Kirjoittaja Aihe: Naisseikkailijat  (Luettu 24352 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
Re: Naisseikkailijat
« Vastaus #45 : 19.08.2007 klo 16:45:29 »
Kun hiukan tarkemmin katsoo naisseikkailijoita supersankarisarjakuvassa, alunperin naisiksi suunniteltuja sankareita on vähän, mutta monista miessankareista on naispuolinen versio: Batgirl, Hulktar, X-23 ym.

Harvasta naispuolisesta supersankarista muuten on miesversiota, ei ole herra Stormia, Purppuravelhoa...

Unohtamatta Frankie "Nova" Raytä joka on/oli naispuolinen liekki.

Ei tule mieleen yhtään miessankaria jonka perustana olisi nainen paitsi Mxytpltlk:n kerran tekemät vastineet sankareista ja roistoista mutta se taasen oli eri juttu (Marvelilla siitä olisi voinut tulla uusi versumi).
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Curtvile

• Ylläpitäjä
Vs: Naisseikkailijat
« Vastaus #46 : 21.09.2008 klo 15:53:51 »
Hiljattain minulle suositeltiin Top cown pilot season 2 lehteä Genius.
Oli tutustumisen arvoinen ja tähän ketjuun sopiva: päähenkilö Destiny Ajaye on 17-vuotias naisenpuoli Los Angelesin South centralista.
Ja Aleksanteri suuren, Tsingis kaanin, Attilan, Hannibalin, Napoleonin ja Pattonin reinkarnaatio joka päättää julistaa LAPDlle sodan.

Tuo mieleen hyvällä tavalla 100 bulletsin ihanan ihanan Dizzyn.

Lönkka

• Jäsen
  • Life goes on (except for those who die)
« Vastaus #47 : 25.09.2008 klo 20:19:55 »
Genius oli tosiaan ihan kelpo.
Toivottavasti jatkoakin seuraa.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #48 : 03.02.2011 klo 02:03:33 »
enpäs olekaan muistanut päivittää tätä osiota.
kauhun puolelta löytyy slashereitä(niitä Jasonin, Freddyn ja Michael Myersin tapaisia tappokoneita) jahtaava neitokainen Cassie Hack sarjakuvasta Hack/Slash

erinomaista settiä jos kauhugenrestä ja siten vahvoista naisista pitää. Kauhu on siitä jännä että monet näkevät genren naisvihamielisenä vaikka itseasiassa omaa eniten naisia jotka ovat itsenäisiä älykkäitä toimijoita.

Suositeltava on myös Sarah Byamin käsikirjoittama ja Tim Salen upeasti kuvittama Billi 99

myös vertigon Madame Xanadu, AIR-sarjan Blythe(miksi niin moni sankaritar on lentoemo?Miksi?) ja Top cow'n Madame Mirage ansaitsevat ainakin kunniamaininnan ketjussa.

Bomb Queenin luokittelu sankariksi vaatii vankan lääkityksen, ainakin kovemman kuin minulla on ikinä ollut ja empoweredin Emp....no siis minulla ei henkilökohtaisesti ole mitään bondagea vastaan, mutta ...ei, minä en pysty selittämään tätä mitenkään parhain päin.
hyvä sarja, edellyttää lukijaltaan huumorintajua.

Ted Naifehin Courtney Crumrin -sarja sekä Polly and the Pirates ovat tulevia naisseikkailijoita, kunhan kasvavat aikuisiksi.
Courtney Crumrinia voi myös suositella kauhun ja fantasian ystäville.

Olli T

• Omat säännöt
  • Jäsen
« Vastaus #49 : 03.02.2011 klo 11:10:51 »
Tämä on ehkä oikea lanka tälle kysymykselle: mitä supersankarisarjakuvia löytyy, jossa päähenkilö on nainen, jota ei esineellistetä tai ahdeta teini-ikäisen nörttipojan ajatusmaailman muottiin?

Jena Baran

• Jäsen
« Vastaus #50 : 03.02.2011 klo 11:32:45 »
Terry Mooren Echo tulee ensimmäisenä mieleen. Ei tavanomaisinta kamaa, mutta kyllä se vaan on supersankarisarjakuvaa.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #51 : 03.02.2011 klo 12:25:49 »
mitä supersankarisarjakuvia löytyy, jossa päähenkilö on nainen, jota ei esineellistetä tai ahdeta teini-ikäisen nörttipojan ajatusmaailman muottiin?

-Manhunter
-Echo (on hyllyssä mutta jotenkin unohdin, kiitos Jena Baran)
-Alias

ja osa nin Black Widow kuin Batgirl/Batwoman tarinoista.

Tosin ihan sama vaikka näitä luettelee, osalle kun koko kysymys on mahdotomuus ja paradoksi, todistusaineistosta huolimatta.
« Viimeksi muokattu: 03.02.2011 klo 12:28:05 kirjoittanut Curtvile »

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #52 : 03.02.2011 klo 14:55:16 »
Mikä muuten luokitellaan supersankariksi tässä yhteydessä?
Gotham city sirensin poppoo kun ei aivan klassisia sankarin(tai sankarittaren) tunnusmerkkejä täytä ja Birds of Preyn ryhmä lienee useimmille aivan liian naisia esineellistävä(ei meillä päin ja sillä on naiskirjoittajakin, mutta minkäs ihmisillle teet)

Listalta muuten puuttui Warren Ellisin naiset: Anna Mercury sekä Downin etsivä Deanna Ransome joka lienee Dirty Harryn naisversio.

Olli T

• Omat säännöt
  • Jäsen
« Vastaus #53 : 03.02.2011 klo 15:45:16 »
Mikä muuten luokitellaan supersankariksi tässä yhteydessä?
Mennään nyt löyhällä määritelmällä, jossa vaikka Batman ja John Constantine lasketaan supersankareiksi.

Jonkinlaisia esimerkkejä hakemistani supersankarittarista löytyy esimerkiksi Authoritystä (Jenny Sparks, Swift) ja Top 10:stä (Toybox, Synaesthesia, Irmageddon), joskin molemmista löytyy myös vähän vähemmän sopivia vaihtoehtoja (koko ajan periaatteessa vaatteitta keikkuvat Engineer ja Girl One). Nämä ovat kuitenkin tiimisarjakuvia.

Koitin miettiä sooloseikkailuissa olevia naissankareita ja mieleen tuli vain sellaisia kuin Ihmenainen, Power Girl, Kissanainen, Elektra, Zatanna, Empowered, ym., eli aika paljon mennään tissit ja perse esille -linjalla (itseironisesti tai ei). Myönnettäköön, että esimerkiksi WW:n asu muuttui viime päivityksen myötä paljon käytännönläheisempään suuntaan, mutta kyllä se alkuperäinen uimapuku oli aika härskin paljastava.

Lönkka

• Jäsen
  • Life goes on (except for those who die)
« Vastaus #54 : 03.02.2011 klo 16:24:20 »
Batwoman -ehdottomasti!

Ja , heh, Jaime Hernandezin Penny Century.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #55 : 03.02.2011 klo 16:26:27 »
tuoreimmat Spidergirl kautta Araña tarinat kuin myös uusin Batgirl ja Lönkan mainitsema Batwoman rikkovat mainittua muottia.
Ja nykyinen Nomad.

Mutta koska ketjua en tarkoittanut alunpitäen yksin supersankarittarille (ainakaan sanan tiukimmin rajatussa muodossa) onhan toki kotimaistakin vaihtoehtoa tarjolla:
Anni Isotalo

hdc

• Architectus urbis caelestis
  • Jäsen
« Vastaus #56 : 03.02.2011 klo 19:52:07 »
Gotham city sirensin poppoo kun ei aivan klassisia sankarin(tai sankarittaren) tunnusmerkkejä täytä ja Birds of Preyn ryhmä lienee useimmille aivan liian naisia esineellistävä(ei meillä päin ja sillä on naiskirjoittajakin, mutta minkäs ihmisillle teet)

Tuolle Birds of Preyn kirjoitus-piirros-epäsuhdalle on siellä täällä naureskeltukin, että onko se jokin vaatimus että jos kirjoittajaksi tulee Gail Simone niin piirtäjäksi laitetaan Ed Benes (jonka tyyli on aika pin-up-henkistä). Hyvä sarja kuitenkin ainakin Simonen käsissä, muiden juttuja en ole tarpeeksi lukenut että minulla olisi niistä mielipidettä.

Toisaalta olen antanut itselleni kertoa että naislukijat eivät välttämättä suoraan hyljeksi seksikkäästi pukeutuvia naisia, vaan se häiritsevä seksismi tulee muilla tavoin esiin.
Batwomania on kuitenkin useat kehuneet.

Noin muuten, naisseikkailijoita, mitäs täältä hyllystä löytyy...fantasiaosastolta ainakin Linda Medleyn Castle Waitingin Lady Jain ja nunnat, ja Jane Irwinin Vögeleinin nimihenkilö, mekaaninen keiju.

Jokos Red Sonja, Judge Anderson, Promethea tai Valentina mainittiin?

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #57 : 03.02.2011 klo 20:30:34 »
Tämä on ehkä oikea lanka tälle kysymykselle: mitä supersankarisarjakuvia löytyy, jossa päähenkilö on nainen, jota ei esineellistetä tai ahdeta teini-ikäisen nörttipojan ajatusmaailman muottiin?

Hämisnainen (Jessica Drew) ainakin vanhemmat seikkailut, uusimpia en ole lukenut sitten sen kun tämä suostui Hydran tarjoukseen, Hämistyttö (May Parker), Terästyttö jonka tarinat menevät laidasta laitaan kylläkin, Lepakkonainen kaiketi (en ole lukenut kuin jokusen hiukka vanhemman tarinan).
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #58 : 03.02.2011 klo 20:36:22 »
Neiti Etsivä, myös sarjakuvaversionaan.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #59 : 03.02.2011 klo 21:15:09 »
Tuolle Birds of Preyn kirjoitus-piirros-epäsuhdalle on siellä täällä naureskeltukin, että onko se jokin vaatimus että jos kirjoittajaksi tulee Gail Simone niin piirtäjäksi laitetaan Ed Benes (jonka tyyli on aika pin-up-henkistä). Hyvä sarja kuitenkin ainakin Simonen käsissä, muiden juttuja en ole tarpeeksi lukenut että minulla olisi niistä mielipidettä.

Toisaalta olen antanut itselleni kertoa että naislukijat eivät välttämättä suoraan hyljeksi seksikkäästi pukeutuvia naisia, vaan se häiritsevä seksismi tulee muilla tavoin esiin.
Batwomania on kuitenkin useat kehuneet.

no meillä se menee niin että minä luen Birds of Preytä Simonen tekstin takia ja naiseni jumaloi Benesin piirrosjälkeä...
kertoo varmaan kaiken tarvittavan.

Ja hei, ei unohdeta Nei Ruffinon(nainen) upeaa väritystä joka korostaa naishahmojen seksikkyyttä BoP:ssa.

Itse olen aina pitänyt niin fiktiossa kuin todellisuudessa itsenäisistä ja itsepäisistä naisista jotka ajattelevat ihan itse.

kiitämme mainituista fanatsiaosaston sankarittarista, pitää ottaa itse selvää.