Kirjoittaja Aihe: Aku Ankka -sarjakuvalehti  (Luettu 559935 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kääk13

  • Jäsen
  • Viestejä: 951
  • Tripla Kääk!
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2310 : 21.12.2020 klo 18:07:55 »
Minäkin ostin varastoon kerralla useamman normaalikokoisen kansion.
Onneksi keväään lehdet ovat mahtuneet niihin ihan hyvin Paksu-Akuineenkin.

Tämän ja viime syksyn lehdet olen laittanut leveämpiin kansioihin.Syksyisin on tullut joulumanteli ja useita liitelehtiä, mitkä lisäävät sivumäärää niin paljon, etteivät lehdet tosiaan mahdu enää tavallisen kokoisiin kansioihin.

Tällä hetkellä Aku Ankka kaupasta ei taida enää edes saada normaalin kokoisia kansioita muuta kuin keltaisina.

Eli paksut Akut on kyllä huomioitu. :)
Kääk13-kirjoittaa!

X-men

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 088
  • Comics costs too much, damned!!!
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2311 : 21.12.2020 klo 19:12:36 »
Muuten onko uusissa kansioissa, joita Sanoma myy niin otettu huomioon Paksu-Akut ja tehty niistä leveämmät?
Jos ei niin Sanomat---kannattaisikohan tehdä!

Tuskin on otettu huomioon ja erikoiskansio hieman isommille Akuille tuskin tulee jollei noista tule enemmän tai vähemmän vakiokamaa.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Kääk13

  • Jäsen
  • Viestejä: 951
  • Tripla Kääk!
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2312 : 21.12.2020 klo 19:31:26 »
Tuskin on otettu huomioon ja erikoiskansio hieman isommille Akuille tuskin tulee jollei noista tule enemmän tai vähemmän vakiokamaa.
Tuota noin... ::)
Minähän juuri vastasin edeltävässä viestissä, että paksut lehdet on huomioitu uusissa kansioissa.

Yhtä 84 sivuista lehteä varten tuskin tarvitsee tehdä vieläkin leveämpää kansiota.
Kääk13-kirjoittaa!

Timo Ronkainen

  • professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 19 277
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2313 : 28.12.2020 klo 16:52:20 »
Ankan päätoimittaja Aki Hyyppä sai gradunsa lopultakin valmiiksi, kertoo Helsingin Sanomat. Aiheena tietenkin Aku Ankka -lehden kieli-iloittelu ja kuplakäännökset.
Mahtaneeko maksumuuri rajoittaa lukemista.

Timo

Kahkonen

  • Jäsen
  • Viestejä: 758
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2314 : 28.12.2020 klo 19:58:38 »

Kahkonen

  • Jäsen
  • Viestejä: 758
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2315 : 28.12.2020 klo 20:14:00 »
Luin tuon gradun. Hämmentävää, että siellä oli paikoin jopa huonoa suomea. Aika usein joutui lukemaan virkkeet ainakin kahdesti, ennen kuin pääsi selville, mitä siinä sanottiin.

Osuvia huomioita kuitenkin. Vaikkapa välimerkkiasia. Aku Ankkaa on siksikin miellyttävää lukea, kun joka lausetta ei huudeta.

Lurker

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 17 040
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2316 : 28.12.2020 klo 22:13:23 »
Ankan päätoimittaja Aki Hyyppä sai gradunsa lopultakin valmiiksi, kertoo Helsingin Sanomat. Aiheena tietenkin Aku Ankka -lehden kieli-iloittelu ja kuplakäännökset.
Mahtaneeko maksumuuri rajoittaa lukemista.

Timo

Näyttää olevan luettavissa kirjautumatta.

"Päätoimittaja jakaa maailman karkeasti ottaen kahtia niihin, jotka sujuvasti siteeraavat Asterixia, Lucky Lukea, Tinttiä tai Aku Ankkaa, ja niihin, joiden silmiin syttyy tyhjä katse, kun edelliset tekevät niin."

Timo Ronkainen

  • professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 19 277
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2317 : 09.01.2021 klo 02:29:31 »
Kappas, joo. Kai se oli vääjäämätöntä. Ankkalinnan Pamauksen kirjallisuusnumerosta (#15) vuodelta 2005.  :D
Molemmat näistä on sitten tehty.

Timo

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 740
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2318 : 09.01.2021 klo 08:47:57 »
Tosta listasta puuttuu kevään lukujärjestysliite...eikö sitä sit tulekaan, kun on korona ja osa kakruista etäkoulussa.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Miqz

  • Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 788
  • Riipivä jännityspommi!
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2319 : 09.01.2021 klo 10:44:09 »
Tosta listasta puuttuu kevään lukujärjestysliite...eikö sitä sit tulekaan, kun on korona ja osa kakruista etäkoulussa.

Ei kai sellaista ole koskaan ollutkaan, syksyisin on ollut lukkari liitteenä.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 740
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2320 : 09.01.2021 klo 12:31:10 »
Ei kai sellaista ole koskaan ollutkaan, syksyisin on ollut lukkari liitteenä.
Kyl mä muistelen, että 2 kertaa vuodessa olisi tullut lukujärjestys!
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 740
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2321 : 09.01.2021 klo 17:33:16 »
Minä ostin jo kesällä kolme paksua kansiota.

Ja lukujärjestyksiä on tullut vain syksyllä.
Hmmmmmm!
Saattaapi ollakin, että on tullut vain syksyllä lukkari!
Olenko sotkenut sen johonkin toiseen lehteen, jossa on tullut keväällä ja syksyllä lukujärjestys.
Muistelin vain, että niitä olisi tullut kaksi vuodessa. Perkele tää aikuisiän dementia iskee välillä liian lujaa!
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Jamoz

  • Jäsen
  • Viestejä: 172
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2322 : 15.01.2021 klo 20:15:09 »
Hmmmmmm!
Saattaapi ollakin, että on tullut vain syksyllä lukkari!
Olenko sotkenut sen johonkin toiseen lehteen, jossa on tullut keväällä ja syksyllä lukujärjestys.
Muistelin vain, että niitä olisi tullut kaksi vuodessa. Perkele tää aikuisiän dementia iskee välillä liian lujaa!

Tuttu tunne tuo dementia, se vanhuus se vanhuus  ;D

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 740
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2323 : 01.02.2021 klo 11:59:00 »
Pitäisihän niitä olla enemmän. Kun tein lukkareita, piti tehdä joka jaksolle omansa, ja jaksoja oli viisi lukuvuodessa.

Tosin opiskelijat saivat ne printattuina ja netissä, joten ei Ankan lukkareita välttämättä tarvittu yhtään.
Mä kävin yläasteen ja lukion Norssi II Etelä-Haagassa (Nykyisin koulu on Viikissä). Siellä lukuvuosi oli jaksotettu 6 osaan ja yksi jakso muistaakseni oli 6 viikon mittainen.
Lukkari saatiin monistettuna koululta. Meikäläisellä oli HP 48SX (Hawlett-Packard) laskin, johon pystyi kopsaamaan tietokoneen kautta lukujärjestys-ohjelman ja siihen aina kirjoitin ton lukujärjestyksen. En kai ole koskaan käyttänyt Aku Ankan lukkaria...siellä ne on AKu Ankkojen välissä edelleenkin.
Ala-asteella lukujärjetyksiä saattin 2 kpl vuodessa...kevätlukukausi ja syyslukukausi.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Miqz

  • Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 788
  • Riipivä jännityspommi!
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2324 : 01.02.2021 klo 14:48:51 »
Paksu-Aku tuli tänään. Muovipussissa. En keksinyt mitään syytä miksi se oli pakattu muovipussiin.

Mä ainakin olen valittanut siitä monta kertaa, että lehdet tulevat postissa repaleisina ja huonossa kunnossa. Ehdotin muovipussia/kirjekuorta ratkaisuksi.

"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"