Kirjoittaja Aihe: Aku Ankka -sarjakuvalehti  (Luettu 560072 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

TOSA

  • Jäsen
  • Viestejä: 880
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2565 : 14.03.2023 klo 09:46:16 »
Hmm Aku ankka tullut yli 15 vuotta yhtäjaksoisesti eikä minulle kyllä tullut mitään erikoisnumeroa. Toki tilaajan nimi on välillä vaihdettu mutta siitäkin on jo kuusi vuotta. Ei siis riittävän uskollinen tilaaja.
Iltalehti 13.3.2023

"Moni oli keskustelupalstalla näreissään. Erikoisnumero oli jäänyt monilta sivu suun.

– Aku ankka tullut yli 15 vuotta yhtäjaksoisesti, eikä minulle kyllä tullut mitään erikoisnumeroa, eräs käyttäjä kommentoi."

Tässähän täytyy jatkossa tarkemmin miettiä miten kirjoittelee jos iltalehti lainaa jatkossakin tekstejä

Lueskelija

  • Jäsen
  • Viestejä: 64
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2566 : 14.03.2023 klo 10:41:16 »
En tilaa Aku Ankkaa, joten olen jäänyt koko asiasta ulos, mutta täältä katsottuna näyttää, että Aku Ankan toimituksessa ollaan otettu mallia Pavlovin koirakokeista samalla tavoin kuin somealustoilla ja peliteollisuudessa. Somessa käyttäjä saadaan avaamaan palvelu monta kertaa päivässä, koska siellä saattaa olla mukava yllätys (esimerkiksi uutta asiaa tai tykkäyksiä) ja joissain peleissä sama juttu. Itse en kuitenkaan välittäisi tuollaisista satunnaisyllätyksistä maksetussa lehtitilauksessa. Käytäntöä kritisoidaan myös somealustojen kohdalla.

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 760
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2567 : 14.03.2023 klo 11:24:10 »
Ihan vaan kikkailun estämiseksi tilaajien ja sanomien puolelta olisi varmaan järkevintä laskea kestotilauksen hintaa ja nostaa tarjoushinta samalle tasolle. Uudet tilaajat saisivat jonkun ylimääräisen koostekirjan ja/tai laukun tilauslahjaksi. Win-win. Toivon että nyt kun Iltalehden (huom! Ei Ilta-Sanomien) myötä varmaan Sanomakin lukee tätä Aku ankka aiheista foorumia, nämä täällä annetut kritiikit ja kehitysideat otetaan tosissaan.
Tästä olen monet vuodet kritisoinut, että miksi kestotilaaja pitää maksaa itsensä kipeäksi, kun tarjoushinnalla selviää melkein puoleen hintaan. Todellakin hinnat samoiksi kestotillajan ja tarjouslehden osalta ja tarjouslehdelle tommonen teemakirja sitten kaupan päälle. Johan alkaisi kestotilaukset lisääntymään.
Tällä hetkellä en suostu maksamaan suolaista kestotilaajan hintaa. Ostan Aku Ankan vuodeksi ja soitan Sanomiin ja perun tilaukseni, ennenkuin tilukseni muuttuu kestoksi ja samalla tilaan Aku Ankan uudestaan. Näin säästän paljon rahaa. Pakko kikkailla, kun ei Sanomissa ole älyä korjata tämä vääryys.

Se iltalehden juttu pistettin sinne aika loppuun...kai ne toivoi, ettei kukaan sitä sieltä lukisi. Muutenkin Iltalehden haastattelija olisi voinut pommittaa Hyyppää oikein kunnolla, koska noi selitykset ei oikein vakuuta.
Haluaisin selvät kriteerit sille, kuka voi näitä extra-lehtiä saada...ei mitään omituisia muminoita asiasta. Niinkuin monta kertaa olen sanonut...nykytoimitus ulos ja kunnolliset oikeesti sarjakuvista ja varsinkin Aku Ankoista tietävät ja lukijoita kunnioittavat työntekijät sinne hommiin. Ihan lapsellista ja ammattitaidotonta tämä nykytoimitus.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

TOSA

  • Jäsen
  • Viestejä: 880
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2568 : 14.03.2023 klo 12:49:31 »
olen itse ollut siinä käsityksessä että jos tilauksen lopettaa ei sitä saisi heti tilattua uudelleen tarjoushinnalla. Jostain jäänyt käsitys että olisi pitänyt olla taukoa 3kk tilauksessa ja olisi joutunut kaupasta ostamaan sitten 3kk numerot. Asia ei kuitenkaan näytä olevan noin. Näillä hinnoilla täytyy varmaan itsekin alkaa lopettamaan tilaus ja tilaamaan uudestaan heti. Jos jollain muullakin on ollut samanlainen käsitys kuin minulla ja selvyys asiaan tullut nyt niin saattaa lisääntyä tuo tilausten lopetus ja heti uudelleen tilaus kun säästö on kuitenkin jo lähes satasen vuodessa.

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 760
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2569 : 14.03.2023 klo 13:49:12 »
olen itse ollut siinä käsityksessä että jos tilauksen lopettaa ei sitä saisi heti tilattua uudelleen tarjoushinnalla. Jostain jäänyt käsitys että olisi pitänyt olla taukoa 3kk tilauksessa ja olisi joutunut kaupasta ostamaan sitten 3kk numerot. Asia ei kuitenkaan näytä olevan noin. Näillä hinnoilla täytyy varmaan itsekin alkaa lopettamaan tilaus ja tilaamaan uudestaan heti. Jos jollain muullakin on ollut samanlainen käsitys kuin minulla ja selvyys asiaan tullut nyt niin saattaa lisääntyä tuo tilausten lopetus ja heti uudelleen tilaus kun säästö on kuitenkin jo lähes satasen vuodessa.
Oon jo useamman vuoden lopetellut ja uusinut tilauksen...ei ole ollut mitään 3 kk karenssia. Olisiko Sanomilta valehdeltu tossa jutussa ettei väki rupeisi kikkailemaan.
Tietysti puhelimessa kuulostaa vähän siltä aina, että eivät oikein tykkää mun tyylistä...mutta tyhmä maksaa liikaa...näin se vaan maailma makaa!
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

jarkkopatiala

  • Jäsen
  • Viestejä: 59
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2570 : 14.03.2023 klo 15:27:11 »
Asiat menevät eteenpäin, vettä virtaa Ankkajoessa ja emansipaatio tämän Kääk!-episodinkin tiimoilta siis etenee. Odotan mielenkiinnolla mitä tapahtuu, jos IL:kin on jo ruvennut kyselemään asiasta...
     Itse tosiaan seuraan kvaakista mitä tapahtuu, ja kiittelen ilolla infosta, kuten tuossa jo ylläkin muistaakseni tein. Tällä kertaa haluaisin erityisesti kiittää Timoa toissapäiväisestä AA:n omat nurkat-tekstistään. Vähän reipas 43 v. on sen verran pitkä aika, että kun ulkomuistilta olen siteerannut "Ja jos eläimet vanhenisivat, mitä lukemista jäisi nykylukijoiden lapsille", niin se originaali olikin sitten näköjään "Ja jos eläimet vanhenisivat, niin mitä lukemista riittäisi nykyisten lukijoiden lapsille?"
     Ja se mitä Timo kyseli siitä muistojen kultaamisesta ajan toimesta: Joskus. Niin väittäisin. Aika kultaa joskus muistot, mutta ei aina.
     Tuo omanurkkalainen tekstinpätkä oli minunkaltaiselleni tyypille kultaa silloin, ja se on minulle kultaa nyt. Maailma on muuttunut; Kekkosen dementoituminen on vähemmän kortilla kuin Lintilän työhuonebaarikaappizydeemit, peruskoulun 3 lk.n enklanninopuksessa tuskin lukee enää "a red indian" - noiden varhaisten omien nurkkien aikoihin siellä luki niin! - ja Roope Ankan sukupuu on toki täsmentynyt.
     Niin niin, niinpä niin. Olen jopa arvostanut Don Rosaa taiteilijana silloin joskus, kun hänen taiteensa toi minulle mieleen enemmänkin sukupuita kuin hautakiviä.
     Tosiaan, kiitos Timo siitä että löysit nuo vanhat kultakimpaleet tänne. Saisikohan niistä oppia vaikka sen Kääk!-läpyskän tekemiseen tai johonkin? Tässä kohdassa minun on muuten taas krooninen pakko tuoda krooninen toisinajattelevuuteni esille: Tykkään uusinnoista.
     Älkää nyt lyökö, pyydän. Tai jos lyötte, niin älkää kovin kovaa, armoa anon.
     Ja sitä kääkkilehteä tosiaan voisi alkaa kehkeyttämään jotenkin johonkin suuntaan. Kun tuossa juuri käytin nimitystä "läpyskä", niin voisiko vaikka mietiskellä, että miksi se toisille sitten on tiiliskivi, voisiko joku toimituksen apulaisen avustaja viraapelihomminaan piirtää one/off-periaatteella uniikin ainutkertaisen 12345-sivuisen erikoiskääknumeron, voitaisiinko uusinnoista julkisesti tykkäävä Jarkko-niminen tyyppi kaulia julisteeksi sen uniikkinumeron väliin, ja niin edelleen, ja niin pois päin.
     Tällaista. Täytyy mennä ottamaan lääkkeet. Morjens!

X-men

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 088
  • Comics costs too much, damned!!!
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2571 : 14.03.2023 klo 19:13:27 »
Jotenkin nää selitykset tuntuu kummallisilta. Olisiko nyt niin, että pieni paniikki on iskenyt Aku Ankan toimitukseen.

Oiskohan iskenyt jo aikoja sitten? Siltä ainakin tuntuu kun näitä selityksiä lukee.

Woah!
Se siitä, me ollaan ankka-aiheisia.

Timo

Joo muut osiot etenkin ne täysikäisille tarkoitetut voidaan sulkea. Itseäkin tuo artikkeli hymyilytti pikkasen.

Asiat menevät eteenpäin, vettä virtaa Ankkajoessa ja emansipaatio tämän Kääk!-episodinkin tiimoilta siis etenee. Odotan mielenkiinnolla mitä tapahtuu, jos IL:kin on jo ruvennut kyselemään asiasta...

Joko toimittaja on kvaakin satunnainen seuraaja tai sitten saanut juttuvinkin kvaakkilaiselta ja sitten on tehty juttu.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Meeza

  • Jäsen
  • Viestejä: 28
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2572 : 17.03.2023 klo 18:18:48 »
KÄÄK saapui tänään postissa käsinkirjoitetussa kuoressa. Sain sen 100-sivuisen version.

Jarkko Sikiö

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 8 088
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2573 : 01.04.2023 klo 13:19:35 »
Kääk vei leivättömään pöytään, pitikin käydä juuri tänään...

X-men

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 088
  • Comics costs too much, damned!!!
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2574 : 01.04.2023 klo 19:29:50 »
Kääk vei leivättömään pöytään, pitikin käydä juuri tänään...

Jaa Seiskan juorut ovat yhteiskunnallisesti tärkeitä. Aprillipilana ei huono.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

PitkäaikainenTilaaja

  • Uusi jäsen
  • Viestejä: 5
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2575 : 02.04.2023 klo 14:11:18 »
En saanut Kääk-lisälehteä edes asiakaspalvelun kautta pyytämällä. Lehteä on aspan mukaan lähetelty sattumanvaraisesti eri tilaajille, mutta ei kuitenkaan kaikkein uskollisimmille tilaajille.

Yli 30 vuoden mittainen tilaus ei nähtävästi merkitse Sanomalle ja lehden toimitukselle yhtään mitään.

Lopetin tilauksen, suosittelen samaa myös muille kestotilaajille.
« Viimeksi muokattu: 02.04.2023 klo 14:15:30 kirjoittanut PitkäaikainenTilaaja »

ePeep

  • Jäsen
  • Viestejä: 13
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2576 : 05.04.2023 klo 05:37:28 »
En saanut Kääk-lisälehteä edes asiakaspalvelun kautta pyytämällä. Lehteä on aspan mukaan lähetelty sattumanvaraisesti eri tilaajille, mutta ei kuitenkaan kaikkein uskollisimmille tilaajille.

Yli 30 vuoden mittainen tilaus ei nähtävästi merkitse Sanomalle ja lehden toimitukselle yhtään mitään.

Lopetin tilauksen, suosittelen samaa myös muille kestotilaajille.
Tämä on minullakin vakavassa harkinnassa ihan vain periaatteesta. Itse sain ohuemman lärpäkkeen. Reilut 30 vuotta tilausta takana. Toivottavasti Sanomalta joku käy lukemassa täältä kommentteja ja tajuavat korjata virheliikkeensä. Suorasta palautteesta kun ei tunnu olevan mitään hyötyä.

En ymmärrä sitäkään, miksi lehdestä piti tehdä kaksi versiota.

TOSA

  • Jäsen
  • Viestejä: 880
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2577 : 05.04.2023 klo 16:34:07 »
Onkohan kukaan saanut selville montako kappaletta on painettu 34(36)-sivuista versiota ja paljonko 100-sivuista?

Vain muutama kommentoinut täällä onko saanut sen vai ei joten ei saa käsitystä kuinka harvinaisia nuo lopulta on
« Viimeksi muokattu: 05.04.2023 klo 17:13:29 kirjoittanut TOSA »

M Menokiri

  • Jäsen
  • Viestejä: 13
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2578 : 05.04.2023 klo 16:50:47 »
Ja onko olemassa vielä muitakin versioita kuin 34- ja 100-sivuiset lehdet? Jos lehtiä on painettu ja postitettu ilmaiseksi, niin painos on tuskin järin suuri. Ainakaan huudossa tai torissa en ole vielä nähnyt ainoatakaan. Tällä kyllä saatiin aikaiseksi ylittämättömiä keräilyharvinaisuuksia ilman makkelointiakin.

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 760
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2579 : 05.04.2023 klo 17:44:16 »
Tämä on minullakin vakavassa harkinnassa ihan vain periaatteesta. Itse sain ohuemman lärpäkkeen. Reilut 30 vuotta tilausta takana. Toivottavasti Sanomalta joku käy lukemassa täältä kommentteja ja tajuavat korjata virheliikkeensä. Suorasta palautteesta kun ei tunnu olevan mitään hyötyä.

En ymmärrä sitäkään, miksi lehdestä piti tehdä kaksi versiota.
AHAA! siitä on nyt tehty sitten karvalakki-versiokin. Kyllähän toikin pitää jotenkin hankkia! Täytyypi katella huutoa ja toria.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)