Kirjoittaja Aihe: Dilbert  (Luettu 24481 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PTJ Uusitalo

  • Mediaholisti
  • Jäsen
  • Viestejä: 910
Re: Dilbert
« Vastaus #15 : 29.10.2006 klo 02:08:50 »
Toinen hukkaan mennyt vitsi oli siinä tarinassa, jossa Dogbert alkoi Elbonian ruhtinaaksi ja otti nimekseen Julama. Ei tarvita neroa tajuamaan mikä vitsi oli alkujaan...

Wierdo

  • Närkästynyt kuluttaja
  • Jäsen
  • Viestejä: 254
  • Hard Duck Halitulihei!
Re: Dilbert
« Vastaus #16 : 05.11.2006 klo 18:17:54 »
No hitto! Eikö tärkeintä ole se, että on hauskaa? Scott Adams kirjoitti niihin vielä esipuheetkin.

Se valas vitsi meni näin:
Dogbert ajattelee:"Nisäkkäillä on karvoitusta. Ja Valaat ovat nisäkkäitä. Siispä valailla on karvoitusta. Ajelkaa valaat."

krazykat

  • Uusi jäsen
  • Viestejä: 4
  • "Little anjil"
Re: Dilbert
« Vastaus #17 : 25.11.2006 klo 12:14:12 »
Hauskahan tuo on mutta Adams saisi luvan opetella piirtämään. Mallia voisi ottaa vaikkapa Brownista, Franquinistä tai Parkerista. Viitseliäisyyttä peliin.

Minua ei ainakaan haittaa, vaikka piirrosjälki vähän tönkömpää olisikin. Ajatelkaa vaikkapa Tilsaa! Pääasia on, että huumori kukkii. Onhan se mukava että löytyy maailmasta ihan kaikenlaista piirrosjälkeä.

dErasmus

  • Afrodude
  • Jäsen
  • Viestejä: 241
  • KiKii!
Re: Dilbert
« Vastaus #18 : 30.11.2006 klo 15:31:01 »
No hitto! Eikö tärkeintä ole se, että on hauskaa? Scott Adams kirjoitti niihin vielä esipuheetkin.
Ne esipuheet on kyl häröimpii juttui koko kirjassa. =D
En mä tiedä, jotenki ko saa sentään revittyy samast tylsäst aiheest montaa eri strippii ilman, että taso kummemmin kärsii...on se mun mielest hattuanostattavampaa ko se tyylin säätö.

Samone

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 536
  • Muumipappa
Re: Dilbert
« Vastaus #19 : 06.01.2007 klo 22:30:43 »
Sarjainfossa oli muinoin hyvä juttu sanomalehtistrippien kääntämisestä. Pari "mahdotonta" Harald Hirmuista oli esimerkkeinä kääntämiskelvottomista stripeista, mutta molemmat olen nähnyt minialbumeissa suomeksi. Tosin toinen oli täysin käsittämätön ja toiseen oli keksitty uusi, laimea vitsi.
Pahoitteluni, että kysymykseni menee täysin ohi otsikon aiheen, mutta olisin kovin kiinnostunut tietämään mistä stripeistä on kyse. Olen metsästänyt kaikkia suomenkielisiä julkaisuita ja uskoisin kohtalaisella prosentilla ne lukeneenikin. Muistan hyvin muutaman Haraldin ja ainakin yhden Masin, mitkä ovat menneet minulta täysin ohi jokaisella lukukerralla.

Samone

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 536
  • Muumipappa
Re: Dilbert
« Vastaus #20 : 07.01.2007 klo 00:39:57 »
On täällä asiantuntevaa porukkaa  :o :)
Kiitos!
Itse asiassa noista kumpikaan ei ollut tarkoittamani. Itse asiassa noista kumpaakaan en muista lukeneenikaan. Siinä sitten taas menee mun hehkutukset asiaan perehtyneisyydestä...  :'(

PTJ Uusitalo

  • Mediaholisti
  • Jäsen
  • Viestejä: 910
Re: Dilbert
« Vastaus #21 : 07.01.2007 klo 12:53:47 »
Hassua, kyllä nuo uusimmat mitä on netistä tullut seurattua ovat tuntuneet ihan hauskoilta edelleen.

VesaK

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 556
  • Kuka mitä häh?
Re: Dilbert
« Vastaus #22 : 08.01.2007 klo 12:03:20 »
Sitten varmaan vika on minussa.

Yhteiskunnassa on vika. Se ei ole hauska.

Minusta kyllä Mr. Sourpuss / Herra Hapannaama oli hauska juttu Dilbertissä tässä aivan äskettäin.
"Kaikki kysyvät onko lasi puoliksi tyhjä vai puoliksi täysi, mutta kukaan ei kysy mitä siinä lasissa on?"

Hieman varhempi naurattanut stribe:

Dilbert: I've lost four pounds!
Dogbert: I'm happy for you.

Dilbert: Because I look better?
Dogbert: Because there is less of you.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

El Lobo

  • Jäsen
  • Viestejä: 96
Vs: Dilbert
« Vastaus #23 : 26.11.2007 klo 23:21:47 »
Dilbertiä voi lukea myös Widsetsin kautta.

http://www.widsets.com/widget/13788/

Jos Widsets ei ole tuttu, niin periaate on seuraava: asennetaan ilmainen Widsets ohjelma Javaa tukevaan mobiililaitteeseen. Yhteensopivuustaulukko täällä: http://www.widsets.com/info/compatibility.html . Sitten vain valitaan joko puhelimesta tai webbisivulta mitä widgetejä halutaan lukea -- jonkin verran löytyy muutakin sarjakuvaa. Dilbertit sitten valuvat puhelimellesi halutun yhteysosoitteen kautta (GPRS:stä ylöspäin nopeus riittää hyvin).


Wierdo

  • Närkästynyt kuluttaja
  • Jäsen
  • Viestejä: 254
  • Hard Duck Halitulihei!
Vs: Dilbert
« Vastaus #24 : 15.12.2007 klo 20:42:15 »
Mahtava tuote Dilbertistä:

"Timanttikoristeltu aikakoneemme vie teidät tunnin päähän tulevaisuuteen vain 60 minuutissa."

NEROKASTA!  ;D

El Lobo

  • Jäsen
  • Viestejä: 96
Vs: Dilbert
« Vastaus #25 : 28.12.2007 klo 11:05:39 »
Dilbert Googlessa vuonna 2002:

http://www.google.com/dilbert.html

El Lobo

  • Jäsen
  • Viestejä: 96
Vs: Dilbert
« Vastaus #26 : 24.02.2009 klo 10:57:55 »
"Dilbert: Positiivinen asenne" löytyi yllättäen Akateemisen kirjakaupan hyllystä. Täytyihän se ostaa ja toivottavasti jatkoakin on tulossa. Kustantaja näytti olevan Readme.fi.

Lisätietoja:
http://readme.fi/product.php?isbn=9789522200648





Aelether

  • Jäsen
  • Viestejä: 33
Vs: Dilbert
« Vastaus #27 : 17.06.2012 klo 11:27:05 »
Dilbert on ainakin strippisarjakuvista ehdoton suosikkini. Itse IT-alalla työskennelleenä tunnistan ne tilanteet niiiiiiin hyvin. Omistan kaikki Dilbert-kirjat englanninkielisinä; paitsi että yleensäkin ostan kirjat mieluiten alkuperäiskielellä, en usko että Dilbert käännettynä toimii kauhean hyvin. Koska eihän IT-alalla oikeastikaan käytetä paljon suomenkielisiä sanoja, vaan puhutaan benchmarkingista ja skeduloinnista jne.

Pidän myös Dilbertin yksinkertaisesta piirrostyylistä. Joskus vähäeleisyydellä onnistuu sanomaan enemmän kuin liian monimutkaisella ilmaisulla.

Curtvile

  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 15 777
Vs: Dilbert
« Vastaus #28 : 23.11.2015 klo 17:49:05 »

Lurker

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 17 040
Vs: Dilbert
« Vastaus #29 : 02.04.2017 klo 10:15:38 »
Bloombergin artikkelissa How Scott Adams Got Hypnotized by Trump kuva miljonäärisarjakuvantekijän piirrosalustasta.