Kirjoittaja Aihe: Keräysaikomuksesi  (Luettu 29019 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Daddy Duck

  • Jäsen
  • Viestejä: 113
Keräysaikomuksesi
« : 23.06.2006 klo 19:57:07 »
En keksinyt hyvää otsikkoa tälle aiheelle. Mitkä sarjakuvat tai minkä sarjan aiot tai haluaisit kerätä? Minulla olisi AATK ja noin 40 % on valmis.
« Viimeksi muokattu: 09.07.2006 klo 13:27:44 kirjoittanut Petteri Oja »
"Kolmen sekunnin kuluttua voimme katsella itsellemme uutta setää!"

Marsumestari

  • Jäsen
  • Viestejä: 386
Re: Keräys aikomuksesi
« Vastaus #1 : 23.06.2006 klo 20:34:59 »
Onkohan tämä oikea alue? Oikeastaan kaikki hyvät jatkuvajuoniset sarjakuvat, joissa on loppu ovat minusta keräämisen arvoisia. Lone Wolf & Cubista puuttuu itseltäni vain kuusi pokkaria, Adolfista kolme ja  Buddhasta valitettavasti jopa seitsemän. Osamu Tezukalta voisi kyllä kerätä kaikki sarjat, ainakaan itse en ole törmännyt yhteenkään kökköilyyn häneltä.

Ranma ½:n kyllä kerään myös loppuun asti, koska sitä on kuitenkin niin vähän julkaisematta suomeksi ja yleensä joka pokkarissa on ainakin pari juttua, joille tulee kunnolla revettyä. Maison Ikkoku on Ranmaa huomattavasti lyhyempi ja ehkäpä jopa parempi joten senkin kerään kokonaan. Inuyasha toimii erittäin hyvin ainakin kahdeksan ekan pokkarin perusteella mutta olen lukenut, että se alkaa toistaa itseään pahasti jossain vaiheessa, tosin kyllä minä Ranmastakin kovasti pidän vaikka sitäkin on kritisoitu samalla tavalla. Toisaalta Inuyasha on pirusti pidempi.

Laura Sivonen

  • Tunteikas siili
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 396
Re: Keräys aikomuksesi
« Vastaus #2 : 24.06.2006 klo 01:34:19 »
Yhdys sanat.


CLAMP-ryhmän kaikki tuotokset olisi tarkoitus saada hyllyyn. Tähän mennessä löytyy 46 pokkaria eli melko vähän. Yuu Wataset (joita hyllyssä 34), Kaori Yukit (11), Full Metal Panicit (10), Modelit (3), Pet Shop of Horrorsit (3). lähes kaikki suomenkieliset manga-/manhwajulkaisut (105) ja suomenkieliset Blacksadit (sattuneesta syystä vasta 0 alppaa hyllyssä). Jeret, Kamut, Lassit ja Leevit, Nemit ja Pupujen itsemurhakirjat kiinnostaisivat myös, mutta mangat on etusijalla.
« Viimeksi muokattu: 24.06.2006 klo 01:44:12 kirjoittanut Laura Sivonen (Laurel) »
Dusting is a good example of the futility of trying to put things right. As soon as you dust, the fact of your next dusting has already been established.

pavel.brylev

  • koululainen/parkouraaja
  • Jäsen
  • Viestejä: 46
  • mun toinen nimi on oikeesti ranma
Re: Keräys aikomuksesi
« Vastaus #3 : 01.07.2006 klo 18:48:24 »
mä aijon myös kerätä kaikki ranma 1/2 kirjat kun mä pidän ranmasta ja mun toinen nimeni on ranma
pavel

pertti jarla

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 915
Re: Keräys aikomuksesi
« Vastaus #4 : 09.07.2006 klo 11:21:12 »
Pahkikset pitäis saada, ehkei ihan ekoihin ole varaa eikä lopunajat kiinnosta, mutta vaikka numerot 6-60. Joku 13kpl uupuu...
Myötätunto ja huumori pois vakavasta asiasta!
-Huolestunut äiti

tertsi

  • Vieras
Re: Keräys aikomuksesi
« Vastaus #5 : 09.07.2006 klo 11:33:22 »
Spirou-albumit 125 - 133 olis kiva saada. Hävisin justiinsa huutokisan ebayllä numerosta 133.

Samoin joku pieni yhtenäinen peräkkäisten numeroiden pätkä Pilote-albbuja olis ihan miellyttävä näky kirjahyllyssä. Joitakin yksittäisiä mulla jo on .

Archie Cashit on kohta kaikki.

Niilo Pieliset isoina "lähes originaalikokoisina" mustavalkoversioina ovat myös hankintalistalla. Niiden kerääminen kestänee parikymmentä vuotta, ilmestymistahti on niin verkkainen. No, eläkkeellä sitten luetaan Niiloa isossa koossa.
Myös pienet Franquin-luonnoskirjat on pakko hankkia sitä mukaa, kun niitä julkaistaan.

Mulla on kaksi J-C Forestin Hypocrite -albumia. Puuttuu siis vissiinkin yksi. Ostan sen jos osuu kohdalle järkevään hintaan.
« Viimeksi muokattu: 09.07.2006 klo 11:37:36 kirjoittanut tertsi »

Petteri Oja

  • Juudas itselleen
  • Jäsen
  • Viestejä: 8 144
Re: Keräysaikomuksesi
« Vastaus #6 : 09.07.2006 klo 13:29:57 »
60-luvun Batmanit ja Lepikset. Ja muutkin 60-luvun supersankarilehdet, mut esim. Ihmesarjan kohdalla kyse on varsin pitkän aikavälin tavoitteesta.

Tai no, oikeastaan tavoitteeni on saada hyllyyn kaikki kiinnostavat Suomessa julkaistut sarjakuvalehdet. Ja mua kiinnostaa valitettavan moni sarjakuva.

W

  • sarjakuvaduunari
  • Jäsen
  • Viestejä: 606
Re: Keräysaikomuksesi
« Vastaus #7 : 09.07.2006 klo 20:18:52 »
Koska rahaa pitäisi kuluttaa muihinkin asioihin en ole tietoisesti asettanut itselleni mitään keräystavoitetta.
PIkkuhiljaa muutaman albumin vuosi vauhtia kerään kuitenkin Suomessa ilmestyneitä Blueberryjä ja Prinssi Rohkeita.
80-luvun Ryhmiksiä vielä muutama uupuu mutta olen antanut jo aikalailla periksi. Hinta/laatu suhde ei enää miellytä.

Kaikkea kivaa tulee muuten vaan ostettua mutta en kerää mitään mitä en haluaisi myöskin lukea.

Lasarus

  • Vieras
Re: Keräysaikomuksesi
« Vastaus #8 : 09.07.2006 klo 20:44:00 »
Jos joskus saisin kerättyä vuoden 1987 mustanaamio vuosikerran ::)

Irene

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 812
Re: Keräysaikomuksesi
« Vastaus #9 : 10.07.2006 klo 10:58:33 »
En keksinyt hyvää otsikkoa tälle aiheelle. Mitkä sarjakuvat tai minkä sarjan aiot tai haluaisit kerätä? Minulla olisi AATK ja noin 40 % on valmis.

Mikä on AATK? Aku Ankan Taskukirjat??
Lukupäiväkirjani: http://sbrunou.blogspot.com

Doc Lomapäivä

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 807
Re: Keräysaikomuksesi
« Vastaus #10 : 10.07.2006 klo 11:07:51 »
Tokyo Tribes. Alku ainakin vaikuttaa kiinnostavalta, mutta osaako joku kertoa jatkuuko juttu yhtä hyvänä?

Duckster

  • Jäsen
  • Viestejä: 201
Re: Keräysaikomuksesi
« Vastaus #11 : 10.07.2006 klo 12:12:51 »
Mikä on AATK? Aku Ankan Taskukirjat??

Juuri se.

Irene

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 812
Re: Keräysaikomuksesi
« Vastaus #12 : 10.07.2006 klo 12:55:25 »
Mun tekisi mieli kerätä uudelleen itselleni ne rakkaimmat Ryhmä-X:t ja Action Forcet, jotka, pöljä, myin jossain vaiheessa pois. En vain ole vielä jaksanut siihen rumbaan uudestaan lähteä, vaikka näin nettiaikakautena se olisikin huomattavasti helpompaa kuin silloin 90-luvun alkupuolella, jolloin piti vaan kiltisti käydä koluamassa divarien laatikoita ja toivoa löytävänsä puuttuvat numerot. :)
Lukupäiväkirjani: http://sbrunou.blogspot.com

pappa-sami

  • Bedevore
  • Jäsen
  • Viestejä: 845
Re: Keräys aikomuksesi
« Vastaus #13 : 07.08.2006 klo 10:33:09 »
Spirou-albumit 125 - 133 olis kiva saada. Hävisin justiinsa huutokisan ebayllä numerosta 133.

Moi!

Sinua voisi kiinnostaa www.cdbulles.com jossa on myynnissä ainakin 6 albumia tolta väliltä hintaan 35 euroa/kpl.

Olen asioinut kyseisen lafkan kanssa kerran ja Chevalier Ardent EO tuli hyvin pakattuna ja luvatussa kunnossa. Postitus tosin tuli kalliiksi kun lähettivät vain kirjattuna.

tertsi

  • Vieras
Re: Keräys aikomuksesi
« Vastaus #14 : 07.08.2006 klo 10:47:39 »
Moi!

Sinua voisi kiinnostaa www.cdbulles.com jossa on myynnissä ainakin 6 albumia tolta väliltä hintaan 35 euroa/kpl.

kiitosksia vinkistä.
Mutta noita havittelemiani Spirouita ei voinut klikata. Taitavat olla myytävänä vain kaupassansa, ei netissä.  ???