Kirjoittaja Aihe: Aku Ankka -sarjakuvalehti  (Luettu 522883 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • The Comics be with us...always!
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2730 : 09.01.2021 klo 08:47:57 »
Aku Ankassa 1/2021 oli jo muutamia nostoja alkaneesta vuosikerrasta, mutta tässä lisää.
Tosta listasta puuttuu kevään lukujärjestysliite...eikö sitä sit tulekaan, kun on korona ja osa kakruista etäkoulussa.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Toimittaja
  • *
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #2731 : 09.01.2021 klo 10:44:09 »
Tosta listasta puuttuu kevään lukujärjestysliite...eikö sitä sit tulekaan, kun on korona ja osa kakruista etäkoulussa.

Ei kai sellaista ole koskaan ollutkaan, syksyisin on ollut lukkari liitteenä.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #2732 : 09.01.2021 klo 12:31:10 »
Ei kai sellaista ole koskaan ollutkaan, syksyisin on ollut lukkari liitteenä.
Kyl mä muistelen, että 2 kertaa vuodessa olisi tullut lukujärjestys!
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Antti Peltola

• Ylläpitäjä
  • Vol. 4
« Vastaus #2733 : 09.01.2021 klo 16:09:03 »
Kyl mä muistelen, että 2 kertaa vuodessa olisi tullut lukujärjestys!

Kerropa yksikin keväällä ilmestynyt numero, jossa sellainen on.

Jukka Laine

• Ylläpitäjä
« Vastaus #2734 : 09.01.2021 klo 16:17:12 »
Tuskin on otettu huomioon ja erikoiskansio hieman isommille Akuille tuskin tulee jollei noista tule enemmän tai vähemmän vakiokamaa.

Minä ostin jo kesällä kolme paksua kansiota.

Ja lukujärjestyksiä on tullut vain syksyllä.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #2735 : 09.01.2021 klo 17:33:16 »
Minä ostin jo kesällä kolme paksua kansiota.

Ja lukujärjestyksiä on tullut vain syksyllä.
Hmmmmmm!
Saattaapi ollakin, että on tullut vain syksyllä lukkari!
Olenko sotkenut sen johonkin toiseen lehteen, jossa on tullut keväällä ja syksyllä lukujärjestys.
Muistelin vain, että niitä olisi tullut kaksi vuodessa. Perkele tää aikuisiän dementia iskee välillä liian lujaa!

Jamoz

• Jäsen
« Vastaus #2736 : 15.01.2021 klo 20:15:09 »
Hmmmmmm!
Olenko sotkenut sen johonkin toiseen lehteen, jossa on tullut keväällä ja syksyllä lukujärjestys.
Muistelin vain, että niitä olisi tullut kaksi vuodessa. Perkele tää aikuisiän dementia iskee välillä liian lujaa!

Tuttu tunne tuo dementia, se vanhuus se vanhuus  ;D

Jukka Laine

• Ylläpitäjä
« Vastaus #2737 : 01.02.2021 klo 10:50:09 »
Paksu-Aku tuli tänään. Muovipussissa. En keksinyt mitään syytä miksi se oli pakattu muovipussiin.

Jukka Laine

• Ylläpitäjä
« Vastaus #2738 : 01.02.2021 klo 10:52:46 »
Hmmmmmm!

Pitäisihän niitä olla enemmän. Kun tein lukkareita, piti tehdä joka jaksolle omansa, ja jaksoja oli viisi lukuvuodessa.

Tosin opiskelijat saivat ne printattuina ja netissä, joten ei Ankan lukkareita välttämättä tarvittu yhtään.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #2739 : 01.02.2021 klo 11:59:00 »
Pitäisihän niitä olla enemmän. Kun tein lukkareita, piti tehdä joka jaksolle omansa, ja jaksoja oli viisi lukuvuodessa.

Tosin opiskelijat saivat ne printattuina ja netissä, joten ei Ankan lukkareita välttämättä tarvittu yhtään.
Mä kävin yläasteen ja lukion Norssi II Etelä-Haagassa (Nykyisin koulu on Viikissä). Siellä lukuvuosi oli jaksotettu 6 osaan ja yksi jakso muistaakseni oli 6 viikon mittainen.
Lukkari saatiin monistettuna koululta. Meikäläisellä oli HP 48SX (Hawlett-Packard) laskin, johon pystyi kopsaamaan tietokoneen kautta lukujärjestys-ohjelman ja siihen aina kirjoitin ton lukujärjestyksen. En kai ole koskaan käyttänyt Aku Ankan lukkaria...siellä ne on AKu Ankkojen välissä edelleenkin.
Ala-asteella lukujärjetyksiä saattin 2 kpl vuodessa...kevätlukukausi ja syyslukukausi.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Toimittaja
  • *
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #2740 : 01.02.2021 klo 14:48:51 »
Paksu-Aku tuli tänään. Muovipussissa. En keksinyt mitään syytä miksi se oli pakattu muovipussiin.

Mä ainakin olen valittanut siitä monta kertaa, että lehdet tulevat postissa repaleisina ja huonossa kunnossa. Ehdotin muovipussia/kirjekuorta ratkaisuksi.

"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Kääk13

• Jäsen
  • Tripla Kääk!
« Vastaus #2741 : 01.02.2021 klo 15:02:47 »
Kalle Ankas Pocketit ja Topolinot lähetetään kaikki muoviin suljettuna. Lienee ulkomailla aika vakituinen käytäntö.

Mutta muistelen minäkin saaneeni joskus yksittäisen Aku Ankan muovissa. Ihmettelin asiaa, mutta sen jälkeen lehti ei ole koskaan muoveissa ollut. Pois lukien tietenkin ne numerot joiden mukana lähetetään joulumanteli.
Kääk13-kirjoittaa!

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #2742 : 01.02.2021 klo 15:10:40 »
Mä ainakin olen valittanut siitä monta kertaa, että lehdet tulevat postissa repaleisina ja huonossa kunnossa. Ehdotin muovipussia/kirjekuorta ratkaisuksi.
Mulla sama ongelma. Aku Ankka on välillä huonossa kunnossa, jos se on postissa pakattu päällimmäiseksi, nipussa. Ennen Aku Ankka pysy ehjänä, kun sen sai laitaa muun postin väliin. Nykyään Postisen välissä on mainokset ja sitten muu posti erikseen. Sitten kun posteljooni vääntää kauheella vauhdilla Aku Ankan muun postin kanssa luukusta ja Aku-lehti tietysti päällimmäisenä, niin kyllähän se vauroituu. Ennen oli vieläkin pahemmassa kunnossa, kun kansilehdet oli ohuet. Nykyisin onneksi Akun kansilehti on paksumpi.
Kyllä meikäläinen hyväksyy tuon muovipussittamisen, mutta tuleeko siitä joillekin keräilijöille ongelma, jos haluavat, että Aku Ankka on täysin koskematon keräilykappale. Silloinhan sitä muovipussia ei voi aukaista.

Onneksi meikäläiselle nykyisin Aku -lehti tulee maanantaisin...silloin on eniten postia. Jos lehti tulisi jonain toisena päivänä se saattaisi tulla yksinään...postimies ruttaamassa yhtä Aku Ankkaa postiluukusta väkisin ja vauhdilla...en halua edes ajatella.

Edit: Minäkin sain tänään Paksu-Akun kortsuissa. Mutta silti posteljooni oli saanut sitä rikottua...kuinka ne oikein pystyy tuohon! Olisiko syytä antaa lisäkoulutusta hyvästä ja rikkoutumattomasta postinjaosta.
« Viimeksi muokattu: 01.02.2021 klo 16:33:29 kirjoittanut Darth Mika »

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #2743 : 01.02.2021 klo 15:12:40 »
Kalle Ankas Pocketit ja Topolinot lähetetään kaikki muoviin suljettuna. Lienee ulkomailla aika vakituinen käytäntö.

Mutta muistelen minäkin saaneeni joskus yksittäisen Aku Ankan muovissa. Ihmettelin asiaa, mutta sen jälkeen lehti ei ole koskaan muoveissa ollut. Pois lukien tietenkin ne numerot joiden mukana lähetetään joulumanteli.
Eikös Kalle Ankassa ole sitä naurettavaa härpäkettä ja lelua melkein koko ajan. Pakkohan se on muoviin kääriä, ettei lelu putoa pois vai onko se vain lehtipistemyyntiin se härpäke ja tilaajat ei saa mitään noita kauheuksia.

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #2744 : 01.02.2021 klo 19:07:48 »
Eikös Kalle Ankassa ole sitä naurettavaa härpäkettä ja lelua melkein koko ajan. Pakkohan se on muoviin kääriä, ettei lelu putoa pois vai onko se vain lehtipistemyyntiin se härpäke ja tilaajat ei saa mitään noita kauheuksia.

Taitaa olla vain lehtipistemyyntiin.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.