Kirjoittaja Aihe: Aku Ankka -sarjakuvalehti  (Luettu 559948 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

X-men

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 088
  • Comics costs too much, damned!!!
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2640 : 14.06.2023 klo 20:06:52 »
Ei ollu länsirannikollakaan vielä mutta olivat kyllä tietoisia (ainakin osittain kun parikymppinen vastaanottohenkilö (joka hiukan taisi katsoa että mitä ihmettä aikuinen mies hakee lastenlehtiä) ja "hieman" wanhempi hotellityöntekijä olivat kuulleet puuhalehdestä (joka evvk)) asiasta.

No katotaan jos parin viikon päästä olisi tullut, jollei niin sitten menee jussin jälkeiselle ajalle (jos se lehti on edes olemassa).
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Meeza

  • Jäsen
  • Viestejä: 28
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2641 : 14.06.2023 klo 22:15:48 »
^ Tuli vähän sama fiilis kohtaamisesta. Olin kyllä vielä pukeutunut uuteen Steamboat Willie Mikki-paitaani että tulee selväksi.  ;D

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 742
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2642 : 15.06.2023 klo 00:55:15 »
Molemmilla kerroilla Stadissa Sokoksen tavaratalon hotellin henkilökunnalta kun kysyin, niin sain semmoisen vaikutelman, että kyllä nyt annetaan se lehti, kuhan se nyt tulee vaan. Olen myös valmis maksamaan siitä Aku ankan irtonumeron hinnan.

Ja itselläni ei tuntunut semmoinen fiilis, että katsottaisiin kieroon. Enemminkin henkilökunta nähtävästi itsekin odottaa lehteä.
Mulla menee juhannukseen jälkeiselle viikolle tuo lehden kysyntä. En nyt oikein voi kipeenä lähteä keskustaan hortoilemaan.

Yhden pienen visiitin teen Ruskeasuolle, muuten ole kotona nuolemassa haavojani.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

X-men

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 088
  • Comics costs too much, damned!!!
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2643 : 15.06.2023 klo 19:17:12 »
Hidas jakelu/painatus tai sitten aikainen ilmoitus sillä jos lehteä ei ole saatavilla ennenkuin heinäkuussa (tai pahimmassa tapauksessa elokuussa) niin jossakin tökkii.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 742
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2644 : 19.06.2023 klo 19:01:37 »
Tänään tuli sähköpostiin Aku Ankka tilaajatutkimus. Lähinnä kyselivät Kääk!-lehdestä ja tilaajalahjoista. Pistin tulenpalavaa palautetta Sanomille. Saivat koko laidallisen! Taas siellä puhuttiin pitkäaikaisista tilaajista...kuinka ne jaksaa tota potaskaa vääntää.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Kääk13

  • Jäsen
  • Viestejä: 951
  • Tripla Kääk!
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2645 : 19.06.2023 klo 19:13:23 »
Miksen minä ikinä saa tällaisia sähköpostikyselyitä?

Haluaisin myös vastata niihin..

Onko se sellainen, että kysymykset voisi kopioida tänne?

Voisin lähettää vastaukset suoraan Aku Ankan toimituksen sähköpostiosoitteeseen.
Kääk13-kirjoittaa!

X-men

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 088
  • Comics costs too much, damned!!!
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2646 : 19.06.2023 klo 19:20:59 »
Miksen minä ikinä saa tällaisia sähköpostikyselyitä?

Haluaisin myös vastata niihin..

Onko se sellainen, että kysymykset voisi kopioida tänne?

Voisin lähettää vastaukset suoraan Aku Ankan toimituksen sähköpostiosoitteeseen.

Vastauksena: Kiitos palautteesta.

Terveisin Aku Ankan toimitus
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Kääk13

  • Jäsen
  • Viestejä: 951
  • Tripla Kääk!
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2647 : 19.06.2023 klo 20:11:38 »
Vastauksena: Kiitos palautteesta.

Terveisin Aku Ankan toimitus
No, olkaa hyvä!  :D

Vaikka totahan se parhaimmillaan taitaa vaan olla.
Kääk13-kirjoittaa!

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 742
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2648 : 19.06.2023 klo 20:25:06 »
Miksen minä ikinä saa tällaisia sähköpostikyselyitä?

Haluaisin myös vastata niihin..

Onko se sellainen, että kysymykset voisi kopioida tänne?

Voisin lähettää vastaukset suoraan Aku Ankan toimituksen sähköpostiosoitteeseen.
Kai lähettää ton kyselyn vain niille, jotka sai Kääk!-lehden.

Tai sitten ovat masokisteja ja lähettää kyselyn niille, joilta uskovat saavan tosi huonoa palautetta!

Sinänsä Kääk! lehti on kyllä ihan kiva lehti, jos sen todella saisi varmasti ne tilaajat, jotka on pitkäaikaisia tilaajia ja missä menee pitkäaikaisen ja lyhytaikaisen tilaajan raja. Se on hämärän peitossa...tietääkö edes Sanomat sitä. Sitten toivoisin, että Kääk! lehdessä ei olisi uusintaa vaan se olisi Suomessa julkaisematonta sarjakuvaa täynnä. Sanomilla on jo klassikko, joka on uusintoja täynnä...ei tarvita uutta Klassikkoa.

Sanomien toimituksen oikeasti pitää alkaa lopettaa tuo sählääminen, valehtelu ja lukijoiden epäkunnioitus. Sillä ne pystyy pitämään tilaajat.
« Viimeksi muokattu: 19.06.2023 klo 20:26:44 kirjoittanut Darth Mika »
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Kääk13

  • Jäsen
  • Viestejä: 951
  • Tripla Kääk!
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2649 : 19.06.2023 klo 21:27:10 »
Kai lähettää ton kyselyn vain niille, jotka sai Kääk!-lehden.
Olen saanut molemmat!

Sinänsä Kääk! lehti on kyllä ihan kiva lehti, jos sen todella saisi varmasti ne tilaajat, jotka on pitkäaikaisia tilaajia. Sitten toivoisin, että Kääk! lehdessä ei olisi uusintaa vaan se olisi Suomessa julkaisematonta sarjakuvaa täynnä.
Tätä ihmettelin jo ensimmäisen lehden kohdalla. Kun KÄÄK!:iä kuitenkin markkinoidaan (tai ennemminkin tituleerataan) pitkäaikaisten ja uskollisimpien tilaajien lahjalehtenä, niin mitä sellaisessa tekevät usein nähdyt uusinnat?

Luulisi, että Barksit, Rosat sun muut olisi pitkäaikaisille lukijoille nimenomaan niitä tuttuja tarinoita. Pitkäaikaisen lukijan olettaisi haluavan mieluiten lahjaksi Suomessa ennen julkaisemattomia tarinoita.
Kääk13-kirjoittaa!

jarkkopatiala

  • Jäsen
  • Viestejä: 57
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2650 : 20.06.2023 klo 14:11:55 »
Olen joskus johonkin Akkarin sähköpostikyselyyn osallistunutkin - silloinkin sen roskapostista vahingossa huomasin, jos sittemmin on sellaista tullut, on voinut siltä seisomalta mennäkin; tapani poistaa roskaposteja on ei-niin-tarkkaavainen ja käyttäisinkö ilmausta "intensiivinen"...
     Mitä tulee tuohon Kääk!-lehden sisältöön, niin tottahan se on, että ennen julkaistu on ennen julkaistua, mutta itse olen ajatellut niinkin, että kiva kun tulee eri kompilaatiossa! Jos vaikka AA 25/2023, tuli juuri postissa, olisi viivasuora näköispainos Aku Ankasta 25/1963 sen kunniaksi, että viime mainitun julkaisusta on tullut kuluneeksi 60 vuotta, olisi tämä jotakin sellaista johon voisin suhtautua närkästyneesti. Jos taas vuoden 2023 Akkarissa uusioesitettäisiin joku vuoden 1963 Aku Ankassa esitetty tarina muiden tarinoiden joukossa siellä vaan, niin mikäs siinä minun puolestani!
     Ja tosiaankin oikein kivaksi voisin kokea sen, jos ennenjulkaisemattomuuden ja klassikkouden käsitteet voitaisiin yhdistää: Siitä ei ole kauaa, kun Tony Stroblin vuoden 1972 entuudestaan Suomessa julkaisematonta materiaalia tuli Aku Ankassa kahdenkin tarinan verran - voisiko häneltä löytyä moista materiaalia enemmänkin? Ja mitenkäs vaikkapa esimerkiksi sellaiset taiteilijat kuin Alvarado ja De Lara? Minun mielestäni tekivät tosi hauskaa sarjakuvataidetta parhaimmillaan!
     Mitä tulee tuohon lukijoitten kunnioittamiseen, niin en juuri kai voisi olla enempää samaa mieltä - sellainen kunnioitus tosiaan olisi kivaa, vink vink eräälle konsernille...
     Vielä post scriptumiksi: Kävin Tampereella asioillani, ja koska parkkeerasin Koskikeskuksen parkkihalliin, niin vaikeahan se olisi ollut Sokos Ilves kovin kaukaa ohittaa. Seisoin vähäsen aikaa paikoillani kyseisen majoitusliikkeen edessä miettien että mennäkö vai eikö mennä kysymään updatea siitä erikoisakkarista.
     En uskaltanut. Ei riittänyt rohkeus. Enkä edes tiedä, kuinka Shakespeare tuon ollako-vai-eikö-olla-ongelman ratkaisi, on jäänyt se sarjakuva lukematta.
     Tällaista. Jatkoja itse kullekin!
     
     
« Viimeksi muokattu: 20.06.2023 klo 15:51:27 kirjoittanut jarkkopatiala »

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 742
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2651 : 20.06.2023 klo 17:43:47 »
Ensi viikolla mä kyllä rohkenen taas mennä ruinaamaan tuota Hotelli-Akua, jos se olisi vaikka tullut siihen mennessä myös Hotellin valikoimiin. Onkohan siinä sarjakuvana ihan Sokoksen itse maksama tarina vai onko revästy joku vanha tarina siihen.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

X-men

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 088
  • Comics costs too much, damned!!!
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2652 : 20.06.2023 klo 19:25:10 »
Luulisi, että Barksit, Rosat sun muut olisi pitkäaikaisille lukijoille nimenomaan niitä tuttuja tarinoita. Pitkäaikaisen lukijan olettaisi haluavan mieluiten lahjaksi Suomessa ennen julkaisemattomia tarinoita.

Joo mutta tuossa on se ongelma että pitäisi etsiä niitä ennenjulkaisemattomia tarinoita ja vielä sopivan pituisia jä vielä sitten kääntäminen eli paaaaaaaaljon työtä eli Rosaa/Barksia julkaisemalla pääsee helpommalla.


Itse olen lukenut Disney English Comicsia ja "sattumalta" siinä on ollut monia samoja tarinoita joita on ollut Aku Ankassa tai sitten tullut myöhemmin

Ensi viikolla mä kyllä rohkenen taas mennä ruinaamaan tuota Hotelli-Akua, jos se olisi vaikka tullut siihen mennessä myös Hotellin valikoimiin. Onkohan siinä sarjakuvana ihan Sokoksen itse maksama tarina vai onko revästy joku vanha tarina siihen.

Pieni painos eli ei riitä jokaiseen hotellin vaan ainoastaan joihinkin ala Kääkit pitkäaikaisille tilaajille. :P

Se liittyy hotelliin ja Aku on monta kertaa toiminuit eri tehtävissä monissa hotelleissa eli ei välttämättä mitään ennennäkemätöntä.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Kääk13

  • Jäsen
  • Viestejä: 951
  • Tripla Kääk!
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2653 : 20.06.2023 klo 20:45:03 »
Espoon Tapiolasta sai lehteä ihan vain kysymällä Hotellin aulasta.

Sisältää edellisen Sokos-Akkarin tavoin suht tuoreita hotelliaiheisia uusintoja ja tehtäviä.

Johtosarjana  Marco Rotan Tiikerin silmä.
Kääk13-kirjoittaa!

Akkaritietäjä

  • Jäsen
  • Viestejä: 26
  • Sähköposti; lukapou07@gmail.com
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2654 : 21.06.2023 klo 17:27:07 »
Sokos Hotels erikoisnumeron 2 olen saanut tänään postissa Sokos Hotel Rovaniemen Vaakunalta. Kerään harrastuksenani yritysten mainostavaroita, ja kaksi viikkoa olen tätä odottanut kunnes tänään vihdoin tuli.

Edellistä ; Viiden tähden vierailu -lehteä minulla on ylimääräisenä 7kpl. Niitä olen myymässä pois, joten jos kiinnostusta on, voi ostaa minulta yksityisviestitse.

Kääk!-lehtien 36-sivuiset versiot kiinnostavat minuakin; olen saanut molemmat 100-sivuisina versioina. Jos joku on luopumassa niistä, minuun voi ottaa yhteyttä :)