Kirjoittaja Aihe: Kysymyksiä Marveleista  (Luettu 579252 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Veli Loponen

  • Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 11 043
  • <><
Re: Kysymyksiä Marveleista
« Vastaus #15 : 22.02.2005 klo 11:54:59 »
Kirbyn Ihmenelosia tosiaan löytyy, mutta Byrnen Ryhmä-X:ää ei ole julkaisematta Hidden yearsia lukuunottamatta ja sitä tuskin suomeksi saadaan. Sen sijaan Byrnen Ihmenelosia ei ole kaikkia vielä julkaistu.
Kirbyn DC-sarjoja olisi kyllä kiva saada suomeksikin. Egmontin pitäisi pistää pystyyn myös DC versio Ihmesarjasta.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

J.Salo

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 909
  • ..ja valmis!
Re: Kysymyksiä Marveleista
« Vastaus #16 : 22.02.2005 klo 12:10:30 »
Kirbyn DC-sarjoja olisi kyllä kiva saada suomeksikin. Egmontin pitäisi pistää pystyyn myös DC versio Ihmesarjasta.

Mahtava idea! Mä haluaisin ainakin nähdä 70-luvun Batmania tollasessa. Tai Deadmanin... Toivottavasti joku tajuaa ehdottaa tätä Egmontille :P

Secret Wars Ihmesarja? Ei kiitos, tuli Suomessa niin "vähän" aikaa sitten kuitenkin. Metsästin divareista suurimman osan noista numeroista, ja nyt tulee joku pokkari jossa sais kaikki? Sama juttu kuin DD'n kanssa - mulla oli suurin osa niistä Sarjakuvalehdistä missä ne jutut oli aiemmin ilmestynyt.
Olis paljon kivempaa jos ne Ihmesarjat olisi materiaalia joka olisi (suurimmalta osalta) aiemmin Suomessa julkaisematonta.

Renki

  • Malttamaton kakara
  • Jäsen
  • Viestejä: 182
  • Ostan Marvel-lehtiä sopuhintaan.
Re: Kysymyksiä Marveleista
« Vastaus #17 : 22.02.2005 klo 12:34:03 »
Onkos 67-70 vuosien ihmesarjoilla ja näillä uusilla Ihmesarjoilla, jotakin muutakin yhteistä kuin nimi?

Veli Loponen

  • Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 11 043
  • <><
Re: Kysymyksiä Marveleista
« Vastaus #18 : 22.02.2005 klo 12:38:47 »
Samoja Hämiksiä on saattanut tulla molemmissa (en kyllä oo varma), mutta ei muuten.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Rami Rautkorpi

  • Has been
  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 3 986
Re: Kysymyksiä Marveleista
« Vastaus #19 : 22.02.2005 klo 12:50:29 »
Onkos 67-70 vuosien ihmesarjoilla ja näillä uusilla Ihmesarjoilla, jotakin muutakin yhteistä kuin nimi?

Ne on painettu paperille? Ne pilaavat nuorisomme moraalin? Niissä on julkaistu Marvelin (suom. ihme) vanhoja (pokkarissa tarkoituksellisesti, alkuperäisessä historiallisen välttämättömyyden vuoksi) sarjakuvia suomeksi?

Samoja Hämiksiä on saattanut tulla molemmissa (en kyllä oo varma)

Eipä ole tullut. Sarjakuvarockin mukaan viimeisen alkuperäisessä Ihmesarjassa julkaistun Hämiksen ja ensimmäisen Ihmesarja-pokkarin välissä on kokonaiset 8 numeroa.
"Vaikka onhan joukossa Anssi Rauhalaa ja Rami Rautkorpea, jotka ovat paremmasta päästä verrattuina tekijöihin, joiden taso olisi jokin aika sitten supistunut omakustanteisiin ja sarjakuvaseurojen julkaisuihin." -- Kari T. Leppänen (https://tinyurl.com/ycbb3cw2)

Doc Lomapäivä

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 807
Re: Kysymyksiä Marveleista
« Vastaus #20 : 22.02.2005 klo 18:40:19 »
Kirbyn Ihmenelosia tosiaan löytyy, mutta Byrnen Ryhmä-X:ää ei ole julkaisematta Hidden yearsia lukuunottamatta ja sitä tuskin suomeksi saadaan. Sen sijaan Byrnen Ihmenelosia ei ole kaikkia vielä julkaistu.
Kirbyn DC-sarjoja olisi kyllä kiva saada suomeksikin. Egmontin pitäisi pistää pystyyn myös DC versio Ihmesarjasta.

Tämä nyt on vähän saivartelua, mutta ilmeisesti Byrne-Claremont-Austin tiimin Uncanny X-Menin numerot 108 ja 110 on suomeksi julkaisematta. 109 nähtiin aikoinaan Ihmenelosissa (7/82) ja loput Ryhmä-X:issä ja Ihmesarja-julkaisuissakin. Jos olen väärässä niin joku oikokoon.

Kirbyn New Godsia suomeksi! Joskin se taitaa kuulua tuohon konkurssiosastoon.

Doc Lomapäivä

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 807
Re: Kysymyksiä Marveleista
« Vastaus #21 : 22.02.2005 klo 19:24:51 »
Doc, #108 tuli tilaajalehdessä mustavalkoisena (tarina oli alkanut Dave Cockrumin piirtämänä aikaisemmin) ja  #110 ei ollut Byrnen.

Näinhän se onkin. Mut mä oon missannu kokonaan tuon 108:n julkaisun. Saakohan sitä mistään, vai kuuluuko se enemmän palstojen "Keräilijän rakkain aarre" ja "Sarjakuvat sijoituskohteena" aiheisiin.

Petteri Oja

  • Juudas itselleen
  • Jäsen
  • Viestejä: 8 145
Re: Kysymyksiä Marveleista
« Vastaus #22 : 23.02.2005 klo 07:33:45 »
Mut mä oon missannu kokonaan tuon 108:n julkaisun. Saakohan sitä mistään, vai kuuluuko se enemmän palstojen "Keräilijän rakkain aarre" ja "Sarjakuvat sijoituskohteena" aiheisiin.

Kyse on siis Ryhmä-X:n tilaajalahjalehdestä 1993. Kyllä sitä näkee silloin tällöin divareissa, ei liene edes vaikein saatava noista tilaajalahjalehdistä. Makedoniasta saat varmaan heti jos olet valmis maksamaan 10-20 e. Normaalidivarista voipi löytää parilla eurollakin jos tuuri käy.

Renki

  • Malttamaton kakara
  • Jäsen
  • Viestejä: 182
  • Ostan Marvel-lehtiä sopuhintaan.
Re: Kysymyksiä Marveleista
« Vastaus #23 : 23.02.2005 klo 14:52:30 »
Kyse on siis Ryhmä-X:n tilaajalahjalehdestä 1993. Kyllä sitä näkee silloin tällöin divareissa, ei liene edes vaikein saatava noista tilaajalahjalehdistä. Makedoniasta saat varmaan heti jos olet valmis maksamaan 10-20 e. Normaalidivarista voipi löytää parilla eurollakin jos tuuri käy.

Kulkukatin pojasta kävin tämän viime viikolla ostamassa, makso kympin. Mulla on semmonen mielikuva, että sinne jäi vielä yksi (mutta en sano varmaksi).

gerber

  • Jäsen
  • Viestejä: 168
  • What did ya expect - A drunken Galactus?!!
Re: Kysymyksiä Marveleista
« Vastaus #24 : 24.02.2005 klo 10:26:58 »
Itäkeskuksen divarissa on ollut myynnissä jo kahden kuukauden ajan Marvelin tilaajalahjat -93 ja -95 (Thor & Hulk). Ei näitä ketään muutakaan kiinnostavan kyseiset mustavalkoiset lehdet. Itse omistan tarinat jenkkiversioina ja väreissä, niin kannata maksaa 6 euroa kappaleelta, vain sen takia, että on omistettava kaikki suomessa julkaistut niteet. :o :( ;D

kalmakoura

  • Jäsen
  • Viestejä: 110
marvel uk comics ?
« Vastaus #25 : 14.03.2005 klo 20:43:50 »
Anteeksi tyhmä kysymys mutta onko marvel uk comicsilla omia netti sivuja vai onko firma mennyt nurin ?

ja toinen ei niin tyhmä kysymys tietääkö kukaan että mistä saisi warheadseja ?

Osku

  • Jäsen
  • Viestejä: 81
  • Kvaak!
Re: marvel uk comics ?
« Vastaus #26 : 14.03.2005 klo 21:09:14 »
ja toinen ei niin tyhmä kysymys tietääkö kukaan että mistä saisi warheadseja ?
Nähtävästi Yhdysvalloista. ;)
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=3983&item=6517725575&rd=1&ssPageName=WDVW

Minulla on ykkösnumero, jonka kannesta puuttuu hintalapun alueelta pinta. Sinänsä ok kamaa, mutta ei mitään ihmeempää. En muista mistä on hyllyyn aikoinaan ilmestynyt.

Petteri Oja

  • Juudas itselleen
  • Jäsen
  • Viestejä: 8 145
Re: marvel uk comics ?
« Vastaus #27 : 15.03.2005 klo 07:39:12 »
Varmaan jo tiesittekin että Warheadseja julkaistiin suomeksi MARVELISSA 1/94 noin kahden jakson verran.

Rac

  • Jäsen
  • Viestejä: 882
Re: marvel uk comics ?
« Vastaus #28 : 17.03.2005 klo 11:26:45 »
Offia, mutta olipas tuskallista joskus lukea Marvelin Terminaattori numerot...
"Excuse me. Have you ever danced with the devil in the pale moonlight?" -Batman

V3§a V1tikain3n

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 009
  • kersanttinapalm.com/
Re: marvel uk comics ?
« Vastaus #29 : 17.03.2005 klo 16:16:52 »
Offia, mutta olipas tuskallista joskus lukea Marvelin Terminaattori numerot...

Ekahan oli jopa hyvä!