Kirjoittaja Aihe: Aku Ankka -sarjakuvalehti  (Luettu 559941 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kääk13

  • Jäsen
  • Viestejä: 951
  • Tripla Kääk!
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2625 : 08.06.2023 klo 22:15:51 »
Olisiko niin, että tuossa testivaiheessa on pitkäaikaisten tilaajien joukosta satunnaisesti valittu X määrä (painoksen määrä?) saajia. Tämä on vain arvausta.

Timo
Kuulostaa itse asiassa jopa ihan mahdolliselta.
Toivotaan, että pilottivaihe kestää vain tämän yhden vuoden ja sen jälkeen kriteerit lyödään lukkoon ja ne ilmoitetaan selkeästi.

https://www.riddle.com/view/481444
Palautetta voi muuten antaa myös tästä toisesta KÄÄK!-lehden numerosta.

Ovelasti jälleen moneen kertaan nähdyt uusinnat on laitettu muotoon: "Suosituimpia klassikkotarinoita".

Minä kaipaisin kovasti artikkeleita, tekijä- ja hahmoesittelyitä, haastatteluita yms.
Ensisijaisesti ennen julkaisemattomia klassikoita, mutta jos uusintoja on oltava niin mielestäni pitkät tarinakokonaisuudet, kuten akkarissa osissa julkaisuja tarinasarjoja, joita ei ole vielä koottu yksiin kansiin voisivat olla hyväksyttävä vaihtoehto.
Kääk13-kirjoittaa!

ePeep

  • Jäsen
  • Viestejä: 13
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2626 : 09.06.2023 klo 07:39:11 »
Nyt on pakko purkaa vähän tuntemuksia.

Itselläni saattaa hyvinkin loppua molempien lehtien (AA ja Klassikko) tilaus tämän suhmuroinnin takia. On ihan käsittämätöntä, ettei monien tapauksessa vuosikymmenten mittainen tilaus riitä tuon Kääk! -lehden saamiseen. Itse olen saanut molemmilla kerroilla tuon ohuemman läpyskän (tilausta takana yli 30 vuotta joista yli 20 tullut minulle). Ylipäätään kahden eri version julkaiseminen ”salaa” on erittäin kyseenalaista, katsoi sitä mistä kulmasta tahansa. Omasta, pienimuotoisen keräilijän näkökulmasta katsominen vain pahentaa asiaa. Eikä tässä niinkään ärsytä nämä yksittäiset lehdet vaan se miten asioita hoidetaan.

Kritiikkiä on taatusti tullut toimitukseen reippaasti, olihan tämä ihan lööpeissäkin asti alkuvuodesta. Silti tuossa uusimman lehden pääkirjoituksessa kerrotaan muunneltua totuutta, eli siloitellaan kulmat pyöreiksi. Virheistä ei oteta opiksi vaan silmät ja korvat suljetaan epämieluisalta palautteelta ja suoranaisesti valehdellaan lehden saamiseen oikeuttavista kriteereistä. Selitetään yhtä tai toista ja tehdään kolmatta. Vaihtoehtoisesti ignoorataan täysin.

Kaikki olisi ollut korjattavissa ensimmäisen fiaskon jäljiltä, mutta samalla sumutuksen peittämällä ylimielisellä linjalla jatketaan. Hyyppä joutaisi margariinitehtaalle (tai vaikka kilometritehtaalle). Onhan tämä hänen aikakautensa lehden puikoissa ollut muutenkin huomattavasti heikompi kuin edeltäjiensä.

Ei tässä hirveästi huvita maksaa nousevia lehtilaskuja. Kantaa sitten ennemmin nekin rahat sellaiseen osoitteeseen, missä asiakasta arvostetaan.
« Viimeksi muokattu: 09.06.2023 klo 07:43:25 kirjoittanut ePeep »

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 740
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2627 : 09.06.2023 klo 20:54:05 »
Tuli käytyä Sokos-hotellissa mutta ei siellä Ankkoja näkynyt ja hotellin respa oli sen verta kiireinen etten viitsinyt jäädä odottamaan, no uus yritys ensi viikolla aikaisemmin kuin nyt.
Mä kävin tänään tuossa Stadin Sokos tavaratalon Hotellissa kysymässä Respasta. Tiesivät kyllä, että semmoinen Sokos-akkari on tulossa, mutta tulee kaiketi viikon päästä eli ensi viikolla. Sanoi, että tule silloin uudestaan kysymään.
Täytyypi silloin käydä, jos tuon saisi vaikka ilmaiseksi.

Samalla kun olin siinä lähettyvillä, niin kävin Sanomatalossa siinä alakerrassa kysymässä, että saisiko Kääk!-lehden sitä 36-sivuista versioo. Ovat kuulemma jo aikoja sitten poistaneet ne siitä tiskiltä...ei ollu kuin Hesareita ja ilta-sanomat.
Näköjään menee divari-hankinnaksi nuo Kääk!-lehden karvalakkimallin ostamainen.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

X-men

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 088
  • Comics costs too much, damned!!!
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2628 : 10.06.2023 klo 19:28:53 »
Samalla kun olin siinä lähettyvillä, niin kävin Sanomatalossa siinä alakerrassa kysymässä, että saisiko Kääk!-lehden sitä 36-sivuista versioo. Ovat kuulemma jo aikoja sitten poistaneet ne siitä tiskiltä...ei ollu kuin Hesareita ja ilta-sanomat.
Näköjään menee divari-hankinnaksi nuo Kääk!-lehden karvalakkimallin ostamainen.

JOS niitä eksyy divareihin/huutoon/torille.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

M Menokiri

  • Jäsen
  • Viestejä: 12
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2629 : 10.06.2023 klo 21:06:25 »
JOS niitä eksyy divareihin/huutoon/torille.
Kun lehdet on toimitettu pitkäaikaisille tilaajille, jotka noin todennäköisemmin keräilevät niitä, niin ne päätyvät sieltä eteenpäin vain siinä tapauksessa, jos keräilijä itse on estynyt ja sukulaiset likvidoivat tämän kokoelmat.

Sepe

  • Jäsen
  • Viestejä: 47
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2630 : 11.06.2023 klo 00:07:11 »
Yksi 100 sivuinen Kääk! lehti on huuto.netissä ollut myynnissä ja aika kovalla 76€ hinnalla on myös tehnyt kauppansa.

ePeep

  • Jäsen
  • Viestejä: 13
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2631 : 11.06.2023 klo 01:33:15 »
Yksi 100 sivuinen Kääk! lehti on huuto.netissä ollut myynnissä ja aika kovalla 76€ hinnalla on myös tehnyt kauppansa.
Tällaisia lieveilmiöitä syntyy, kun toimituksessa tehdään huonoja päätöksiä. Järjellä en pysty ymmärtämään miksi ensimmäisen Kääk! -lehden jälkeen vielä jatkettiin samalla linjalla.

EDIT: En avannut linkkiä ja tulkitsin lehden hinnan olleen 76 euroa kuten Sepe mainitsi. Myyntihinta on huomattavasti kohtuullisempi, kun ottaa huomioon tuossa alempana mainitut Roope-Sedät ja Ekstrat. Niin tai näin, onhan se silti hanurista, että näitä joutuu metsästämään huuto.netistä, torista jne.
« Viimeksi muokattu: 12.06.2023 klo 09:47:18 kirjoittanut ePeep »

Iivari2019

  • Jäsen
  • Viestejä: 44
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2632 : 11.06.2023 klo 12:54:42 »
Ennen nettiä tämän lainen puuha on hyvinkin voinut mennä läpi. Nyt ei enää

Kääk13

  • Jäsen
  • Viestejä: 951
  • Tripla Kääk!
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2633 : 11.06.2023 klo 13:55:58 »
Yksi 100 sivuinen Kääk! lehti on huuto.netissä ollut myynnissä ja aika kovalla 76€ hinnalla on myös tehnyt kauppansa.
Eikös tuossa ole myyty nuo Roope-sedät mukana?

Sitten yksittäiselle lehdelle ei jää kummoistakaan kappalehintaan.

Kääk13-kirjoittaa!

TOSA

  • Jäsen
  • Viestejä: 875
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2634 : 11.06.2023 klo 15:30:34 »
Kyllä, myin roope-sedät mukana ja laitoin vielä vuosikerran Aku ankka ekstroja mukaan (yhteensä paketissa 42kpl). Jos sen laskee mitä itse olin noista lehdistä maksanut niin noin 60€ tuli tappiota.

Pitkään tuota harkitsin mutta kun disneystä muutenkin tullut luovuttua ja muiltakin vuosilta puuttuu aku ankan erikoisnumeroja niin päätin tästä luopua. Lähtöhinta taisi olla kolmannes toteutuneesta kauppasummasta.


Lurker

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 17 041
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2635 : 11.06.2023 klo 17:31:25 »
Aku Ankan kansi 23/2023 (Arild Midthun) on selvä hommage Ahmed Ahneelle!

« Viimeksi muokattu: 11.06.2023 klo 19:39:49 kirjoittanut Lurker »

X-men

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 088
  • Comics costs too much, damned!!!
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2636 : 11.06.2023 klo 19:28:33 »
Kun lehdet on toimitettu pitkäaikaisille tilaajille, jotka noin todennäköisemmin keräilevät niitä, niin ne päätyvät sieltä eteenpäin vain siinä tapauksessa, jos keräilijä itse on estynyt ja sukulaiset likvidoivat tämän kokoelmat.

No aika usein ne lehdet päätyvät mappi öhön eli roskikseen tai roskalavalle.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 740
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2637 : 12.06.2023 klo 19:15:03 »
Mä kävin tänään tuossa Stadin Sokos tavaratalon Hotellissa kysymässä Respasta. Tiesivät kyllä, että semmoinen Sokos-akkari on tulossa, mutta tulee kaiketi viikon päästä eli ensi viikolla. Sanoi, että tule silloin uudestaan kysymään.
Täytyypi silloin käydä, jos tuon saisi vaikka ilmaiseksi.

Samalla kun olin siinä lähettyvillä, niin kävin Sanomatalossa siinä alakerrassa kysymässä, että saisiko Kääk!-lehden sitä 36-sivuista versioo. Ovat kuulemma jo aikoja sitten poistaneet ne siitä tiskiltä...ei ollu kuin Hesareita ja ilta-sanomat.
Näköjään menee divari-hankinnaksi nuo Kääk!-lehden karvalakkimallin ostamainen.
No tänään Helsinki päivänä kävin taas häiritsemässä Sokos tavaratalon Hotellin työntekijöitä...että saiskos tuota Hotelli-Akua, mutta vieläkään ei ollut tullut.
Näyttää siltä, että en pysty enää tällä viikolla menemään keskustaan ja ensi viikolla olenkin böndellä kesälomaa viettämässä. Meinaa mulle kävi vähän huonosti tänään.

Broidi on muuttamassa vähäksi aikaa Kanadaan ja on pistämässä kämpäänsä vuokralle tai siis se on jo saanut siihen vuokralaisen. Lauantaina menin broidin kämpälle purkamaan sen kirjahyllyä osiin. 70-80-luvun vaihteen kirjahylly...meni vasarahommiksi. Meikä tyhmänä lattialla istuen sitä purki ja mulla tulee selkä tosi kipeeksi, jos istun lattialla. No selkä oli jo eilen vähän paremmassa kunnossa ja päätin lähteä keskustaan kattelee Helsinki-päivää. Paljon paikkoja ja museoita tuli käytyä läpi ja Kansallismuseolta olin jo lähdössä juna-asemalle, kun selässä napsahti. No noidannuolihan se sieltä iski tietenkin...onneksi ei ole ihan täydellinen noidannuoli, muta istuminen on nyt tosi hankalaa. Tyynyjen kanssa tässä pelataan, muuten ei voi istua ollenkaan. Kipulääkkeitä olen syönyt kuin leipää.

Varoituksen sana kaikille. Älkää menkö muuttoavuksi sukulaisille...voi käydä huonosti.

Kun tuun böndeltä, niin ei varmaan noita Hotelli-Akuja enää ole missään tarjolla, jos joku stadilainen menee kysäsemään tommosta Hotelli-Aku Ankkaa, niin voisiko joku ottaa mullekin yhden kappaleen. Multa menee tää viikko selkää parannellessa, joten itse en kyllä uskalla keskustaan lähteä nyt hortoilemaan.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Meeza

  • Jäsen
  • Viestejä: 28
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2638 : 14.06.2023 klo 16:26:22 »
Ei ainakaan Tampereella Ilveksessä ollut vielä, mutta sanoi ettei anneta ilman majoitusta. Toivottavasti mulla on kotimaan matkailijoita kavereissa, että lehti tulee.

Kääk13

  • Jäsen
  • Viestejä: 951
  • Tripla Kääk!
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2639 : 14.06.2023 klo 17:25:45 »
Sokos Hotels-Akujen saatavuuden kanssa saattaa olla paikkakuntakohtaisiakin eroja.
Minä sain edellisen numeron Rovaniemen Vaakunasta ihan vain kun soitin ja kysyin miten miten heiltä voi lehden saada.

Asiakaspalvelija ystävällisesti sanoi, että voin tulla noutamaan yhden kappaleen suoraan heidän tiskiltä. Ja näinhän minä tein. Toiset ovat kenties tiukempia majoitussäännön kanssa kuin toiset.

Tätä uutta sen sijaan en ole vielä nähnyt missään.
Kääk13-kirjoittaa!