Kirjoittaja Aihe: Aku Ankka -sarjakuvalehti  (Luettu 559958 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Meeza

  • Jäsen
  • Viestejä: 28
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2595 : 21.04.2023 klo 22:06:54 »
Kyllä se tosiaan taitaa olla se kuntamarkkinointi, kuka keksii nyt ovelimpia keinoja saada huomiota.  ;D Samaan sarjaan menee Porisuhdeneuvoja tai Tarja Kulhon Vantaa-rikospodcast. 

Timo Ronkainen

  • professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 19 279
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2596 : 21.04.2023 klo 22:33:59 »
No sehän se on tietty se Visit-Lohja-agenda. Antanee positiivista Lohja-kuvaa, ja onhan sillä juhlavuosi.

Timo

Garwin

  • Jäsen
  • Viestejä: 368
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2597 : 24.04.2023 klo 13:15:34 »
Joitain nipottajia ärsyttää tämäkin liite. Löysätkää vähän kaulusta. Helposti sen sai pois lehden välistä, jos halusi. - En tiennyt aiemmin mitään Lohjasta, mutta liite kiinnitti huomioni. Onnea Lohjalle hyvästä mainoksesta ja syntymäpäiväonnittelut 700-vuotiaalle kaupungille.

Miqz

  • Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 788
  • Riipivä jännityspommi!
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2598 : 24.04.2023 klo 13:23:45 »
Joitain nipottajia ärsyttää tämäkin liite. Löysätkää vähän kaulusta. Helposti sen sai pois lehden välistä, jos halusi. - En tiennyt aiemmin mitään Lohjasta, mutta liite kiinnitti huomioni. Onnea Lohjalle hyvästä mainoksesta ja syntymäpäiväonnittelut 700-vuotiaalle kaupungille.

Juu, eihän tuo ole keltään pois, mutta kun kuulin tästä eka kertaa, en tiennyt että se tulee kaikille, vaan ajattelin että on jaossa Lohjalla. Enemmän ärsytti tuo Kääk! lehden tapaus.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 742
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2599 : 24.04.2023 klo 14:31:25 »
Kaikki liitteet ja lisälehdet tänne vaan...kyllä mulle maistuu. Lohja-liite oli ihan hyvää luettavaa.

Mutta pitäisi olla, niin että kaikki liitteet ja extra-legdet mitä tulee Aku Ankan varjolla olisi mahdollisuus ostaa Sanomilta. Aina ei ole mahdollisuutta lähteä jonnekin böndelle yhden lehden perässä. Juuri nämä extra-jutut on kinnostavia.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Meeza

  • Jäsen
  • Viestejä: 28
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2600 : 26.04.2023 klo 20:39:59 »
JUURI NÄIN!  ;D Olen samaa pohtinut, että Sanoma tarjoaisi nämä lehdet tilattavaksi erikseen. Mä rakastan näitä erikoisuuksia kanssa.

Kaikki liitteet ja lisälehdet tänne vaan...kyllä mulle maistuu. Lohja-liite oli ihan hyvää luettavaa.

Mutta pitäisi olla, niin että kaikki liitteet ja extra-legdet mitä tulee Aku Ankan varjolla olisi mahdollisuus ostaa Sanomilta. Aina ei ole mahdollisuutta lähteä jonnekin böndelle yhden lehden perässä. Juuri nämä extra-jutut on kinnostavia.

jarkkopatiala

  • Jäsen
  • Viestejä: 57
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2601 : 08.05.2023 klo 16:05:28 »
Arvoisat kvaakkilaiset! Sen lisäksi, että tiedustelisin suhdettanne AA 19/2023  viestintäteknologialiitteeseen - tulihan se teillekin? - niin haluaisinpa vielä seuraavaakin udella:
     Lukeeko teilläkin lehden kannessa päiväys 20.5.2023? Meikäläisen lehdessä lukee; olen tottunut siihen, että Aku Ankka putoaa postilaatikkoon kaksi päivää ennen sitä etukannen virallista päiväystä, mutta että kahdeksas päivä ja kahdennenkymmenen päivän numpero...
     Viitataankohan akkarin 20/2023 kannen päiväyksessä jo juhannukseen? :laugh:

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 742
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2602 : 08.05.2023 klo 16:26:37 »
Arvoisat kvaakkilaiset! Sen lisäksi, että tiedustelisin suhdettanne AA 19/2023  viestintäteknologialiitteeseen - tulihan se teillekin? - niin haluaisinpa vielä seuraavaakin udella:
     Lukeeko teilläkin lehden kannessa päiväys 20.5.2023? Meikäläisen lehdessä lukee; olen tottunut siihen, että Aku Ankka putoaa postilaatikkoon kaksi päivää ennen sitä etukannen virallista päiväystä, mutta että kahdeksas päivä ja kahdennenkymmenen päivän numpero...
     Viitataankohan akkarin 20/2023 kannen päiväyksessä jo juhannukseen? :laugh:
Mulle tuli kanssa Aku Ankka 20.5.2023.

Tässähän on käynyt niin, että koska Suomen Posti ei enää mitenkään saa postia tulemaan ajallaan, niin ovat pistäneet insinöörit töihin ja keksineet Aikakoneauton (DeLorenin) ja käyvät hakemassa yli viikon päästä tulevaisuudesta postit postin jakelusta ja työntävät ne hieman etuajassa luukusta.
Siltikin tuo 20.5 on hieman outo...pitäisi olla 17.5, jos ovat hakeneet tulevaisuudesta tän postin.

Eiköhän tässä ole kuitenkin todellisuudessa käynyt niin, että Sanomien toimituksessa on toinenkin "Kaius Niemi", jolla on tuo Vapun juhlinta mennyt vähän lapasesta ja hirveessä krapulassa, kun ei ole oikein erottanut näppäimistöä, lyönyt ykkösen sijasta numeroa kaksi. Viikko on sentäs mennyt oikein...nyt ollaan viikossa 19. Toivottavasti tämä tyyppi ei lähde kännissä ajelemaan Sanomatalon parkkihallissa.

Tai sitten tää on tehty tarkoituksella eli sivulla kolme on tarina "Aku Ankka: Valokuva 1950-luvulta! Tarina aikamatkailusta eli Aku Ankka on mennyt menneisyyteen, mutta Aku Ankka -lehti menee tulevaisuuteen.

PS: Saihan kaikki tuon DNA-mainosliitteen (16 sivua) Aku Ankan mukana?

PPS: Voi kun näitä väärällä päivämäärällä olevia Aku Ankkoja olisi vain kourallinen ja Sanomilla olisi huomattu virhe ja tehty loput oikeilla päivämäärillä.  Tästä tulisi keräilykappale.
« Viimeksi muokattu: 09.05.2023 klo 14:08:11 kirjoittanut Darth Mika »
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Meeza

  • Jäsen
  • Viestejä: 28
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2603 : 09.05.2023 klo 12:40:31 »
DNA-liite tuli ja 20.5. Näköjään lukee.  :D

X-men

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 088
  • Comics costs too much, damned!!!
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2604 : 11.05.2023 klo 19:36:16 »
Paljonkohan DNA maksaa tuosta mainosläpyskästä? Saavutettavuus on kummiskin aika hyvä ja ainoastaan DNAn logo ja linkki DNA-kauppan puuttuvat.

Muuten normi-Aku omine hölmöyksineen (Akun aikamatka, Roopen ihmemuste ja Pellen uusi apuri (ties kuinka mones)).

Lopun lyhäri herätti kysymyksen että miten veljenpojat mukamas mahtuvat Akun kotteron kyytiin kun se oli aikalailla pienempi kuin nykyään.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

jarkkopatiala

  • Jäsen
  • Viestejä: 57
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2605 : 15.05.2023 klo 21:26:38 »
Aku Ankka numero 20/2023 tuli sitten tänään, ja päiväyskin niin kuin täsmäisi tällä kertaa - kahden päivän "tulevaisuusvara", kuten ah niin usein ennenkin. Mutta mutta; tekisipä mieleni väittää, että ei ollut ihan "normi" tämäinen Akkari kuitenkaan: Joppe puhui! Ja tarkoitan siis että muutenkin kuin sellaista symptomikieltä tyyliin "örh" ja "öhhöh"!
     Muistaako kukaan tällaista tapahtuneen aiemmin? Itse en muista!

Kääk13

  • Jäsen
  • Viestejä: 951
  • Tripla Kääk!
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2606 : 16.05.2023 klo 11:51:54 »
Mutta mutta; tekisipä mieleni väittää, että ei ollut ihan "normi" tämäinen Akkari kuitenkaan: Joppe puhui! Ja tarkoitan siis että muutenkin kuin sellaista symptomikieltä tyyliin "örh" ja "öhhöh"!
     Muistaako kukaan tällaista tapahtuneen aiemmin? Itse en muista!
Ainakin Riimitiimi tarinassa Joppe puhuu. Toki tarinan loppuvitsi on rakennettu siten, että puhe on perustelua, eli tässäkin tarinassa kyse on erikoistapauksesta, eikä siitä, etteikö tarinan kirjoittaja Kari Korhonen tuntisi Jopen hahmoa.
« Viimeksi muokattu: 16.05.2023 klo 12:05:22 kirjoittanut Kääk13 »
Kääk13-kirjoittaa!

Meeza

  • Jäsen
  • Viestejä: 28
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2607 : 05.06.2023 klo 12:00:56 »
Nyt tuli Kääk! oikeudenmukaisesti osana lehden tilausta.

Toivottavasti muillakin!  :)

jarkkopatiala

  • Jäsen
  • Viestejä: 57
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2608 : 05.06.2023 klo 15:05:50 »
No näkyipä se keittiön pöydälle ilmestyneen - porukat kerkesivät postilaatikolle ennen minua. Kun sen edellisen Kääkin kanssa kuitenkin oli niitä - öh - eriarvoistamisongelmia, niin tekisi mieleni viskata ilmoille kysymys:
     Saivathan muutkin sellaisen Kääk!-lehden, jossa 36 sivua ja tarinat 1. Merirosvon kulta, 2. Rok-linnun kynsissä ja 3. Muratin varjossa?

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 742
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2609 : 05.06.2023 klo 15:45:54 »
Tännekin tuli 100-sivuinen KÄÄK!

Luetellaanpas tähän noita tarinoita:
1. Suomessa ennen julkaisematon tarina eli "Merirosvon kulta" (1947) ns. lyhyempi versio Kässäri Chase Craig Piirros Jack Hannah
2. Rok-Linnun kynsissä
3. Kulmikkaat munat
4. Andien kutsu

Liitetiedostossa kuva kannesta

PS: Saikohan tän nyt oikeesti kaikki "pitkäaikaiset tilaajat".
« Viimeksi muokattu: 05.06.2023 klo 15:51:43 kirjoittanut Darth Mika »
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)