enpäs olekaan muistanut päivittää tätä osiota.
kauhun puolelta löytyy slashereitä(niitä Jasonin, Freddyn ja Michael Myersin tapaisia tappokoneita) jahtaava neitokainen Cassie Hack sarjakuvasta Hack/Slash

erinomaista settiä jos kauhugenrestä ja siten vahvoista naisista pitää. Kauhu on siitä jännä että monet näkevät genren naisvihamielisenä vaikka itseasiassa omaa eniten naisia jotka ovat itsenäisiä älykkäitä toimijoita.
Suositeltava on myös Sarah Byamin käsikirjoittama ja Tim Salen upeasti kuvittama Billi 99

myös vertigon Madame Xanadu, AIR-sarjan Blythe(miksi niin moni sankaritar on lentoemo?Miksi?) ja Top cow'n Madame Mirage ansaitsevat ainakin kunniamaininnan ketjussa.
Bomb Queenin luokittelu sankariksi vaatii vankan lääkityksen, ainakin kovemman kuin minulla on ikinä ollut ja empoweredin Emp....no siis minulla ei henkilökohtaisesti ole mitään bondagea vastaan, mutta ...ei, minä en pysty selittämään tätä mitenkään parhain päin.
hyvä sarja, edellyttää lukijaltaan huumorintajua.
Ted Naifehin Courtney Crumrin -sarja sekä Polly and the Pirates ovat tulevia naisseikkailijoita, kunhan kasvavat aikuisiksi.
Courtney Crumrinia voi myös suositella kauhun ja fantasian ystäville.