0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Hyllystä kyllä löytyy jo Welcome Back ja Army of one, toisessa taisi olla merkintä vol. 3 ja toisessa vol. 2 (?), jompikumpi oli MAX-sarjaa. Kumpaakohan kannattaisi alkaa seuraamaan, vai kumpaakin?
Tuota... jos toinen niistä omistamistasi Ennisin Tuomareista, joita et ole lukenut, on MAX:iä, ja toinen ei, niin onnistuisiko tällainen radikaali kokeilu, että luet ne, ja päätät itse, kumpi on parempi, vai eikö ole?
Mutta sarkasmi sikseen,
koska kumpikaan noista kirjoistasi ei ilmeisesti ole MAX:iä. Kuten tuo Continuity Pages tiedottaa, Welcome Back, Frank kokoaa Ennisin ensimmäisen Tuomari-minisarjan ja Army of One puolestaan sitä seuranneen lehden 7 ensimmäistä numeroa. Ja kuten siinä sivun yläreunassa lukee, MAX-Tuomari on sävyltään vähemmän humoristinen ja on suunnattu ns. kypsille lukijoille, ts. siinä on vielä enemmän väkivaltaa. Tai ehkä humoristisuus ei vähentynyt yhtään, se vain muuttui entistäkin mustemmaksi. En mene vannomaan, koska itse odottelen vielä MAX-Tuomarin ilmestymistä kovakantisena.
Ja todettakoon vielä, että nuo Continuity Pagesin julkaisunumeroinnista käyttämät ilmaisut voivat olla hämmentäviä. Lehdet siis ilmestyvät jenkkiläisittäin ns. volumeina, ja Ennisin kaksi ensimmäistä Tuomari-sarjaa olivat Vol. 5 ja 6. CP käyttää näistä brittiläistyylistä nimitystä "fifth/sixth series". Sitten lehtiä on koottu kirjoiksi, jotka on myöskin numeroitu volumeiksi. CP ei mainitse näiden numerointia, paitsi kovakantisten kohdalla. Kuitenkin sekä pehmeäkantiset että kovakantiset kirjat on numeroitu, ja kovakantiset ovat lisäksi paksumpia, eli niiden numerointi ei vastaa pehmeäkantisten numerointia. Joka tapauksessa The Punisher -lehden Vol. 7:n eli MAX-sarjan alkaessa myös kirjojen numerointi alkoi alusta. Selvä?LainausKyllä, herra kapteeni. Mutta ei minua tuo CP käyttämä series/volume käytäntö hämännyt. Tein sitten itsekin vähän tutkimustyötä ja listasin tradet (HC:t eivät mahdu hyllyyn luulen vai onko ne ns. oversized?):The Punisher: Welcome Back, Frankcollects The Punisher (fifth series) #1-12The Punisher: Army of Onecollects The Punisher (sixth series) #1-77-12 ei Ennisiä.The Punisher: Business as Usual collects #13-18 The Punisher Vol. 4: Full Autocollects The Punisher (sixth series) #20-26The Punisher: Streets of Laredo collects issues 19 and 27-32The Punisher Vol. 6: Confederacy of Duncescollects The Punisher (sixth series) #33-37Ilmeisesti ylläoleva sarja päättynyt ja allaoleva MAX jatkuu.Punisher MAX Vol. 1: In the BeginningPUNISHER #1-6.Punisher MAX Vol. 2: Kitchen IrishCollecting PUNISHER #7-12Punisher MAX Vol. 3: Mother RussiaCollects Punisher #13-18Punisher: BornCollecting BORN #1-4.
Kyllä, herra kapteeni. Mutta ei minua tuo CP käyttämä series/volume käytäntö hämännyt. Tein sitten itsekin vähän tutkimustyötä ja listasin tradet (HC:t eivät mahdu hyllyyn luulen vai onko ne ns. oversized?):The Punisher: Welcome Back, Frankcollects The Punisher (fifth series) #1-12The Punisher: Army of Onecollects The Punisher (sixth series) #1-77-12 ei Ennisiä.The Punisher: Business as Usual collects #13-18 The Punisher Vol. 4: Full Autocollects The Punisher (sixth series) #20-26The Punisher: Streets of Laredo collects issues 19 and 27-32The Punisher Vol. 6: Confederacy of Duncescollects The Punisher (sixth series) #33-37Ilmeisesti ylläoleva sarja päättynyt ja allaoleva MAX jatkuu.Punisher MAX Vol. 1: In the BeginningPUNISHER #1-6.Punisher MAX Vol. 2: Kitchen IrishCollecting PUNISHER #7-12Punisher MAX Vol. 3: Mother RussiaCollects Punisher #13-18Punisher: BornCollecting BORN #1-4.
Kummassakaan opuksessani ei tosiaankaan ollut MAX-merkintää (Marvel Knights oli kummassakin). Welcome Back -kirjassa oli muuten merkintä Vol. 3 ja Army of Onessa Vol. II.
Tätä sais muuten tulla lisääkin suomeksi.
Ja sitten kysymys: Onko Ameriikassa julkastu Punisher Vol. 4 HC:a? Eli se sisältäisi numerot 28-37 (Streets of Laredo ja Confederence...). Jos ei, niin onko tietoa julkaistaanko koko opusta edes. Jostain foorumilta luin, että sen olisi pitänyt ilmestyä vuosi sitten. Max-sarjastahan on ilmestymässä jo ensimmäinen HC.
Eli näistä myös listaa jos joku jaksaisi minulle paiskata.TUOMARI, suomenkieliset julkaisut!!