Kirjoittaja Aihe: Ihmesarja, Essential, Masterworks, Epic Collection ym. kokoelmat  (Luettu 173316 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

V3§a V1tikain3n

• Jäsen
  • kersanttinapalm.com/
Vs: Ihmesarja, Essential, Masterworks, Epic Collection ym. kokoelmat
« Vastaus #15 : 12.01.2005 klo 12:14:04 »
Peto mainitsi paranemisvoimastaan jossakin Wolverinen suomennetussa seikkailussakin: hän paranee puolitoistakertaa nopeammin kuin ihminen. Siis vau, jos jos ihminen paranee jostakin haavasta vaikka puolessa vuodessa nin peto on pystyssä jo puolessatoista kuukaudessa?  Vau, ilmankos kaikki eivät muista että Pedolla on kyseinen voima.
« Viimeksi muokattu: 12.01.2005 klo 12:15:19 kirjoittanut Vesa Vitikainen »

Rami Rautkorpi

• Has been
  • Jäsen
« Vastaus #16 : 12.01.2005 klo 12:31:08 »
Siis vau, jos jos ihminen paranee jostakin haavasta vaikka puolessa vuodessa nin peto on pystyssä jo puolessatoista kuukaudessa?

Tarkoitat varmaankin neljässä kuukaudessa. Nelinkertainen paranemisnopeus olisi jo merkittävä etu murtuneiden raajojen kanssa, esim. kun Beak oli taputellut Petoa pesäpallomailalla. Muistikohan Morrison mainita mitään tuollaisesta...
"Vaikka onhan joukossa Anssi Rauhalaa ja Rami Rautkorpea, jotka ovat paremmasta päästä verrattuina tekijöihin, joiden taso olisi jokin aika sitten supistunut omakustanteisiin ja sarjakuvaseurojen julkaisuihin." -- Kari T. Leppänen (https://tinyurl.com/ycbb3cw2)

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #17 : 12.01.2005 klo 12:45:57 »
Ensin Peto oli harmaa ja muuttui muutaman numeron päästä mustaksi.
Mutta Petohan on sininen!?!
Äh tietenkin tää on vaan taas väritysjippo eli musta+sininen on yleensä musta (vrt. Teriksen tukka), mutta kyllä mun mielestä musta+harmaa tai musta+valkoinen on enempi mustaa kuvaava. Ja eikös Peto ole varsinkin uudemmissa sarjoissa usein ihan puhtaan sininen ja mustaa vain vähän varjokohdissa?
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

J.Salo

• Jäsen
  • ..ja valmis!
« Vastaus #18 : 13.01.2005 klo 01:34:23 »
Mutanttina olon hyviä puolia; paranemisvoima. Tämäkin on mainittu Excaliburissa; Painajainen rikkoo jalkansa ja liikkuu monen numeron ajan jalka kokonaan paketissa, kunnes saa tietää Xavierilta että suurin osa mutanteista paranee nopeammin kuin normaalit ihmiset. Ei siis mitään äkkiparanemista, mutta tyyliin, että jalka tosiaan on kipsissä pari viikkoa vähemmän kuin normaalilla ihmisellä.

Tämä oli musta ihan hyvä idea. Samaan syssyyn menee jopa se Austenin juonentynkä, että mutantit eivät voi sairastua AIDSiin. Oletan että he ovat immuuneja myös joillekkin muille vähemmän yleisille sairauksille, jotka eivät leviä ja mutantoidu nopeasti (vrt. flunssa).

J.Salo

• Jäsen
  • ..ja valmis!
« Vastaus #19 : 13.01.2005 klo 13:47:04 »
Flunssa on juuri sarjassa "Nopeasti leviävä ja mutantoituva". Sen takia sitä vastaan ei ole rokotetta ;)

Vrt. Hiv, josta on kolme tai neljä eri muunnosta, ja joka leviää suht huonosti (mutta koska jatkuu koko eliniän, leviää silti ja luvut kasvavat).

V3§a V1tikain3n

• Jäsen
  • kersanttinapalm.com/
« Vastaus #20 : 18.01.2005 klo 19:04:54 »
X-Men 99, Suomessa RX 2/2002 voimansa menettäneet X-Miehet siunailevat kuinka g-voimat ja painottomuus tuntuvat etoville, ja kuinka mutantteina he eivät olleet niitä ennen kokeneetkaan tällä tavoin.

Eli kaikilla mutanteilla on kyky joka auttaa matkapahoinvointiin. Ilmeisesti kuitenkin viitataan siihen että mutantit ovat kokonaan fysiologialtaan parempia kuin ihmiset. Mikä sinänsä selittää sen että lähes kaikki mutantit ovat tehokkaita lähitaistelussa, loistavia akrobaatteja ja osaavat lentää lentokoneita ja avaruusaluksia pienellä perehdyttämisellä tai jopa kylmiltään.

Storm

• Jäsen
  • Elämä ei ole aina helppoa.
« Vastaus #21 : 07.02.2005 klo 12:00:17 »
Itse olen alkanut ostelemaan noita vanhoja X-men essential albummeja, koska niissä näkee montako sivua on yleensä pätkitty pois ja ne on suhteellisen halpoja.

Varsinkin ihan jenkeissä ensimmäiset Ryhmä-X seikkailut on hauskaa luettavaa essentialina, vaikka mielluummin väreissä olisi kivempaa.
Ja myös näkee, että ne tarinat on kunnon klassikkoja, varsinkin kun Logan häviää Peterille, eli kaikkea kivaa paljastuu sieltä piilosta, mitä ei tietäisi näin suomen lehtien perusteella, eli hyvä keksitö tuo essential.

Ja myös on ihan hyvä, että Suomessa julkaistaan Ihmesarjaa. Vaikkakin hinta on hieman kallis...  :(
I live, when my heroes live...

Frank N. Furter

• Jäsen
« Vastaus #22 : 14.02.2005 klo 23:08:22 »
Storm taitaa olla ainoa minun lisäkseni joka on kehdannut valitella Essentialien mustavalkoisuutta. Minun lukunautintoani se ainakin häiritsee, siis nimenomaan supersankarisarjisten kohdalla. Jotenkin vain tuntuu että tämä jos mikä on genre johon kuuluu värit.

Storm

• Jäsen
« Vastaus #23 : 15.02.2005 klo 08:33:01 »
Se on aika harmi, ettei niissä ole värejä, mutta silloin hinta olisi varmasti kaksinkertainen, koska essential pokkarit on aika paksuja.

Kun vertaa jonkun sarjakuva albummin ja essential pokkarin hintaa, niin yleensä albummi saattaa olla kalliimpi kuin itse essential ja siinä saa pähkäillä kumman haluaa, mutta yleensä se väri mielyttää silmää paremmin.
Kuin musta valkea. Mutta jos juoni on hyvä ja tarina, niin silloin musta valkoisuus ei ole niin pahasta.

Markku Myllymäki

• Lyijykynän jatke
  • Jäsen
  • /* You are not expected to understand this. */
« Vastaus #24 : 15.02.2005 klo 09:02:10 »
Meille piirtäjille mustavalkoisuudesta on etua. On kivaa katsella puhdasta tussausjälkeä. Mutta tietenkin olemme aika pieni vähemmistö. Toisaalta omistan aikaisemaaltaan monista Essential-tarinoista ainakin osan väreissä.
When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts,
there's no end to what you can't do.

Renki

• Malttamaton kakara
  • Jäsen
  • Ostan Marvel-lehtiä sopuhintaan.
« Vastaus #25 : 15.02.2005 klo 09:36:00 »
Olisiko noista essentiaaleista sitten hyvä alottaa, jos haluaisi ihan kaiken kattavan R-X klassikkokokoelman?
Ja mistä niitä saa?

Minä kyllä pidän mustavalkoisuudesta aika paljon, vaikka en piirtäjä olekaan. Ihmesarjassa mustavalkoisuus on mielestäni jopa suotavaa pienien kuvien takia.
« Viimeksi muokattu: 15.02.2005 klo 09:40:58 kirjoittanut Renki »

Storm

• Jäsen
« Vastaus #26 : 15.02.2005 klo 09:39:16 »
Itse olen ainakin löytänyt X-Men essentiaaleja Helsingin Fennicasta, mutta myös Suomalaisen kirjakaupan kotisivuilta tai niiden liikeestä voi myös tilata. Mutta itse tilasin vahingossa X-Men Essential Vol 5. mikä on jo suomeksi... Tosin yksi numero siinä oli, mitä ei ollut ennen lukenut.

Renki

• Malttamaton kakara
  • Jäsen
  • Ostan Marvel-lehtiä sopuhintaan.
« Vastaus #27 : 15.02.2005 klo 09:52:45 »
Itse olen ainakin löytänyt X-Men essentiaaleja Helsingin Fennicasta, mutta myös Suomalaisen kirjakaupan kotisivuilta tai niiden liikeestä voi myös tilata. Mutta itse tilasin vahingossa X-Men Essential Vol 5. mikä on jo suomeksi... Tosin yksi numero siinä oli, mitä ei ollut ennen lukenut.

Montako noita essentiaaleja muuten on julkaistu, meinaan siis X-men puolelta?
Ja onko jossain jotakin kronologista listausta noista suommenetuista essentiaaleista?

Markku Myllymäki

• Lyijykynän jatke
  • Jäsen
  • /* You are not expected to understand this. */
« Vastaus #28 : 15.02.2005 klo 09:56:20 »
Olisiko noista essentiaaleista sitten hyvä alottaa, jos haluaisi ihan kaiken kattavan R-X klassikkokokoelman?

Jos ihan kaikki aiot kerätä, niin on paha sanoa mistä aloittaa, mutta jos haluat edustavan kokoelman tärkeimmistä tarinoista, Essentiaalit ovat ihan hyvä paikka aloittaa.

Ja mistä niitä saa?

Storm tuossa jo listasi joitakin paikkoja --Good Fellowsista löytyy myös.
When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts,
there's no end to what you can't do.

DotC

• Vieras
« Vastaus #29 : 15.02.2005 klo 10:54:22 »
Montako noita essentiaaleja muuten on julkaistu, meinaan siis X-men puolelta?
6 kpl. Essential Uncanny X-men 1 jossa on 60-luvun sarjoja sekä Essential X-men 1-5 Jossa on lehtiä kronologisesti alkaen x-men 94:stä

Ja onko jossain jotakin kronologista listausta noista suommenetuista essentiaaleista?
111-128 = Ihmesarja 2
129-143 = Ihmesarja 5
Tarkemmat sisällöt löytyy tuolta: http://www.perunamaa.net/sarjakuvarock/marvel/ejt/ejt.html