kaikki.

2000-luvun alun Matrix-ulkomuoto voitaneen pistää Hämis-leffojen piikkiin.

Niin mutta eihän tuo enää näyttänyt edes ihmiseltä.

Jos kerran on kuolemaisillaan ("pikkasen" enemmän kuin toinen jalka haudassa) niin tuskin näyttää ihmiseltä enää.

Joskus Mustiksen lonkerot ovat olleet osa häntä (mm. täällä 1980-luvun puolessavälissä) ja sitten ne ovat olleet erilliset siinä metallisessa "tukivyössä" kiinni (mm. kun Mustis otteli Mr Fantastista vastaan).

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Toimittaja
  • *
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #2413 : 17.03.2014 klo 21:47:44 »

Jos kerran on kuolemaisillaan ("pikkasen" enemmän kuin toinen jalka haudassa) niin tuskin näyttää ihmiseltä enää.

Missä vaiheessa meni näin huonoon kuntoon?

Anonyymi Jaarittelija

• Jäsen
  • "I hate Mondays!"
« Vastaus #2414 : 18.03.2014 klo 13:08:16 »
Tsekkaa The Amazing Spider-Man #600, joka esitettiin Suomen Hämähäkkimiehessä kesällä 2010, veikkaisin numeroa 7/2010. Korjatkoon joku, mikäli olen aivan väärässä.
"Kill one man, and you are a murderer.
Kill millions of men, and you are a conqueror.
Kill them all, and you are a god."
Jean Rostand (1894 - 1977)