Kirjoittaja Aihe: Aku Ankka -sarjakuvalehti  (Luettu 560117 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kääk13

  • Jäsen
  • Viestejä: 960
  • Tripla Kääk!
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2730 : 05.12.2023 klo 20:11:00 »
Huomasin tässä tämän vuosikerran lehtiä selaillessani, että kolmas KÄÄK-lehti on vielä ilmestymättä.
Toki tässä on vielä kolme keskiviikkoa vuotta jäljellä, että aikaa yhä on.

Vaan voihan olla myös, että lehdestä on kaikessa hiljaisuudessa luovuttu, eikä asiasta aiotakaan kertoa mitään.
Epäreilu kokeiluhan se on tähänkin asti ollut, että ehkä aiheuttaa vähemmän mielipahaa kun vain kuopataan koko lehti.
Kääk13-kirjoittaa!

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 765
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2731 : 06.12.2023 klo 00:09:38 »
Huomasin tässä tämän vuosikerran lehtiä selaillessani, että kolmas KÄÄK-lehti on vielä ilmestymättä.
Toki tässä on vielä kolme keskiviikkoa vuotta jäljellä, että aikaa yhä on.

Vaan voihan olla myös, että lehdestä on kaikessa hiljaisuudessa luovuttu, eikä asiasta aiotakaan kertoa mitään.
Epäreilu kokeiluhan se on tähänkin asti ollut, että ehkä aiheuttaa vähemmän mielipahaa kun vain kuopataan koko lehti.
Olen samaa mieltä!
Niiden Kääk-lehtien arpominen "uskollisimmille lukijoille" oli pelkkä huijaus. Sanomilla muuttui perustelut koko ajan, että kelle niitä jaetaan.
Ehkä lopulta tajusivat itsekin omat hölmöilynsä ja eivät enää 3. Kääk-lehteä julkaise noille todella kuuluisille "uskollisimmille lukijoille".
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Meeza

  • Jäsen
  • Viestejä: 28
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2732 : 07.12.2023 klo 21:55:49 »
Toivoa sopii, että haudattu. En tykkää edelleenkään ajatuksesta, varsinkin kun ei tilausehdoissa kerrota.

Tämän vuoden erikoispainosten tarjonnassa oli myös kiinnostava huomio,  että taisi olla ainoastaan Sokos hotels ainoa erikseen haettava lehti. Muut yritysten maksamat lehdet tulivat liitteinä Akun välissä. Tämä oli miellyttävä muutos noiden erikoislehtien jahtiin. Oon ollut vähän väsy jahtaamiseen.

Molemmissa toki taustalla on varmasti ollut raha, joka on nyt syksyä kohden vähentynyt joka suunnalla.

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 765
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2733 : 07.12.2023 klo 23:19:05 »
Toivoa sopii, että haudattu. En tykkää edelleenkään ajatuksesta, varsinkin kun ei tilausehdoissa kerrota.

Tämän vuoden erikoispainosten tarjonnassa oli myös kiinnostava huomio,  että taisi olla ainoastaan Sokos hotels ainoa erikseen haettava lehti. Muut yritysten maksamat lehdet tulivat liitteinä Akun välissä. Tämä oli miellyttävä muutos noiden erikoislehtien jahtiin. Oon ollut vähän väsy jahtaamiseen.

Molemmissa toki taustalla on varmasti ollut raha, joka on nyt syksyä kohden vähentynyt joka suunnalla.
Tätä en tiennytkään, että Sokoksen lehti olisi ollut ainoa ns. yrityslehti.

 Mielestäni näitä yrityslehtiä pitäisi voida ulkopuolisen myös ostaa. Olkoon vaikka tuplahinnalla sitten. Jos haluaa kerätä kaiken mahdollisen Aku Ankka -lehteen liittyen, niin siihen on myös annettava mahdollisuus.

Myös olisi hyvä, että kaikista erikoisista yrityslehdistä tiedotettaisiin Aku Ankka-lehdessä. Myös näköispainokset kuuluvat tähän. Nythän on viime vuosina käynyt niin, että ne "näkkärit" tulevat vaivihkaa myyntiin ja niitä on ihan liian vähän halukkaille.

"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Meeza

  • Jäsen
  • Viestejä: 28
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2734 : 08.12.2023 klo 11:26:24 »
Joo. Mä en ole huomannut että muita olisi pitänyt jahdata tänä vuonna.

Mä olen kanssa sitä mieltä että maksaisin mielelläni siitä, että yritysnumerot tulee suoraan kotiin. Sen verran ollut stressaavaa etsiä ja vahtia huutonettiä. 😁

TOSA

  • Jäsen
  • Viestejä: 880
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2735 : 08.12.2023 klo 19:50:45 »
Myös olisi hyvä, että kaikista erikoisista yrityslehdistä tiedotettaisiin Aku Ankka-lehdessä. Myös näköispainokset kuuluvat tähän. Nythän on viime vuosina käynyt niin, että ne "näkkärit" tulevat vaivihkaa myyntiin ja niitä on ihan liian vähän halukkaille.
Eiköhän näkkärit jo haudattu kun ei tälle vuodelle uusia ilmestynyt. Toki olisi ollut vielä enemmän sensuroitu kuin 1982 ja seuraavista olisi puuttunut jo huomattavan paljon enemmän tarinoita

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 765
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2736 : 09.12.2023 klo 00:20:05 »
Eiköhän näkkärit jo haudattu kun ei tälle vuodelle uusia ilmestynyt. Toki olisi ollut vielä enemmän sensuroitu kuin 1982 ja seuraavista olisi puuttunut jo huomattavan paljon enemmän tarinoita
Ajattelin niitä, jotka noita nkkäreitä tahtoo ostaa.
Itellä 70-luvusta nykyhetkeen melkein kaikki Aku Ankat alkuperäisinä lehtinä. Ne kelpaa ja riittää mulle.
Joo kyllä tiiän, että näkkäreitä on sensuroitu...itseä sapettaa aina kaikki sensuuri.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Meeza

  • Jäsen
  • Viestejä: 28
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2737 : 18.12.2023 klo 14:55:42 »
Iskikö säästöpeikko nyt joulumanteliinkin, kun ei sitä tullut? ???

TOSA

  • Jäsen
  • Viestejä: 880
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2738 : 18.12.2023 klo 15:06:48 »
mutta tuliko kääk joulunumero? Minulla näyttäisi sellainen olevan numeron 51 kanssa samassa pussissa. Tulisiko Manteli sitten poikkeuksellisesti numeron 52 mukana?

edit. Sen verran näkee pussia avaamatta että kannessa lukisi paluu karhuvuorelle kaksi huimaa jatko-osaa ja tuossa taitaa lukea kääk jouluparaati
« Viimeksi muokattu: 18.12.2023 klo 15:13:24 kirjoittanut TOSA »

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 765
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2739 : 18.12.2023 klo 15:14:27 »
mutta tuliko kääk joulunumero? Minulla näyttäisi sellainen olevan numeron 51 kanssa samassa pussissa. Tulisiko Manteli sitten poikkeuksellisesti numeron 52 mukana?
Siiis sait tämän KÄÄK-lehden ("uskollisimmille" lukijoille) Aku Ankka -lehden numeron 51 mukana.

Oliko se erilainen kuin ne kaksi edeltävää?

En muista onko mulla maanatain vai tiistain postipäivä...vielä ei ainakaan ole tullut postia!

Onkohan tuo KÄÄKÄ-lehti nyt tullut sen Joulu-mantelin tilalle...ei kai...ainakin toivon, että ei ole tullut.

Nyt jännittää saanko minä 3. KÄÄK-lehden ja tuleeko se iso versio vai light-versio!
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

TOSA

  • Jäsen
  • Viestejä: 880
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2740 : 18.12.2023 klo 15:21:28 »
En ole pussia avannut joten en osaa vielä tarkemmin sanoa sisällöstä mitään. Sen verran saa kurkittua että kääk siinä lukee ja on silmämääräisesti ja mitattuna noin tuplasti paksumpi kuin pussissa oleva aku numero 51

Meeza

  • Jäsen
  • Viestejä: 28
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2741 : 18.12.2023 klo 15:27:09 »
Mulla oli muoveissa A4 paperi esteenä ja klassikko sen takana.

Ei ollut kääk tai joulumantelia.

TOSA

  • Jäsen
  • Viestejä: 880
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2742 : 18.12.2023 klo 15:34:34 »
Minulla myös tuo A4 tuossa esteenä mutta sen verran saa liikkumaan että näkee vielä lukea etukannen alareunassa lukevan erikoisnumero aku ankan ystäville


Meeza

  • Jäsen
  • Viestejä: 28
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2743 : 18.12.2023 klo 15:54:26 »
Soitin Sanomalle ja sain nyt kunnolla selvitystä.

1) Joulumanteli lopetettu kokonaan, ensi vuonnakaan ei tule
2) Vain kestotilaajat saavat Kääkin ensi vuonna
3) Tämän vuoden Kääkin saajat on valittu tekoälyn avulla, siksi siellä on myö määräaikaisia tilaajia
4) Kääk tulee ensi vuonna kahdesti: kesäkuussa ja joulukuussa Kääk/Jouluparaatina (ei määräaikaisille)

Tämänhetkinen ajatukseni on lopettaa Akun tilaus nyt tämän kauden loppuun. Ei ole järkeä enää tilata.
« Viimeksi muokattu: 18.12.2023 klo 15:57:19 kirjoittanut Meeza »

Kääk13

  • Jäsen
  • Viestejä: 960
  • Tripla Kääk!
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2744 : 18.12.2023 klo 16:12:15 »
Harmillinen juttu, että joulumantelista luovuttiin. Sitä ehdin jo odotella.

KÄÄK!-jouluparaati tuli minullekin ja tällä kertaa sisäkannessa kerrotaan kriteerit lehden saamiseksi jatkossa:

"Lahjalehti lähetetään vain pitkäaikaisille tilaajille, eikä sitä voi erikseen ostaa tai lukea digimuodossa. KÄÄK!-lehden saa jokainen,  joka on jatkanut Aku Ankan tilaajana tarjousjakson jälkeen."

"Jatkossa pitkäaikaisia tilaajia hemmotellaan vuosittain kahdella KÄÄK!-erikoisnumerolla - kesäisin 100-sivuisella jättilehdellä ja jouluisin KÄÄK!-jouluparaatilla."

"Seuraava superpaksu KÄÄK! ilmestyy juhannuksen tietämillä."


Jos lehteä mainostetaan sellaisena tuotteena, mitä ei pysty mitenkään muuten lukemaan kuin tilaamalla - edes diginä - niin tarinat voisivat myös olla sellaisia mitä ei pysty muualta lukemaan, edes diginä.

Nyt molemmat lehden tarinat on nähty jo aiemmin useampaan otteeseen muissa julkaisuissa.

Muutenkin pitkäaikaisten tilaajien muistaninen uusintoja täynnä olevalla lehdellä on pöhkö. Todennäköisesti juuri pitkäaikaiset tilaajat ovat ne uusinnat jo lukeneet.

Vaikka nyt pitkäaikaisen tilaajan kriteerit toki täyttyvät kun lehtitilauksen tarjousjakso menee umpeen.

Voikohan tässäkin oikaista tilaamalla lehden suoraan täysihintaisena?
Kääk13-kirjoittaa!